Milloin miehesi on viimeksi lyönyt sinua?
Kommentit (54)
Tieteelliseen tutkimukseen vedoten täällä pitäisi olla tasan puolet väkivallan uhreja.
Ja joskus voi sattua enemmän se henkinen väkivalta sekä fyysiseen liitttyä sitä, sillä harva lyö poskelle ja sanoo että rakastan sinua. Kyllä sitä säestetään monesti sanoilla jotka satuttavat.
kesällä. tai ei lyönyt vaan kuristi ja löi päätä maahan..
En muista viimeistä kertaa kun ollaan jo erottu, mutta se on totta että ei se niin helppoa ole lähteä. Ensimmäisen kerran kun mies kävi päälle ja kuristi ja paiskoi (olin raskaana ihan alussa ja tosi hermona ja mies raivostui minulle) niin menin aivan tolaltani. Yritin paeta mutta mies ei päästänyt ja kun päätin että lähden vaan niin kävi päälle uudestaan ja otti puhelimen ja avaimet. Sen jälkeen olin jo niin sokissa että mies luuli minunkin rauhottuneen ja rauhoittui itsekin. Aamulla kun heräsin, niin halusin vain unohtaa ja tavallaan unohdonkin, mieskin oli kuin ei mitään olisi tapahtunut ja jossain vaiheessa sanoi että voit lähteä jos haluat mutta ei halua sitä koska rakastaa ja plaplapaa. Jos olisin päässyt pois heti en olisi jäänyt. Vasta kuudennen kerran kun pääsin pakoon pahoinpitelytilanteesta niin en enää palannut.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 20:58"]
kesällä. tai ei lyönyt vaan kuristi ja löi päätä maahan..
[/quote]
Voi apua näitä juttuja. Miten sun kävi? Oletteko eronnut? Mitä tosta seurasi? Miksi teki noin?
2vuotta sitten. Vaikea sitä on hyväksyä, että sallin väkivallan suhteessani. Lopulta suhde kuitenkin päätyi eroon. Ilmeisesti se herätti miehen, koska palasimme yhteen eikä väkivaltaa enää ollut.
Aluksi välttelin riitoja tietoisesti ja pelästyin, joka kerta, kun hän korotti ääntään. Keskustelimme kuitenkin aiheesta paljon. Ja mies tosissaan yritti ja muuttui :) nyt uskallan jo huutaa ja raivota eikä enää pelota, että löisi.
Ihan paskapuhetta on ettei väkivaltaisuudesta voi oppia halutessaan pois.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 19:32"]
Aika monelle naiselle miehen väkivaltaisuus on arkipäivää. Sitä nämä hassuttelijat täällä eivät näköjään kykene ymmärtämään.
[/quote]
No ei pidä tulla tänne tuollaisia avautumisia tekemään. Ei tämä ole paikka sille. Tämä on vittuilutori ja jeesustelupalsta.
Ei ole ikinä lyönyt. Ja ei tarvitse tehdä sen, kuin kerran niin meidän avioliitto päättyy siihen. 18v yhdessä.
Minua ei kukaan mies ole lyönyt, ei nykyinenkään. Sen sijaan hän nalkuttaa, inttää, painostaa, tekee kaikenlaista pientä kiusaa ja kyttää tekemisiänio - sanoisin, henkistä väkivaltaa. Ja ikävä kyllä olen joskus vastannut tähän lyömällä. En ole siitä ylpeä, mutta hermoni ja keinoni vain joskus loppuvat hänen kanssaan :(
Ei ole lyönyt ikinä, ei ole väkivaltaista sorttia
"33" lisää vielä - näin tapahtuu yleensä miehen ollessa kännissä. Ei silloin mikään puhe tehoa, kun hänen aivonsa on kytketty liskovaihteelle :(((
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:13"]2vuotta sitten. Vaikea sitä on hyväksyä, että sallin väkivallan suhteessani. Lopulta suhde kuitenkin päätyi eroon. Ilmeisesti se herätti miehen, koska palasimme yhteen eikä väkivaltaa enää ollut.
Aluksi välttelin riitoja tietoisesti ja pelästyin, joka kerta, kun hän korotti ääntään. Keskustelimme kuitenkin aiheesta paljon. Ja mies tosissaan yritti ja muuttui :) nyt uskallan jo huutaa ja raivota eikä enää pelota, että löisi.
Ihan paskapuhetta on ettei väkivaltaisuudesta voi oppia halutessaan pois.
[/quote]
Voi varmasti oppia, mutta valitettavan harvalla on aitoa motivaatiota siihen, tai kykyä ilman ammattiapua. Jos teillä todella jää tuo taakse, niin onnea sinulle ja miehellesi
Kuukaus sitten. Se oli toinen kerta kymmenen vuoden aikana.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:09"]
25.12.1989.
[/quote]
Tämä oli siis ensimmäinen ja viimeinen kerta. Edelleen yhdessä :)
Tahallaan ei koskaan, unissaan huitaissut pari kertaa.
Ei kertaakaan.
Minä olen kerran tönäissyt miehen nurin kännissä riidellessä suhteen alkuvuosina.
Kai siihen riidan haastamiseen ja toisen ärsyttämiseen yli rajan liittyi oma epävarmuus ja rajojen hakeminen. Välittääkö se musta jos olen ihan idiootti vai olisiko parempi ajaa mies heti tiehensä eikä tulla jätetyksi itse myöhemmin.
Suhteen vakiintuessa oma epävarmuus jäi pois eikä ole ollut vuosiin tarvetta haastaa riitaa humalapäissään.
Myös pelko voi saada jäämään.Onhan näitä perhesurmia nähty.Teki niin tai näin lopputulos voi olla kuolema.Niin järkyttävää kuin se onkin.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 20:41"]
Minä aina ennen paasasin tätä samaa, yksikin lyönti niin ero tulee... Mutta kun Se sitten osuu omalle kohdalle, ei tilanne olekaan niin yksinkertainen. Minun mieheni on ollut väkivaltainen humalassa. Läppäisy, tönimistä, kädestä vääntämistä. Haukkumista ja sanallista uhkailua. Tämä puoli miehestä paljastui vasta kun asuimme jo yhdessä ja vauva oli tulossa. Mies on selvin päin ok, mutta humalassa persoonallisuus muuttuu täysin. Hän on kokenut elämässään kovia, toki tajuan ettei Se oikeuta tuota käytöstä. Välitän, säälin, tuskin enää rakastan? Yrittää parantaa tapojaa, huomaan. Todella vaikea tilanne :(
[/quote]
No tuossa oli jo monta muutakin syytä lähteä: pahoipitelyt, alkoholiongelma, nimittely, uhkailu, läppäisyt ja tönimiset. Ei kelpaisi mulle, mielummin olisin yh!
19