Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

upouusi pino KEVÄTTOIVEILLE!

26.07.2006 |

Tulin perustamaan teille pinon, jotta voin jatkossakin seurata keskusteluanne :) Tulen heti mukaan, kun vaan niin onnellisesti käy.

annaliinu

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan h.e.i.d.i!

Pitäisi taas vääntää opinnäytetyötä ja jotian laatustandardeja, mutta ei yhtään huvittais. Miten ihmeessä te kestätte tätä lämpöä? Musta tuntuu että mä tukehdun vaikka meillä on kohtalaisen viileetä. Kaupungilla oli ihan tuskaa. Piti etsiä juhlavaatteita, mutta eihän sieltä mitään löytyny kai se on taas kangaskauppaan mentävä...

Ens tiistaina vihdoin on neuvola, eikös sulla Söpösimmu ole jo lääkäri ensi viikolla? Epistä että mulla meni niin pitkälle pelkkä neuvola. Mä näin jo unta et unohdin kysyä vaikka mitä, täytyisköhän tehdä lista asioista :) Pelottaa kyllä ettei massussa olekaan ketään, tosin olosta päätellen vois hyvinkin olla, on kyllä aika rankkaa tämä alku vaikka ei pahoinvointia juuri ole ollutkaan. Mullakin on enemmän iltaisin ja viikonloppuisin, kai sitä ehtii siihen enemmän keskittymään silloin. Tänään meinasi taas taju lähteä, mutta johtuu varmaan alhaisista paineista.

Nyt mä otan itteeni niskasta kiinni ja alan tehdä sitä opinnäytetyötä...

surullinensiili 9+6

Vierailija
22/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ollaan kotiuduttu Seinäjoelta! Olipa rankka reissu mutta tosi antoisa! Sai paljon uutta motivaatiota ja näkemystä töihin, kun tapasi paljon asiasta kiinnostuneita ihmisiä! Ja ihmettelin itsekin kuinka mä jaksoin siellä kuumassa olla! Join paljon vettä ja napsin hedelmiä, leipää ja karkkia. Mitään raskaampaa ei tehnyt edes mieli syödä ja hyvin jaksoin! Kyllä sekin varmaan auttaa, jos henkisesti on hyvä olla. Olin niin innostunut, ettei kroppakaan ruvennut paneen vastaan.

söpösimmu: Kuten kandilla, mullakin on nyt kultainen keskiraskaus parhaimmillaan! Ei mitään vaivoja! Jaksaa touhuta eikä syömisenkään kanssa ole niin kellontarkkaa. Minullakin helpotti huomattavasti just ton ruokailun kanssa vkolla 13. Samoten pahimmat huimaukset jäi pois. Lepää vaan nyt äläkä soimaa itseäsi siitä. Minäkin menen muuten tuohon S.mutans bakteerimääritykseen.

tigger: Oma huone jo pikkuiselle? Ihanaa. Tosin eihän se heti siinä asustele yksinään? Meillä on kaksio, joten vaavi nukkuu meidän kans samas huoneessa ni pitkään kunnes muutetaan. Mikä ihme siinä sun lapsivedes sit oli pielessä? Hyvä että se tutkitaan, mutta tosiaan, ei kai se vakavaa voi olla jos pikkuinen voi hyvin.

kandi: Tsemppiä huomiseen ultraan! Kerro sit oliko alakautta vielä tuokin. Mä olen siitä saanut ristiriitaista tietoa. Ja onko mahdollista selvittää sukupuoli? Olen kuullut, ettei ne hevillä sitä enää sano. Pitää itse tirkistellä. Minäkin kuule olen jo ruvennut tuntemaan potkuja :D Huikeaa! Tais pikkane vihjaista, että äiti, minäkin olen täällä, kun olin niin tohkeissani töistä ja vedin pitkää päivää. Sitten iltasella maatessa mahassa oli sellainen möyrintä päällä että oikeasti voin ihan pahoin :) Selviä potkuja ja epämääräistä myllerryksen tunnetta. Hassua. Istualtaan päivällä saataan myös tuntea jotain, mutta en vielä noin kuten sinä, kävellessä tai touhutessa. Mies on vähän myrtsinä kun noita ei tunne vielä kädellä. Se jää vähän paitsi.

h.e.i.d.i: Tervetuloa mukaan!

surull.siili: No nyt vihdoin pääset neuvolaan! Kerrohan sit kuulumiset! Minäkään en yhtään tykkää näistä helteistä. Varjossa pitää olla, yhtään ei kestä paahdetta. Ja motivaatio työhön/kouluun oli alkuraskaudessa nollissa. Kyllä se siitä sullakin nousee!

Minkipinki 19+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minks: juu, oma huone tulossa pikkuiselle. viime vuonna kun kotia etsittiin niin mietittiin ettei kannata ostaa kaksioo tässä vaiheessa kun vauva saa tulla kun on tullakseen. ja kyllä se simppiksen sänky on alustavasti ainakin sinne omaan huoneeseen menossa. toki siirretään meidän makkariin jos siltä tuntuu. enkä kyllä tiedä että onko se vauvan siirtäminen omaan huoneesseen sitten myöhemmin vaikeampaa äidille vai lapselle. mun toisen veljen tyttö asunut omassa huoneessa lähes koko ikänsä, ehkä eka kuukausi välillä vanhempien kaa. toisella veljellä taas poika pian 5v ja vanhempiensa huoneessa nukkuu, vaikka omakin huone olisi.

ja ettei tuo lapsivesi-juttu liian helpoksi käy: tänään rupesin kattoon mailia jonka sille ultraajalle lähetin viime viikolla, oli ä:n pilkut eksynyt mukaan, eli eihän se maili ollut mennyt ees perille. no kirjoitin uuden. sit soitin vielä varmuuden vuoks gynekeskukselle et onhan se lääkäri töissä tänään (kun mulle sanottiin niin viime viikolla). no, eihän se oo... koko viikkona! onneks oli kiva nainen keskuksessa joka lupas soittaa sille lääkärille että tekee lähetteen valmiiks. tänään kyllä neuvolassa kaikki ok, mitä nyt äitin rr koholla, mutta se on ollut koko tän ajan... hih, se kehui että kohtu on nätisti ja symmetrisesti kasvanut, tuntuipa hyvältä;) sf-mitta 17

vaunuja käytiin viikonloppuna kattelees, parin viikon päästä käydään tilaamassa. turvakaukalo ostetaan kavereilta joilla tyttö 02/06.

minks kyseli kandilta tuosta ultrasta. voisin oman kokemukseni kertoa. eli yleensä ultrataan alakautta varmaan vaan alkuraskauden ultrassa ja sit np-ultrassa. sen jälkeen pitäis jo näkyä masun päältä ihan ok. mulla np-ultrassa simppis niin hassussa asennossa että ultraaja päätti kokeilla masun päältä, et sais niskan näkyviin ja onnistui. sitä ennen oli alakautta tutkaillut jonkin aikaa. eli kun vauvalle rupee kokoa kertymään, niin kyllä se pitäisi saada päältä kuvattua.

sitä nalle-haalaria en oo viä saanut hankittua, pitää ottaa itteä niskasta kiinni. joutuu myös varmaan kattoon talvee varten jonkun haalarin kun kyllä nää meitin pikkuset taitaa hukkua äippäpakkauksen haalariin kun on niin iso.

josta tulikin mieleeni. sain seuraavan neuvola-ajan kolmen viikon päähän, ja silloin saan ne kelan paperit yms! hui, sit ei pitäs kauaa mennäkkään äippäpakkauksen saamiseen.

onpa omanapaista, sorgen

tikru ja simppis 19+3

Vierailija
24/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minks, onnea potkuista!! :) Eikös tunnukin ihanalta?

Niin ja siitä alakautta ultraamisesta. Mulla oli np-ultrassa sama juttu kuin tiggerillä, eli ultrattiin ensin alakautta puolisen tuntia, ja kun pikkuinen aina käänsi naamansa anturiin päin, kätilö ultrasi sitten mahan päältä, jotta sai hyvän mitan. Ja YTHS:llä ultrattiin alakautta ihan sen takia, ettei ollut sitä vatsan päällä käytettävää anturia. Joten eiköhän tuo rakenne oteta vatsan päältä. Siellä YTHS:llä olisi kyllä lääkäri kertonut sukupuolen jos se olisi näkynyt (ja tuolla alakautta otettavalla olisikin), mutta kun muhku oli taas vain ja ainoastaan pää alaspäin sekä vähän sivuttain, niin eihän sieltä mitään haaroväliä näkynyt :)

Lähetän nyt tämän ennen kuin kone sammuu, jatkoa seuraa...

Vierailija
25/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa kyllä iskea kaikenmaailman vaivoja, johtuu varmaan ihan kamalasta työtahdista. Kahden viikon sisään on 1 päivä vapaana ja 13 töitä! Nytkin on kahdeksan päivää putkeen töitä, olen ihan kuollut. Neljä takana ja vielä neljä edessä... Tuo viikonloppu oli ihan perseestä suoraan ilmaistakseni, kun perjantaina oli yksi työntekijä kipeänä, eikä saatu sijaista. Niinpä meitä oli isossa myymälässä perjantai-iltana kolme kassaa! Ja meistä kaksi oli vielä raskaana, eli voimat aika vähissä. Kyllä kirottiin kollektiivisesti koko ilta. Varmaan heijastui asiakaspalvelussakin, kun ei paljon jaksannut tsempata niissä jonoissa.

Mulla tosiaan iskias vaivaa, enkä pysty istumaan töissä ollessani kuin maksimissaan vartin verran. Seistessä taas tulee ihme kramppeja sivuttaisiin vatsalihaksiin ja kylkilihaksiin, joten käytännössä koko ajan sattuu johonkin. Ja kun meillä on taukoja niin vähän, ettei niitä raaski käyttää venyttelyyn (kun on lämmitettävä ruoka mikrossa ja syötävä kymmenessä minuutissa), niin paikat ovat ihan jumissa. Onneksi tämän kamalan putken jälkeen mulla on viikon loma, ja sen jälkeen vähenevätkin työvuorot, kun porukalla on lomat ohitse. Mähän olen vain osa-aikainen tuolla, mutta nyt kesällä tietty tehty täyttä päivää.

Mutta valitus sikseen. Huomenna se rakenneultra, tulen kertoilemaan kuulumisia sitten keskipäivällä. bd bd bd että kaikki on kunnossa!

Kandi & muhku 19+6

Vierailija
26/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh kandi! oon jo kattellu että aikamoista tuo sun työhomma! no, onneks pian pääset lomalle ja sitten vähemmille tunneille.

itsellä motivaatio töissä olemiseen tasan 0. olinhan mä viime viikollakin kaks päivää kesäloman jälkeen ennen kuin loppuviikko sairaslomalla ton kurkun takia. huomenna uus yritys. mut oikeesti kun sen tietää et pyörin tuolla sellaset max 3 kuukautta, niin ei tee mieli tarttua mihinkään.

meillä asukkaat ollet rauhallisia. nyt kuitenkin mun loman aikana tullut yks joka saattaa olla aggressiivinen, niin oikein odotan vuoroja kun oon yksin töissä. onneks ehdin jutteleen neuvolassa tänään näistäkin asioista. sit yks mun oma asukas harhoissaan just ennen mun lomalle jäämistä puhu kuinka siltä on kaapattu vauva mahasta joskus jne. en oo viä niille kertonut että ootan, mutta pakko pian kertoo. niin ihan varpilla alkaa juttu että " tuo on vienyt mun vauvan" . juupa juu, oikeesti ihan kivaa työtä;)

tikru

Vierailija
27/35 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki ok :) Pikkuinen vastasi viikkoja, ja vaikutti kaikin puolin eläväiseltä ja terveeltä. Lapsivettä on sopiva määrä, istukka on takaseinämässä (niinkuin arvelinkin), ja mitat tosiaan viikkoja vastaavat. Kätilön mukaan np-ultrassa arvioitu neljän päivän " etuilu" viikkojen suhteen voi hyvin pitää paikkansa, mutta silti kaikissa papereissa lukee edelleenkin, että la on 30.12. Mutta tuon np-ultran perusteella la olisi 26.12., eli varaudun nyt siihen, että joulun ja uuden vuoden väliin :) Ja viikot siis nyt 20+0 tai 19+3. Taidan edelleenkin käyttää tuota isompaa, kun kerkisin jo siihen tottua...

Sukupuolta ei kerrottu (ylläri), mutta kätilö osoitti yhden kuvakulman, josta saatiin itse katsoa. Kyllä se vähän pojalta näytti, mutta nuo killukkeet ovat niin samannäköiset tässä vaiheessa, että en kyllä pistäisi rahojani likoon sen puolesta :) En kauheasti tutuillekaan aio huudella mahdollista sukupuolta, ettei vaan saada hirveää määrää vaaleansinisiä autopotkupukuja ;) Nyt kyllä kutkuttaa se 4d-ultra, pitäisiköhän soitella Felicitakseen ja Femedaan ja kysellä aikoja/hintoja?!

Jeps, nyt syömään itsetehtyä kesäkeittoa!

Kandi & terveeksi todettu muhku 20 tasan

Vierailija
28/35 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että kaikki on muhkulla hyvin! Ja onnittelut vielä raskauden puoliväliin pääsystä! Itselläni siihen on vielä 5 päivää. On se jonkinlainen etappi. Omasta mielestäni jokseenkin helpottava, koska aika lailla jo odottaa vuodenvaihdetta ja vaavin saamista. Tämä odotus on todella odottamista, vaikka kyllä tämäkin kivaa on. Ihmeellistä ennen kaikkea ja pitää muistaa pysähtyä välillä ja nauttia tästä hetkestä. Nythän sitä vasta rupee tapahtumaan, kun maha aloittaa kasvunsa ja liikkeet voimistuvat viikko viikolta. Minut vaan ekat liiketuntemukset sai voimaan pahoin, vaikka samalla tietty iloitsin niistä :) Luultavasti tuokin pahoinvointi menee ohi, kun liikkeistä tulee selvemmät eikä ole epämääräistä myllerrystä ja isoja kuplia.

Sun työtahti kuulosti kyllä melko pahalta.. Tuo just on epäreilua kun kausityöläisillä teetetään hirveitä päiviä. Ihan ku ne jaksais ilman lomia! Mutta jos sulla ei ole vaihtoehtoja niin kai sitä pitää vaan yrittää jaksaa sinne lomaan saakka.

tigger: Ei kyllä sinunkaan työ herkulta kuulostanut! Oletko töissä jossain sairaalassa psykiatrisella vai? Hui. Meillä onkin sitten aika samat lasketut ajat: kandilla 26.-30.12., minulla 1.1. ja millos sulla? Joulukuun puolella? Missä päin asut? Itse synnytän tod.näk. TAYS:ssä.

Kui paljon olette keskustelleet miestenne kanssa elämästä synnytyksen jälkeen? Meillä on jo sovittuna, että molemmat jatkaa harrastuksiaan ja sillon toinen hoitaa lasta. Itse vähän panikoin neljän seinän sisällä olemisesta joten aion tehdä selväksi että on päästävä välil pois. Mies on jo nyt kateellinen kun mä saan olla enemmän lapsen kanssa... luultavasti hän jää hoitovapaalle tms. ja mä lähden suht nopeest töihin jos niitä vaan saan tampereelta. Mä taas tunnun tarttevan töitä kotona olon vastapainoksi. Meillä siis osat vähän toisinpäin ainakin näin etukäteen mietittynä :) Mutta en valita, että mulla on perhekeskeinen ja lapsirakas mies :) Voihan se olla, että minustakin vielä tulee kotihiiri, mutta toisen hiiren on kyllä käytävä töissäkin.

Minki ja pinki 19+1

Vierailija
29/35 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on jo kokonaista kaks työpäivää takana saikun jälkeen. pitäsköhän hakee saikkua äippäloman alkuun, kun nyt jo ihan kuollut. ei vaan, vitsi vitsi. heräsin viime yönä klo 4.30 enkä saanut enää unta, eli nyt aika kuollut olo.

kandi:vai että killuttimet mahdollisesti näkyi? eikös näytä jo ihan vauvalta?

minks: no mun työpaikka on se psyk. sairaalasta seuraava, välillä tuntuu kuin osastolla olisi, vaikka kodinomainen paikka ollaankin. mun la 29.12 eli voipi olla että samoihin aikoihin sairaalassa ollaan. ellei sitten toinen ota hirveetä varaslähtöä ja toinen kituuta käynnistykseen asti :P

arvatkaas kandi ja minks mitä? mä ostin tänään sen paljon puhutun NALLEHAALARIN:) lopultakin. on se kyllä söpö!

tikru ja simppis 19+5

Vierailija
30/35 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli piti vielä minksille sanomani että tayssissahan minäkin, jos se on jäänyt vielä epäselväksi.

Vierailija
31/35 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy myös tuoreempi pino kevättoiveille :) Olis vähän helpompi hahmottaa kun kaikki olis samassa, mut ymmärrän, se kun ei itellään muutu vihreeks niin on vaikee huomata :)

Mä oon vieläkin ihan fiiliksissä niistä sydänäänistä, itku on pelkästä ajatuksesta herkässä. Lisää tuota tilitystä uudessa pinossa eiliseltä.

Saako nallehaalaria tampereen stokkalta?

surullinensiili 10+2

Vierailija
32/35 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluan sen nallehaalarin! :)

Kävin hakemassa tälle päivälle saikkua, kun huimasi eilen ja tänään niin paljon. Th oli ymmärtäväinen, töissä eivät. Saan huomenna varmaan kuulla koko päivän siitä, miten kamalaa oli. No, yhtä paljon mun vika kuin niiden, jotka kieltäytyy tulemasta tuuraamaan sairastunutta. Mä ainakin suostun melkein aina, kun kysytään sairasloman sijaista. Sillähän mulla olikin nyt näin älytön putki, kun jouduin vapaapäivänäni menemään töihin. Eikä muuten paljon kyselty, vaan suorastaan pakotettiin!

Tänään olenkin sitten siivonnut ja vähän pakkaillutkin, tosin rauhalliseen tahtiin. Ihanaa kun voi vaan maata jos väsyttää/huimaa, eikä tarvitse kärvistellä töissä. Ja huomisen jälkeen onkin viikon loma!

Minkä verran teillä Minks ja Tigger näkyy nyt maha? Mulla näkyy jo jonkin verran, tosin ei se iso ole. Mutta siis normaalissa (melko vartalonmyötäisissä) vaatteissa näkyy sellainen pyöreä kumpu, eli en ihan lättävatsa ole enää. Ruuan jälkeen ja iltaisin massu on aika näkyvä, kun turvottaa. Mutta saan kyllä vieläkin sen peittoon tietynlaisilla vaatevalinnoilla - jos nyt sattuisin ikinä niin haluamaan... :)

Nyt katsomaan keihäsfinaalia.

Kandi & muhku 20+1

Vierailija
33/35 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä ite ainakin huomaan tuon massun varsinkin näin iltasella. ja vanhojen housujen käyttö ei tahdo onnistu, kun sellainen tuo masu kuiteskin on. mulla kun on vattaa muutenkin, mut oon huomannut että jotenkin tuo vauvamassu nostaa koko muutakin massua. jollain vaatteilla ei välttämättä hirveesti erotu, mutta isolla osalla kyllä.

hui! just äsken tuntu pari ihan selvää muljahdusta tossa vasemmalla. oisko se, voisiko se olla, kuvittelenko vaan vai onko se tosiaan simppis antamassa merkkiä että älä sinä äiti minua yritä jemmata;)

ja sit takas asiaan. eli viimeks eilen töissä yllätin yhden hoitajan kun sanoin että liki puolessa välissä mennään, väitti mun näytävän niin sippoiselta ettei voinut ees aatella mun oottan (puahahahaha.... nauraa vedet silmissä ;.O) kaikkee ne ihmiset suustaan päästää...

mutta hyvä kandi että hait saikkua, anna niitten toisten aatella mitä aattelevat! nimim. ite viime viikolla pakko oli flunssassa mennä töihin ja siitähän seurasi se puhekielto ja saikku. eli oon hyvä tukeen muita saikulle jäämiseen, mut omalla kohdalla tuo syyllisyyden tunto nostaa päätään (jos mä kuiteski menisin ettei niillä tuu mitään ongelmii saada sijaista...)

tikru taas

ps. kandi: ootko osallistumassa siihen ensikoiden tapaamiseen treella?

kun mä luulen et oon aamussa töissä, eli toisaalta tekis mieli sen jälkeen osallistua, mut en oikeen tiiä...

Vierailija
34/35 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullinensiili: Siis mikä pino missä meille? Kuulit sydänäänet? En ole lukenut sitä sun viestiä, missä se on? Millä nimellä se uusi pino on? Ei tahdo tätäkään löytyä millään ja aina tippunut jollekin sivulle 4..

tikru: Hah, no meitä tamperelaisiahan täällä riittää! surull.siilikin on tampereelta! mutta ethän sä kandi ollut? Meinaan vaan kun tuosta tapaamisesta puhuitte. Olispa mukava olla tutun kanssa sairaalassa, kun siellä ei enää niitä perhehuoneitakaan ole kuulema rempan jälkeen, joten ukko ei voi siellä majailla :( Onnittelut sulle muljahduksen tunteista :) Varmasti se oli simppis. Sellaisia outoja tuntemuksia mullakin on joka päivä, terävämpiä ja vähemmän teräviä.

kandi: Joo pidä vaan puolesi! Sun terveys on tärkeämpää kuin työ etenkin tässä tilassa. Huono se tosiaan sanoa, kun minullakin varmaan omatunto soimaisi. Mutta huimaus rajoittaa kyllä oikeesti jo työntekoakin, joten et olisi kuitenkaan täysipainoiseen työhön kyennyt.

Heh, nallehaalarikuume leviää :D Kertokaas jos tiedätte joitain neuleohjeita pienokaiselle. En ole kutojatyyppiä, mutta tässä tilanteessa voisin kokeilla :) Ajattelin marssia viikonloppuna kirjastoon ja aloittaa penkaamaan sieltä kun kauppojen lehtipisteistä en ohjeita vauvoille löytänyt. Siis ihan villapaitaa, -myssyä, -sukkia, -pöksyjä, -haalaria tms.

Nyt jatkaan töitä..

Minki 19+3

p.s. Aloitan tampereella mammajoogan Napapiirillä 28.8. Jos teitä kiinnostaa niin ilmoittautukaa mukaan! http://www.lapsiperhe.net/napapiiri/index.html. Hintaa 60e/8krt sisältäen joogaa ja kaikenlaista opetusta odotuksesta, synnytyksestä ja varmaan vauva-arjestakin. Kannattaa ilmoittautua puhelimitse, kun netti ei tällä vetäjällä ole nyt toiminnassa..

Vierailija
35/35 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

***Kevättoiveet uuteen viikkoon***

Söpösimmu oli juuri nostanut pinoa