En edes ymmärtänyt kuinka äärimmäistä naisten hypergamia voi olla, ennen kuin itse pääsin sinne toiselle puolelle tilannetta tarkastelemaan
Aina saa kuulla tästä naisten hypergamiasta, ja miten he pariutuvat vain ylöspäin.
Olin ajatellut että ehkä se pitää hieman paikkansa, mutta en ikinä arvannut kuinka pahasta olin vähätellyt asiaa.
Onpas tuttavapiirissäni sellainen saapastakin tyhmempi, naamaltaan kauniisti sanottu haastava, meikkaa ERITTÄIN runsaasti, kroppa on sellainen läskiin kallistuva laihaläski = ei mitään muotoja, ja näyttää siltä että ei ole ikinä liikkunut...Vapaat menee "jet set" -tyylisesti pintaliitoa tavoitellen jossain kaivohuonella, tai siellä helsingin saunalaiturilla, jossa muoviset ihmiset kokoontuu. (en nyt muistan nimeä)
Tämä nainen on ollut piiitkään sinkkuna, vaikka on mielestäni koko ajan ollut "haku päällä". Joskus olen hieman miettinyt että mikähän siinä on ettei edes kunnollista tapailusuhdetta löydy.
Noh, sattui niin että erään kerran päädyimme keskustelun kautta tarkastelemaan hänen tinderiään, ja olin kuin puulla päähän lyöty;
Hänen tindermatchinsa olivat KAIKKI jotain 9-10 miehiä, ja niitä ei ollut yhtä tai kahta, vaan lukemattomia.
Hän avasi muutaman profiilin auki ja näin enemmän kuvia...Ymmärsin heti että nämä miehet olivat NIIN paljon tämän naisen yläpuolella, että nainen ei ikinä kelpaisi heille muuta kuin hätäpanoksi.
Ja samalla myös tajusin miksi nainen ei ole vuosiin suhdetta löytänyt; Aivan vääristynyt kuva omasta tasosta, jota vielä nämä tasokkaiden miesten antamat tykkäykset vahvistavat.
Tämä nainen kyllä näyttää kuvissaan hieman paremmalta kuin livenä, se täytyy myöntää.
Nyt en enää ihmettele miksi esimerkiksi minun (olen n 8-8.5mies) on niin vaikea saada Tinderissä yhtään minkäänlaisia matcheja...
Kommentit (331)
Ja AP joku keski-ikäinen ukkeli itse yrittämässä 22-25-vuotiaita pimuja. Tyypillisin miehen houkutus on tavoitella tasoaan nuorempia naisia, joita muutkin Tinderin papparaiset, jonnet, veetit ja kaikki muutkin siellä jo yrittävät.
Sitten palstalle tullaan itkemään hypergamiaa kun joku Riitta 40v ikätoveri hukkuu nuoriin adoniksiin ja sentään pääsee p@nee.
Pinpin kysyntä >> kikkelin kysyntä
Ainoa tarvittava vastaus. Ja miehet mahdollistavat tämän :).
Vierailija kirjoitti:
Ja AP joku keski-ikäinen ukkeli itse yrittämässä 22-25-vuotiaita pimuja. Tyypillisin miehen houkutus on tavoitella tasoaan nuorempia naisia, joita muutkin Tinderin papparaiset, jonnet, veetit ja kaikki muutkin siellä jo yrittävät.
Sitten palstalle tullaan itkemään hypergamiaa kun joku Riitta 40v ikätoveri hukkuu nuoriin adoniksiin ja sentään pääsee p@nee.
Itkekää biologialle miksi ~20v nainen on hedelmällisimmillään ja miehet sen alitajuisesti huomaavat.
Huutakaa tätä vääryyttä vuorille, pilville!
Tai punokaa feminismiä ja hautokaa kostoa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä36664 kirjoitti:
Muuten uskon kaiken, mutta ap ei kyllä ole 8.5 :D 8.5 on helppo saada naisia. 10 on nuori Johnny Depp, 9 on Mikko Leppilampi, 8 on esim. Jasper Pääkkönen. Jos ap:n on vaikea saada naisia niin ap on ehkä korkeintaan 7 tai sitten ap:lla on huonot kuvat tai profiiliteksti.
Naisena tunnistan kyllä ilmiön ja pakko myöntää että olin itsekin aiemmin hieman tuollainen. Sitten tajusin alkaa harrastaa liikuntaa ja muuttamaan tyyliäni luonnollisemmaksi ja yhtäkkiä aloin saada niitä miehiä joita tavoittelin :) jotkut naiset eivät tätä tajua tai halua myöntää, suurin osa naisista tajuaa tämän 25-30-vuotiaina ja joko laihduttavat tai useammin madaltavat rimaa
Leppilampi menee kyllä 10- ja Pääkkönenkin 9-kategoriaan. Se että joku voi olla aina vielä vähän komeampi, ei varsinaisesti laske muiden komeiden komeutta.
Viestisi lähinnä alleviivaa naisten h
Riippuu varmaan siitä kuka tason määrittelee. Noista kukaan ei olisi mun kymppi.
ilmeisesti miehillä on joku luojan luoma oikeus määritellä kaikkien sukupuolien tasot.
Nää aloitukset on vähän hassuja, jokainen voi asettaa kumppanilleen ihan millaiset kriteerit tahansa, siihen ei kenelläkään ole nokan koputtamista.
Minullakin oli aikanaan varsin tarkka lista siitä mitä ominaisuuksia puolisossani halusin. Ulkonäkö oli vasta listan lopulla, sillä en halunnut miehekseni kiiltokuvaa vaan elävän, tuntevan ihmisen jonka kanssa arki olisi sujuvaa ja hauskaa ja juhla todellista ilotulitusta.
Löysin täyden kympin ja nyt ollaan oltu naimissa jo 15 vuotta, mies on edelleen mun mielestä kuuma kuin mikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itkekää biologialle miksi ~20v nainen on hedelmällisimmillään ja miehet sen alitajuisesti huomaavat.
Ei tarvitse, ei me täällä itketä kun näähän on ihan naisten markkinat. Muahahahahah
miehet täällä tasoista vinkuu, ellet ole huomannut?
Vierailija kirjoitti:
Oliko äitisi hypergaminen?
Ei taatusti ollut jos tuollaisen ulin synnytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko äitisi hypergaminen?
Ei taatusti ollut jos tuollaisen ulin synnytti.
No jos äiti oli 1 ja mies 1,5 niin hypergamiaa sekin oli.
Vierailija kirjoitti:
Mielenvikaista mekastusta. Mitä helvettiä mistään huolimatta muiden vieraiden ihmisten naimatouhut ap:lle kuuluu?
No kuuluu! Kyllä kuuluu, naisen pariutuminen on aina miehen asia, varsinkin jos parempaansa yrittää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin nelikymppisenö naisena on mukavaa, kun oman ikäisistä yksinkertaisemmat miehet keskittyy jahtaamaan niitä parikymppisiä naisia ja, jos itse haluaa välillä nuorempaa ja kiinteämpää adonista huvitteluun, niitä on myös tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin nelikymppisenö naisena on mukavaa, kun oman ikäisistä yksinkertaisemmat miehet keskittyy jahtaamaan niitä parikymppisiä naisia ja, jos itse haluaa välillä nuorempaa ja kiinteämpää adonista huvitteluun, n
Juurikin näin! 40-50 on ollut mulle parasta deittailuaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9-10 mies saa Tinderissä 9-10 naisia, mutta 8 mies korkeintaan 6 naisia. Kasin miehen kannattaa ehdottomasti metsästää tosielämässä, siellä kasilla on mahdollisuudet mihin vain.
Yksilön asema oman sukupuolen hierarkiassa määräytyy vastakkaisen sukupuolen kysynnän perusteella (Sloman & Sloman 1988.)
Suomeksi: taso on se, minkä tasoisia onnistuu sitouttamaan. Jos mies saa korkeintaan kuutosen naisia, hän on korkeintaan kuutonen.
Sitä en ymmärrä, miksi joku ylipäänsä on Tinderissä, jos kerran tosielämässä käy parempi flaksi.
Mutta eihän tämä toimi. Koska jos Maija onnistuu elämänsä aikana sitouttamaan Juuson ja Ilarin, Maijan taso on siis Juuso ja Ilari. Juuso onnistuu sitouttamaan Maijan ja Annikan, joten Juuson taso on Maija ja Annika. Ilari onnistuu sitouttamaan Maijan ja Susannan. Missä vaiheessa ja kuka päättää mitkä numerot kullekin jaetaan? Maija voi olla yhtälailla kakkonen kuin kymppi, se tekee samalla Juusosta, Ilarista, Annikasta ja Susannasta joko kakkosen tai kympin. Kertokaa nyt mistä ne numerot tulee, vai pitäisikö minunkin vajota psykoosiin ymmärtääkseni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9-10 mies saa Tinderissä 9-10 naisia, mutta 8 mies korkeintaan 6 naisia. Kasin miehen kannattaa ehdottomasti metsästää tosielämässä, siellä kasilla on mahdollisuudet mihin vain.
Yksilön asema oman sukupuolen hierarkiassa määräytyy vastakkaisen sukupuolen kysynnän perusteella (Sloman & Sloman 1988.)
Suomeksi: taso on se, minkä tasoisia onnistuu sitouttamaan. Jos mies saa korkeintaan kuutosen naisia, hän on korkeintaan kuutonen.
Sitä en ymmärrä, miksi joku ylipäänsä on Tinderissä, jos kerran tosielämässä käy parempi flaksi.
Mutta eihän tämä toimi. Koska jos Maija onnistuu elämänsä aikana sitouttamaan Juuson ja Ilarin, Maijan taso on siis Juuso ja Ilari. Juuso onnistuu sitouttamaan Maijan ja Annikan, joten Juuson taso on Maija ja Annika. Ilari onnistuu sitouttama
Ei näitä kukaan täysijärkinen oikeaa elämää elävä voi ymmärtää. Ja jos jonkun seiska on mun kymppi tai päin vastoin niin mikä se silllin oikeasti on? Tai jos minä saan oman kymppini tekeekö se minusta kympin vaikken kelpaisi kenellekään muulle?
Voi taivas näitä teidän arvottamisianne. Kuka nyt on kymppi ja kuka viitonen...
Sen verran menen mukaan ja sanon, että kympin miestä ei ole olemassakaan. Se on se unelmien mies, joka ei ole syntynytkään eikä tule koskaan syntymään.
Naisista en osaa sanoa, kun olen itse nainen enkä osaa meitä sillä tavalla arvottaa.
Mutta en ole koskaan tavannut täydellistä ihmistä. Jostain voi joskus luulla, että tuo on ihan täydellinen, mutta aikaa myöten sekin kyllä tippuu korokkeeltaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi taivas näitä teidän arvottamisianne. Kuka nyt on kymppi ja kuka viitonen...
Sen verran menen mukaan ja sanon, että kympin miestä ei ole olemassakaan. Se on se unelmien mies, joka ei ole syntynytkään eikä tule koskaan syntymään.
Naisista en osaa sanoa, kun olen itse nainen enkä osaa meitä sillä tavalla arvottaa.
Mutta en ole koskaan tavannut täydellistä ihmistä. Jostain voi joskus luulla, että tuo on ihan täydellinen, mutta aikaa myöten sekin kyllä tippuu korokkeeltaan.
Tasohulluille taitaa merkitä vain se ulkokuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näen tämän keskustelun kyllä nyt niin, että ap on 100% oikeassa ja naiset sitten täällä tiuskii ja kieltää asian, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Mikähän tässä ilmiselvässä asiassa menee niin tunteisiin?
Olen itse todennut saman asian, kun olen katsonut parin naispuolisen kaverin Tinderiä. Täysin sama kokemus. Eräskin runsaasti ylipainoinen nainen, näytti matchejaan ja olin helvetin hämmentynyt. Siellähän oli urheilullisia, lihaksikkaita miehiä. Ajattelin, että miten hitossa tuon näköinen mies kelpuuttaa näin ylipainoisen ja sori vaan, ruman naisen. Mutta niin se vaan menee. Näyttää siltä, että miehille on aivan se ja sama, mihin sen munansa laittaa. Niin siinä kävikin, että nämä olivat tavanneet autossa ja tämä mies sitten alkoi lähennellä naista. Jonkun käsihoidon nainen oli miehelle antanut ja se jäi sitten siihen.
Nainen on muuten edelleen sinkku, en tiedä o
Minä olen ikineitsyt, ja ei se vaikuta ajattelukykyyni millään lailla etten halua seksiä.
Kannattaisiko ennemmin katsoa niitä oikeita toteutuneita pareja eikä jotain Tinder-matseja ja vetää sieltä johtopäätöksiä?
Samalla tavalla miehistä löytyy niitä aikamiespoikia jotka kirjoittelee netissä itseään puolta nuoremmille naisille. Nuo ovat kuitenkin aika marginaalisia tapauksia molemmista sukupuolista ja parempi ja realistisempi otanta on se tunnettu Prisma-testi. Menet Prismaan katsomaan oikeita pariskuntia ja huomaat että meillä kaikenlaisilla tavan tallukoilla on kumppaneita.
Niin, jotkut naiset haluavat rikkaan menestyneen ok-näköisen miehen ja miehet kauniin muuten ok-naisen. Toiset haluaa rahaa ja toiset ulkonäköä. Kriteerit miehille tyyliin: "lääkäri 30-32v paino 70kg ei lemmikkejä, harrastaa sakkia, salibandya ja hiukset oltava blondit" tai "55kg kurvikas brunetti jolla edes joku koulu käytynä ja harrastaa bikinifitnessiä, kunhan perusok luonne ja kiva, pääasia on näyttää missiltä".
Sitten on ne muut normaalit ihmiset jotka katsoo kokonaisuutta eikä hiustenväriä tai että "meidän on pakko harrastaa samoja asioita ja olla kiinnostuneita juuri samoista asioista jne".
14 sivua keskustelua jonkun palstainkkelin täysin keksitystä tarinasta.
Hyvin te vedätte.