En edes ymmärtänyt kuinka äärimmäistä naisten hypergamia voi olla, ennen kuin itse pääsin sinne toiselle puolelle tilannetta tarkastelemaan
Aina saa kuulla tästä naisten hypergamiasta, ja miten he pariutuvat vain ylöspäin.
Olin ajatellut että ehkä se pitää hieman paikkansa, mutta en ikinä arvannut kuinka pahasta olin vähätellyt asiaa.
Onpas tuttavapiirissäni sellainen saapastakin tyhmempi, naamaltaan kauniisti sanottu haastava, meikkaa ERITTÄIN runsaasti, kroppa on sellainen läskiin kallistuva laihaläski = ei mitään muotoja, ja näyttää siltä että ei ole ikinä liikkunut...Vapaat menee "jet set" -tyylisesti pintaliitoa tavoitellen jossain kaivohuonella, tai siellä helsingin saunalaiturilla, jossa muoviset ihmiset kokoontuu. (en nyt muistan nimeä)
Tämä nainen on ollut piiitkään sinkkuna, vaikka on mielestäni koko ajan ollut "haku päällä". Joskus olen hieman miettinyt että mikähän siinä on ettei edes kunnollista tapailusuhdetta löydy.
Noh, sattui niin että erään kerran päädyimme keskustelun kautta tarkastelemaan hänen tinderiään, ja olin kuin puulla päähän lyöty;
Hänen tindermatchinsa olivat KAIKKI jotain 9-10 miehiä, ja niitä ei ollut yhtä tai kahta, vaan lukemattomia.
Hän avasi muutaman profiilin auki ja näin enemmän kuvia...Ymmärsin heti että nämä miehet olivat NIIN paljon tämän naisen yläpuolella, että nainen ei ikinä kelpaisi heille muuta kuin hätäpanoksi.
Ja samalla myös tajusin miksi nainen ei ole vuosiin suhdetta löytänyt; Aivan vääristynyt kuva omasta tasosta, jota vielä nämä tasokkaiden miesten antamat tykkäykset vahvistavat.
Tämä nainen kyllä näyttää kuvissaan hieman paremmalta kuin livenä, se täytyy myöntää.
Nyt en enää ihmettele miksi esimerkiksi minun (olen n 8-8.5mies) on niin vaikea saada Tinderissä yhtään minkäänlaisia matcheja...
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä36664 kirjoitti:
Muuten uskon kaiken, mutta ap ei kyllä ole 8.5 :D 8.5 on helppo saada naisia. 10 on nuori Johnny Depp, 9 on Mikko Leppilampi, 8 on esim. Jasper Pääkkönen. Jos ap:n on vaikea saada naisia niin ap on ehkä korkeintaan 7 tai sitten ap:lla on huonot kuvat tai profiiliteksti.
Naisena tunnistan kyllä ilmiön ja pakko myöntää että olin itsekin aiemmin hieman tuollainen. Sitten tajusin alkaa harrastaa liikuntaa ja muuttamaan tyyliäni luonnollisemmaksi ja yhtäkkiä aloin saada niitä miehiä joita tavoittelin :) jotkut naiset eivät tätä tajua tai halua myöntää, suurin osa naisista tajuaa tämän 25-30-vuotiaina ja joko laihduttavat tai useammin madaltavat rimaa
Ja tästä näemmekin naisten ajatusmaailman mahdottomuuden
"jasper pääkkönen on 8" ::DDDDD
Ei ihme että syntyvyys laskee kuin lehmän häntä, eikä pareja enää mudosteta.
Jokainen nainen vaatii sitä Jason Momoaa kun teknologia on näennäisesti tuonut sen niin lähelle naista, puhelimen näytölle. Ja seuraahan nainen tätä instassakin
Ensitreffit alttarilla miehet vaati priimaa. Jokaikinen 7-7,5 miehiä.
Yksikään niistä miehistä ei ollut yli 6. Se että miehellä on kulissit ihan ok kunnossa, vaikka epätavallista, on perusoletus eikä siitä voi antaa noin paljoa lisäpisteitä. Todella keskinkertaisen näköisiä miehiä ja se yksi suppusuinen vaimonsa ulkonäöstä nillittävä oli jopa epämiellyttävän näköinen.
Mutta kuitenkin. Luullaan olevansa instamissien tasolla. Osa tyystin pohjalla olevistakin saattaa nykyään kuvitella näin.
On paljon normaalimpaa, että naiset ovat huono itsetuntoisia ja aliarvioivat itseään, kuin toisin päin.
No ei ole. Nainen vain kuvittelee aliarvioivansa itseään, kun sanoo olevansa 8.
Jasper Pääkkönen on valtavan taitava näyttelijä, mutta vaikuttaa silti maanläheiseltä. Sanoisin kuitenkin miehenä, että kuuluu niihin yksilöihin, joita status komistaa huomattavasti. Ollaan nyt rehellisiä, että esimerkiksi Jasperin, Rami Malekin, Adrien Brodyn, Eero Ahon tai Benedict Cumberbatchin näköiset tavismiehet eivät ole kuumia sinkkumarkkinoilla sillä tavoin, että olisivat klassisella tavalla komeita. Kai nuo ovat henkilöinä siellä 10-luokassa, mutta ilman uraansa olisivat melko taviksia.
Se on taas perjantai. Teoriat tulille, ettei tarvitse lähteä elävään elämään naisia kohtaamaan :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä36664 kirjoitti:
Muuten uskon kaiken, mutta ap ei kyllä ole 8.5 :D 8.5 on helppo saada naisia. 10 on nuori Johnny Depp, 9 on Mikko Leppilampi, 8 on esim. Jasper Pääkkönen. Jos ap:n on vaikea saada naisia niin ap on ehkä korkeintaan 7 tai sitten ap:lla on huonot kuvat tai profiiliteksti.
Naisena tunnistan kyllä ilmiön ja pakko myöntää että olin itsekin aiemmin hieman tuollainen. Sitten tajusin alkaa harrastaa liikuntaa ja muuttamaan tyyliäni luonnollisemmaksi ja yhtäkkiä aloin saada niitä miehiä joita tavoittelin :) jotkut naiset eivät tätä tajua tai halua myöntää, suurin osa naisista tajuaa tämän 25-30-vuotiaina ja joko laihduttavat tai useammin madaltavat rimaa
Jokainen nainen vaatii sitä Jason Momoaa kun teknologia on näennäisesti tuonut sen niin lähelle naista, puhelimen näytölle. Ja seuraahan nainen tätä instassakin
Yksikään niistä miehistä ei ollut yli 6. Se että miehellä on kulissit ihan ok kunnossa, vaikka epätavallista, on perusoletus eikä siitä voi antaa noin paljoa lisäpisteitä. Todella keskinkertaisen näköisiä miehiä ja se yksi suppusuinen vaimonsa ulkonäöstä nillittävä oli jopa epämiellyttävän näköinen.
Mutta kuitenkin. Luullaan olevansa instamissien tasolla. Osa tyystin pohjalla olevistakin saattaa nykyään kuvitella näin.
On paljon normaalimpaa, että naiset ovat huono itsetuntoisia ja aliarvioivat itseään, kuin toisin päin.
Jasper Pääkkönen on valtavan taitava näyttelijä, mutta vaikuttaa silti maanläheiseltä. Sanoisin kuitenkin miehenä, että kuuluu niihin yksilöihin, joita status komistaa huomattavasti. Ollaan nyt rehellisiä, että esimerkiksi Jasperin, Rami Malekin, Adrien Brodyn, Eero Ahon tai Benedict Cumberbatchin näköiset tavismiehet eivät ole kuumia sinkkumarkkinoilla sillä tavoin, että olisivat klassisella tavalla komeita. Kai nuo ovat henkilöinä siellä 10-luokassa, mutta ilman uraansa olisivat melko taviksia.
Voisiko olla mahdollista, että meitä eri naisia miellyttää erinäköiset miehet? Minusta Jasper Pääkkönen oli varsinkin nuorena todella kuuma, kun taas ystäväni mielestä ei missään nimessä. Niinpä meidän nykyiset aviomiehemmekin ovat aivan erityylisiä. Emmekä ole vielä tähän päivään mennessä keksineet yhtäkään miestä, joka olisi meidän molempien mielestä täysi 10. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä36664 kirjoitti:
Voisiko olla mahdollista, että meitä eri naisia miellyttää erinäköiset miehet? Minusta Jasper Pääkkönen oli varsinkin nuorena todella kuuma, kun taas ystäväni mielestä ei missään nimessä. Niinpä meidän nykyiset aviomiehemmekin ovat aivan erityylisiä. Emmekä ole vielä tähän päivään mennessä keksineet yhtäkään miestä, joka olisi meidän molempien mielestä täysi 10. :D
Tämä. Toisen kymppi voi olla toisen 6. Me naiset arvostamme eri asioita miehissä.
Naisten hypergamia vain nousee vuosi vuodelta.
Vierailija kirjoitti:
Naisten hypergamia vain nousee vuosi vuodelta.
Ennemminkin niin, että itseään tavismiehinä pitävien miesten taso laskee koko ajan. Ei tänä päivänä vaan ole kysyntää kehnosti koulutetuille, köyhille karvanaamoille, joita ei edes kiinnosta yhteinen perhe ja asuntolaina.
Vierailija kirjoitti:
No, kyllä se tuntuu olevan toisinkin päin. Minulla on miespuolinen kaveri, jonka olen tuntenut monta vuosikymmentä. Hän on köyhä, epäsiisti, merkonomi ja oppimisvaikeuksinen siten, että näkyy muillekin. Hän jahtasi nuorena nättiä kauppatieteilijää. Nyt 57 v ja sinkku yhä.
niin, jahtasi YHTÄ, olikohan ihastunut? Huomaatko eroa?
Näen tämän keskustelun kyllä nyt niin, että ap on 100% oikeassa ja naiset sitten täällä tiuskii ja kieltää asian, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Mikähän tässä ilmiselvässä asiassa menee niin tunteisiin?
Olen itse todennut saman asian, kun olen katsonut parin naispuolisen kaverin Tinderiä. Täysin sama kokemus. Eräskin runsaasti ylipainoinen nainen, näytti matchejaan ja olin helvetin hämmentynyt. Siellähän oli urheilullisia, lihaksikkaita miehiä. Ajattelin, että miten hitossa tuon näköinen mies kelpuuttaa näin ylipainoisen ja sori vaan, ruman naisen. Mutta niin se vaan menee. Näyttää siltä, että miehille on aivan se ja sama, mihin sen munansa laittaa. Niin siinä kävikin, että nämä olivat tavanneet autossa ja tämä mies sitten alkoi lähennellä naista. Jonkun käsihoidon nainen oli miehelle antanut ja se jäi sitten siihen.
Nainen on muuten edelleen sinkku, en tiedä onko ollut kunnollisia suhteita 6 vuoden aikana yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Näen tämän keskustelun kyllä nyt niin, että ap on 100% oikeassa ja naiset sitten täällä tiuskii ja kieltää asian, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Mikähän tässä ilmiselvässä asiassa menee niin tunteisiin?
Olen itse todennut saman asian, kun olen katsonut parin naispuolisen kaverin Tinderiä. Täysin sama kokemus. Eräskin runsaasti ylipainoinen nainen, näytti matchejaan ja olin helvetin hämmentynyt. Siellähän oli urheilullisia, lihaksikkaita miehiä. Ajattelin, että miten hitossa tuon näköinen mies kelpuuttaa näin ylipainoisen ja sori vaan, ruman naisen. Mutta niin se vaan menee. Näyttää siltä, että miehille on aivan se ja sama, mihin sen munansa laittaa. Niin siinä kävikin, että nämä olivat tavanneet autossa ja tämä mies sitten alkoi lähennellä naista. Jonkun käsihoidon nainen oli miehelle antanut ja se jäi sitten siihen.
Nainen on muuten edelleen sinkku, en tiedä onko ollut kunnollisia suhteita 6 vuoden aikana yhtä
Uuh urheilullisia ja lihaksikkaita miehiä... Tule pois sieltä kaapista ja tavoittele itsekin niitä haluamiasi miehiä, mutta huomioi, että osa saattaa olla heteroita, jotka himoitsevat haukkumiasikin naisia eivätkä sinua.
"ennen kuin itse pääsin sinne toiselle puolelle tilannetta tarkastelemaan" Mitä hel* kenenkään yksityisasiat ap:lle kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ulkomailta hakea seuraa. Varsikin kehitysmaista. Rahaa tietysti siihenkin tarvii, mutta halvemmaksi se tulee.
Eilisessä topassa tätä käytiin läpi.
Pihit/varattomat ei pääse puusta pidemmälle ollessaan kehitysmaassa. Kiitos somen nyt Aasiassa halutaan päästä osaksi upeisiin hääkuvia mihin tulee satoja/tuhansia tykkäyksiä.
Katsoin nopeasti, esim. Kiinassa käsin valmistettu silkkinen hääpuku maksaa arviolta 100 000e. Tuota pukua kuolataan Aasiassa. Tietenkään kaikille ei suoda kunniaa päästä pukemaan talon arvoista hääasua.
Pääjuoni on kuitenkin sama: häissä täytyy olla näyttävyyttä ja yltäkylläiset buffetit.
En ymmärrä näitä näyttämisen kulttuureja. En viitsisi ruveta syöttämään ja juottamaan puolituntemattomia minulle täysin merkityksettömiä ihmisiä vain tehdäkseni vaikutuksen heihin.
Vierailija kirjoitti:
No, kyllä se tuntuu olevan toisinkin päin. Minulla on miespuolinen kaveri, jonka olen tuntenut monta vuosikymmentä. Hän on köyhä, epäsiisti, merkonomi ja oppimisvaikeuksinen siten, että näkyy muillekin. Hän jahtasi nuorena nättiä kauppatieteilijää. Nyt 57 v ja sinkku yhä.
Saisiko Tinderissä yhtään matchia?
Vierailija kirjoitti:
Nainen on muuten edelleen sinkku, en tiedä onko ollut kunnollisia suhteita 6 vuoden aikana yhtä
Mieluummin sitä panee komean kuin ruman miehen kanssa. Miehet valittavat vain siksi, kun itse eivät pääse panemaan ketään, kun rumilusnaisetkin mieluummin hyppäävät komistuksen petiin, vaikka vaan käymään. Ei miehiä todellisuudessa kiinnosta parisuhteiden muodostumisen ongelmallisuus. Eivät rumat miehetkään kelpuuta rumaa naista. He eivät vaan pääse edes vierailemaan kauniiden naisten vuoteissa.
https://elaparemmin.fi/blogi/hypergamia/
Entä jos olet vähävarainen ja matalasti koulutettu mies?
Tutkimusten valossa naisten hypergamiasta kärsivät ensisijaisesti vähävaraiset ja matalastikoulutetut miehet. He ovat niitä, joiden kelpoisuus on naisten silmissä vähäisintä. Nettikeskusteluiden perusteella nämä miehet ovat myös se ihmisryhmä, joka suhtautuu hypergamiaan kaikkein kielteisimmin, varsin ymmärrettävistä syistä.
Välillä näkee, että ratkaisuksi tilanteeseen näille miehille tarjoillaan mukavia ja ympäripyöreitä korulauseita:
Kyllä se siitä, olet täydellinen juuri tuollaisenasi, kyllä sinä vielä jonkun löydät!
Nämä korulauseet ovat toki hyvää tarkoittavia, mutta eivät mielestäni erityisen hyödyllisiä. Pikemminkin päinvastoin. Ongelmia ei minusta tulisi selitellä piiloon, vaan pohtia sitä, kuinka ne voisi parhaiten ratkaista.
Täydellisessä maailmassa toki kelpaisimme kaikki juuri sellaisina kuin olemme. Nähdäkseni emme kuitenkaan elä sellaisessa maailmassa. Siksi näen kaksi vaihtoehtoa:
1. Voimme voivotella maailman epäreiluutta ja olla siinä tavallaan oikeassakin. Eihän tämä maailma erityisen reilulta vaikuta. En kuitenkaan koe tätä keinoa erityisen hyödyllisenä, sillä se ei muuta omaa tilannettamme.
2. Voimme alkaa tekemään töitä oman kelpoisuutemme parantamiseksi. Tämä voi tarkoittaa itsensä kehittämistä, koulutuksen hankkimista tai vaikka oman tienauspotentiaalinsa parantamista. Tämä tie on usein pitkä ja kivinen, mutta siitä huolimatta se vaikuttaa olevan ainoa varteenotettava ratkaisu, joka vähävaraisille ja matalasti koulutetuille miehille on tarjolla.
Muistutan myös, että omaa kelpoisuuttaan voi ilmentää myös muilla tavoin kuin koulutuksen ja varallisuuden kautta. Jos asia olisi vain rahasta kiinni, en itsekään olisi päässyt naimisiin, sillä taskuistani löytyy pelkkää tyhjää. Onneksi ihminen voi kuitenkin olla kyvykäs ja vaikuttava monella tavalla. Jos rahan tekeminen ei tunnu omalta jutulta, niin voi pyrkiä tulemaan kyvykkkääksi monella muullakin tavallla.
Oma tapani oli alunperin se, että _opiskelin vuosien ajan sosiaalisia taitoja (joissa olin alunperin tosi huono!)_ ja ihmisten kanssa olemista. Lopulta myyntivaltikseni muodostui se, että minun seurassani oli hauskaa, mukavaa ja helppoa olla. Tämä onneksi riitti, eikä painavaa lompakkoa tai korkeaa sosiaalista asemaa tarvittu.
Nautin kun luen miten miehiä kismittää se, että naiset saavat vapaasti valita kumppaninsa.
Miesten hypergamia on aina ollut aivan äärimmäistä. Minua on aina lähestynyt deittipalveluissa itseäni 10-30 vuotta vanhemmat miehet, joihin päin en katsoisikaan livenä. Mutta minä olen vaan ignoorannut heidät eikä tämä aiheuta minussa sen kummempia tuntemuksia. Miehet voivat tehdä ihan samoin. Sen kun ignooraa naiset jotka eivät ole omaa tasoa ja poistaa viestit. Siinä se. Ei tarvitse pöyristyä ja päivitellä palstoilla viikosta ja vuodesta toiseen.
Ehkä AP se sun naispuolinen kaveri ajattelee, että hän on mieluummin yksin sinkkuna kuin Miehen kanssa joka ei häntä viehätä.
Oletetaan nyt sinun mieliksesi, että olet oikeassa: MITÄ SITTEN?
Menetkö pariskunnille ärjymään: "Väärin naitu ja pariuduttu uliuu" ?
Ystäväni on hoikka ja sporttinen viisikymppinen miljonäärimies. Hän on sinkku, ollut jo parikymmentä vuotta ja tulee varmaan olemaankin. Hän tavoittelee n. 25 -vuotiaita sporttisia naisia eikä ole kuitenkaan valmis muuttamaan elämässään piiruakaan piintyneistä tavoistaan. Rahoillaan hän ei juurikaan tee mitään. Auto on hyvä, mutta esim. ei halua matkustella. Minusta hän on ehkä 6.