Onko kenelläkään niin että sukulaiset samalla paikkakunnalla ja samanikäisiä/ samanikäisiä lapsia, mutta eivät koskaan kutsu kylään
Meillä on näin kälyn kanssa 😣 Sisaruksia joilla saman ikäisiä lapsia asuu lähellä, mutta eivät koskaan pyydä meitä kylään tai lastamme leikkimään. Tätä on jatkunut jo monta vuotta.
Ovat varakkaita eli siitä ei ole kiinni. Me emme ole mitään sotkijoita eli siitäkään ei ole kiinni. Viemme tuliaisia, menemme terveinä ja siivoamme jälkemme.
He käyvät kyllä meillä. Ovat kuukausi sitten llleet meillä ruokailemassa, mutta vastakutsua ei tule koskaan😏
Serkut eivät pääse leikkimään koskaan😕
Olen sitten pyytänyt toistuvasti meille, ja johonkin esim puistoon/ ravintolaan. Tuli vastaus kaksi kertaa,että koronan takia eivät tule. Tämä koskee näköjään vain meitä. Samaan aikaan kuitenkin liikkuvat muille.
Mistä tämä johtuu?
Me koko perhe kärsitään tästä.
Olemme olleet sitten ystävien kanssa, meillä on paljon ystäviä. Olemme sitten toisen puolen suvun kanssa. He asuvat kauempana, mutta kutsuvat useammin kylään.
Kärsin tästä, ja olen neuvoton. Varmaan lapsi aistii myös alakuloa, ettei ihan tavallista ole yhteydenpito
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Loogisuus tarinoissa menee hiukka pieleen. Treenaa enemmän.
Mitäh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat kiireisiä: työtä, arjen pyöritys, harrastuksia?
Ovat introvertteja?
Ehkä he eivät viihdy seurassanne?
Varmaan tämä 3. vaihtoehto, kun eivät koskaan laita viestiä, kutsu, soita tai pyydä 🙁 melkein päivittäin toivon, että lapsella olisi läheiset serkut, ja erilaiset nämä sukulaiset että joskus edes pyytäisivät. Tuntuu jo, että ihan inhoavat meitä.
Onneksi; lapsemme onneksi on toisen puolen sukulaiset!
Miksi pitäisi olla läheinen serkkujensa kanssa? Varsinkaan jos yhteisiä mielenkiinnon kohteita ei ole. Ei sukulaisistaan ole pakko pitää. koko tuollainen kyläilykulttuuri on todella tylsää. Yhdentekevät ihmiset mankuvat käymään ja itse ei haluta tuhlata vähäistä vapaa-aikaa moiseen.
Se että ollaan sukulaisia ja olisi suunnilleen samanikäisiä lapsia ei velvoita yhtään mihinkään.
Ap kyllä kuulostaa tosi rasittavalta. En yhtään ihmettele ettei toiset halua pitää yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat introvertteja?
Varmaan tämä 3. vaihtoehto, kun eivät koskaan laita viestiä, kutsu, soita tai pyydä 🙁 melkein päivittäin toivon, että lapsella olisi läheiset serkut, ja erilaiset nämä sukulaiset että joskus edes pyytäisivät. Tuntuu jo, että ihan inhoavat meitä.
Miksi pitäisi olla läheinen serkkujensa kanssa? Varsinkaan jos yhteisiä mielenkiinnon kohteita ei ole. Ei sukulaisistaan ole pakko pitää. koko tuollainen kyläilykulttuuri on todella tylsää. Yhdentekevät ihmiset mankuvat käymään ja itse ei haluta tuhlata vähäistä vapaa-aikaa moiseen.
En ole ap, mutta mä kyllä sanoisin, että läheisistä serkussuhteista on paljonkin iloa. Omilla lapsillani (vat jo aikuisia) on läheiset suhteet serkkuihinsa, mutta se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että mulla ja siskollani on läheiset välit toisiimme. Ei serkusten läheisiä välejä olisi syntynyt, jos minä olisin yrittänyt hoitaa asioita siskoni miehen kanssa tai mun mieheni siskoni kanssa.
[quote
=Vierailija]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat introvertteja?
En ole ap, mutta mä kyllä sanoisin, että läheisistä serkussuhteista on paljonkin iloa. Omilla lapsillani (vat jo aikuisia) on läheiset suhteet serkkuihinsa, mutta se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että mulla ja siskollani on läheiset välit toisiimme. Ei serkusten läheisiä välejä olisi syntynyt, jos minä olisin yrittänyt hoitaa asioita siskoni miehen kanssa tai mun mieheni siskoni kanssa.
Olet niin oikeassa!
Yksi ja sama henkilö kirjoitellut nuo viestit, joissa julistetaan että serkut ja sukulaiset ei tule pitää yhteyttä, kyllä tulee! ❣️
Vierailija kirjoitti:
[quote
=Vierailija]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat introvertteja?
Olet niin oikeassa!
Yksi ja sama henkilö kirjoitellut nuo viestit, joissa julistetaan että serkut ja sukulaiset ei tule pitää yhteyttä, kyllä tulee! ❣️
Mun mielestä ei tule silloin, jos ei olla läheisissä väleissä muutenkaan. Ap:n kohdalla tilanne on varmaan juuri se, että hän ei ole läheinen veljensä kanssa. Jos olisi, veli ihan mielellään kutsuisi kylään. Ja nyt sitten ap odottaa, että käly hoitaisi asian, mutta homma ei toimi niin. Paitsi jos ap ja käly olisivat läheisiä, mikä sekin vaikuttaa ap:n kirjoitusten perusteella olevan epätodennäköistä. Käly hoitaa yhteydet omaan sukuunsa ja veljen pitäisi hoitaa omaansa, mutta veli ei halua.
Mulla on tuollainen ”aina hapan” käly.
Tehnyt vaikka mitä, ei ole pyytänyt meitä kummeiksi, on tosi utelias, tulee aina ensimmäisten joukossa tsekkaamaan meidän asunnot, mökin, lapsen, mitä uutta hankitaankaan. Kiinnostus hiipuu kuitenkin heti, useimmiten ei edes vastaa viesteihin.
On utelias myös muita kuin meitä kohtaan. On jollain lailla juntti/ miesmäinen. Ei osaa naisten kanssa bondailla.
Vierailija kirjoitti:
Tehnyt vaikka mitä, ei ole pyytänyt meitä kummeiksi, on tosi utelias, tulee aina ensimmäisten joukossa tsekkaamaan meidän asunnot, mökin, lapsen, mitä uutta hankitaankaan. Kiinnostus hiipuu kuitenkin heti, useimmiten ei edes vastaa viesteihin.
On utelias myös muita kuin meitä kohtaan. On jollain lailla juntti/ miesmäinen. Ei osaa naisten kanssa bondailla.
Otan osaa!
Jotkut on vaan niin perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei osaa vai ei halua bondailla? Itse en ole kerrassaan missään tekemisissä miehen sukulaisten kanssa. Mies saa lasten kanssa pitää niihin yhteyttä tasan siten ja sen verran kuin haluaa. Asia ei kuulu minulle. Minä taas hoidan suhteet omaan sukuuni.
Meilläkin valitettavasti näin 😢
Tälläkin hetkellä pienen lapsen kanssa kotona, ja samalla paikkakunnalla asuvat serkut eivät koskaan pyydä leikkimään 😢
Jospa lapset ovat sanoneet äidilleen, että eivät pidä serkuistaan, joten miksi väkisin leikittää niitä keskenään?
Olen iloinen, että miehelläni ei ole sisaruksia... omien siskojeni lapset ovat niin eri ikäisiä, ettei tuollaisia ongelmia ole.
Tiedätkö, tässä pätee se "ei oo pakko jos ei haluu".
Vierailija kirjoitti:
Jospa lapset ovat sanoneet äidilleen, että eivät pidä serkuistaan, joten miksi väkisin leikittää niitä keskenään?
Olen iloinen, että miehelläni ei ole sisaruksia... omien siskojeni lapset ovat niin eri ikäisiä, ettei tuollaisia ongelmia ole.
Tiedätkö, tässä pätee se "ei oo pakko jos ei haluu".
Höpö höpö 😊
Vierailija kirjoitti:
[quote
=Vierailija]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat introvertteja?
Olet niin oikeassa!
Yleensä ihminen syyttää muita asioista joihin itsekin syyllistyy tai tuntee vetoa. Kannattaa aina katsoa peiliin kun joku tyyppi/kommentti ärsyttää, eikö niin ap ;)
Meillä on kans näin valitettavasti. Kun kysyn kylään, sukulainen sanoi mm. että eivät koronan takia voi käydä kyläilemässä. Kuitenkin somen perusteella käyvät kavereillaan, ravintoloissa ym. Ennen somea päin naamaa valehteleminen oli helppoa. Ei olla enää pyydetty, eikä pyydetäkään jatkossakaan. Onneksi on paljon ystäviä ☺️👍
Mitä ihmeen porukkaa täälläkin liikkuu. Jos sukulaiset ei vaan yksinkertaisesti tykkää tai viihdy teidän kanssa, niin miksi he viettäisivät kanssanne aikaa? Ei hirveesti kyllä taida muita kavereita olla, kun ehtii tollasia miettimään..
Aikuiset serkut harvemmin on tekemisissä toistensa kanssa vaikka lapsena olisi ollut. Ei se tarkoita huonoja välejä vaan että hirveästi yhteistä ei ole.
Miksi sen kälyn pitäisi hoitaa yhteydenpito ja kyläilyt eikä veljesi? Ihme sovinisti ap.
Minä en ole ollut koskaan sellainen ihminen, että lähettelisin toisille kutsuja tulla meille. Meillä saa kyllä käydä, mutta en erityisesti kutsu ketään. Elelemme rauhassa omaa elämäämme.
Mutta miehellä on kaksi sisarusta. Minusta ei ole varsinkaan minun tehtävä kutsua hänen sisaruksiaan perheineen kylään heille. Kyllä mieheni saa hoitaa sisarustensa kanssa välit itse. Ei miehenikään soittele minun sisaruksille ja kutsu heitä kylään. Minä itse hoidan välit omiin sisaruksiini.
Minusta tuntuisi kyllä vähän oudolta, jos miehen sisko soittelisi minulle ja kutsuisi veljeään minun kautta kyläilemään.
Loogisuus tarinoissa menee hiukka pieleen. Treenaa enemmän.