Onko kenelläkään niin että sukulaiset samalla paikkakunnalla ja samanikäisiä/ samanikäisiä lapsia, mutta eivät koskaan kutsu kylään
Meillä on näin kälyn kanssa 😣 Sisaruksia joilla saman ikäisiä lapsia asuu lähellä, mutta eivät koskaan pyydä meitä kylään tai lastamme leikkimään. Tätä on jatkunut jo monta vuotta.
Ovat varakkaita eli siitä ei ole kiinni. Me emme ole mitään sotkijoita eli siitäkään ei ole kiinni. Viemme tuliaisia, menemme terveinä ja siivoamme jälkemme.
He käyvät kyllä meillä. Ovat kuukausi sitten llleet meillä ruokailemassa, mutta vastakutsua ei tule koskaan😏
Serkut eivät pääse leikkimään koskaan😕
Olen sitten pyytänyt toistuvasti meille, ja johonkin esim puistoon/ ravintolaan. Tuli vastaus kaksi kertaa,että koronan takia eivät tule. Tämä koskee näköjään vain meitä. Samaan aikaan kuitenkin liikkuvat muille.
Mistä tämä johtuu?
Me koko perhe kärsitään tästä.
Olemme olleet sitten ystävien kanssa, meillä on paljon ystäviä. Olemme sitten toisen puolen suvun kanssa. He asuvat kauempana, mutta kutsuvat useammin kylään.
Kärsin tästä, ja olen neuvoton. Varmaan lapsi aistii myös alakuloa, ettei ihan tavallista ole yhteydenpito
Kommentit (41)
No, he ehkä eivät sitten kovasti pidä teistä.
Ei sukulaissuhde tarkoita, että joku olisi mieluisa tyyppi. Vaikka kuinka toisi tuliaisia jne.
Kannattaa hommata ystäviä muualta.
Kateellisia ovat teille.
Tälläinen ilkeä käly ei tule koskaan muuttumaan Ap, vaikka juoksisit trapetsilla.
Anna heidän olla omassa arvossaan. Sovi kaikki viikonloput vierailuja muiden, lämpimien ihmisten kanssa.
Älä enää pyydä heitä, ennen kuin he ovat kutsuneet teitä tuon saman 2-3 kertaa sinne päin.
Minullakin on käly, joka selittää mm. että ei osaa ajaa autolla Vantaalta Helsinkiin. Kuitenkin somesta näimme, että kyläilee lapsensa kanssa Espoossa.....
Ajattelen, että hän ei pidä minusta, enkä pidä sen takia itsekään enää häneen yhteyttä. Yritin vuosia olla ystävällinen, mutta kaikki ei vaan osaa. Hän on tälläinen, ulkopuolelle jättäjä.
Jaa "koskaan"? Jos he eivät "koskaan" kutsu teitä, mistä he voivat tietää teidän tuovan tuliaisia ja siivoavan lastenne jäljet?
Ja jos lapsenne eivät "koskaan" pääse leikkimään serkkujensa kanssa, miten te olettekaan heitä voineet kutsua kylään?
Minä tuskin ainakaan haluaisin olla tekemisissä kaltaisesi liioittelijan ja valittajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti kärsii siitä, kun muut eivät suostu tottelemaan.
Kuulostat kiusaajalta
Nämä vastaukset, ovat yhtä pimeitä kuin tuollainen käytös.
Etsi Ap parempia ystäviä!
Ala elää omaa elämääsi. Mieheni veljen perhe myös ylenkatsoo meitä, ovat olevinaan jotenkin parempia. Sitten kun ei suostuttu hyppimään heidän pillin mukaan, niin siihen loppuivat kyläilyt puolin ja tosin.
On, tänä vuonna maaliskuun synttäreiden jälkeen kukaan ei ole pyytänyt kylään eikä tullut käymäänkään. Suuttuneet varmaan jostain, vaikka puhelimessa tuntuvat ihan normaaleilta. Yriyin jälkikäteen kysellä oliko kaikki hyvin synttäreillä, mutta en saanut selville menikö niissä joku pieleen 😔
Vierailija kirjoitti:
Ala elää omaa elämääsi. Mieheni veljen perhe myös ylenkatsoo meitä, ovat olevinaan jotenkin parempia. Sitten kun ei suostuttu hyppimään heidän pillin mukaan, niin siihen loppuivat kyläilyt puolin ja tosin.
Joo hyvä kun ei kumpikaan hypi toisen pillin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
On alettu viime aikoina toimimaan näin. En enää 4. kertaa pyydä heitä. En enää jaksa odottaa ja kuunnella näitä tekosyitä.
Ymmärrän hyvin koronan tuomat rajoitukset. Sitä en kuitenkaan ymmärrä että ei ole itse aloitteellinen (ei osaa vastakutsua) ja pyydettäessä valehtelee ettei osaa ajaa autoa 🙈 samaan aikaan kun toisaalle osaa kuitenkin ajella....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On alettu viime aikoina toimimaan näin. En enää 4. kertaa pyydä heitä. En enää jaksa odottaa ja kuunnella näitä tekosyitä.
Ymmärrän hyvin koronan tuomat rajoitukset. Sitä en kuitenkaan ymmärrä että ei ole itse aloitteellinen (ei osaa vastakutsua) ja pyydettäessä valehtelee ettei osaa ajaa autoa 🙈 samaan aikaan kun toisaalle osaa kuitenkin ajella....
Koronan tuomat rajoitteet eli ei kyläillä niin mikä vastakutsu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nolo! Onko kyseessä joku maalainen, jos ei osaa ajaa autolla pk-seudulla? Kyllä silloinkin pitäisi osata kutsua sitten heille.
Hanki parempia ystäviä. Hanki niin hyviä ystäviä, että tämä käly joskus tajuaa hölmöytensä.
Vierailija kirjoitti:
On, tänä vuonna maaliskuun synttäreiden jälkeen kukaan ei ole pyytänyt kylään eikä tullut käymäänkään. Suuttuneet varmaan jostain, vaikka puhelimessa tuntuvat ihan normaaleilta. Yriyin jälkikäteen kysellä oliko kaikki hyvin synttäreillä, mutta en saanut selville menikö niissä joku pieleen 😔
Kamala kuulla, että tälläisiä mielenvikaisia on enemmänkin! Olen pahoillani. Miten te toimitte, soitatko kälyllesi ihan kännykkään? Minun käly ei koskaan laita mulle suoraan viestiä, eikä soita.
Ovat kiireisiä: työtä, arjen pyöritys, harrastuksia?
Ovat introvertteja?
Ehkä he eivät viihdy seurassanne?
No itse jos menen veljelleni kylään niin veli on rakentamassa taloa ja veljen vaimo painuu talleille, nopeesti vaa jotain katsomaan. Ja siellä sitten meneeki aikaa... käytännössä jään siis lapsenvahdiksi ja siksi varmaan meidät kylään halutaankin.
Serkuksia on samaikäiset viisivuotiaat, ja heillä myös vanhempi poika ja nuorempi tyttö. Tyttö usein lähtee äitinsä mukaan poneja katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Ovat kiireisiä: työtä, arjen pyöritys, harrastuksia?
Ovat introvertteja?
Ehkä he eivät viihdy seurassanne?
Varmaan tämä 3. vaihtoehto, kun eivät koskaan laita viestiä, kutsu, soita tai pyydä 🙁 melkein päivittäin toivon, että lapsella olisi läheiset serkut, ja erilaiset nämä sukulaiset että joskus edes pyytäisivät. Tuntuu jo, että ihan inhoavat meitä.
Onneksi; lapsemme onneksi on toisen puolen sukulaiset!
Tuota noin. En ihan nyt ymmärrä, miksi pitäisi automaattisesti tykätä jostakin siksi, että on sukua.
Ihmisiä on monenlaisia, eikä kaikki tykkää kyläilystä. Koeta nyt vaan kestää se ja lakata leimaamasta ihmisiä sen perusteella.
Sinulla ja veljelläsi ei todennäköisesti ole kovin läheiset välit. Siitä se vain johtuu. Vaikka kyse on veljesi lapsista, sinä puhut kälystäsi. Ikäänkuin kälysi olisi se, jonka "tehtäviin" kuuluu hoitaa lastensa sukulaisuussuhteet myös miehensä sukulaisiin. Veikkaan, että kälysi hoitaa lastensa sukulaisuussuhteet omiin sisaruksiinsa. Mun tyttäreni sopii asioista suoraan veljensä kanssa ja päinvastoin. Puolisoita ei ole tarpeellista käyttää välikätenä.
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin. En ihan nyt ymmärrä, miksi pitäisi automaattisesti tykätä jostakin siksi, että on sukua.
Ihmisiä on monenlaisia, eikä kaikki tykkää kyläilystä. Koeta nyt vaan kestää se ja lakata leimaamasta ihmisiä sen perusteella.
Sukulaisten viihdyttäminen on kyllä velvollisuus. Jos on niin mt-ongelmainen raukka ettei tätä voi tehdä niin alan kyllä työkseni mustamaalaamaan näitä.
Ihmiset suhtautuu koronaan tosi eri tavalla, ja tuntuu että moni haluaa olla tekemisissä erityisesti sellaisten kanssa jotka ovat samalla tavalla vastuullisia koronan ja hygienian suhteen. Voiko teillä olla tässä erilaiset tavat? Esim että teillä ei olla opetettu lapsia olemaan tunkematta sormia suuhun tai nenään, pesemään käsiä aina kun tultu ulkoa tai aivastamaan ja yskimään hihaan? Tehdäänkö teillä tarjottavat puhtain käsin eikä nuoleskella sormia siinä välissä tai muuta, joka voi jollekin näyttää ällöttävältä? Onko teillä siistiä ja vaihdatteko käsipyyhkeitä usein?
Mietin tätä jos kerran asiat teidän väleissä muuttuneet maaliskuun jälkeen...
Itse en ole täysin hygieniafriikki mutta lapsettomana ja lemmikittömänä pidän lasten tai lemmikkien omistajia jotenkin vähän vähemmän siisteinä... Onhan niitä hankkiessa tavallaan pakkokin hyväksyä että joka paikassa, kotona erityisesti, on vähän likaista ja epäsiistiä eikä kovin tiukkaa hygieniakäsitystä voi olla.
Narsisti kärsii siitä, kun muut eivät suostu tottelemaan.