Palstamiehet! Apua, seksistä kysymys!
Kertokaa miehet, ja miksei asiasta tietävät naisetkin että mikä mun miehelle on tullut vaivaksi kun vaikeuksia laueta? Olemme olleet yhdessä vuosikausia, ja ikinä, ikinä ei ole ollut tätä ongelmaa, ennemminkin päinvastoin.
Mutta nyt raskausaikana seksi oli tosi tosi vähissä, joku räpellysyritys ja ei onnistunut. Synnytyksestä on jo toista vuotta ja seksielämä on palautunut, paitsi että minä teen aloitteet ja näitä "tyhjään" päättyneitä yrityksiä alkaa jo kertyä jokunen.
Mies valittaa väsymystä (töitä ja heräilevää lasta) ja kumia. Kumimerkkiä (ja tuli ostettu megapaketti) ja kumia ylipäätään. Mutta meillä on ollut se käytössä aina ilman ongelmia, että mikä mättää? Onko pillu löystynyt (kakkonen ei kelpaa, tarjottu on)? Väittää että pillu on kyllä ihan hyvä ("ihan hyvä"... ööö. Kiitos?) Vai onko sillä vauvakuume? Eikö mamma enää kiihota? Vai pääsikö se paljaan makuun sinä lyhyenä aikana kun vauvaa ehdittiin tehdä? Onko sillä oikeasti niin iso ero paljaaseen?!
Paljaalla se pistäis vaikka puoliväkisin, mutta kun se vaan ei nyt käy. En tiedä kuinka se päättyisi. Mitä hittoa tässä nyt eteen.
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:08"]
Mies on tullut vanhaksi. Ennen pitkää niin käy useimmille, mitta jotkut se järkyttää ja tietoisuus diitä, että kyvyt saaattaa pettää, saattaa tehdä miehen haluttomaksi edes kokeilemaan jo kauan ennen kuin on valmis edes itselleen myöntämääm, että tästähän se on kyse. Ei uskalla ottaa riskiä, että täytyisi kohdata oma epätäydellisyys. Siitähän se sitten lähtee.
Anna miehelle ymmärrystä ja aikaa.
[/quote]
Mutta eihän se nyt sentään yhdessä vuodessa tapahdu... ap
No kyllähän se on niin että kondomi ei ole parisuhteen ehkäisy väline, paljas on paljas. Tuntuu paremmalta.
Kumi vie herkkyyttää ja vaikeuttaa laukeamista.
Ja kyllähän se fakta on myös se että paikat on varmasti löysemmät eikä tunnu niin paljoa. Tähän jos vielä lisätään stressiä ja väsymystä niin ei ole ihme jos ei laukea.
Tässä tarvitaan nyt malttia ja aikaa. Seksistä ei saa tulla mikään pakko. Ja onkos sillä väliä kuka sen aloitteen tekee?
T: mies
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:18"]
No kyllähän se on niin että kondomi ei ole parisuhteen ehkäisy väline, paljas on paljas. Tuntuu paremmalta.
Ja kyllähän se fakta on myös se että paikat on varmasti löysemmät eikä tunnu niin paljoa. Tähän jos vielä lisätään stressiä ja väsymystä niin ei ole ihme jos ei laukea.
Tässä tarvitaan nyt malttia ja aikaa. Seksistä ei saa tulla mikään pakko. Ja onkos sillä väliä kuka sen aloitteen tekee?
[/quote]
Ei se ole minustakaan, nyt pitäisikin keksiä joku ratkaisu. Se on tosi harmi ettei niitä ehkäisyvaahtoja toistaiseksi saa. Ja miehille vaihtoehdot on vähissä. Hormoniehkäisyllä sitten taas ei varmasti saa multa muuta kuin kirkumista ja sättimistä. Se ei siis ole minkäänlainen vaihtoehto, ja suurin osa naisten ehkäisystä on hormonaalista.
Se on mielenkiintoinen juttu, että naiset kokevat, ja naisille sanotaan ettei paikat löysty, pitkällä viiveellä siis. Tätä ajatusta esiintuovat myös ammattilaiset. Mutta sitten taas miesten ajatukset tästä on usein ihan toiset. Toisaalta luulisin että pillussa tapahtuu niitä ikääntymisen mukanaantuomia muutoksia muutenkin ihan siinä kuin miehilläkin, ja ylipäätään kehossa ja olemuksessa, ja paljon näistä "synnytyksen tuomista" löysyyksistä onkin ihan normaalia iän tuomaa rappeutumista. Mutta vittumainen juttuhan se on, jos niin on. Mutta ompahan sitten helpompi hyväksyä ne miestenkin ikämuutokset kun ei oma peli ole entisensä...
Onko teillä kokemusta synnyttäneistä ja synnyttämättömistä, siis samaa ikäryhmää, onko se ero tosiaan ihan selvä?
Ei sillä kai ole merkitystä kuka aloitteen tekee, mutta jos se alkaa olla aina toisen hommia, niin se on jotenkin... Musta tuntuu että mies monesti suostuu vaan mun mieliksi... Eikä sekään haittaa että joskus, niin mäkin teen mutta jos se liian usein toistuu se alkaa herättämään kysymyksiä. Että haluaisko se ollenkaan jos ei itse olisi vailla... ap
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:08"]
Mies on tullut vanhaksi. Ennen pitkää niin käy useimmille, mitta jotkut se järkyttää ja tietoisuus diitä, että kyvyt saaattaa pettää, saattaa tehdä miehen haluttomaksi edes kokeilemaan jo kauan ennen kuin on valmis edes itselleen myöntämääm, että tästähän se on kyse. Ei uskalla ottaa riskiä, että täytyisi kohdata oma epätäydellisyys. Siitähän se sitten lähtee.
Anna miehelle ymmärrystä ja aikaa.
[/quote]
Mutta eihän se nyt sentään yhdessä vuodessa tapahdu... ap
[/quote]
hämmästyttävän usein tapahtuu. Taustalla olevat muutokset ovat vähittäisiä, mutta ne näkyvät suorituskyvyssä vasta tietyn rajan yoitettyään, ja se raja ylittyy aika yhtäkkiä. Ja nimenomaan se oman vanhemenisen ja epätäydellisyyden shokki on vielä yhtäkkisempi, se tulee yleensä ekasta tai tokasta kerrasta kun mies alkaa epäillä itseään. Se sit pahentaa luonnon työtä kuin noidankehä.
Mies voi toki käydä lääkärillä hakemassa itsellen testosteronilisää. Sillä ikääntymista ja rappeutumista voi jonkun aikaa huijata. Vaikutus saattaa kestää "miesvaihdevuosien" ylikin tai sit voi olla, että ongelmat tulevat vain pahempina kun hormonikorvaus lopetetaan.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:35"]
Se on mielenkiintoinen juttu, että naiset kokevat, ja naisille sanotaan ettei paikat löysty, pitkällä viiveellä siis. Tätä ajatusta esiintuovat myös ammattilaiset. Mutta sitten taas miesten ajatukset tästä on usein ihan toiset. Toisaalta luulisin että pillussa tapahtuu niitä ikääntymisen mukanaantuomia muutoksia muutenkin ihan siinä kuin miehilläkin, ja ylipäätään kehossa ja olemuksessa, ja paljon näistä "synnytyksen tuomista" löysyyksistä onkin ihan normaalia iän tuomaa rappeutumista. Mutta vittumainen juttuhan se on, jos niin on. Mutta ompahan sitten helpompi hyväksyä ne miestenkin ikämuutokset kun ei oma peli ole entisensä...
Onko teillä kokemusta synnyttäneistä ja synnyttämättömistä, siis samaa ikäryhmää, onko se ero tosiaan ihan selvä?
[/quote]
Omaan kokemukseen pohjautuen (n 15 naista) voin sanoa että selkeästi tiukin on ollut synnyttämätön ja löysin synnyttänyt... toki asia ei ihan näin mustavalkoinen ole, sillä myös tähän pieneen otantaan sattuu myös suht väljä synnyttämätön nainen. Pääsääntönä kuitenkin että synnyttäneet on väljempiä keskimäärin kuin synnyttämättömät.
Iällä en ole huomannut olevan suurtakaan merkitystä tavaran tiukkuuteen. Oma kokemukseni perustuu naisiin 17v - 50v
t: M42
Kumi ei haittaa minua juuri lainkaan, jos kumi vaan on täysin sopiva. Väärän kokoinen eli liian pieni kumi estää fyysisesti liian pienenä normaalin erektion, joten minun on käytettävä itselleni sopivaa kumia.
Valmistajien verkkosivuilla on yleensä tiedot halkaisijasta, esim. Durex Ultra Thin Feel ei käy minulle, sillä sen nominal width on liian pieni 52 mm. Sen sijaan Durex Thin Feel on 56 mm ja oikein hyvä. Nominal width -lukema on selvästi jollakin mittalaitteella saatu aikaan, ei se vastaa mitään suoraan peniksestä mitattavissa olevaa lukemaa. Minulla leveys on hieman alle 5 cm, ja silti vasta 56 mm koossa erektio on normaali eikä kumi kiristä liikaa.
Kysäisepäs mieheltäsi, auttaisiko erinomainen ohut kondomi asiaa ja hän luultavasti vastaa sinulle kummasta kiikasta. Jostakin muusta vai kondomista. Ehkä saat hänet puhumaan aiheesta muutenkin samalla, kun jostakin tällaisesta teknisemmästä osasta saatte keskustelun liikkeelle.
Ainakin Durex ilmoittaa verkossa tiedot kondomin koosta:
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:18"]
[/quote]
Ei se ole minustakaan, nyt pitäisikin keksiä joku ratkaisu. Se on tosi harmi ettei niitä ehkäisyvaahtoja toistaiseksi saa. Ja miehille vaihtoehdot on vähissä. Hormoniehkäisyllä sitten taas ei varmasti saa multa muuta kuin kirkumista ja sättimistä. Se ei siis ole minkäänlainen vaihtoehto, ja suurin osa naisten ehkäisystä on hormonaalista.
Ei sillä kai ole merkitystä kuka aloitteen tekee, mutta jos se alkaa olla aina toisen hommia, niin se on jotenkin... Musta tuntuu että mies monesti suostuu vaan mun mieliksi... Eikä sekään haittaa että joskus, niin mäkin teen mutta jos se liian usein toistuu se alkaa herättämään kysymyksiä. Että haluaisko se ollenkaan jos ei itse olisi vailla... ap
[/quote]
Minä voisin tuohon löysyyteen kommentoida. Olen synnyttämäyön 30v, mutta minun mielestäni pilluni on löystynyt siitä ihan selvästi mitä se oli esim parikymppisenä, joten eiköhän se pelkkä ikääntyminenkin tee tehtävänsä. Tosin ei varmaan kaikilla se ikä näy samaan aikaan siellä alapäässä kuten ei yläpäässäkään.. Tuntuu et eri ihmiset vanhenee niin eri tahtia fyysisesti. Itse olen omasta mielestäni rupsahtanu liian aikasin. Ja voigan pillun tiukkuuteen vaikuttaa jumppaamalla l-pohj.lihaksia
En kestä näitä kumista vinkujia. Naurattaa vaan tommonen epämiehekäs vikinä. Onneksi oma mieheni on mies eikä inisijä, eikä hänelle ole tullut mieleenkään pakottaa minua tuuttaamaan itseeni keinotekoisia hormoneja vuosikymmeniä.
Moi ap. Mitä jos kyse olisikin fiilispuolella, eli että jotenkin se aiempi intiimi tunnelma on poissa ja seksi on jollakin asteella poissaolevaa, sellaista että kumpikaan ei ole täysillä läsnä. Eli itse lähtisin ratkomaan tuota tilannetta läheisyyspuolelta. viikonloppu hotellissa ja vaikka aikuisviihdettäkin katsellessa voisi auttaa myös lisänä..
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 11:27"]
Kamalinta on, että saattaa joutua keskeyttämään suuseksin, seisoo mutta ei tule ja mies vaan haluaa lopettaa, kesken kaiken. Ja sen ei pitäisi olla löysää ainakaan :(
[/quote]En ole ikinä lauennut suuseksissä, se on ihan kivaa esileikkiä, mutta ei kiihota niin että siinä voisi laueta.
t. mies
Samoja veikkauksia täältäkin tulisi eli väsymys, ikä ja kumin tunnottumuus varmasti vaikuttaa. Onko teillä kokeiltu suu- ja käsiseksiä ilman kumia? Eli ennen tai jälkeen yhdynnän ilman kumia ja sitten kumin kanssa vain sisällä?
Hyviä vastauksia taas.
Eri merkin kumeista jo keskusteltiinkin ne on jotain ultra thin-juttuja, mitkä olisi parhaita. (Paitsi että se on saanut päähänsä jo tarvitsevansa ilman.) Se kondomi merkki muuten tuntuu mullakin, osa on sellaista materiaalia, että ne jotenkin kitkaa, tuntuu muovilta ja limakalvot jossain vaiheessa ärtyy. Merkkejä en kyllä muista. Mutta paremmin se seksi mulla tietysti tuntuu, kun joku edes liikkuu, uskon että mieheltä tunnosta on enemmän pois. Ilman on parempi mullekin.
Ei tietenkään käsi/suuseksiä harrasteta kumin kanssa :D Joskus olen runkannut miestä liukkarilla ja se on vissiin hyvä. Ehkä se sitten olisi parempi, kuin suuseksi. Harvemmin se on meillä loppuun asti ollutkaan vaan esileikkinä. Ja nyt sitten on niin, ettei se näköjään toimi jälkileikkinäkään. Vai teenkö jotain väärin, en tiedä.
Viikonloppuloma olisi huikea ja sitä mieskin olisi vailla. Mutta ei noin pientä lasta ihan viikonlopuksi ehkä voi vielä jättää... Yksi yökin olis plussaa, taidan kysyä lastenhoitoapua. Kun puhetta siitäkin on ollut... Miten voi olla näin saamaton? Aikuisviihdepuolella on vähän mentaaliongelmia molemmilla. Olen ehdottanut mutta mies ei lämpene. Mä taas en lämpene sille että se katsoo satunnaisesti yksin muttei mun kanssa sitten. Ehkä se ei ole meidän juttu :(
Oikeasti en muuten usko minäkään, että on kannattavaa syödä hormoniehkäisyä kymmenet vuodet. Kun ei niistä vaikutuksista vielä ole oikein tietoa. Ei ole kamalasti tarvinnut pohtia tätä, kun se ei mulle sovi muutenkaan.
Loistavaa analyysia 28:lta :D ap
Paras olisi olla ilman kumia mutta voit auttaa miestäsi imemällä tai vaikka kädellä ennen kuin siirrytte yhdyntään. Kumi estää vaikka olisi kuinka ohut miestäsi tuntemasta sinua kunnolla.
No on se ankeaa jos naimisissa oleva mies joutuu pitämään kumia.
No on se ankeaa jos naimisissa oleva mies joutuu pitämään kumia.
Anna sen olla väsyny. Voisitte keskittyä johonkin muuhun vähäksi aikaa? Jos mies on 40 niin kyllä sillä vielä kolahtaa, ei se viel niin vanha ole. Ei väsyneenä vaan aina jaksa.
Soittelin tänään useampaankin apteekkiin, lopputulos on että ehkäisypuikkoja ei löydy mistään. Niitä ei ole tullut apteekkiin useampaan kuukauteen. Joku täti arveli, että niiden maahantuonti on ehkä lopetettu kokonaan vähäisen kysynnän takia :0
Kuinka helvetin paljon naiset käyttävät e-pilleriä ym. hormoniehkäisyä? Jäljellä ei ole mitään muuta kuin kondomi ja se kuparikierukka.
Saiskohan netin kautta tilattua jotenkin ulkomailta?
Mua oikeasti enemmän kun vähän se asentaminen hirvittää, jos se on niin kamalan kivulias toimenpide kuin moni kertoo :( Jossain puudutuksessa/nukutuksessa laittaminen maksaisi luultavasti yksityisellä ihan sairaasti, perusasentaminenkin on satasia. ap
Varaappas aika ehkäisyneuvolaan. Joissakin kunnissa ensimmäinen kierukka on jopa ilmainen. Yksityisellä kierukan asentaminen ja kuparikierukka maksoi pari vuotta sitten alle 80 €, ja siitä saa vielä kelakorvauksen pois. Varmasti tulee halvemmaksi kuin kumit. Asentaminen ei ainakaan minua sattunut enempää kuin esim papakoe. Pari buranaa alle, niin ihan hyvin siedettävä toimenpide. Kuukautisvuoto saattaa runsastua ja kivut pahentua aluksi. Yleensä tasaantuu ajan kanssa. 5-7 vuotta ilman ehkäisyhuolia.
Tiedät itsekin ap että stressaantuneena ja väsyneenä et jaksa seksiä. Ja kumin kanssa seksi on ....mieluumin ilman koko seksiä kuin sitä suherrusta. Keskityt vauvaan ja mies ei enää keskipiste suhteessasi.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 11:57"]
en osaa sanoa mitään,itse käytän vaikka kumiaa kunhan pääsee panemaan vaikka paljaalla on paljon parempi.
meillä kävi toisinpäin muija ei enää halua seksiä eikä ikinä tee mitään aloitteita ym. aina saa ruinata ja runkkaus ei ole kuin pelkkä kassien tyhjennys ei pysty mitenkään korvaamaan edes huonoa seksiä.
ikinä en niin väsynyt ole ollut ettei seksi kelpaisi varsinkin jos nainen on halukas.
eihän ap ole lihonnut/kulahtanut niin paljon ettei miehelle kelpaa??
[/quote]
Hei tätä mä ootinkin :D Pitkään se kesti, ennenkuin ensimmäinen kyselee läskeistäni. En ole, olen samassa painossa kuin ennenkin ja liikkumassakin käyn 4 kertaa viikossa. Peseydyn joka päivä, meikkaan joka päivä, kaikki on kuten ennenkin. Paitsi siis jos se alakerta venähti. Olen myös reippaasti, yli 10 vuotta miestäni nuorempi joten kulahtaneisuudesta ei varmaankaan voi syyttää.
Mutta eikös se huono seksikään kelpaa kulahtaneen kanssa?
Onpa inhottavaa jos olen jatkossa ensisijassa aina joku vitsin äityliini :( Toivottavasti se ei ole syynä, koska sitä en kyllä kestä ilman terapiaa.
Vasektomia ei passaa, olen hädin tuskin 30 ja yksi lapsi. En tiedä haluanko lisää joskus. Muuten olisi huippuhyvä idea.
Kuparikierukka mietityttää. Se olisi mieleinen, vain se laittaminen pelottaa kun se on kuulemma joskus tosi kivuliasta... Mulle nuo gyn. toimenpiteet on muutenkin tosi inhottavia. Mutta ehkä pitäisi aloittaa kierukasta jossain vaiheessa oma ketjunsa.
Tosi paljon kiitoksia ketjussa jo järkevästi vastanneille miehille (ja naisille, joita varmaan osa on!). Mutta merkillistä se kyllä vaan on, jos ihan oikeasti yhdestä synnytyksestä alakerta menee löysäksi! En kiistä, etteikö voisi, jännä juttu jos se on niin huonosti suunniteltu. Mun mies väitti että se tuntuu samalta kuin ennenkin jo silloin, kun vielä tunsin ihan itsekin, että väljä kun mikä. Sehän oli jälkitarkastuksessakin niin vetelä, että mä en edes huomannut ennenkuin tarkastus oli jo ohi, että sinne sisään katsottiin :0 Eli sanaan en kyllä heti luottaisi...
ap