Mitä syitä on olla käyttämättä maskia, siis nyt oikeasti ja asiallisesti
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppuraskaus. En jaksais hengittää muutenkaan. Tosin enpä mä paljon missään käykään ku ihan pakolliset vaan. Ehkä tää kohta loppuu, vaihtaisin tän maskiin mielelläni.
Jossain luki ohjeistus, että maski pitää olla synnytyksessä.
Oikeesti? :O Oisko se kotisynnytys sitten eessä. Mä oon hengästynyt ihan tasasella kävellessä ja maskin kanssa alkaa huimata ja sumeta silmissä. Sit vielä synnyttämään hohheijaa. Voin vaan kuvitella millasta se sit ois.....
No ei todellakaan ole. Lukutaidottomat mammat taas asialla.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei käy missään muualla kun pakollisella kauppareissulla en voi tautia saada ellei sitten siellä kauppareissulla älykääpiöt tunge iholle... Lisäksi hemmetin epämukava ja vaikea hengittää.
Typerä perustelu.
Maskihan nimenomaan estää sinua tartuttamasta muita. Levität saamaasi virusta tietämättäsi monta päivää ennenkuin itse sairastut.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohis, mutta..
Nämä suomalaiset pässit tarttis sen, että joku ylilääkäri antais kehoituksen kaikille käyttää maskia ja sitten vielä Sauli Niinistö YLE TV: hen pitämään puheen asiasta. Vetoamaan kansalaisvelvollisuuteen taistelussa näkymätöntä vihollista vastaan, talvisodan hengessä. Näin nämä vanhemmankin sukupolven edustajat ”kehtaisivat” laittaa maskin päähän. Se kun on niin tyhmän näköistä!!!!????
Antaisivat varmaan, mutta kun eivät. Eli en käytä.
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Pohjanmaalla ihmiset on nyt käyttäneet tosi uskollisesti maskia sen jälkeen, kun tänne tuli yhtäkkiä tartuntoja, ja nyt ne tartunnat on saatu kuriin. Varmaan sitten sattumaa.
Maskilla ei ole mitään tekoa tuon kanssa.
Täällä ihmiset ymmärtää pitää turvavälin ja jäädä kotiin reissusta tullessa, se on kaikista tärkeintä.
Kaupoissa alle puolella on maskit.
Sitä paitsi "tuli yhtäkkiä tartuntoja".
Siis tuli joku parikymmentä parissa viikossa.
Valeen vuoksi, korona valehdeltiin jo alussa 100x vaarallisemmaksi kuin tämä todellisuudessa on. Kun virukselle annettiin nimi SARS, se on suora lyhenne sanoista Severe Acute, jne. tätä väitettiin aidosti 50-100x vaarallisemmaksi kuin influenssa. Ilman mitään kunnollisia tutkimuksia.
Nyt se ei ole sitä mitä väitettiin.
Maskikin on siksi valeen seuraamista. Niiden lapamatojen. Vaehtelevien koronatutkijoiden hyväksymistä. Vievät ja loisivat muilta valeilaan.
En halua olla missään tekemisissä tämän keksityn "pandemian" ja koronakultin uskonnollisten rituaalien kanssa.
Maskit ja turvavälit on turhia.
Ruotsissa on jo 6000 tartuntaa paivässä, mutta kuolleiksi merkittyjä ei vain tule, jos virus pysyy pois sairaaloista ja vanhainkodeista.
Kaikki paniikki on ollut ihan turhaa.
Sairaanhoitajat pitää rokottaa ensin, kuten influenssassakin!
Tavallisesta maskista ei ole juurikaan hyötyä. Sen käyttö näyttää lähinnä luovan ihmisille vääränlaista turvallisuudentunnetta, jolloin etäisyyden pitäminen unohtuu täysin.
Luonnonvarojen tuhlaaminen, saastuttaminen ja jätteen tuottaminen - ei kiitos.
Huolehdin käsihygieniasta ja turvavälin pitämisestä, ja asioin vain välttämättömimmät käynnit.
"Maskia on pidettävä synnytyksessä".
...mutta...
"Maskia ei täydy pitää urheilusuorituksessa".
Järjettömiä ohjeita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n kaltaiset maski-pakottajat.
Tällaista tämä sitten on kun pyytää asiallista keskustelua. Missä kohtaa "maski-pakotin"?
Koska vaadit vastauksia ”oikeasti ja asiallisesti”.
Kenenkään ei tarvitse selittää sinulle eikä kellekään muulle miksi ei käytä maskia. Jos tätä tuohon sävyyn kyselet, olet todennäköisesti maski-pakottaja.
Anna toisten ihmisten elää ja olla rauhassa, eivät he sinulta ole maskiasi viemässä, käytä sinä rauhassa mutta anna myös muiden olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
"Maskia on pidettävä synnytyksessä".
...mutta...
"Maskia ei täydy pitää urheilusuorituksessa".
Järjettömiä ohjeita!
Epäloogisuus on loogista kun kyse on vain vallasta, ja valta-aseman osoittamisesta.
Terveydenhuolto, joka oli ennen palvelija on ottanut vallan ja määrää, miten sattuu itse saamaan huvia hyotya rahaa, etuuksia, jne. itselleen. Etenkin sen ylin porras.
En käytä:
1) koska ei ole vieläkään esitetty tieteellisesti pätevää näyttöä, että maskista on hyötyä,
2) maskin kanssa hengittäminen on vaikeaa,
3) maskit ovat kalliita ja niiden täysin oikeaa käyttötapaa tuskin kukaan noudattaa, jolloin maskit enemmän edistävät epäpuhtauksien leviämistä kuin estävät sitä,
4) eli maski on sosiaalisen kontrollin väline, jonka käytöllä tai käyttämällä jättämisellä henkilö osoittaa joko sitoutumistaan yhteiskunnan (hyödyttömään) kontrolliin tai osoittaa kykyä ajatella omillakin aivoilla.
Maskiraivot vaikkapa lähikaupoissa ovat huolestuttava ilmiö. Sellaiset huolestuttavat minua paljon enemmän kuin itse korona. Myös tästä maskihysteriasta seuraa väärää turvallisuuden tunnetta. Maski naamalla koetaan olevan suojassa ja sitten ei välttämättä enää pestä käsiä niin usein, mikä oli se alkuperäinen oikea toimintatapa, jolla ensimmäinen aalto Suomessa torpattiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista tämä sitten on kun pyytää asiallista keskustelua. Missä kohtaa "maski-pakotin"?
Kenenkään ei tarvitse selittää sinulle eikä kellekään muulle miksi ei käytä maskia. Jos tätä tuohon sävyyn kyselet, olet todennäköisesti maski-pakottaja.
Anna toisten ihmisten elää ja olla rauhassa, eivät he sinulta ole maskiasi viemässä, käytä sinä rauhassa mutta anna myös muiden olla rauhassa.
"Oikeasti ja asiallisesti" oli ihan tarkoituksella laitettu otsikkoon, mutta se on näköjään tulkittu aivan päinvastaisesti. Tarkoitus oli keksiä aiheellisia perusteita sille, miksi ei käytä maskia. En edes ymmärrä miten tämän saisi tulkittua maskipakotukseksi, en mitenkään.
Miten huonoissa kantimissa teidän lukutaito oikeasti on? Tätäkään viestiä ette varmaan ymmärrä, alapeukutatte vaan ja huudatte "maskihullu".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juuri tuo astma tai muu keuhkosairaus, esim keuhkoahtauma, asbestoosi tms. Ja jotkut allergiat, voi saada pahojakin reaktioita kuminauhoista tai itse maskin materiaalista. Myös paniikkihäiriö voi aktivoitua kun maski kasvoilla.
Itselläni on sekä vakava astma että toinen, paha keuhkosairaus. Pystyn kuitenkin käyttämään maskia hyvin. Erikoislääkärit suosittelivat minulle tätä vaihtoehtoa ehdottomasti. Jos joku ei todellakaan pysty käyttämään, niin sitten hän käyttää visiiriä. Allergikoillekin löytyy allergiavapaa vaihtoehto varmasti.
Hys hys, ei saa kertoa totuutta.
Koska mikään laki ei minua velvoita.
Kunnassamme ei ole maskisuositusta, eikä näin ollen kukaan muukaan sitä käytä, niin miksi itse käyttäisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatia? Täällä keskustellasn. Se on näköjään sinulle vaikeata.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oikeasti ja asiallisesti" oli ihan tarkoituksella laitettu otsikkoon, mutta se on näköjään tulkittu aivan päinvastaisesti. Tarkoitus oli keksiä aiheellisia perusteita sille, miksi ei käytä maskia. En edes ymmärrä miten tämän saisi tulkittua maskipakotukseksi, en mitenkään.
Miten huonoissa kantimissa teidän lukutaito oikeasti on? Tätäkään viestiä ette varmaan ymmärrä, alapeukutatte vaan ja huudatte "maskihullu".
Ei perusteita tarvitse ”keksiä” koska ne ovat jo olemassa. Älä nosta tätä aihetta enää koska näitä ketjuja on ollut kymmeniä ja jokaisessa samat vastaukset.
Osaa ihmisistä ei maskihommat kiinnosta joten antaa heidän olla. Turhaa jauhaa tätä enempää.
En käytä maskia, koska en usko sen suureen hyötyyn. Varsinkin kun sitä käytetään vain joissain paikoissa. Ei kaikkialla. Eli turhaa.
Rokotetta en ottaisi.