Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyskorvaus pienenee yli tonnilla, koska kävin töissä!!!!

Vierailija
10.03.2014 |

Siis voi juman*******. Olen ollut 10 kk työttömänä ja saanut soviteltua päivärahaa, koska olen tehnyt päivän-pari viikossa sijaisuuksia tuossa meidän lähikoulussa. En siis ole ammatiltani opettaja. Nyt kassalta tuli päätös, että ansiosidonnaiseni lasketaan uudelleen, koska 26 vko työssäoloehto täyttyi. En siis ole kuluttanut lähellekään vanhaa ansiosidonnaistani.

Uusi päiväraha lasketaan näiden sijaisuuksien palkasta, koska opetusalalla 8 *45 min. viikossa lasketaan jo työssäoloehdon täyttäväksi. Eli uuden päivärahan perusteena oleva palkka on noin 160 €/vko, 660 €/kk.

Olen aivan shokissa, enkä osannut tällaiseen varautua. Onko mitään tehtävissä?

Oman alani työtä olen hakenut aktiivisesti, mutta ei tärppää. Ja nyt pitäisi sitten tulla toimeen noin neljällä sadalla eurolla kuukaudessa. Ja kaikki vain siksi, että kävin töissä. Jos en olisi käynyt saisin vielä yli vuoden vanhaa ansiosidonnaista!!!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 11:41"]

Tiedoksi: opetusalalla työssäoloehto kertyy vähmmillä työtunneilla kuin muilla aloilla (en nyt jaksa tarkistaa monellako). Lisäksi et osaa lukea: ap sanoi että päiväraha PIENENI yli tonnilla, ei että se oli tonnin. Minullakin on hyvät päivärahat (noin 2200e/kk brutto) yli vuoden rahakkaan sijaisuuden jäljiltä. Mutta jos erehdyn duunaamaan osa-aikaisia töitä liikaa jotain parempaa odotellessa, niin kyllä sakotetaan ja rankasti!

t. se toinen pätkätyöope

[/quote]

Ja koska työssäoloehto voi aiheuttaa aikaisemman ansiosidonnaisen pienenemisen 80 prosenttiin aikaisemmasta, tarkoittaa tuo 1000 euron pieneneminen sitä, että ap:n ansiosidonnainen oli noin 5000 e/kk. Ihan kiva summa!

Vierailija
22/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina meuhkataan tälläkin palstalla kuinka työttömät ei yritä eikä tee edes sijaisuuksia. Työtön ei voi tehdä MITÄÄN työtä vaarantamatta toimeentuloaan!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri töitä viikon, brutto 360e, netto 268e.

Soviteltu päiväraha 59e/pv siltä kuulta (täysin työttömänä 64e/pv).

Elikkäs päiväraha pieneni 100e siltä kuulta.(kun työllisyyspäiviltä ei makseta, tienasin yli 300e).

Pienipalkkainen pätkätyö ei kannata. No, olihan se kivaa! Soviteltu päiväraha tuli suht nopeasti, ilmoituksen jätöstä 15 päivän päästä.

Vierailija
24/24 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:12"]

Aina meuhkataan tälläkin palstalla kuinka työttömät ei yritä eikä tee edes sijaisuuksia. Työtön ei voi tehdä MITÄÄN työtä vaarantamatta toimeentuloaan!!

[/quote]

*sarkastiseen sävyyn* Mutta siitä saa sitä arvokasta kokemusta ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän