Uskaltaako 1v jättää yksin nukkumaan?
Eli ollaan menossa kylpylään ja mietin et olis kiva käydä miehen kans myöhemmin illalla syömässä. Voisko/ uskaltaisko 1vuotiaan jättää nukkumaan hotelliin? On pommin varma nukkuja, on nukkunut aina! Ja lisäksi jättäisin kännykän auki matkasängyn viereen jossa yhteys puhelimeeni että voin aika ajoin kuunnella että kaikki ok. Myös Face time puhelu onnistuu niin saa näkö yhteydenkin ja on ilmanen. Uskallanko?
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:25"]
tämä ei liity periaatteessa aloittajan asiaan, mutta mitä mieltä olette siitä, että illalla 1,5-vuotiaan nukkuessa käyn toisinaan kaupassa (esim. puurohiutaleita ostamassa) noin parin korttelin päässä? Aikaa tähän ei kulu kymmentä minuuttia kauempaa. Minulla on koko ajan itkuhälytin kädessä eikä lapseni heräile kesken unien. Olen yh ja välillä en vain pääse kauppaan ennen lapsen nukahtamista.
[/quote]
Voit lähteä lapsi nukkuvana rattaissa kauppaankin. Parempi idea kuin jättää yksin nukkumaan. Ymmärrän että sinulla on yh:na vaikeaa mutta minusta alle 7-vuotiasta ei saa jättää yksi kotiin mistään syystä hetkeksikään koska onnettomuudet, vaikka niitä harvoin tapahtuu, voivat tapahtua alle minuutissa. En halua koskaan katua loppuelämääni sitä hetkeä kun jätin lapseni yksin joidenkin puurohiutaleiden takia.
Olen omien vapaiden kasvattajieni uhri ja siksi vähän tiukkapipoinen näissä asioissa mutta vanhempani ottivat aika suuria riskejä meidän turvallisuuden suhteen kun olin lapsi ja siitä jäi elinikäinen turvattomuuden tunne. Samaa en halua omille lapsilleni.
Tulipalon/palohälyksen sattuessa olisitte helisemässä. Ei mulla muuta.
t. brankkarin vaimo
Ihmettelen ihmisten huolettomuutta, miten jiotkut edes kyselee tuollaisia?
On tilanteita joissa aikuisellakin on vain hetki pelastautua eikä sekään aina onnistu!
En ole brankkarin vaimo mutta muistan ikuisesti tapauksen kun äiti jätti kaksi lasta pihalle autoon ja kipaisi sisälle. Auto syttyikin jostain syystä palamaan ja sinne jäi molemmat pikkuset liekkeihin.
Ei kukaan ajatteleva vanhempi jätä vauvaa yksin.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 13:45"]Täh...onko täällä ihan pimeetä porukkaa (41) jos pitää ihan wc:n lattialla syödä jos tilaa romanttisen ruuan huoneeseen HUH HUH
[/quote]
Läpeensä sängyssäkö pitäis syödä , pimeessäkö?
[/quote]
Aika paljon ollaan hotelleissa oltu ja erilaisissa huoneissa. Vielä ei ole aikuisten pitänyt pimeässä istua tai vessan lattialla syödä. Lapset nukahtaa ja nukkuu, me aikuiset istutaan iltaa hämärässä valaistuksessa ja myös tilattu syötävää huoneeseen.
Kälyn perheessä vauvasta asti piti olla pimennysverho ja huoneessa pilkkopimeää, jotta vauva nukkuisi. No kas, kakarat ei edelleenkään osaa nukkua jos yhtään valoa pilkistää. Tulevat mökille jätesäkkien ja jeesusteipin kanssa ja teippaavat ikkunat umpeen. kukaan ei saa myöskään inahtaakaan pyhän nukutusrituaalin aikaan eikä paljon sen jälkeenkään. Nukuttaminen alkaa klo 19.30 ja kestää vähintään tunnin. Sitten he ihmettelevät kun lapset heräävät klo 5.30.
Elämästä pystyy kyllä tekemään hankalaa kun oikein yrittää...
Lapset nyt 6 v ja 4 v.
En jättäisi ikinä ikinä, ikinä, yksin sen ikäistä joka ei osaisi itse hakea apua. Lähinnä siksi että koskaan ei voi olla satavarma etteikö vanhemmille voisi sattua jotakin ja lapsi jäisi yksin ties kuinka pitkäksi aikaa kenenkään tietämättä. Etenkin yh, kaupassa käyntisi aikana sut voidaan puukottaa, ryöstää, hakata tajuttomaksi, mitä tahansa. Okei se on toki harvinaista mutta kuitenkin mahdollista. Elämä lapsen kanssa on vaan suunniteltava niin ettei noita tilanteita tule, piste.
Ap:lle ehdottaisin lapsen nukuttamista rattaisiin, kunnon näkösuoja päälle ja peltorit korviin, josko sitten nukkuisi ravintolassa? Jos siirrosta herää niin antaa nukkua rattaissa/vaunuissa koko yö?
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:25"]
tämä ei liity periaatteessa aloittajan asiaan, mutta mitä mieltä olette siitä, että illalla 1,5-vuotiaan nukkuessa käyn toisinaan kaupassa (esim. puurohiutaleita ostamassa) noin parin korttelin päässä? Aikaa tähän ei kulu kymmentä minuuttia kauempaa. Minulla on koko ajan itkuhälytin kädessä eikä lapseni heräile kesken unien. Olen yh ja välillä en vain pääse kauppaan ennen lapsen nukahtamista.
[/quote]
Miksei sen lapsen kanssa voi käydä kaupassa? On vähän huonompi homma, jos ton ikäinen herää ja vaeltelee yksinään kämpässä. Tutkailee vaikka veitsilaatikot taikka leikkii hellalla.. Entäs jos sille yhtäkkiä nousee kuume ja herää siihen? Jos ei ole ennenkään herännyt, niin ei se sitä tarkoita, ettei ikinä herää. Tiedetään, kauhukuvia on nämäkin pohdinnat, mutta joo, mitä vaan voi käydä.