Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
1981/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maahan tulleiden lasten ja nuorten kotouttaminen ei tule onnistumaan näillä  nykyisillä resursseilla. Omituista on, että  näiden heikosti suomea osaavien ja usein koulua käymättömien nuorten kotouttamisen ajatellaan tapahtuvan ilman  sen kummempaa rahallista panosta, esim.  ilman pienempiä opetusryhmiä yläkoulussa. Näillä nykyisillä resursseilla olemme kehittämässä Suomeen ongelmaa ihmisryhmästä, joka ei pysty työllistämään itseään. Jo nyt näemme, mitä tapahtuu Helsingissä.

Eli hallitus haluaa Suomeen lisää p*kolaisia, pitää osoittaa määrärahoja muuhunkin kuin  välittömään huonekalujen hankintaan! Oma kotikaupunkini kieltäytyi laskemasta, paljonko tähän kuluisi varoja. Käsittämätöntä.

Minusta on ok, että Suomeen otetaan sellainen määrä ihmisiä, jotka jaksamme elättää. Mutta sen määrän ylittäminen heikentää kaikkien elämää täällä. Tosin ei kaikkien maahantulleiden koska heillä on sentään täällä puhdasta vettä ja katto pään päällä toisin kuin lähtömaassaan usein. 

Monet maahan tulleet nuoret  eivät ole koskaan käyneet koulua, vaan luku- ja laskutaito on opittu perhepiirissä. Aikamoinen kulttuurishokki joutua ekan pienryhmävuoden jälkeen vaikka kasiluokan biologian tunnille.

Jos maahan otettaisiinkin vain ne mitkä itse otetaan eikä tänne voisi kävellä itse. Voisi resurssit riittää kotouttamiseen kun itse saisimme päättää montako pystymme kotouttamaan. Myöskin valikoimalla voi valita ne, jotka tarvitsevat avun, arvostavat sitä ja käyttäytyvät sen mukaan. On aivan älytön ajatus, että joku vaan voi tulla toiseen maahan ja sanoa "elättäkää". Kuvittelisin, että vokeissa on aika paljon näitä työntekijöitä, joilla olisi muutama sana tänne, mutta tuskin sitä totuutta saisi kertoa kun se poistettaisiin.

Niin totta! Miten tänne voi vaan kävellä elätettäväksi! EUn vapaa liikkuvuus lisää suomalaiselle veronmaksajalle vain harmeja. Hyvä, että joku uskaltaa puhua tästä. Maksamme paljon veroja ja hyödyt valuvat tälläisiin kohteisiin. Jottain pittäis teherä.

Vierailija
1982/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että Suomeen eri maista tulleet vähemmistökansojen edustajat käyttävät väärin Suomen sosiaalietuuksia. T. Sossu

Olen kollegasi ja kanssasi samaa mieltä. Itseäni ärsyttävät erityisesti nämä tietyistä taustoista tulevat suurperheet, joihin syntyy vuosittain lisää suita veronmaksajien ruokittavaksi ja äidit ovat koko hedelmällisen ikänsä joko äitiyslomalla tai kotihoidontuen varassa, ei aikomustakaan oppia edes kielen alkeita saatika hakeutua koulutukseen/työelämään. Isät puolestaan käyvät töissä jossain pizzeriassa, paperilla työsopimus on osa-aikainen ja virallisesti palkkaa maksetaan juuri sopivasti niin, että samaan aikaan täysi työmarkkinatuki pyörii. Toimeentulotuestahan nämä eivät pääse eivätkä edes halua ikinä eroon. Kotoutumisen huippu on saavutettu, kun nämä oppivat soittamaan itse Kelaan tai sossuun ja ilmoittamaan, että minä haluta tulkki, minulla on oikeus. 

Voi juma...a! Sain hammaslääkärin 5 kk päähän. Nyt kyllä riittää tämä veroeurojeni lappaaminen näihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1983/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä teurastamossa. Kaikki tapahtuu kaikkien sääntöjen ja lakien mukaan, jopa "paremmin", mutten siltikään kerro. Osa(ei suurin osa) ihmisistä on vieraantunut luonnosta ja maalaisjärjestä, etteivät he ymmärrä.

Joskus kerroin kysyttäessä mitä eineslihapullat sisältävät. Ihmiset luulevat saavansa 2,5 eurolla 15 euron edestä jauhettua paistipalaa einespullina.

Vierailija
1984/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanketyö on ihan puuhastelua. Oikeasti vain rahan kierrätystä. Harvoin saadaan oikeasti mitään aitoa aikaan.

On ihan naurettavaa suharointia. Hankkeiden vetäjät on täysiä pellejä ja omissa maailmoissaan. Mitään tulosta ei synny kuin paperille korkeintaan. Mutta tärkeintä saada oma naama esimerkiksi lehden sivulle. Tällaista ainakin Posiossa, jossa kallis matkailuhanke mutta mitään ei tapahdu.

Koulumaailman hankkeet ovat mielestäni ihan täyttä pelleilyä: ”edistetään tasa-arvoa, edistetään yrittäjyyttä, edistetään liikuntaa, edistetään työelämätietoutta... ” Järjestetään nollatason tietoiskuja tai luentoja, jotka eivät oikein arvokkaasta aiheesta huolimatta kiinnosta ketään, paitsi ovat pois opetustunneista. Sitten kun hanke on ohi, järjestetään loppuseminaari ja tulee kahden vuoden päästä jokin tutkimus, jossa todetaan, että aiheen käsittely jäi kesken ja tarvitaan uusi hanke.

Erään lukion lehtori kertoi, että hän on mukana viidessä eri hankkeessa. Ei valita, koska joka hankkeesta tulee lisätuloja. Mutta sanoi, että jos jokainen viidestä hankkeesta lopetettaisiin tänään, kukaan ei edes huomaisi. Turhaa ajan ja rahan haaskausta.

No miksi niitä hankkeita ei sitten vaan lopeteta?

Koska ne kuulostavat edistyksellisiltä ja mediaseksikkäiltä. Lisäksi niiden kautta saadaan hyvä omatunto, kun ollaan "edistetty jotain" ja samalla oikeilta ongelmilta - kuten kiusaamiselta - voidaan ummistaa silmät.

t. eri

Vierailija
1985/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä paikassa, jossa on useita ravintoloita ja henkilökuntaa siirrellään eri hommiin eri ravintoloissa. Henkilökuntaa on satoja ja tämä johtaa luonnollisesti siihen, että on eri tasoisia ammattitaitoja. Siinä tulee väkisin vertailua, kuka on toista parempi missäkin hommassa. Kun työntekijää siirrellään eri työpisteisiin, voi seuraava työntekijä valittaa hitosti sen edellisen työntekijän käden jälkiä ja heittää kaikki ruoat suurin piirtein roskiin. On todella kovia ammattilaisia ja sitten on sitä heikompaa ainesta. Kuten minä itse. Pärjään vain tietyissä hommissa ja myönnän sen. Kaikki kuitenkin saa samaa palkkaa ja se voi aiheuttaa joissakin nipottamista.

Vierailija
1986/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan 40 % vähemmän palkkaa kuin mieskollega, joka on täysin saamaton lusmu, eikä välitä työstään

Mistä tiedät hänen palkkansa? Aika harva suomalainen kertoo palkkaansa tpidille, etenkään kollegallensa. Ja kun teillä ei vaikuta olevan kovin hyvät välit, vielä enemmän epäilyttäå.

Olen meilläkin kuullut kahvihuoneessa naisten keskustelevan kuinka ihan varmasti naiset tienaavat siellä vähemmän, mutya kun ei kukaan tiedä mitä toiset tienaavat. Poikkeuksena tiedän meidän ryhmäläisen vastavalmistuneen naisen aloituspalkan ja oli ainakin se aika rapsakan kova.

Lejdet jaksavat tätä naisten euroa kerrata, vaikka tosiasiahan on se, että tehtyihin työtunteihin nähden miehet itse asiassa tienaavat vähemmän.

Vierailija
1987/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että keinohedelmöitykset, kaikenlaiset, ovat täysin yhteiskunnan varojen hukkaamista. Maailmassa on lapsia jotka kaipaavat kotia, ihan muutenkin. Mikä järki ja narsismi on siinä, että ne omat geenit pitää saada lisääntymään, ei ne sen ihmeellisemmät ole kuin muillakaan. Kaiken kukkuraksi hedelmöityshoitoja vaativat vielä nekin, jotka ei näe eikä kuule eikä kävele eikä kykene parisuhteisiin... kun mä haluun! Lapsen! viis siitä mitä se lapsi ehkä haluais...

Sinunlaisesi pellen lasta en koskaan ottaisi kasvatikseni. Omista geeneistäni tiedän, että mitä tulee ja lisäksi kaltaisesi "lapsi kuin lapsi"-vammaiset ovat juuri niitä, jotka ensin hakkaa vauvaansa puoli vuotta ja kun ne lopulta otetaan huostaan, niin ne on jo henkisesti vammautuneita siinä määrin, ettei niistä täysin normaaleja saa.

Kyllä se on niin, että lapsi kasvatetaan ensimmäisetä päivästä lähtien ja ne ovat juuri ne tärkeimmät ajat ja itse nyt vaan haluan alusta asti hoivaa saaneita lapsia. Toivon kaikkea hyvää kaikille piripäiden lapsiraukoille, mutta en rupea omaa elämääni pilaamaan valmiiksi käytöshäiriöiseksi kasvatettuja lapsia hoivaamalla. 

ps.

Muista sitten ettet tee luonnollisilla menetelmilläsikään koskaan lasta. Ei tuo sinun totuutesi siitä muutu, onko se hedelmöityshoidoilla, vai luonnollisesti tekemällä: koska oma lapsi sinulle ei ole mitään, niin älä sitten koskaan tee sellaisia! Ihan sen lapsen vuoksi.

Vastaan nyt sinulle. Kerron ihan piruuttanikin, että olen synnyttänyt kaksi lasta, rakastanut ja rakastan, ja he ovat hyvin pärjääviä aikuisia ihmisiä.

Työssäni lastenpsykiatrialla näen potilaissani yliedustuksen hedelmöityshoidoilla aikaansaaduista lapsista. Miksiköhän?

Laitapas joku virallinen tilasto aiheesta. Voi olla sinulla on joku vinouma omassa päässäsi, joka voisi kaivata terveen psykiatrin apua.

Vierailija
1988/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

khöflgf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maahan tulleiden lasten ja nuorten kotouttaminen ei tule onnistumaan näillä  nykyisillä resursseilla. Omituista on, että  näiden heikosti suomea osaavien ja usein koulua käymättömien nuorten kotouttamisen ajatellaan tapahtuvan ilman  sen kummempaa rahallista panosta, esim.  ilman pienempiä opetusryhmiä yläkoulussa. Näillä nykyisillä resursseilla olemme kehittämässä Suomeen ongelmaa ihmisryhmästä, joka ei pysty työllistämään itseään. Jo nyt näemme, mitä tapahtuu Helsingissä.

Eli hallitus haluaa Suomeen lisää p*kolaisia, pitää osoittaa määrärahoja muuhunkin kuin  välittömään huonekalujen hankintaan! Oma kotikaupunkini kieltäytyi laskemasta, paljonko tähän kuluisi varoja. Käsittämätöntä.

Minusta on ok, että Suomeen otetaan sellainen määrä ihmisiä, jotka jaksamme elättää. Mutta sen määrän ylittäminen heikentää kaikkien elämää täällä. Tosin ei kaikkien maahantulleiden koska heillä on sentään täällä puhdasta vettä ja katto pään päällä toisin kuin lähtömaassaan usein. 

Monet maahan tulleet nuoret  eivät ole koskaan käyneet koulua, vaan luku- ja laskutaito on opittu perhepiirissä. Aikamoinen kulttuurishokki joutua ekan pienryhmävuoden jälkeen vaikka kasiluokan biologian tunnille.

Jos maahan otettaisiinkin vain ne mitkä itse otetaan eikä tänne voisi kävellä itse. Voisi resurssit riittää kotouttamiseen kun itse saisimme päättää montako pystymme kotouttamaan. Myöskin valikoimalla voi valita ne, jotka tarvitsevat avun, arvostavat sitä ja käyttäytyvät sen mukaan. On aivan älytön ajatus, että joku vaan voi tulla toiseen maahan ja sanoa "elättäkää". Kuvittelisin, että vokeissa on aika paljon näitä työntekijöitä, joilla olisi muutama sana tänne, mutta tuskin sitä totuutta saisi kertoa kun se poistettaisiin.

Niin totta! Miten tänne voi vaan kävellä elätettäväksi! EUn vapaa liikkuvuus lisää suomalaiselle veronmaksajalle vain harmeja. Hyvä, että joku uskaltaa puhua tästä. Maksamme paljon veroja ja hyödyt valuvat tälläisiin kohteisiin. Jottain pittäis teherä.

Tiedätte ketä äänestää. Sitä joka jo 10 vuotta sotten kertoi tämän tosiasian ääneen vaikka kuinka yritettiin leimata ties miksi. Vanhoille puolueille totuus on rikollista.

Vierailija
1989/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä paikassa, jossa on useita ravintoloita ja henkilökuntaa siirrellään eri hommiin eri ravintoloissa. Henkilökuntaa on satoja ja tämä johtaa luonnollisesti siihen, että on eri tasoisia ammattitaitoja. Siinä tulee väkisin vertailua, kuka on toista parempi missäkin hommassa. Kun työntekijää siirrellään eri työpisteisiin, voi seuraava työntekijä valittaa hitosti sen edellisen työntekijän käden jälkiä ja heittää kaikki ruoat suurin piirtein roskiin. On todella kovia ammattilaisia ja sitten on sitä heikompaa ainesta. Kuten minä itse. Pärjään vain tietyissä hommissa ja myönnän sen. Kaikki kuitenkin saa samaa palkkaa ja se voi aiheuttaa joissakin nipottamista.

Lisään tähän vielä että, nipottamisen voi tulkita myös kiusaamiseksi. Kun henkilökuntaa siirrellään, se vaatii työntekijältä myös sosiaalisia taitoja. Jos olet kömpelö, joku takuulla kommentoi puutteitasi. Kerrankin yksi nainen valitti, että toisella on parempi palkka, koska se saa ikälisät ja ym mitä lie kokemuslisää vuosien työskentelystä ja silti juoksevat kiireessä saman verran, yhtä paljon työtaakkaa. No eihän se sen työntekijän vika ole!

Vierailija
1990/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin uudessa duunissa, 20v talossa ollut kollega perehdytti yhteen tehtävään, joka on hänen mukaansa hankala, vaatii useamman tunnin koulutuksen ja itse tehtävä vie sitten yhden kokonaisen päivän. Katselin itse miten homma on tehty, kokeilin ja arvelin että ymmärsin. Istuin sitten kuitenkin koulutuksen myös, vaikka olin jo tehnyt homman 2 tunnissa (ekaa kertaa, sisälsi noin tunnin verran varmennuksia, eli testasin että omat tulos on 100% oikein). Ehkä tästä ei kuitenkaan kannata mainita, jos yritys on ollut vuosikausia ok sen kanssa että tähän menee päivä niin menköön, taidan pitää nämä päivät etänä, hoidan homman ja teen loppupäivän omia hommia. 

PS. verotoimiston tietokoneelle voi kuka tahansa kävellä ja katsoa kollegojen tulot.... suosittelen. 

Vierailija
1991/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

khöflgf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”We want only our money” sanoi televisiossa yksi ”tu rvapa ikanha kija”. Sen lisäksi, että tänne kävellään suoraan elätettäväksi, tänne kävellään suoraan eri tukitoimenpiteiden ohitusjonoon, ohi kantaväestön. Asunnot saadaan parhailta paikoilta, harkin nanvara ista toime entulotu kea jaetaan muille avokätisesti, terveydenhuoltoon on pysyvä oma kaista jne. Tämä tosin koskee muitakin vähem mistöjä, osa jo maassa satoja vuosia asuneita. Tekemättä mitään saadaan rahamäärä, jota lähtömaassa ei saa edes normikokopäivätyöstä.

Samassa haastattelussa valitettiin myös ruuasta: "this food is only for dogs and for women". Kyllä, sanoi juuri noin.

Vierailija
1992/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosa ihmisistä on itsekkäitä, uusavuttomia kiittämättömiä kusipäitä. Jaksan vielä toisteiseksi tehdä työtäni vain siksi, että alueesta riippuen kolmas-neljäsosa ihmisistä ansaitsee hoitonsa, ja osaa arvostaa sitä.

Terkantäti 37v

Vierailija
1993/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesopettajat ovat laiskoja, tekevät minimin, jonka työ vaatii. Toisella asteella aika moni miesopettajista puhuu alentavasti opiskelijatytöistä, seksuaalissävytteisesti ja muutama omalla työpaikalla on saanut huomautuksen epäasiallisesta käytöksestä opiskelijoita kohtaan. Ihan hyvä, että miehiä on kokoajan vähemmän opettajina.

Vierailija
1994/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kenenkään ei kannata opiskella tai päätyä töihin ravintola-alalle.

Arvostus täysi 0, palkka täysi 0, työajat ihan perseestä, tauoista on joku kuullut joskus, mutta johan pamin tessissä on, ettei niitä tarvii pitää jos ei ehdi, lomarahoista ole kuultukaan saati palkallisista pyhäpäivistä...Älkää ihmiset vain päätykö ravintola-alalle töihin.

Vierailija
1995/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla lemmikeistä joko kynnet ovat aivan liian pitkät tai elopainoa on kertynyt turhan paljon (omistajat yleensä sokeita tilanteelle). Tupakanhaju jämähtää kiinni eläinten turkkiin. Välillä parasta on vain päästää irti, eikä yrittää pitää 15-vuotiasta vakavasti alipainoista neljä päivää syömättä ollutta munuaissairasta ja ikteeristä kissaa keinotekoisesti elossa.

T. Klinikkaeläinhoitaja

Vierailija
1996/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostaisipa muutkin työtäni kuin vain vielä motivoituneet harvassa olevat kollegani.

Terveisiä alalta varhaiskasvatus.

Vierailija
1997/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat ihan ... vetin uusavuttomia ja vanhukset luulevat edelleen että ambulanssi on kuin taksi ja että sillä pääsee "jonon ohi'. Sitten valitetaan kun ei" huolita" kyytiin vaikka polvikipu on jatkunut samanlaisena kaksi vkoa ja jalalla kykenee kävelemään.

Vierailija
1998/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodeissa järjestetään jatkuvasti koulutuksia ja palavereja, jotka ovat 95 % turhaa ajantuhlausta ja pois lasten kanssa vietettävästä ajasta. Lapset ovat kuitenkin siellä keskiössä, mutta varsinkin varhaiskasvatuksen opet juoksevat palaverista ja koulutuksesta toiseen ja suunnitteluajat päälle.

Maskienkäyttösäädökset päiväkodissa on ihan yhtä tyhjän kanssa. Henkilökunnan ei tarvitse käyttää, paitsi jos tulee epäily, että lapsella on korona, niin siitä sekunnista alkaen pitää käyttää ja olla lapsen kanssa suljetussa erillistilassa, kunnes lapsi haetaan kotiin. Vanhempien taas pitäisi käyttää, elleivät heitä lasta ovensuusta sisään ja hae pihalta tai ulkorappusilta. Samaa perhettä kuitenkin ovat kuin lapsensa, joita me puetaan, pyyhitään, autetaan, nostellaan jne. Henkilökunta kulkee eestaas ja syö samaa ruokaa ja välillä ollaan kuin sillit suolassa, mutta kahvihuoneeseen ei saa kokoontua.

Ja tietenkin päivystysaikoina ryhmiä yhdistellään, vaikka ei missään tapauksessa saisi.

Ryhmiä yhdistellään myös silloin, kun on henkilökuntavajausta.

Vierailija
1999/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään tähän vielä että, nipottamisen voi tulkita myös kiusaamiseksi. Kun henkilökuntaa siirrellään, se vaatii työntekijältä myös sosiaalisia taitoja. Jos olet kömpelö, joku takuulla kommentoi puutteitasi. Kerrankin yksi nainen valitti, että toisella on parempi palkka, koska se saa ikälisät ja ym mitä lie kokemuslisää vuosien työskentelystä ja silti juoksevat kiireessä saman verran, yhtä paljon työtaakkaa. No eihän se sen työntekijän vika ole!

Lisään tähän vielä yhden aika hassun jutun. Sinä vuonna kun euroopassa alkoi pakolaiskriisit ja suomeen marssi lähi-idän miehiä sankoin joukoin. Pyydettiin henkilökuntaa kutomaan villasukkia pakolaisille. Kyllä mua nauratti silloin ja nytkin. Meidän firma on kirkuvan punainen.

Oliko ne niitä villasukkia jotka sitten päätyi kaatopaikalle kun ei kukaan halunnut käyttää?

Vierailija
2000/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojat ovat ihan loppuunkulutettuja ja ylityöllistettyjä. Tunnollisimnat siivoojat kärsivät eniten.

Miksei tuota voi sanoa ääneen? Tuleeko lopputili?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän