Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
2021/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kehtaa kertoa ihmisille, kuinka helpolla saan palkkani ja kuinka kohtuuttoman suuri se on

verrattuna olemattomaan työmäärääni.

En kehtaa myöskään kertoa sitä, mitä kollegani aidosti ajattelevat seurakuntalaisistaan ja kuinka vähän me yleisestikään uskomme raamatun sanomaan sekä mitä todella on meidän hurskaan ulkokuoremme alla.

Onneksi ihmiset eivät tiedä, muuten nykyistäkin suurempi joukkopako kirkosta olisi varmaa.

T: Pappi

Tää on kyllä sellane asia, minkä toivoisi tulevan uskovaisten tietoon.

Ei uskovaiset kirkon työntekijöihin usko ei tarvitse uskoa, samaa sekalaista seurakuntaa ovat.  

Vierailija
2022/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas ei ole lähes koskaan oikeassa. Itse asiassa, yli 90% asiakkaista jotka koettavat vängätä vastaan myyjille, ovat jonkinlaisia ketkuja ja täysiä ääliöitä.

Ei, et voi aukoa kaupassa ketsuppipulloja maistaaksesi onko se hyvää, etkä voi syödä irtokarkkeja suoraan hyllystä maistaaksesi niitä. Etkä voi palauttaa sitä 9kk sitten ostamaasi kissank*senkäryistä paitaa, koska se on käytetty, eikä sinulla ole edes kuittia mukana sen ostosta. Enkä tasan usko, että se olisi mennyt vain huonoksi yhden pesun jälkeen. Etkä todellakaan voi tulla palauttamaan sitä jo avattua, viikko sitten ostamaasi 100kpl maskipakettia silläkään perusteella, että kun et ole riskiryhmää ja kun tuolla bussissa ei kaikilla muillakaan niitä ole.

Enkä ole häijy ja epäreilu ja välinpitämämätön "rehellistä asiakasta" kohtaan, kun kiellän sinua yrittämästä edellämainitsemiani asioita. 

Jotkut voi olla epätoivoisen rahattomia tai sairaalloisen pihejä.  Ääliömäisiä yrityksiä kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2023/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narkkarit eivät halua oikeasti lopettaa kaman käyttöä. Aina vaativat kovia aineita, kuten bentsoja, koska eivät muutoin mielestään selviä. Heille ei tuo apua normaalit ahdistukseen tai mielialaan vaikuttavat lääkkeet, koska ovat niin huumekoukussa että ensin pitäisi päästä siitä irti, jotta ne miedommat aineet voisivat tuoda apua. He eivät vain ole valmiita käymään tätä projektia läpi, vaan huutavat koko ajan raivona bentsoja. Ei huumeista pääse ikinä eroon, jos niitä käyttää koko ajan "lääkkeenä".

Et tunnu tietävän miten lääkkeet toimivat ja miksi joitain lääkkeitä ei anneta käyttää ja miksi toisia halutaan käytettävän. Bentsot eivät ole "kovia aineita" täysin käypä hoito suositusten mukaisia ko tilanteessa.

Just.. Väitän alan kokemuksesta, että lähes kaikki bentsoja käyttävät ovat narkkareita. Niin monta vuotta olen työskennellyt näiden asioiden parissa että uskallan tämän ääneen sanoa.

Vierailija
2024/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirkosta eronnut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kehtaa kertoa ihmisille, kuinka helpolla saan palkkani ja kuinka kohtuuttoman suuri se on

En kehtaa myöskään kertoa sitä, mitä kollegani aidosti ajattelevat seurakuntalaisistaan ja kuinka vähän me yleisestikään uskomme raamatun sanomaan sekä mitä todella on meidän hurskaan ulkokuoremme alla.

Onneksi ihmiset eivät tiedä, muuten nykyistäkin suurempi joukkopako kirkosta olisi varmaa.

Naapurissa tällanen laiska pappi, tuskin käy ollenkaan töissä, aina makaa kotona, metelöi kun itse pitäisi saada nukuttua yövuoron jälkeen, ei käy kirkossa kuin rahasta. Papit saa liikaa palkkaa se on totta, en pystyisi itse noin vähäisellä työmäärällä edes maksamaan laskuja.

Olen pappi, ja totta kyllä on, että koronarajoitusten takia meidän työt ovat vähentyneet huomattavasti, mutta tälle ei meistä kukaan voi mitään. Sama (töiden väheneminen) koskettaa nyt korona-aikana montaa muutakin ammattiryhmää. Ja tuosta kotona makaamisesta sanoisin, että meillä ei ole työaikaa, joten monen näkökulmasta saattaa näyttää siltä, että makaamme vain kotona. Todellisuudessa saatamme kirjoittaa puheita ja sopia esim. hautajaisjärjestelyihin liittyviä asioita omaisten kanssa kotoa käsin. Usein käyn näitä puhelinkeskusteluita myös ilta-aikaan, koska varsinaista työaikaa tosiaan ei ole.

Ja minä kyllä uskon Raamatun sanomaan. :)

Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!

Täällä oikeassa maailmassa, meidän kuolevaisten ihmisten joukossa, töiden vähenemiset tarkottavat

useimmiten YT-menettelyjen käynnistymistä, lomautuksia tai irtisanomisia.

Nämä samat lainalaisuudet eivät kuitenkaan koske pappis-säätyä, noita etuoikeutettuja

Jumalan valittuja ja eliitin osaa.

Hyi hitto, että olette iljettäviä.

Jokainen leipäpappi on väärä pappi.

Vierailija
2025/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa tällanen laiska pappi, tuskin käy ollenkaan töissä, aina makaa kotona, metelöi kun itse pitäisi saada nukuttua yövuoron jälkeen, ei käy kirkossa kuin rahasta. Papit saa liikaa palkkaa se on totta, en pystyisi itse noin vähäisellä työmäärällä edes maksamaan laskuja.

Olen pappi, ja totta kyllä on, että koronarajoitusten takia meidän työt ovat vähentyneet huomattavasti, mutta tälle ei meistä kukaan voi mitään. Sama (töiden väheneminen) koskettaa nyt korona-aikana montaa muutakin ammattiryhmää. Ja tuosta kotona makaamisesta sanoisin, että meillä ei ole työaikaa, joten monen näkökulmasta saattaa näyttää siltä, että makaamme vain kotona. Todellisuudessa saatamme kirjoittaa puheita ja sopia esim. hautajaisjärjestelyihin liittyviä asioita omaisten kanssa kotoa käsin. Usein käyn näitä puhelinkeskusteluita myös ilta-aikaan, koska varsinaista työaikaa tosiaan ei ole.

Täällä oikeassa maailmassa, meidän kuolevaisten ihmisten joukossa, töiden vähenemiset tarkottavat

Nämä samat lainalaisuudet eivät kuitenkaan koske pappis-säätyä, noita etuoikeutettuja

Kirkko on julkinen yleisölaitos johon ei ole pääsykoettakaan.  Pappikin voi olla paitsi henk.koht. uskovainen, niin vain välittäjä ja kirkon määräysten  toimeenpanija virkavastuulla.  Kunhan ei toimi työnantajaansa vastaan kuten ei muuallakaan voi tehdä.

Vierailija
2026/3246 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko on julkinen yleisölaitos johon ei ole pääsykoettakaan.  Pappikin voi olla paitsi henk.koht. uskovainen, niin vain välittäjä ja kirkon määräysten  toimeenpanija virkavastuulla.  Kunhan ei toimi työnantajaansa vastaan kuten ei muuallakaan voi tehdä.

1. Kuka on teidän työnantajanne?

2. Kenen tulisi olla teidän työnantajanne?

3. Koetteko olevanne Jeesuksen seuraajia?

Vierailija
2027/3246 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että en yläkoulun äidinkielen opettajana pysty opettamaan hiljattain maahan tulleita nuoria kirjoittamaan sellaista suomea, että he voisivat mennä lukioon. Ei ole aikaa isoissa ryhmissä tähän. 

Jos halutaan maahantuleville nuorille kunnollinen kirjoitetun suomen kielen taito, pitäisi luokkakokoja reilusti pienentää. Ilman sitä on turha puhua mistään koto..utumisesta.

Juu ei. Luokkakokoja ei ole vuosien varrella pienennetty suomalais lastenkaan vuoksi ja me vanhemmat olemme sentään maksaneet Suomeen isot verot. Parempi vaan rajoittaa näiden Suomeen tuloa, eivätpä ole Ruotsissakaan kotoutuneet kunnolla.

Vierailija
2028/3246 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lain mukaan henkilökohtaisen avustajan palvelut on tarkoitettu henkilöille, jotka pystyvät toimimaan vähintään työnohjaajina, joskus työnantajina, ja pystyvät itse tekemään omat päätöksensä ja kantamaan vastuun niistä. 

Vierailija
2029/3246 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N#kia on ihan paska firma olla töissä.

Ainakin jos on vuokrahommissa, siis extinä.

Kertoo paljon jos vuokratyöntekijöille on keksitty jo lempinimi. Meillä ne tietenkään eivät ole vuokratyöntekijöitä vaan kankeasti externaleja.

Vierailija
2030/3246 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsultinraato kirjoitti:

Olen kallis konsultti ja yliopistosta valmistunut. Vuosipalkkani on yli 100 tuhatta. Oikeasti työssäni tärkeintä on pokerinaamalla valehtelu asiakkaille, jotka kuuntelevat minua (kallista konsulttia) kuin puolijumalaa. Oikeasti tähän työhön riittää uskottava ulkonäkö, puhelahjat, heikko moraali, looginen lukiotason päättelykyky, pari maksullista sertifikaattia netistä. Ikää (tai ulkonäköä) on hyvä olla kolmissakymmenissä. Vähän pelisilmää jämäkkyyden ja flirtin väliltä. Itse tekeminen on kusettamista, mitään mä en oikeasti osaa - paitsi puhua paskaa

missä firmassa olet töissä?olisiko50 v tkm:llä vielä mahdollisuuksia konsultiksi.

Vierailija
2031/3246 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat usein todella itsekkäitä ja asettavat omat halunsa lasten tarpeiden edelle. Puheissa lapset näyttäytyvät maailman tärkeimpinä ja rakkaimpina, mutta käytäntö osoittaa muuta. Ja tämän kun ottaa puheeksi, saa vihat päälleen, ja sitä vihaa levitetään someen saakka. Toisinaan taustalla on esimerkiksi sairaudesta johtuva kyvyttömyys, mutta iso osa vanhemmista on vain itsekkäitä ja empatiakyvyttömiä.

Sosiaalityöntekijä

Vierailija
2032/3246 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2033/3246 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kdföglödg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että Suomeen eri maista tulleet vähemmistökansojen edustajat käyttävät väärin Suomen sosiaalietuuksia. T. Sossu

Olen kollegasi ja kanssasi samaa mieltä. Itseäni ärsyttävät erityisesti nämä tietyistä taustoista tulevat suurperheet, joihin syntyy vuosittain lisää suita veronmaksajien ruokittavaksi ja äidit ovat koko hedelmällisen ikänsä joko äitiyslomalla tai kotihoidontuen varassa, ei aikomustakaan oppia edes kielen alkeita saatika hakeutua koulutukseen/työelämään. Isät puolestaan käyvät töissä jossain pizzeriassa, paperilla työsopimus on osa-aikainen ja virallisesti palkkaa maksetaan juuri sopivasti niin, että samaan aikaan täysi työmarkkinatuki pyörii. Toimeentulotuestahan nämä eivät pääse eivätkä edes halua ikinä eroon. Kotoutumisen huippu on saavutettu, kun nämä oppivat soittamaan itse Kelaan tai sossuun ja ilmoittamaan, että minä haluta tulkki, minulla on oikeus. 

I´m in shock, miten hel.....ssä tällainen on mahdollista ja kallispalkkaiset päättäjät pyörittelevät peukaloitaan! Hei haloo meidän veroeurot!

Kelan tilastojen mukaan vuonna 2020 perustoimeentulotukea Suomessa saaneista 30 prosenttia puhuu äidinkielenään jotain muuta kuin suomea tai ruotsia. Pääkaupunkiseudulla vastaava luku on 51 prosenttia. (HS 2.9.2020)

Ei tarvi kuule olla edes töissä sossussa että tietää tämän. Jouduin väliaikaisesti vähän olemaan tekemisissä sossun kanssa ja tein visiitit sinne niin näinkö yhtään suomenkielisiä? Näin pari mutta nekin oli romaneja. I did the math.

Vierailija
2034/3246 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä sellane asia, minkä toivoisi tulevan uskovaisten tietoon.

Ei uskovaiset kirkon työntekijöihin usko ei tarvitse uskoa, samaa sekalaista seurakuntaa ovat.  

Sori mutta en suomenkielisenä ymmärtänyt tätä kommenttia.

Vierailija
2035/3246 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat ovat helvetin laiskoja. Eivät osaa laittaa roskia roskiin tai pyyhkiä jälkiään. Eritteiden ja eritetahrojen poistaminen - niiden annetaan vain olla. 

Terveisin sairaalan laitoshuoltaja

voi rakas, kun se sattuu olemaan sinun työtäsi ❤

opiskele hoitajaksi, jos kykenet. Pääset hyvin pian toteamaan, ettet kiireeltäsi ehdi pissatahraa pestä, vaan se työ on jätettävä siivoojalle 😚

Hauska juttu, eräs tuntemani hoitaja sanoi kyllä että heillä töissä se joka ensin huomaa vahingon sattuneen myös siivoaa sen, ihan hoitajat siinä missä laitoshuoltajatkin. Vai ollaanko niin ylpeätä olevinaan että jätetään siihen haisemaan niin saa muut hoitaa? Näköjään 🙄

Meillä ei mikään kummoinen toimistotyö ole, mutta itse on ärsyttänyt kun jotkut ihan mukavat ihmiset eivät varo tai väistä siivoojaa lainkaan. Siivoojan pitäisi sieltä pöydän alta kurkotella roskis toisen jalkojen välistä? Itse menen aina siivouksen ajaksi pois työpisteeltä jos vain mahdollista. Ja tervehdin siivooja kuten muitakin työpaikalla olijoita. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
2036/3246 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolentutkimuksessa on monia naiveja tutkijoita/opettajia, jotka elävät jossain etukäteen päätetyissä, teoreettisissa sfääreissä. Ei kaikki sukupuoli tapahdu vain yksilön korvien välissä. On biologiaa, yhteiskuntaa, rakenteita. On ollut tästä puhetta kolleegojen kanssa. Ei saa puhua laajemmin ääneen kaikkea mitä ajattelee.

Vierailija
2037/3246 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatalous on hyvin pitkälti eläimien rääkkäämistä ja jokainen tuottajakin ymmärtää, ettei se ole eläimelle hyvää elämää.

- Agrologi

Vierailija
2038/3246 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen graafikkona pk-yrityksen markkinointitiimissä. Tiimiin kuuluu lisäkseni markkinointipäällikkö ja kaksi some-sisällöntuottajaa. Tehtävämme on valehdella ja nyhtää ihmisiltä rahat. Liioittelemme tuotteidemme ominaisuuksia ja teemme aggressiivista remarketingia. Työ on täysin epäeettistä ja varsinkin palkka on työn "vaativuuteen" nähden naurettavan iso. 

Vierailija
2039/3246 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin piestä ne tyypit jotka ostaa tiskistä 15 euron lohifileen ja tumppaa sen jonnekkin maustehyllyyn pilaantumaan.

Työssä kassalla/lihatiskillä

Ei se ole sulta pois. Taidatkin olla itse kauppias.

Tämä. En ole koskaan käsittänyt, miksi ihmiset tuhlaavat energiaa välittämällä asioista, jotka eivät heille mitenkään kuulu. Vai onko rivimyyjän palkka niin huikea, että se saa välittämään ruokahävikistä ja muista kauppiaan eduista? :)

Miten ihmiset ovat näin yksinkertaisia? Tottakai jos kaupalle tulee hävikkiä se vaikuttaa kuluihin, joka sitten vaikuttaa hintojen nousuun ja esim. kassan mahdolliseen palkankorotukseen tai vaikka pienempänä budjettina esim. tiimin pikkujouluissa. Ei ehkä tuo 1 kpl 15 eur lohta, mutta mietipä jos 100 ihmistä jättäisi tuosta arvosta tuotteita pilaantumaan. Ja miksei sitä olisi voinut viedä takaisin sinne tiskille ja sanoa, että tulikin toisiin ajatuksiin oston suhteen tai ihan pakkaus hetkellä sanoa, että en otakaan. En ole ikinä ymmärtänyt ajatusmaailmaa, että ei ole omista pois, koska kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ja eikö kussakin firmassa olevat työntekijät ole velvollisia toimimaan firman edunmukaisesti?

Vierailija
2040/3246 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte vanhuksenne säilyvän hengissä, annatte sitomisluvan, jolloi vanhustanne kävelytään useita kertoja päivässä hoitajan auttamana. Jos haluatte nopeasti perinnön, käskette hänen toikkaroida yötä päivää hoippuen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi