Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?
Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi
Kommentit (3246)
Olen kallis konsultti ja yliopistosta valmistunut. Vuosipalkkani on yli 100 tuhatta. Oikeasti työssäni tärkeintä on pokerinaamalla valehtelu asiakkaille, jotka kuuntelevat minua (kallista konsulttia) kuin puolijumalaa. Oikeasti tähän työhön riittää uskottava ulkonäkö, puhelahjat, heikko moraali, looginen lukiotason päättelykyky, pari maksullista sertifikaattia netistä. Ikää (tai ulkonäköä) on hyvä olla kolmissakymmenissä. Vähän pelisilmää jämäkkyyden ja flirtin väliltä. Itse tekeminen on kusettamista, mitään mä en oikeasti osaa - paitsi puhua paskaa
Että rakennuksilla suositaan virolaisia ja venäläisiä suomalaisen duunarinkustannuksella. Julkisesti valitetaan rakennusten työ laadun heikkenemisestä.
Työni kautta olen tekemisissä enimmäkseen hyvin rikkaiden ihmisten kanssa. Ovat pääasiassa todella vmäisiä, pihejä ja kuvittelevat olevansa jokseenkin parempia ihmisiä kuin tavan tallaajat. Raha on valtaa todellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että Suomeen eri maista tulleet vähemmistökansojen edustajat käyttävät väärin Suomen sosiaalietuuksia. T. Sossu
Olen kollegasi ja kanssasi samaa mieltä. Itseäni ärsyttävät erityisesti nämä tietyistä taustoista tulevat suurperheet, joihin syntyy vuosittain lisää suita veronmaksajien ruokittavaksi ja äidit ovat koko hedelmällisen ikänsä joko äitiyslomalla tai kotihoidontuen varassa, ei aikomustakaan oppia edes kielen alkeita saatika hakeutua koulutukseen/työelämään. Isät puolestaan käyvät töissä jossain pizzeriassa, paperilla työsopimus on osa-aikainen ja virallisesti palkkaa maksetaan juuri sopivasti niin, että samaan aikaan täysi työmarkkinatuki pyörii. Toimeentulotuestahan nämä eivät pääse eivätkä edes halua ikinä eroon. Kotoutumisen huippu on saavutettu, kun nämä oppivat soittamaan itse Kelaan tai sossuun ja ilmoittamaan, että minä haluta tulkki, minulla on oikeus.
I´m in shock, miten hel.....ssä tällainen on mahdollista ja kallispalkkaiset päättäjät pyörittelevät peukaloitaan! Hei haloo meidän veroeurot!
Vierailija kirjoitti:
Tämä laadukas varhaiskasvatus on tosiasiassa vain lasten säilömistä ja hengissä pitämistä. En ikinä laittaisi omia lapsiani - sitten jos joskus sellaisia hankin - päiväkotiin, veisin paljon mieluummin kerhoihin ja puistoihin jne ja vasta eskariin sitten.
Päiväkodissa töissä olen.
Lapseni olivat perhepäivähoidossa useammalla ihanalla hoitajalla. Heillä oli aikaa kaikille lapsille, mihinkään ei ollut kiire, ei ollut kokopäiväistä meteliä, ruoka oli maukasta. Vasta esikouluiässä lapseni menivät päiväkotiin. Hyvin on koulut ja jatko-opiskelut sujuneet.
Varhaiskasvattaja minäkin
Ai että bento on kamaa, että voi ihminen olla tyhmä. Lääkäreiltä on aivan turha saada reseptiä lääkintöhallituksen vai mikä se on, määräysten takia. Olen itsekin saanut kuulla ennen kuin olen suutani auki saanut, että pameja en määrää, kirjoitan sinulle ketopinooria. Tämä siis kuulematta asiakkaan hädän laatua. Ko. lääke on tarkoitettu skitsofreniaan, sitä määrätään unettomuuteen, tuskaneurooseihin, sosiaalisiin pelkotiloihin, ym joihin juuri bensot on tarkoitettu. Lääkärit eivät käskystä lääkitse potilaita oikein. Bentsodiatsepiinit aiheuttavat pitkäaikaiskäytössä riippuvuutta. Mutta eikö sekin ole parempi kuin isemurha.
kirkosta eronnut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa kertoa ihmisille, kuinka helpolla saan palkkani ja kuinka kohtuuttoman suuri se on
verrattuna olemattomaan työmäärääni.
En kehtaa myöskään kertoa sitä, mitä kollegani aidosti ajattelevat seurakuntalaisistaan ja kuinka vähän me yleisestikään uskomme raamatun sanomaan sekä mitä todella on meidän hurskaan ulkokuoremme alla.
Onneksi ihmiset eivät tiedä, muuten nykyistäkin suurempi joukkopako kirkosta olisi varmaa.
T: Pappi
Naapurissa tällanen laiska pappi, tuskin käy ollenkaan töissä, aina makaa kotona, metelöi kun itse pitäisi saada nukuttua yövuoron jälkeen, ei käy kirkossa kuin rahasta. Papit saa liikaa palkkaa se on totta, en pystyisi itse noin vähäisellä työmäärällä edes maksamaan laskuja.
”Ei käy kirkossa kuin rahasta”?
Kirkko on hänen työpaikkansa, lähinnä. Menetkö sinä vapaa-aikana työpaikallesi?
Olen uraa vaihtanut sairaanhoitaja. Kuinka paljon hoitajat ohjaavat tai tekevät lääkäreiden töitä. Kukaan joka ei alalla ole ollut ei tiedä miten lääkärit hyötyvät erityisesti uransa alussa hoitajien ohjauksesta, jokainen on kuullut "mitä te yleensä annatte tossa tilanteessa?" kysymyksen kun päivystävälle rinkauttaa.
Kuitenkin hierarkia on helvetin naurettava. Opiskelin uuden tutkinnon (yliopistossa) ja nykyisellä urallani on helvetin naurettava ajatus jos eivät voisi AMK:n ja yliopiston käyneet esimerkiksi syödä samassa pöydässä. Nykyinen työnkuvani on suhteellisen helppoa ja mukavaa, palkka yli kaksinkertainen entiseen verrattuna. Käytän hyvän osan päivästä lusmuiluun ja saan järjesteltyä mukavasti aikatauluni, mutta jos koskaan kerron entisen työni olleen vaikeampaa, stressaavampaa ja kuormittavampaa sitä pidetään vitsinä.
Minulle on kyllä ollut aivan selvää, että nuoret lääkärit oppivat paljon vanhemmilta hoitajilta. Yhteistyötähän työ parhaimmillaan on. Eri pöydissä istuminen on outoa, mutta omat kuppikunnat on joka paikassa.
Olen sihteerinä, oman työni ohessa opettanut päällikkötason uusille henkilöille todella paljon, niin Excelin ihmeitä, kun markkinoinnin saloja, talon käytännöistä puhumattakaan, että minusta kuuluu ihan normikuvioon. Autan ja neuvon mielelläni, kunhan vaan ehdin ja kunhan en havaitse hyväksikäyttämistä eli omien töiden teettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä laadukas varhaiskasvatus on tosiasiassa vain lasten säilömistä ja hengissä pitämistä. En ikinä laittaisi omia lapsiani - sitten jos joskus sellaisia hankin - päiväkotiin, veisin paljon mieluummin kerhoihin ja puistoihin jne ja vasta eskariin sitten.
Päiväkodissa töissä olen.
Lapseni olivat perhepäivähoidossa useammalla ihanalla hoitajalla. Heillä oli aikaa kaikille lapsille, mihinkään ei ollut kiire, ei ollut kokopäiväistä meteliä, ruoka oli maukasta. Vasta esikouluiässä lapseni menivät päiväkotiin. Hyvin on koulut ja jatko-opiskelut sujuneet.
Varhaiskasvattaja minäkin
Perhepäivähoito oli jotain muuta kuin päivä"koti" (itse sanakin on valehtelua). Perhepäivähoito tapahtui jonkun kotona pienessä ryhmässä kodinomaisesti, ei isossa porukassa laitosmaisessa ympäristössä.
Vierailija kirjoitti:
Kirkon nykyinen tapa kosiskella ja mielistellä joka suuntaan on vastenmielinen.
T. Seurakunnan työntekijä
Eli haluat siis savustaa naispappeutta vastustavat ja/tai eräiden seurakuntalaisten puolesta rukoilemisesta kieltäytyvät tahot pois kirkosta? Kaipa muiden seurakuntalaisten vakaamuksen sietämistä voi kosiskeluksi ja mielistelyksikin tituleerata.
Vai jotain muutako ryhmääkö tarkoitit?
kdföglödg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että Suomeen eri maista tulleet vähemmistökansojen edustajat käyttävät väärin Suomen sosiaalietuuksia. T. Sossu
Olen kollegasi ja kanssasi samaa mieltä. Itseäni ärsyttävät erityisesti nämä tietyistä taustoista tulevat suurperheet, joihin syntyy vuosittain lisää suita veronmaksajien ruokittavaksi ja äidit ovat koko hedelmällisen ikänsä joko äitiyslomalla tai kotihoidontuen varassa, ei aikomustakaan oppia edes kielen alkeita saatika hakeutua koulutukseen/työelämään. Isät puolestaan käyvät töissä jossain pizzeriassa, paperilla työsopimus on osa-aikainen ja virallisesti palkkaa maksetaan juuri sopivasti niin, että samaan aikaan täysi työmarkkinatuki pyörii. Toimeentulotuestahan nämä eivät pääse eivätkä edes halua ikinä eroon. Kotoutumisen huippu on saavutettu, kun nämä oppivat soittamaan itse Kelaan tai sossuun ja ilmoittamaan, että minä haluta tulkki, minulla on oikeus.
I´m in shock, miten hel.....ssä tällainen on mahdollista ja kallispalkkaiset päättäjät pyörittelevät peukaloitaan! Hei haloo meidän veroeurot!
Kelan tilastojen mukaan vuonna 2020 perustoimeentulotukea Suomessa saaneista 30 prosenttia puhuu äidinkielenään jotain muuta kuin suomea tai ruotsia. Pääkaupunkiseudulla vastaava luku on 51 prosenttia. (HS 2.9.2020)
kirkosta eronnut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa kertoa ihmisille, kuinka helpolla saan palkkani ja kuinka kohtuuttoman suuri se on
verrattuna olemattomaan työmäärääni.
En kehtaa myöskään kertoa sitä, mitä kollegani aidosti ajattelevat seurakuntalaisistaan ja kuinka vähän me yleisestikään uskomme raamatun sanomaan sekä mitä todella on meidän hurskaan ulkokuoremme alla.
Onneksi ihmiset eivät tiedä, muuten nykyistäkin suurempi joukkopako kirkosta olisi varmaa.
T: Pappi
Naapurissa tällanen laiska pappi, tuskin käy ollenkaan töissä, aina makaa kotona, metelöi kun itse pitäisi saada nukuttua yövuoron jälkeen, ei käy kirkossa kuin rahasta. Papit saa liikaa palkkaa se on totta, en pystyisi itse noin vähäisellä työmäärällä edes maksamaan laskuja.
Olen pappi, ja totta kyllä on, että koronarajoitusten takia meidän työt ovat vähentyneet huomattavasti, mutta tälle ei meistä kukaan voi mitään. Sama (töiden väheneminen) koskettaa nyt korona-aikana montaa muutakin ammattiryhmää. Ja tuosta kotona makaamisesta sanoisin, että meillä ei ole työaikaa, joten monen näkökulmasta saattaa näyttää siltä, että makaamme vain kotona. Todellisuudessa saatamme kirjoittaa puheita ja sopia esim. hautajaisjärjestelyihin liittyviä asioita omaisten kanssa kotoa käsin. Usein käyn näitä puhelinkeskusteluita myös ilta-aikaan, koska varsinaista työaikaa tosiaan ei ole.
Ja minä kyllä uskon Raamatun sanomaan. :)
Vierailija kirjoitti:
kdföglödg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan tilastojen mukaan vuonna 2020 perustoimeentulotukea Suomessa saaneista 30 prosenttia puhuu äidinkielenään jotain muuta kuin suomea tai ruotsia. Pääkaupunkiseudulla vastaava luku on 51 prosenttia. (HS 2.9.2020)
Mulla on ollut hirveä taloustilanne kiitos koronan, ja toimeentulotuki hylätty tammikuulle ja helmikuulle ties mihin veroten. Kela syrjii positiivisesti!!!
Se, että hoitoalalle etsiytyy huomattava määrä vallanhaluisia ja empatiakyvyttömiä ihmisiä.
Tämä on järkyttävää.
Terv. Nimim. '33 vuotta alalla silmät pyöreinä ja sydän syrjällään'
Vierailija kirjoitti:
kdföglödg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedetään johtopäätös että 30 prosenttia on pois veroista ja muista tarpeista. Nuo kuuluisi oman valtionsa budjetin alle eikä meidän. Kun nyt kaikki on globaalia ja puutumme kaikki toistemme asioihin. Vanhat maahan muuttajat tosin tekee matalapalkkatöitä ja pakosti saavat tukea mutta he jotka tulevat vain lisääntymään.
Kaitsu kirjoitti:
Että rakennuksilla suositaan virolaisia ja venäläisiä suomalaisen duunarinkustannuksella. Julkisesti valitetaan rakennusten työ laadun heikkenemisestä.
Ja samat työnantajat vinkuvat lehtien palstoilla että suomalaisia työntekijöitä ei työ kiinnosta, siksi pitää ottaa näitä ulkolaisia. Aivan kuten marjanviljelijät viime kesänä vinkuivat miten eivät saa työntekijöitä vaikka 10 000 suomalaista oli valmis lähtemään töihin tiloille. Ei tainnut yksikään kelvata.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat ihan ... vetin uusavuttomia ja vanhukset luulevat edelleen että ambulanssi on kuin taksi ja että sillä pääsee "jonon ohi'. Sitten valitetaan kun ei" huolita" kyytiin vaikka polvikipu on jatkunut samanlaisena kaksi vkoa ja jalalla kykenee kävelemään.
No tämä! Lehtiin juttu kun ”ei otettu kyytiin ja jätettiin”!?
Aikuinen mies soittaa ambulanssin klo 03 kun on ripuli. Eikö usko kun sanotasn ettei nyt lähdetä päivystykseen. Ja vaikka menisit päivystyksern, niin mitään jonon ohi-pija-apua ei nyt siihen ripuliisi sieltäkään tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että keinohedelmöitykset, kaikenlaiset, ovat täysin yhteiskunnan varojen hukkaamista. Maailmassa on lapsia jotka kaipaavat kotia, ihan muutenkin. Mikä järki ja narsismi on siinä, että ne omat geenit pitää saada lisääntymään, ei ne sen ihmeellisemmät ole kuin muillakaan. Kaiken kukkuraksi hedelmöityshoitoja vaativat vielä nekin, jotka ei näe eikä kuule eikä kävele eikä kykene parisuhteisiin... kun mä haluun! Lapsen! viis siitä mitä se lapsi ehkä haluais...
Sinunlaisesi pellen lasta en koskaan ottaisi kasvatikseni. Omista geeneistäni tiedän, että mitä tulee ja lisäksi kaltaisesi "lapsi kuin lapsi"-vammaiset ovat juuri niitä, jotka ensin hakkaa vauvaansa puoli vuotta ja kun ne lopulta otetaan huostaan, niin ne on jo henkisesti vammautuneita siinä määrin, ettei niistä täysin normaaleja saa.
Kyllä se on niin, että lapsi kasvatetaan ensimmäisetä päivästä lähtien ja ne ovat juuri ne tärkeimmät ajat ja itse nyt vaan haluan alusta asti hoivaa saaneita lapsia. Toivon kaikkea hyvää kaikille piripäiden lapsiraukoille, mutta en rupea omaa elämääni pilaamaan valmiiksi käytöshäiriöiseksi kasvatettuja lapsia hoivaamalla.
ps.
Muista sitten ettet tee luonnollisilla menetelmilläsikään koskaan lasta. Ei tuo sinun totuutesi siitä muutu, onko se hedelmöityshoidoilla, vai luonnollisesti tekemällä: koska oma lapsi sinulle ei ole mitään, niin älä sitten koskaan tee sellaisia! Ihan sen lapsen vuoksi.
Vastaan nyt sinulle. Kerron ihan piruuttanikin, että olen synnyttänyt kaksi lasta, rakastanut ja rakastan, ja he ovat hyvin pärjääviä aikuisia ihmisiä.
Työssäni lastenpsykiatrialla näen potilaissani yliedustuksen hedelmöityshoidoilla aikaansaaduista lapsista. Miksiköhän?
Tehdäänkö spermanluovuttajille narsismitestejä?
Kahden vanhemman taloudessa toinen voisi aloittaa lomansa vähän aikaisemmin kuin toinen ja toinen puolestaan pitäisi osan lomaansa myöhemminkin, jotta lapset saisivat olla kotona pitempään. Samoin eronneet vanhemmat voisivat suunnitella lomansa paremmin, jotta lapset saisivat olla heidän kanssaan mahdollisemman kauan. Ikävä kyllä usein kuulee lapsilta, miten äiti tai isä on lomalla uuden kaverinsa kanssa, muttei ottanut lastaan mukaan.