Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
1941/3246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kehtaa kertoa ihmisille, kuinka helpolla saan palkkani ja kuinka kohtuuttoman suuri se on

verrattuna olemattomaan työmäärääni.

En kehtaa myöskään kertoa sitä, mitä kollegani aidosti ajattelevat seurakuntalaisistaan ja kuinka vähän me yleisestikään uskomme raamatun sanomaan sekä mitä todella on meidän hurskaan ulkokuoremme alla.

Onneksi ihmiset eivät tiedä, muuten nykyistäkin suurempi joukkopako kirkosta olisi varmaa.

T: Pappi

Naapurissa tällanen laiska pappi, tuskin käy ollenkaan töissä, aina makaa kotona, metelöi kun itse pitäisi saada nukuttua yövuoron jälkeen, ei käy kirkossa kuin rahasta. Papit saa liikaa palkkaa se on totta, en pystyisi itse noin vähäisellä työmäärällä edes maksamaan laskuja.

Vierailija
1942/3246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas ei ole lähes koskaan oikeassa. Itse asiassa, yli 90% asiakkaista jotka koettavat vängätä vastaan myyjille, ovat jonkinlaisia ketkuja ja täysiä ääliöitä.

Ei, et voi aukoa kaupassa ketsuppipulloja maistaaksesi onko se hyvää, etkä voi syödä irtokarkkeja suoraan hyllystä maistaaksesi niitä. Etkä voi palauttaa sitä 9kk sitten ostamaasi kissank*senkäryistä paitaa, koska se on käytetty, eikä sinulla ole edes kuittia mukana sen ostosta. Enkä tasan usko, että se olisi mennyt vain huonoksi yhden pesun jälkeen. Etkä todellakaan voi tulla palauttamaan sitä jo avattua, viikko sitten ostamaasi 100kpl maskipakettia silläkään perusteella, että kun et ole riskiryhmää ja kun tuolla bussissa ei kaikilla muillakaan niitä ole.

Enkä ole häijy ja epäreilu ja välinpitämämätön "rehellistä asiakasta" kohtaan, kun kiellän sinua yrittämästä edellämainitsemiani asioita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/3246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tää iha paska jobi on! Tylsää on

Terveisin Ruottin kunkku, Silviakin laittaa terkkuja!

Tää on oikeesti melkosta hommaa ja tosi vaativaa välillä.

Sitä mitä en tässä voi kertoo, niin en kerro, koska ette tajuis kuiteskaa.

Terveisin Venäjän presidentti, tyty-yde laitto terkkui kans!

Vierailija
1944/3246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaa kertoa ihmisille, kuinka helpolla saan palkkani ja kuinka kohtuuttoman suuri se on

En kehtaa myöskään kertoa sitä, mitä kollegani aidosti ajattelevat seurakuntalaisistaan ja kuinka vähän me yleisestikään uskomme raamatun sanomaan sekä mitä todella on meidän hurskaan ulkokuoremme alla.

Onneksi ihmiset eivät tiedä, muuten nykyistäkin suurempi joukkopako kirkosta olisi varmaa.

Kaikkihan tämän tietävät.

Vierailija
1945/3246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin piestä ne tyypit jotka ostaa tiskistä 15 euron lohifileen ja tumppaa sen jonnekkin maustehyllyyn pilaantumaan.

Työssä kassalla/lihatiskillä

Ei se ole sulta pois. Taidatkin olla itse kauppias.

Se on kaikilta pois. Jokaiselta ruokaa ostavalta koska hävikki maksetaan kuitenkin aina. Lisäksi on täydellisen moraalitonta pilata tahallaan hyvää ruokaa. Ihan sama ajatteleeko asiaa ekologian, kapitalismin tai työn kunnioittamisen kannalta. Ja ennen kaikkea se on tyhmää. Tyhmyys ei ole koskaan puolusteltavaa ja se on aina halveksuttavaa. Joku voi toimia tyhmästi koska on tyhmä. Siis ei omaa kapasiteettia tehdä oikeita ratkaisuja. Tällainen ihminen voi saada anteeksi, mutta ansaitsee silti halveksunnan. Ei ole mitenkään hienoa olla idiootti.

Vierailija
1946/3246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkarit eivät halua oikeasti lopettaa kaman käyttöä. Aina vaativat kovia aineita, kuten bentsoja, koska eivät muutoin mielestään selviä. Heille ei tuo apua normaalit ahdistukseen tai mielialaan vaikuttavat lääkkeet, koska ovat niin huumekoukussa että ensin pitäisi päästä siitä irti, jotta ne miedommat aineet voisivat tuoda apua. He eivät vain ole valmiita käymään tätä projektia läpi, vaan huutavat koko ajan raivona bentsoja. Ei huumeista pääse ikinä eroon, jos niitä käyttää koko ajan "lääkkeenä".

Vierailija
1947/3246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja ja aidosti nautin työstäni, sekä olen oikeastaan ihan tyytyväinen palkkaani. Teen vuorotyötä joten lisät nostavat kuukausipalkkaa kivasti. Lisäksi ainakin meillä kunnallisella puolella lomia kertyy hyvin ja niitä saa pitää mielestäni reilusti, kesällä neljä viikkoa putkeen ja jäljellejäävät mielensä mukaan kesälomakauden ulkopuolella. Toki vastuuta on valtavasti ja lisäkäsille olisi työmaalla aina tarvetta, mutta jotenkin tuntuu että nykyään saa kunnon jengipetturin maineen jos erehtyy ääneen sanomaan mitään positiivista hoitotyöstä.

Paljonko palkkasi on, lisät mukaan

Tämä ystävllisesti kysyttynä 😍

Bruttona ennen mitään vähennyksiä joku 3000-3200e kuukaudessa, riippuu vähän minkälaisia vuorolisiä sattuu tulemaan. Teen 2-4 yövuoroa kuukaudessa, lisäksi iltoja sekä viikonlopuista yleensä joka toinen töissä, joka toinen vapaalla. Meillä ei työt myöskään koskaan seuraa kotiin, eli kun leimaan itseni ulos, olen vapaalla eikä kotona tarvitse valmistella tulevia töitä tai tehdä paperihommia tms. Raskaat potilastapaukset jää toki mieleen ja saattaa tulla uniinkin

Vierailija
1948/3246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on suhteellista.

Esimerkiksi minulle papin palkka kuulostaa aivan kohtuulliselta siihen nähden jos pitäisi esittää jatkuvasti hurskasta ja olla esimerkillinen tai kuunnella ihmisten huolia.

Vierailija
1949/3246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin piestä ne tyypit jotka ostaa tiskistä 15 euron lohifileen ja tumppaa sen jonnekkin maustehyllyyn pilaantumaan.

Työssä kassalla/lihatiskillä

Ei se ole sulta pois. Taidatkin olla itse kauppias.

Tämä. En ole koskaan käsittänyt, miksi ihmiset tuhlaavat energiaa välittämällä asioista, jotka eivät heille mitenkään kuulu. Vai onko rivimyyjän palkka niin huikea, että se saa välittämään ruokahävikistä ja muista kauppiaan eduista? :)

Hei haloo!!!!! Kenen luulette maksavan ne idioottien maustehyllyyn jättämät lohifileet?!

Kyllä se olen minä, sinä ja kaikki kaupan asiakkaat. Lisäksi tuollainen ruokien dumppaaminen kaupassa mihin sattuu, on älyvapaata itsekkyyttä. Miten tyhmiä ihmiset ovatkaan!

Vierailija
1950/3246 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkkarit eivät halua oikeasti lopettaa kaman käyttöä. Aina vaativat kovia aineita, kuten bentsoja, koska eivät muutoin mielestään selviä. Heille ei tuo apua normaalit ahdistukseen tai mielialaan vaikuttavat lääkkeet, koska ovat niin huumekoukussa että ensin pitäisi päästä siitä irti, jotta ne miedommat aineet voisivat tuoda apua. He eivät vain ole valmiita käymään tätä projektia läpi, vaan huutavat koko ajan raivona bentsoja. Ei huumeista pääse ikinä eroon, jos niitä käyttää koko ajan "lääkkeenä".

Liittynee aiheeseen: yhdistyksemme oli tutustumassa ambulanssiin. Erehdyin kysymään ensihoitajalta, naiselta, eikö turhauta vähän väliä nostella ojasta samoja juoppoja ja narkkeja tämän tästä, paikata, viedä hetkeksi osastolle ja kohta taas sama juttu. Kysymykseni oli täysin asiaton vastasi ensihoitaja.

Mielessäni olin eri mieltä.

Vierailija
1951/3246 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on suhteellista.

Esimerkiksi minulle papin palkka kuulostaa aivan kohtuulliselta siihen nähden jos pitäisi esittää jatkuvasti hurskasta ja olla esimerkillinen tai kuunnella ihmisten huolia.

Voi kunpa tietäisitte, millaista meno on katolisessa maailmassa. Se pieni siivu uutisia yksittäisistä pedofiilipapeista, mitä keskiverto suomalainen asiasta kuulee, on aika vähäistä vielä, kun on vähän lähempää päässyt sivusta seuraamaan. Ja siis en ole mitenkään sisäpiirissä, vaan ihan vaan yleistä syvemmin kyseiseen maahan enemmän tutustuneena.

Jokainen voi lukea historiankirjoista, mitä se meininki oli, josta uskonpuhdistus lähti...ja se ei ole katolisella puolella ainakaan yhtään parempaan mennyt siitä. 

Vierailija
1952/3246 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanketyö on ihan puuhastelua. Oikeasti vain rahan kierrätystä. Harvoin saadaan oikeasti mitään aitoa aikaan.

On ihan naurettavaa suharointia. Hankkeiden vetäjät on täysiä pellejä ja omissa maailmoissaan. Mitään tulosta ei synny kuin paperille korkeintaan. Mutta tärkeintä saada oma naama esimerkiksi lehden sivulle. Tällaista ainakin Posiossa, jossa kallis matkailuhanke mutta mitään ei tapahdu.

Vierailija
1953/3246 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa kertoa kuinka hyvää palkkaan saan suhteellisen rennolla työotteella. No osittain se johtuu ihan siitä, että tekninen ja matemaattinen ajattelu sujuu, joten saan samat asiat aikaan nopeammin kuin joku toinen. Mutta hoitelen ihan rauhassa omia asioita työajalla, ja silti saan kiitosta hyvin tehdyistä projekteista jne. 

Toisaalta olen kyllä harkinnut alanvaihtoa, koska meinaan kyllästyä. Eteneminen tarkoittaisi päällikön pestejä, ja ne eivät kiinnosta ollenkaan. 

Vierailija
1954/3246 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli -innokkaat jeesustelevat työkaverit vituttaa sosiaalialalla. Puntaroidaan ja vatuloidaan, jonkun asiakkaan toimintaa pohtien, mutta itse asiakkaan kuuntelu ja ihmisena kohtaaminen puuttuu. Moni on liian hyväosainen ymmärtämään juoppojen, huumeidenkäyttäjien yms. psyykkisesti sairaiden elämää ja piilotellaan teorioiden takana vatuloimassa ja keksitään asiakkaan tilanteeseen joku pikaratkaisu, jonka tarkoitus on siirtää asiakas seuraavaan paikkaan ja saada jeesustelijoille olo, että jotain suurta on saatu aikaiseksi. Onneksi on myös maanläheisiä tyyppejä.

Toinen mikä vituttaa on joka paikassa hoettu : hae psyykkisiin ongelmiin apua - mantra. Sitä saa pillerireseptin lääkäriltä ja jos osaa vastaanotoilla itkeä saattaa hyvällä tsäkällä saada mahdollisuuden hakeutua psykoterapiaan. Mutta ne joille tunteista puhuminen on vaikeaa ja jotka ovat jo entuudestaan huono-osaisia ja psykoterapiasta hyötyisivät jäävät ilman apua.

Psyk.sh

Onhan tuo raskasta. Minusta tuntuu että meinaan väsyä ihan oman lähipiirini kevyesti mielenterveysongelmaisten jaksamis- ja ahdistusongelmien kanssa. Niin jos tulee jotain oikeasti vakavammista ongelmista kärsiviä ihmisiä, miten niitä autat jossain toimistossa jollain vastaanottoajoilla. Ihminen tarvitsisi perheen ja läheiset, jotka voisivat auttaa ja tukea arjessa, mutta niitä ei ehkä ole, tai ne ovat huonoja ja kaiken syy, tai niistä on itse vieraannuttu.  

Ylipäänsä olen miettinyt joskus, että miten toista ihmistä voi  pohjimmiltaan auttaa muilla kun konkreettisilla asioilla? Nälkäiselle voi antaa ruokaa, asunnottomalle asunnon jne. Voi pyrkiä tarjoamaan tukea ja olla kuunteleva korva, jos toinen haluaa puhua. Mutta joutuuko jokainen ihminen kuitenkin omat perimmäiset ongelmansa ratkaisemaan itse? 

En ole alalla ollenkaan! 

Vierailija
1955/3246 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä, että tietämättömät rinnastavat bentsot ym. rauhoittavat "kamaan", tekee puolestaan niiden saamisen lähes mahdottomaksi mielenterveyspotilaille. -_-' Suomessa pelätään bentsoja, vaikka ne usein ovat ainoa keino katkaista vaikea ahdistus stressitilanteessa ym., eikä niitä tarvitsisi syödä kuin pari päivää tilanteen tasoittamiseksi. "Mutku voi jäädä koukkuun!!!1" Joo, minullakin on jokapäiväisessä käytössä reseptilääke, josta löytyy varmaan tuhansia ketjuja netistä, että siitä ei pääse ehkä ikinä irti. Elämä on. 

Vierailija
1956/3246 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittynee aiheeseen: yhdistyksemme oli tutustumassa ambulanssiin. Erehdyin kysymään ensihoitajalta, naiselta, eikö turhauta vähän väliä nostella ojasta samoja juoppoja ja narkkeja tämän tästä, paikata, viedä hetkeksi osastolle ja kohta taas sama juttu. Kysymykseni oli täysin asiaton vastasi ensihoitaja.

Mielessäni olin eri mieltä.

Hoitoalalla korostetaan eettisyyttä varsinkin puheissa. Jokainen ihmiselämä on arvokas ja sitä pitää suojella. Vaikka ihminen ei olisi aiheuttanut elämänsä aikana muuta kuin surua, murhettä ja häpeää läheisilleen sekä kuluja ja häiriötä yhteiskunnalle.

Jotkut hoitoalan ihmiset saattavat ihan oikeasti ollakin tällaisia läpeensä eettisiä, mutta kaikki ainakin vieraille ihmisille sellaista esittävät. Koska muutenhan on huono ihminen ja alalle sopimaton.

Vierailija
1957/3246 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalloisen lihavat ihmiset eivät ansaitsisi hoitoa ja apua. Yleensä he ovat vielä juuri niitä, jotka ovat kaikkeen erittäin tyytymättömiä ja koko ajan heitä pitäisi olla palvelemassa, kääntelemässä sängyssä (koska eivät tietenkään itse pysty liikkumaan senttiäkään), tuomassa ruokaa, antamassa parempia lääkkeitä jne. Ihan itse he ovat omilla valinnoillaan itsensä tuohon tilanteeseen päästäneet, joten apuakaan ei pitäisi herua. 

Tällä logiikalla on myös paljon muita asioita, joita ei pitäisi hoitaa ainakaan yhteiskunnan varoilla:

Tärkeimpänä urheiluvammat. Liikunnanhan pitäisi olla terveyttä edistävää. Mutta kummasti vaan tuntuu kertyvän kaikenlaisia nyrjähdyksiä, venähdyksiä, kolhuja, haavoja ja murtumia. Turhimpana moottori"urheilussa" syntyvät vammat.

Reipas kävely, rento hölkkä tasaisella alustalla ja rauhallinen venyttely riittävän usein harrastettuna riittävät kyllä terveyden ylläpitoon.

Keinohedelmöitys, silloin kun vehkeet on kunnossa luomumenetelmäänkin.

Keinohedelmöitys ylipäätään. Maailmassa on paljon valmiiksi tehtyjä lapsia ilman kotia.

Juovuksissa itsensä teloneet.

Viinalla sisuskalunsa tuhonneet.

Kosmeettisissa leikkauksissa ulkomailla käyneiden komplikaatioiden hoito.

Ammattisairaudet. Itsehän on ammattinsa valinnut.

Useita kertoja itsemurhaa yrittäneet, muiden toimesta pelastetut. Toisella kerralla voisi antaa jo onnistua.

Vierailija
1958/3246 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sisälle vanhustenhoivalaitokseen päästyään tauti (esim. Korona) leviää, koska asukkaita ei saa hoitajien toimesta eristää lukkojen taakse, vaikka epäily taudista olisi vahva. Muistisairaat eivät muista/ymmärrä pysyä omissa huoneissaan, vaan kävelykykyiset kuljeskelevat ympäriinsä yskivät, syljeskelevät ja koskettelevat pintoja.

Vierailija
1959/3246 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että keinohedelmöitykset, kaikenlaiset, ovat täysin yhteiskunnan varojen hukkaamista. Maailmassa on lapsia jotka kaipaavat kotia, ihan muutenkin. Mikä järki ja narsismi on siinä, että ne omat geenit pitää saada lisääntymään, ei ne sen ihmeellisemmät ole kuin muillakaan. Kaiken kukkuraksi hedelmöityshoitoja vaativat vielä nekin, jotka ei näe eikä kuule eikä kävele eikä kykene parisuhteisiin... kun mä haluun! Lapsen! viis siitä mitä se lapsi ehkä haluais...

Vierailija
1960/3246 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäsiisti konttorityö on juuri niin helppoa ja turhaa kuin käytännön työn tekijät sen ajattelet olevan. Mullekin maksetaan aivan sikamaisen korkeaa palkkaa työstä, jonka hyöty on aika kyseenalaista. Mutta kun pomon aika on rajallinen, niin hän on joutunut ulkoistamaan työt. Niinpä teen pari tuntia päivässä tyhjänpäiväisiä raportteja, jotka pomo esittelee sitten omille esimiehille. Ja jotka esittävät ne sitten omille esimiehille. Kai jotain päätöksiä tehdään mun tekemien raporttien pohjalta, mutta en minä osaa kuvitella tekeväni mitään tuottavaa työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän