Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?
Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi
Kommentit (3246)
Voisit aloittaa vaikka perehtymällä tähän: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2000/20001075
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa kertoa ihmisille, kuinka helpolla saan palkkani ja kuinka kohtuuttoman suuri se on
verrattuna olemattomaan työmäärääni.
En kehtaa myöskään kertoa sitä, mitä kollegani aidosti ajattelevat seurakuntalaisistaan ja kuinka vähän me yleisestikään uskomme raamatun sanomaan sekä mitä todella on meidän hurskaan ulkokuoremme alla.
Onneksi ihmiset eivät tiedä, muuten nykyistäkin suurempi joukkopako kirkosta olisi varmaa.
T: Pappi
minuakin kiinnostaa miten/miksi päädyit papiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa kertoa ihmisille, kuinka helpolla saan palkkani ja kuinka kohtuuttoman suuri se on
En kehtaa myöskään kertoa sitä, mitä kollegani aidosti ajattelevat seurakuntalaisistaan ja kuinka vähän me yleisestikään uskomme raamatun sanomaan sekä mitä todella on meidän hurskaan ulkokuoremme alla.
Onneksi ihmiset eivät tiedä, muuten nykyistäkin suurempi joukkopako kirkosta olisi varmaa.
Tää on kyllä sellane asia, minkä toivoisi tulevan uskovaisten tietoon.
Ns. leipäpapit ei ole kyllä mitenkään uusi juttu
Työkaveri on muita pompottava pikkuprinsessa joka keskittyy töissä vaan miesten kanssa lirkutteluun ja ihmettelee samalla miksi äijä kiukuttelee kotona ja käyttää arkumenttia lähtisit kenen mukaan tahansa. Ja luonnollisesti on pomon suosikki ja puhuu paskaa selän takana.
Olen insinööri, ja olen kokemuksen karttuessa ymmärtänyt, että koko homma on hyvin pitkälti jatketta lapsuuden hiekkalaatikko leikeille. Turhaa työtä tehdään ainakin 50% ajasta. Saatetaan suunnitella mitä suunniteltaisiin, ja käyttää sen työn hinnan arvioimiseen 100h, vaikka koko työn kävisi tekemässä oikeasti puolessa tuosta ajasta. Tuosta kaikesta pitää tietysti kirjoittaa mahdollisimman virallinen raportti, jota kukaan ei lue. Ja se meistä kuka puhuu hienoiten ja yleensä myös eniten, saa olla päällikkö, ja voi ostaa Mersun tai BMW:n, jonka vuoksi kaikki arvostavat hänen ammattitaitoaan.
Vierailija kirjoitti:
Narkkarit eivät halua oikeasti lopettaa kaman käyttöä. Aina vaativat kovia aineita, kuten bentsoja, koska eivät muutoin mielestään selviä. Heille ei tuo apua normaalit ahdistukseen tai mielialaan vaikuttavat lääkkeet, koska ovat niin huumekoukussa että ensin pitäisi päästä siitä irti, jotta ne miedommat aineet voisivat tuoda apua. He eivät vain ole valmiita käymään tätä projektia läpi, vaan huutavat koko ajan raivona bentsoja. Ei huumeista pääse ikinä eroon, jos niitä käyttää koko ajan "lääkkeenä".
Et tunnu tietävän miten lääkkeet toimivat ja miksi joitain lääkkeitä ei anneta käyttää ja miksi toisia halutaan käytettävän. Bentsot eivät ole "kovia aineita" täysin käypä hoito suositusten mukaisia ko tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Että keinohedelmöitykset, kaikenlaiset, ovat täysin yhteiskunnan varojen hukkaamista. Maailmassa on lapsia jotka kaipaavat kotia, ihan muutenkin. Mikä järki ja narsismi on siinä, että ne omat geenit pitää saada lisääntymään, ei ne sen ihmeellisemmät ole kuin muillakaan. Kaiken kukkuraksi hedelmöityshoitoja vaativat vielä nekin, jotka ei näe eikä kuule eikä kävele eikä kykene parisuhteisiin... kun mä haluun! Lapsen! viis siitä mitä se lapsi ehkä haluais...
Sinunlaisesi pellen lasta en koskaan ottaisi kasvatikseni. Omista geeneistäni tiedän, että mitä tulee ja lisäksi kaltaisesi "lapsi kuin lapsi"-vammaiset ovat juuri niitä, jotka ensin hakkaa vauvaansa puoli vuotta ja kun ne lopulta otetaan huostaan, niin ne on jo henkisesti vammautuneita siinä määrin, ettei niistä täysin normaaleja saa.
Kyllä se on niin, että lapsi kasvatetaan ensimmäisetä päivästä lähtien ja ne ovat juuri ne tärkeimmät ajat ja itse nyt vaan haluan alusta asti hoivaa saaneita lapsia. Toivon kaikkea hyvää kaikille piripäiden lapsiraukoille, mutta en rupea omaa elämääni pilaamaan valmiiksi käytöshäiriöiseksi kasvatettuja lapsia hoivaamalla.
ps.
Muista sitten ettet tee luonnollisilla menetelmilläsikään koskaan lasta. Ei tuo sinun totuutesi siitä muutu, onko se hedelmöityshoidoilla, vai luonnollisesti tekemällä: koska oma lapsi sinulle ei ole mitään, niin älä sitten koskaan tee sellaisia! Ihan sen lapsen vuoksi.
Alanvaihto kirjoitti:
Olet inhottava ja pahin osa päivääni. En jaksa kuulla sinun valituksia. Olet huono äiti/isä joka ei osaa kasvattaa lapsia ja luulet että se on päiväkodin sekä koulun työ. Olet useimmiten kusipää korkeakoulutettu joka luulee olevansa parempi ja tulet taas kaatamaan paskaa niskaani. Tiedätkö että sinun paskasi valuu myös lapsien niskaan? Voin todella huonosti takiasi. Tiedätkö että minulla on alan tutkinto ja kokemusta? Uskot enemmän Googleen ja Iltalehteen kuin minuun. Luulen että olet hankkinut lapsia vain suvun jatkeeksi tai projektiksi. Anna lapsien olla lapsia. Hanki nukke jos haluat pukea vaateitta jotka eivät saa liikaantua tai mennä rikki. Mutta jos haluat mieluummin törsätä itseesi, niin älä hanki lapsia. Saisit hävetä kun tulet minkki turkissa ja lapsillasi on liian pienet, rikkinäiset sekä likaiset vaatteet.
Jaksat valittaa varhaiskasvatuksesta ja syytät minua vaikka voisit itse katsoa peiliin. Jussi-Pekka ei opi käytöstapoja ja hänen asenteensa ei tule parantumaan jos et häntä kasvata. Lellit hänet piloille ja hän päättää kaikesta. Hävettää katsoa kun aikuista ihmistä pompottaa kolmevuotias pieni lapsi.
Joka kerta kun meillä on Vasu, haukut minut pystyyn vaikka en minä tätä byrokratiaa ole keksinyt. Minä seuraan vain sääntöjä ja määräyksiä. Koska olet niin itsekäs, et varmaan tiedä miltä minusta tuntuu pitää nämä keskustelut. Minua jännittää joka kerta että sanon jotain väärin vaikka yritän olla diplomaattinen. Kun suutut minulle, muista että ei minulla ole mitään lastasi kohtaan. Teen työtäni ja nämä paperit on täytetty yhdessä työparini kanssa. Marja-Liisa ei osaa puhua vaikka hän on jo neljä. Jos sanon että hän tarvitsee tukea, sinä suutut taas etkä puhu minulle kahteen viikkoon. Olet yhtä lapsellinen kuin lapsesi. Olet sokea kun et näe että lapsesi tarvitsee tukea. Olet liian ylpeä ja suljet silmäsi todellisuudelle.
Olen yksin viidentoista lapsen kanssa. Vaadit erityskohtelua ja sääntöjä Jussi-Pekalle koska hän on niin ainutlaatuinen. Olet itsekin sanonut että viis muista lapsista. Tulet aikaisemmin hakemaan ja valitat että Jussi-Pekka ei ole ulkona. Olet vihainen että et löydä pojan hanskoja. Sinulla ei ole mitään tilannetajua. Useimmiten on poikasi syy että ulosmeno kestää kauan. Uskot myös ihan kaikkeen mitä Jussi-Pekka kertoo päivästään.
Minua ärsyttää joka kerta kun valitat päiväunista, minä en niistä päätä. Minulla ei ole valtaa. Päiväkodilla on säännöt, minä vaan seuraan niitä. Käsket että Jussi-Pekka ei saa nukkua. Tiedätkö miten yritän pitää hänet hereillä? Laitan musiikin niin kovalle kun voin ja tökin häntä varovasti koko ajan. Jussi-Pekka nukahtaa joka kerta istualtaan vaikka yritän pitää hänet hereillä. Tämä on väärin, minusta tuntuu pahalta, joten lopetan. Valehtelen joka päivä sinulle että hän ei ole nukkunut ja silloin hymyilet onnesta. Vihdoinkin olet tyytyväinen. Koko vuoden kiität minua että poikasi ei enää nuku päiväunia, vihdoinkin saat jouda viiniä rauhassa illalla. Ai kun ihanaa.
Paras vitsi jonka kerroit oli kun sanoit että Jussi-Pekka voi tulla minun kanssa kahvitauolle, niin että hänen ei tarvitse mennä nukkariin. Enhän minä ainutta 30 minuutin taukoani tarvitse? Samalla hymyilen ja sanon päässäni: "Haista paska! Minä otan lopputilin. Ei nähdä enää loman jälkeen! Minulla on burnout!"
Viimeisenä päivänä kehut minut taivaisiin ja voivottelet että kuka hoitaa Jussi-Pekkaa. Niinpä. Minua ei enää kiinnosta. Olisit ajattelut sitä aiemmin."
- Entinen lto
Kiitos. Allekirjoitan joka lauseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minuakin kiinnostaa miten/miksi päädyit papiksi?
Korkeakoulututkintoa pääsee helposti opiskelemaan.
Korjaan pienkoneita, moottorisahoja, ruohonleikkureita ja sen sellaisia. Vähintään kerran päivässä tekisi mieli sanoa marketista ostettua halpiskonetta korjattavaksi tuovalle asiakkaalle, että olet ostanut paskaa. Lähes yhtä usein joudun kysymään asiakkaalta onko hän tullut avanneeksi käyttöohjekirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanketyö on ihan puuhastelua. Oikeasti vain rahan kierrätystä. Harvoin saadaan oikeasti mitään aitoa aikaan.
On ihan naurettavaa suharointia. Hankkeiden vetäjät on täysiä pellejä ja omissa maailmoissaan. Mitään tulosta ei synny kuin paperille korkeintaan. Mutta tärkeintä saada oma naama esimerkiksi lehden sivulle. Tällaista ainakin Posiossa, jossa kallis matkailuhanke mutta mitään ei tapahdu.
Koulumaailman hankkeet ovat mielestäni ihan täyttä pelleilyä: ”edistetään tasa-arvoa, edistetään yrittäjyyttä, edistetään liikuntaa, edistetään työelämätietoutta... ” Järjestetään nollatason tietoiskuja tai luentoja, jotka eivät oikein arvokkaasta aiheesta huolimatta kiinnosta ketään, paitsi ovat pois opetustunneista. Sitten kun hanke on ohi, järjestetään loppuseminaari ja tulee kahden vuoden päästä jokin tutkimus, jossa todetaan, että aiheen käsittely jäi kesken ja tarvitaan uusi hanke.
Erään lukion lehtori kertoi, että hän on mukana viidessä eri hankkeessa. Ei valita, koska joka hankkeesta tulee lisätuloja. Mutta sanoi, että jos jokainen viidestä hankkeesta lopetettaisiin tänään, kukaan ei edes huomaisi. Turhaa ajan ja rahan haaskausta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokki ja tökaverini ovar todella epähygieenisia.
Esimies kunnon sottapytty.
Laatikot jossa säilytetään pizzan täytteitä ovat homeen ja lian peitossa.
Järkytys oli suuri kun aloitin tässä paikassa joka on vielä kovin suosittu.
Mitäs terveystarkastajan raportissa lukee?
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa kertoa kuinka hyvää palkkaan saan suhteellisen rennolla työotteella. No osittain se johtuu ihan siitä, että tekninen ja matemaattinen ajattelu sujuu, joten saan samat asiat aikaan nopeammin kuin joku toinen. Mutta hoitelen ihan rauhassa omia asioita työajalla, ja silti saan kiitosta hyvin tehdyistä projekteista jne.
Toisaalta olen kyllä harkinnut alanvaihtoa, koska meinaan kyllästyä. Eteneminen tarkoittaisi päällikön pestejä, ja ne eivät kiinnosta ollenkaan.
Täällä toinen vastaavassa asiantuntijatehtävässä oleva. Etenemismahdollisuudet nolla, jos en halua esimiestehtäviin, joita tosiaan EN halua.
Vakaa kk-palkka 4500 e/kk mutta töissä välillä vähän tekemistä ja sitten kun tekemistä tulee, hoidan rutiinilla ja kertyneellä ammattitaidolla ne todella nopeasti ja vähällä vaivalla. Sitten puuhailen omiani, helposti useamman tunnin työpäivästä. Seuraan pörssiä ja tällä hetkellä etsin Autotalli.comista uutta autoa ja pyytelen niistä vaihtotarjouksia.
Pomoni nosti vast ikään palkkaani parillasadalla, koska mulla on osastollani eniten töitä. Ihmettelen miten vähän niillä muilla on, vai johtuuko vain siitä, kun ovat tietotekniikan kanssa välillä aika pulassa.
Jonkinlainen kultainen häkki siis. Pois ei kannata lähteä, koska todella hyvä palkka vaatimuksiin ja vastuuseen nähden. Välillä vaan kyllästyttää, koska ei ole haasteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että keinohedelmöitykset, kaikenlaiset, ovat täysin yhteiskunnan varojen hukkaamista. Maailmassa on lapsia jotka kaipaavat kotia, ihan muutenkin. Mikä järki ja narsismi on siinä, että ne omat geenit pitää saada lisääntymään, ei ne sen ihmeellisemmät ole kuin muillakaan. Kaiken kukkuraksi hedelmöityshoitoja vaativat vielä nekin, jotka ei näe eikä kuule eikä kävele eikä kykene parisuhteisiin... kun mä haluun! Lapsen! viis siitä mitä se lapsi ehkä haluais...
Sinunlaisesi pellen lasta en koskaan ottaisi kasvatikseni. Omista geeneistäni tiedän, että mitä tulee ja lisäksi kaltaisesi "lapsi kuin lapsi"-vammaiset ovat juuri niitä, jotka ensin hakkaa vauvaansa puoli vuotta ja kun ne lopulta otetaan huostaan, niin ne on jo henkisesti vammautuneita siinä määrin, ettei niistä täysin normaaleja saa.
Kyllä se on niin, että lapsi kasvatetaan ensimmäisetä päivästä lähtien ja ne ovat juuri ne tärkeimmät ajat ja itse nyt vaan haluan alusta asti hoivaa saaneita lapsia. Toivon kaikkea hyvää kaikille piripäiden lapsiraukoille, mutta en rupea omaa elämääni pilaamaan valmiiksi käytöshäiriöiseksi kasvatettuja lapsia hoivaamalla.
ps.
Muista sitten ettet tee luonnollisilla menetelmilläsikään koskaan lasta. Ei tuo sinun totuutesi siitä muutu, onko se hedelmöityshoidoilla, vai luonnollisesti tekemällä: koska oma lapsi sinulle ei ole mitään, niin älä sitten koskaan tee sellaisia! Ihan sen lapsen vuoksi.
Vastaan nyt sinulle. Kerron ihan piruuttanikin, että olen synnyttänyt kaksi lasta, rakastanut ja rakastan, ja he ovat hyvin pärjääviä aikuisia ihmisiä.
Työssäni lastenpsykiatrialla näen potilaissani yliedustuksen hedelmöityshoidoilla aikaansaaduista lapsista. Miksiköhän?
Vierailija kirjoitti:
N 22 kirjoitti:
Keski-ikäiset naiset ovat pahempia humalassa kuin samanikäiset miehet asiakaspalvelijan kannalta.
Tuo vai 22-vuotiaan naisen vinkkelistä.
T. 59-vuotias nainen.
Vahvistan ensimmäisen kirjoittajan havainnon. Näitä sai useamman viedä jäähtymään putkaan häiriökäyttäytymisen takia. Puhe ei useimmille mennyt jakeluun.
t. ex-poliisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanketyö on ihan puuhastelua. Oikeasti vain rahan kierrätystä. Harvoin saadaan oikeasti mitään aitoa aikaan.
On ihan naurettavaa suharointia. Hankkeiden vetäjät on täysiä pellejä ja omissa maailmoissaan. Mitään tulosta ei synny kuin paperille korkeintaan. Mutta tärkeintä saada oma naama esimerkiksi lehden sivulle. Tällaista ainakin Posiossa, jossa kallis matkailuhanke mutta mitään ei tapahdu.
Koulumaailman hankkeet ovat mielestäni ihan täyttä pelleilyä: ”edistetään tasa-arvoa, edistetään yrittäjyyttä, edistetään liikuntaa, edistetään työelämätietoutta... ” Järjestetään nollatason tietoiskuja tai luentoja, jotka eivät oikein arvokkaasta aiheesta huolimatta kiinnosta ketään, paitsi ovat pois opetustunneista. Sitten kun hanke on ohi, järjestetään loppuseminaari ja tulee kahden vuoden päästä jokin tutkimus, jossa todetaan, että aiheen käsittely jäi kesken ja tarvitaan uusi hanke.
Erään lukion lehtori kertoi, että hän on mukana viidessä eri hankkeessa. Ei valita, koska joka hankkeesta tulee lisätuloja. Mutta sanoi, että jos jokainen viidestä hankkeesta lopetettaisiin tänään, kukaan ei edes huomaisi. Turhaa ajan ja rahan haaskausta.
No miksi niitä hankkeita ei sitten vaan lopeteta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ps.
Vastaan nyt sinulle. Kerron ihan piruuttanikin, että olen synnyttänyt kaksi lasta, rakastanut ja rakastan, ja he ovat hyvin pärjääviä aikuisia ihmisiä.
Työssäni lastenpsykiatrialla näen potilaissani yliedustuksen hedelmöityshoidoilla aikaansaaduista lapsista. Miksiköhän?
Nyt on kyllä kysyttävä, että mistä ihmeestä sinä tiedät, onko joku lapsi saatu aikaan hedelmöityshoidoilla? Lastenpsykiatrian potilaiden luulisi kuitenkin olevan etupäässä kouluikäisiä tai ei ainakaan mitään vauvoja tai parivuotiaita pikkulapsia, joiden kohdalla hedelmöityshoidot voisivatkin tulla puheeksi.
Vanhusten hoivakoti ja meillä hoitajat tulevat flunssassa töihin.. pikku lämpökään ei haittaa jos ylempää kysellään. No onneksi ei ole koronaa ollut....
täysin samaan mieltä! olen niin tyytyväinen hoitoalaan. ennen kaupan kassalla, ja ei enää ikinä takas. oikeastaan en ymmärrä mitä hoitajat valittavat huonoista palkoista. suurin osa ku on näitä laiskoja, ylipainoisia , jatkuvalla saikulla olevia... työmotin pilaavat nyt kaikilta .
Ehkä maailmassa ja Suomessa asiat olisivat paremmin, jos ihmiset eivät olisi näin piittaamattomia, itsekkäitä ja typeriä? Ruokahävikki ei ole vain kauppiaan hävikkiä. Mieti miten paljon energiaa ja työtä vaaditaan monelta eri ihmiseltä, että se kala saadaan sinne tiskiin? Ja teistä on ihan ok sitten dumpata se jonnekin, koska "ei mene mun pussista". Mitkä ympäristövaikutukset sen kalan kalastamisesta, kuljettamisesta, varastoinnista jne. on? Ja hävikkiin päätyessään koko ketjun työ on ollut turhaa ja aiheutuneet ilmastovaikutukset myös.
Ja jos kauppiaan edut niin kovasti rassaa, niin ruvetkaa kauppiaksi :) Tuolla logiikalla harmin tuottaminen kelle tahansa vissiin ok, kun ei vaan koske itseä? En ole kauppiais, mutta tavallisella järjenjuoksulla ja empatialla varustettu ihminen.