Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?
Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi
Kommentit (3246)
Rehellistä mielipidettä kollegoista ei vain voi sanoa ääneen. Lähihoitajia pidetään tyhminä ja tietämättöminä, ja valitettavan paljon sellaisia tapauksia todella on, joiden tietämättömyys ja jo ihan maalaisjärjen puute ihan pelottaa. Kollegoissa on paljon myös fiksua ja oikeasti ammattitaitoista väkeä, mutta idioottien määrä saa usein minutkin häpeämään ammattinimikettäni.
Olen sairaanhoitaja ja aidosti nautin työstäni, sekä olen oikeastaan ihan tyytyväinen palkkaani. Teen vuorotyötä joten lisät nostavat kuukausipalkkaa kivasti. Lisäksi ainakin meillä kunnallisella puolella lomia kertyy hyvin ja niitä saa pitää mielestäni reilusti, kesällä neljä viikkoa putkeen ja jäljellejäävät mielensä mukaan kesälomakauden ulkopuolella. Toki vastuuta on valtavasti ja lisäkäsille olisi työmaalla aina tarvetta, mutta jotenkin tuntuu että nykyään saa kunnon jengipetturin maineen jos erehtyy ääneen sanomaan mitään positiivista hoitotyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eutanasia pitäisi antaa paljon nykyistä helpommin. Kuka meistä haluaa viettää viimeiset elinvuotensa vuoteessa maaten, ainoat ihmiskontaktisi olisivat vaipanvaihdot ja ruokittavana ollessa, jolloin jatkuva jännitys syötkö mitään tai tukehdutko ruokaasi leijuisi pilvenä syöttäjän yllä, lääkityynä unen ja tokkuruuden välimaastoon. Alapäätä kutittaa, mutta haalari estää sinua syömästä omaa ulostettasi ja sotkemasta itsesi. Vaihtoehtona olisi kuolla vaikka 79-vuotiaana sen 81-vuotisen taipaleen sijaan, mutta viimeiset vuodet vielä kävellen osittain ja itse syöden ja puhuen. Vanhustenhoitaja.
Ja näille annetaan nyt ensimmäisten joukossa koronarokotteet, etteivät vaan kuolisi ennenaikaisesti. Hukkaan menee rokotteet. Parempi olisi antaa se viimeinen nukutuslääke.
Tuossa tilassa oleville ei anneta rokotteita ainakaaan vanhustentaloissa. Ne saavat jotka kahdella jalalla kävelevät.
Riippuu ilmeisesti paikkakunnasta, lääkäristä, omaisista tms. Työpaikallani kyllä rokotettiin kaikki joissa vielä henki pihisi. (ja oli lupa esim. asioidenhoitajalta)
Meillä kysyttiino maisten kanta ja sitten lääkäri teki vielä päätöksen jokaisen hauraan vanhuksen kohdalla eli heitä ei rokotettu. Rokotus kuitenkin saattaa aiheuttaa heikoile lihaskipua ja mahdollisen kuumepiikin, eli turhaa kärsimystä.Ja kuumepiikki jo vie manan majoille hauraaan ja vanhaan vaikka meneehän ne sinne muutekin kohtapuoliin.
Teen joka viikko töitä myös omalla ajalla 5-8h, sillä en halua tehdä työtä hutiloiden ja huonosti etenkin kun minulla on virkavastuu. Sitä ei voi ääneen sanoa monestakaan syystä.
Sosiaaliohjaaja aikuissosiaalityössä
Vierailija kirjoitti:
Toimittajat ovat tietävinään kaikesta kaiken, haluavat päteä ja määräillä. Aina jutut myöhässä kun työaikaa käytetään kampaamossa, hierojalla, jalkahoidossa tms. Toimituksessa haukkuvat haastateltavien kodit ja tyylit. Kaksinaamaisia.
Terveisin graafikko
Niiden ulosanti on vallanpitäjille mieleistä. Tai ne menettää kanavansa.
Suomen kaltaisessa jämähtäneessä maassa tämä on ihan selvä.
- Ja päätyvät johonkin sirpaleseuraan.
Päihdeasiakkaille, lähinnä lastensuojelun vaatimana oleville, tekisi monesti mieli sanoa suorat sanat. Luulevat työntekijöiden olevan ihan tyhmiä. Kyllä me tiedetään miten huijaatte seuloissa ja jätätte tulematta ajoille, koska ootte vetäny jotain. Aina ette vaan valitettavasti jää kiinni. Ihan ajan hukkaa tulla jauhamaan paskaa päihdetyöntekijän käynnille, jos todellista motivaatiota ei oo. Vetäkää päänne täyteen, mutta antakaa lasten elää hyvää elämää ilman päihteitä.
Pääasiassa työ on onneksi mukavaa. Asiakkaita, jotka tulee omasta tahdosta on mukava auttaa ja silloin kokee työllä olevan merkitystä.
On tää iha paska jobi on! Tylsää on
Terveisin Ruottin kunkku, Silviakin laittaa terkkuja!
Vierailija kirjoitti:
Sairaalloisen lihavat ihmiset eivät ansaitsisi hoitoa ja apua. Yleensä he ovat vielä juuri niitä, jotka ovat kaikkeen erittäin tyytymättömiä ja koko ajan heitä pitäisi olla palvelemassa, kääntelemässä sängyssä (koska eivät tietenkään itse pysty liikkumaan senttiäkään), tuomassa ruokaa, antamassa parempia lääkkeitä jne. Ihan itse he ovat omilla valinnoillaan itsensä tuohon tilanteeseen päästäneet, joten apuakaan ei pitäisi herua.
Toivottavasti murrat joskus selkäsi etkä saa apua. Oppisit ymmärtämään ehkä vähän enemmän elämää.
Että ison IT-firman suutarin lapsilla ei ole kenkiä. Myydään asiakkaille elämää helpottavia, byrokratiaa pienentäviä, prosesseja parantavia helppokäyttöisiä ratkaisuja, mutta sisäinen infra ja intra on kuin byrokraatin märistä unista. Pelkästään vuosilomat pitää kirjata oikeasti sen seitsämään järjestelmään ja kalenteriin ja pyöräyttää hallintorumban läpi ja jotta homma ei olisi liian helppoa, niin säännöllisesti piilotetaan uusien linkkien taakse ne kirjausta vaativat sovellukset ja pikkupäällikköjen excelit.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaan röntgenkuvataan ilman traumaa kipuilevia läskejä ihmisiä kun ei se kuvaus mitään auta. Totta helvetissä on nivelrikko jos paino pitkälle toista sataa ollut vuosikymmeniä, ei siihen mitään röntgenkuvaa tarvita sen toteamiseen. Älkää ihmiset olko niin läskejä ja pitäkää paino kurissa.
Et taida ymmärtää, että potilas ei tämän toteamisesta mitään hyödy. Kuvat otetaan lääkäriä varten, jotta voi johonkin diagnoosiin päätyä muutenkin, kuin olettaman perusteella.
Pidä huoli omasta salaattivadistasi ja anna toisten elää, kuten haluavat - sinulla ei ole mitään käsitystä toisten ihmisten traumoista.
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa kertoa ihmisille, kuinka helpolla saan palkkani ja kuinka kohtuuttoman suuri se on
verrattuna olemattomaan työmäärääni.
En kehtaa myöskään kertoa sitä, mitä kollegani aidosti ajattelevat seurakuntalaisistaan ja kuinka vähän me yleisestikään uskomme raamatun sanomaan sekä mitä todella on meidän hurskaan ulkokuoremme alla.
Onneksi ihmiset eivät tiedä, muuten nykyistäkin suurempi joukkopako kirkosta olisi varmaa.
T: Pappi
Tää on kyllä sellane asia, minkä toivoisi tulevan uskovaisten tietoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja ja aidosti nautin työstäni, sekä olen oikeastaan ihan tyytyväinen palkkaani. Teen vuorotyötä joten lisät nostavat kuukausipalkkaa kivasti. Lisäksi ainakin meillä kunnallisella puolella lomia kertyy hyvin ja niitä saa pitää mielestäni reilusti, kesällä neljä viikkoa putkeen ja jäljellejäävät mielensä mukaan kesälomakauden ulkopuolella. Toki vastuuta on valtavasti ja lisäkäsille olisi työmaalla aina tarvetta, mutta jotenkin tuntuu että nykyään saa kunnon jengipetturin maineen jos erehtyy ääneen sanomaan mitään positiivista hoitotyöstä.
Nyt olet käsittänyt väärin. Osa on aivan tyytyväisiä ja moni pitää itse hoitotyöstä mutta ei siitä mihin jamaan se on ajettu. Tämä tyytyväisten ja alalla pysyttelevien määrä on pienempi kuin hoitajien tarve eli nykytila ei riitä houkuttelemaan tarpeeksi hoitajia ja ajaa päteviä mutta väsyneitä, kokeneitakin pois alalle ja hakemaan niihin ehkä helpompiin paikkoihin. Tähän kuluu hirveästi resursseja koulutuksen ja perehdytyksen mennessä hukkaan. Ole siis rauhassa tyytyväinen, ei sitä ole kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaali- ja terveysalan ihmiset eivät saa kommentoida asiakkaiden asioita toisille osapuolille. Eli jos joku tekee hirveän haloon omasta kohtelustaan ja se päätyy vaikka iltapäivälehteen, emme voi kommentoida asiaa. Ja sitten ihmiset luulevat, että sossu ei kommentoi koska meidän toimintamme ei kestä päivänvaloa. Aika moni artikkeli näyttäisi erilaiselta, jos sossu oikeasti voisi ottaa kantaa siihen, mitä on tapahtunut.
Nimenomaan. Täällä teki paikallislehti muutama vuosi sitten kohujutun "sairaalasta pois potkitusta" sanotaan nyt vaikka "Einosta". No, totuus oli aivan toinen mutta eipä siitä sen enempää.
Vihervasemmisto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaiset on pahimpia rasisteja. Tietäisittepä mitä niiden lapset kertoo suomalaisten lapsille. Ja mitä puhuvat keskenään. Pitävät meitä naurettavina ja hyväksikäytettävinä ja vääräuskoisina ja vähäarvoisina. Kotona katsotaan tv stä muslimi propagandaa ja opetetaan lapsille samoja arvoja
Tämä on täysin totta! Eivät ole pätkääkään kiinnostuneet Suomen hyvinvoinnista!
Ai kaikki ulkomaalaisetko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa kertoa ihmisille, kuinka helpolla saan palkkani ja kuinka kohtuuttoman suuri se on
verrattuna olemattomaan työmäärääni.
En kehtaa myöskään kertoa sitä, mitä kollegani aidosti ajattelevat seurakuntalaisistaan ja kuinka vähän me yleisestikään uskomme raamatun sanomaan sekä mitä todella on meidän hurskaan ulkokuoremme alla.
Onneksi ihmiset eivät tiedä, muuten nykyistäkin suurempi joukkopako kirkosta olisi varmaa.
T: Pappi
Tää on kyllä sellane asia, minkä toivoisi tulevan uskovaisten tietoon.
Olet väärällä alalla.
Olen chat-päivystäjä ja meille ei näy mitään henkilötietoja asiakkaasta. Usein näkee sitä että asiakas kirjoittaa ensimmäiseen viestiin romaanin, "Ennen joulua kissani kuoli ja sitten minulle kasvoi kuudes varvas, joten se pitäisi nyt poistaa viikolla 5 tai 6, ehkä 7. Joten tarvitsen lisäaikaa, ettei rahani mene ihan hukkaan :(" Minä, 7 sekuntia myöhemmin: "Hei, millä sähköpostiosoitteella olet rekisteröitynyt meidän järjestelmässä?" Asiakas: ghostaa. Ok, olisin halunnut auttaa sinua mutta sinä et voi viipyä paikalla yhtä minuuttia, jotta saisit vastauksen kysymykseesi. Kuukautta myöhemmin asiakas kirjoittaa sähköpostiin, että oli yrittänyt ottaa yhteyttä monta kertaa, mutta kukaan ei vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko palkkasi on, lisät mukaan
Tämä ystävllisesti kysyttynä 😍
Päivystäjä kirjoitti:
Olen chat-päivystäjä ja meille ei näy mitään henkilötietoja asiakkaasta. Usein näkee sitä että asiakas kirjoittaa ensimmäiseen viestiin romaanin, "Ennen joulua kissani kuoli ja sitten minulle kasvoi kuudes varvas, joten se pitäisi nyt poistaa viikolla 5 tai 6, ehkä 7. Joten tarvitsen lisäaikaa, ettei rahani mene ihan hukkaan :(" Minä, 7 sekuntia myöhemmin: "Hei, millä sähköpostiosoitteella olet rekisteröitynyt meidän järjestelmässä?" Asiakas: ghostaa. Ok, olisin halunnut auttaa sinua mutta sinä et voi viipyä paikalla yhtä minuuttia, jotta saisit vastauksen kysymykseesi. Kuukautta myöhemmin asiakas kirjoittaa sähköpostiin, että oli yrittänyt ottaa yhteyttä monta kertaa, mutta kukaan ei vastaa.
Joo, hyvä olisi ihmisten kiteyttää olennainen kysymys ekaan viestiin.
Vierailija kirjoitti:
Maahan tulleiden lasten ja nuorten kotouttaminen ei tule onnistumaan näillä nykyisillä resursseilla. Omituista on, että näiden heikosti suomea osaavien ja usein koulua käymättömien nuorten kotouttamisen ajatellaan tapahtuvan ilman sen kummempaa rahallista panosta, esim. ilman pienempiä opetusryhmiä yläkoulussa. Näillä nykyisillä resursseilla olemme kehittämässä Suomeen ongelmaa ihmisryhmästä, joka ei pysty työllistämään itseään. Jo nyt näemme, mitä tapahtuu Helsingissä.
Eli hallitus haluaa Suomeen lisää p*kolaisia, pitää osoittaa määrärahoja muuhunkin kuin välittömään huonekalujen hankintaan! Oma kotikaupunkini kieltäytyi laskemasta, paljonko tähän kuluisi varoja. Käsittämätöntä.
Minusta on ok, että Suomeen otetaan sellainen määrä ihmisiä, jotka jaksamme elättää. Mutta sen määrän ylittäminen heikentää kaikkien elämää täällä. Tosin ei kaikkien maahantulleiden koska heillä on sentään täällä puhdasta vettä ja katto pään päällä toisin kuin lähtömaassaan usein.
Monet maahan tulleet nuoret eivät ole koskaan käyneet koulua, vaan luku- ja laskutaito on opittu perhepiirissä. Aikamoinen kulttuurishokki joutua ekan pienryhmävuoden jälkeen vaikka kasiluokan biologian tunnille.
Jos maahan otettaisiinkin vain ne mitkä itse otetaan eikä tänne voisi kävellä itse. Voisi resurssit riittää kotouttamiseen kun itse saisimme päättää montako pystymme kotouttamaan. Myöskin valikoimalla voi valita ne, jotka tarvitsevat avun, arvostavat sitä ja käyttäytyvät sen mukaan. On aivan älytön ajatus, että joku vaan voi tulla toiseen maahan ja sanoa "elättäkää". Kuvittelisin, että vokeissa on aika paljon näitä työntekijöitä, joilla olisi muutama sana tänne, mutta tuskin sitä totuutta saisi kertoa kun se poistettaisiin.
Että olen näistä tunareista älykkäin.