Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
1661/3246 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa päiväkodeissa rikotaan lakia päivittäin(henkilöstömitpitus,hygienia,salassapito jne) ja läheltä piti tilanteita ja vahinkoja on paljon enemmän kuin vanhemmille kerrotaan.

Kotihoidossa käytetään edellisen asiakkaan maksamaa aikaa seuraavalla asiakkaalle menemiseen.

Kotihoidossa aika sisältää myös matkaan ja kirjaamiseen kuuluvan ajan. Siksi laskussa voi olla tunti/ pv, vaikka vanhuksen luona oltaisiin läsnä vain 40 min.

Ja höpö höpö, että matkat sisältyisivät kuluihin. En ole koskaan urallani kuullut yksityisellä tai julkisilla. Enkä ymmärrä, että siirtymiseen käytettäisiin toisen asiakkaan aikaa. Sehän näkyy nykyisessä järjestelmässä heti ja esimies tuskin tykkää. Itselläni jos menee vähemmän kirjaan itseni normaalisti ulos. Osuu myös omaan nilkkaan, koska katsovat sinun pystyvät suorittamaan asiakkaalla oloaikana enemmän, kuin oikeasti pystyt. On tärkeää että tämä näkyy, jos menee jatkuvasti aliaikaa. Monelle asiakkaalle tämä on puhtaasti rahakysymys ja haluavat ajan pienentämistä jos mahdollista.

Sinulla on käynyt hyvä tuuri. Minä olen myös ollut kunnalla ja yksityisellä ja molemmissa mentiin edellisen asiakkaan ajalla seuraavalle asiakkaalle.

Vierailija
1662/3246 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei kehtaa sanoa miten hevletin paljon täällä kaikenmaailman Johtajat tienaa. Ero on normi työntekijän ja minkä tahansa tasoisen pomon välillä hirvittävä. Se kyllä syö motivaatiota ja työn laatua kamalasti. Ei ole enää tätä päivää. Kumminkaan niiden panos lopputulokseen on melko olematon mikä asiakkaalle näkyy lopulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1663/3246 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan kun ajoin taksia, niin oli vähän tragikoomista se iänikuinen "oletko renki vaiko isäntä?"-kysymys.

Moni tietysti kysyi ihan hyvää hyvyyttään aidosti kiinnostuneena, mutta kuvitelkaa tuo kysymys kymmenen kertaa joka päivä..

Auts, käsi ylös virheen merkiksi. Pidän tästä eteenpäin asiasta nokkani tukossa. Terveiset vain suomalaisille taksukuskeille, joilta olen aina saanut hyvää palvelua.

Vierailija
1664/3246 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senäin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AMK-koulutus on johtanut uusavuttomuuden kasvamiseen. Tuolta valmistuu tyyppejä joita ei tulisi sijoittaa käytännön tehtäviin mutta toisaalta ei myöskään johtotehtäviin.

t: Tuotantopäällikkö

Ja useassa paikassa jotkut akateemiset ovat taas käsittämän kaukana todellisesta elämästä (ja ihmisistä) kirja"viisaine" väittämineen ja "totuuksineen". Ainoa järkevä vastaus jonka kysymykseesi saat, on "no mutta näin se on", ilman mitään perusteluja. Nämä näinsenytvaanon -tyypit taas ovat aiheuttaneet käytännöstä vieraantumisellaan ja mutu-tuntumillaan isoja tappioita ja täysin käsittämättömiä strategisia linjauksia, jotka ovat johtaneet ihmisten irtisanomisiin ja asiakkaiden jaloillaan äänestämiseen. Silloin näistä tyypeistä näkyy vain auton perävalot, kun paetaan kiireen vilkkaa sekoittamaan pakkaa seuraavaan yritykseen. 

Asiakkaan asemaan ei pystytä asettumaan ei sitten millään ja se on täysin outo konsepti, että se asiakas pitää usein firmat pystyssä ja maksaa myös lopulta myös työntekijöiden palkat. Paras vielä, kun mennään ja palkataan se vastavalmistunut, tai vähällä kokemuksella oleva akateeminen vain tutkintonsa vuoksi päättävään asemaan tai konsultiksi kertomaan miten ne asiat oikein kuuluukaan hoitaa. 

Nimim.  25+ vuotta operatiivisissa-, esimies-, päällikkö- ja asiantuntijatehtävissä yrityksissä ja organisaatioissa. Kaikkea on nähty. 

Mutta missä se käytännönläheinen keskijohto nykyään sitten koulutetaan? AMK mm. poisti teknikkokoulutuksen ja teki insinööriopinnoista korkeakouluopinnon. 90-luvulla yrityksissä ei tajuttu että sitä AMK-inssiä ei voi palkata DI:n sijasta vaikka alhaisempi palkkapyyntö kiinnostikin.

Vierailija
1665/3246 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa töissä olevana tekisi mieli aina tiettyjen juhlapyhien aikana haistattaa pitkät asiakkaille jotka toivottavat hyvää joulua, hyvää uutta vuotta, hyvää loppiaista, hyvää pääsiäistä... Milloin mitäkin. Luulevatko asiakkaat että se on asiakaspalvelijoista jotenkin kivaa kuulla tuota toivottelujen rallatusta satoja kertoja päivässä usean päivän ajan.

Vierailija
1666/3246 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa töissä olevana tekisi mieli aina tiettyjen juhlapyhien aikana haistattaa pitkät asiakkaille jotka toivottavat hyvää joulua, hyvää uutta vuotta, hyvää loppiaista, hyvää pääsiäistä... Milloin mitäkin. Luulevatko asiakkaat että se on asiakaspalvelijoista jotenkin kivaa kuulla tuota toivottelujen rallatusta satoja kertoja päivässä usean päivän ajan.

Minä ainakin tykkäsin toivotella ja ottaa vastaan toivotuksia. Näin me ollaan erilaisia tässäkin asiassa. :)

Vierailija
1667/3246 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan tolkuttoman suuri vastuu mm. taloudellisesti (ja KIIRE). Nykypäivän yhteiskunnan ehdottoman tukipilarin suunnittelu ja toteutus, jota ilman emme voisi oikeastaan elää. Silti palkka on aivan naurettavan huono verrattuna muihin saman tutkintonimikkeen työpaikkoihin. Palkka 2 300 €/kk.

Vierailija
1668/3246 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan työtä voi tehdä toimistotyöajan sisällä. En ymmärrä kollegojani jotka tekevät tätä työtä viikonloppuisin, iltaisin ja lomilla burnouttautuen kolmevitosina.

Vierailija
1669/3246 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut siivoojana monessa eri paikassa ja sen sanon että jos joku kuvitteli julkisten tilojen olevan puhtaita niin ei muuten ole... kaikki tehdään pintapuolisesti siistin näköiseksi ja panostetaan vain siihen mikä näkyy mutta esim hotellihuoneet(sängyt varsinkin) on täynnä ties mitä möhnää ja eritettä. Kaupassa ollessani piti piilotella hometta.

Eikä yhdessäkään paikassa ollut kyse siitä etteikö olisi aikaa tehdä ketään ei vaan kiinnosta panostaa.

Yksi työkaveri pyyhki samalla liinalla koko vessan ja viimeisenä saattoi pyyhkäistä ovien kahvat joten niihin saattoi siirtyä sieltä pöntöstä vaikka p*skaa.

Kyllähän nyt jokainen on nähnyt julkisilla paikoilla ja hotelleissa että siivoojan työ on nykyään siistijän työtä eli kukaan ei siivoa kunnolla vaan ollaan siivoavinaan. Tulispa siivousfirmoillekin samanlainen hymynaama-arviointi virastoihin ja muille työpaikoille kuin mitä kaupoissakin on eli työnjälki tarkastettaisiin. Tosin kaupassa työskennelleenä ei sielläkään kaikkea oikein tehdä ja paljon naamioidaan tarkastajaa varten, he kun ilmoittaa tulostaan etukäteen. Ehtii sen lämpötilaseurannan äkkiä kyhätä kasaan kun ei ole 2-3 viikkoon ehtinyt tehdä.

Vierailija
1670/3246 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajat käyttää asemaansa väärin: pyytää ilmaiseksi tuotteita, palveluja ja jopa lomia. Ei ole korruptoitumattomampaa ammattiryhmää, joka em. röyhkeyden huipuksi esittää olevansa tiedon ja totuuden armoitettu portinvartija. Ja kaikkea muuta: rakkikoiria lampaan karvoissa!

Vierailija
1671/3246 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä ei muutu kuin pakosta tai Coronan avulla kirjoitti:

Niin, meillä on ollut ja saatu ennen coronaa ns, pitkin hampain pitää 1 päivä viikossa etänä, kun se "on niin vaikeaa" ja "tasapuolisuuden" ja ties minkä asian takia sitä on pidetty niin vaikeana, kun "asiat nyt vaan sujuu paremmin kasvotusten"  ja "on niin kiva tavata välillä". No ei ole kiva tavata, hoidan mielelläni työni etänä, hermoni ovat menneet jo aikaa sitten ikävästi ja epäammattimaisesti käyttäytyvään tiimiin. Lisäksi se, että etätöitä ei ole suosittu, on tosiasiassa luottamuspula.

Silti työt ovat tulleet paremmin ja sujuvammin tehtyä etänä - ilman hermojen kiristystä siitä, että pitää pakolla sietää kateellisia ja epäystävällisiä sekä piikitteleviä tiimiläisnaisia. KAPPAS!

Esimies esittää mukavaa, mutta käyttää kiristyskeinona sitä, että en muka suoriudu "tarpeeksi" hyvin - vaaditaan täydellistä suoritusta minimiajassa - ja huom. ei ole kyse yksityisestä hyvin palkatusta työstä, vaan työstä kaupungilla. Mistään ei kiitetä, mitään uutta koulutusta ei saa, kaikki ansiot ovat muiden aikaansaamaa. Nuorempana, kaikki mitä tein, oli hienoa - nyt kun ikää on enemmän, mikään ei kelpaa. 

Olen ikäni kaiken tehnyt kokouksiin asialistat ja vetänyt tiimiä - nyt nämä asiat tulevat ulkoaohjattuna - nämä asiat kerrotaan ikäänkuin uutena asiana, minkä HE (päälliköt) osaavat tehdä omalla tavallaan, Ja olen vetänyt projekteja, ja olen saanut asioita aikaiseksi, mutta se ei kelpaa, nyt pitää tarkkaan kuten he tekisivät. (KÄYTÄ EXELIÄ...)  

Lisäksi: en ymmärrä, miksi ihminen ei voi tehdä asiantuntijatyötä omassa tahdissaan - jos joku on töissä klo 0700, ei se tee hänestä yhtään sen parempaa työntekijää.  Itse aloittaisin aamupäivällä, mutta tekisin iltaan asti. Olen siis yliopistosta valmistunut, monessa tulessa ollut ammattilainen.

Monille esimiehille on iso ongelma jos alainen on pätevämpi tai osaavampi ja siksi alaista kohdellaan kuin osaamatonta aloittelijaa, mielellään kuin vähä-älyistä. Jos kysyy jotain tarkentavaa tai selittää oman paremmin toimivan systeemin, tämä ei sitä ymmärrä ja selittää  että se systeemisi on väärä ja olet vähän yksinkertainen kun tuollaista teet. Monesti naurattanut töissä kun työkaveri tai esimies ei ymmärrä tehokkaampaa tai selkeämpää tapaa toimia jonka olen esittänyt ja suorastaan taputtelee päälaelle kuin pientä lasta. Tällä käytöksellä vaan osoittaa oman tyhmyytensä.

Vierailija
1672/3246 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut siivoojana monessa eri paikassa ja sen sanon että jos joku kuvitteli julkisten tilojen olevan puhtaita niin ei muuten ole... kaikki tehdään pintapuolisesti siistin näköiseksi ja panostetaan vain siihen mikä näkyy mutta esim hotellihuoneet(sängyt varsinkin) on täynnä ties mitä möhnää ja eritettä. Kaupassa ollessani piti piilotella hometta.

Eikä yhdessäkään paikassa ollut kyse siitä etteikö olisi aikaa tehdä ketään ei vaan kiinnosta panostaa.

Yksi työkaveri pyyhki samalla liinalla koko vessan ja viimeisenä saattoi pyyhkäistä ovien kahvat joten niihin saattoi siirtyä sieltä pöntöstä vaikka p*skaa.

Kyllähän nyt jokainen on nähnyt julkisilla paikoilla ja hotelleissa että siivoojan työ on nykyään siistijän työtä eli kukaan ei siivoa kunnolla vaan ollaan siivoavinaan. Tulispa siivousfirmoillekin samanlainen hymynaama-arviointi virastoihin ja muille työpaikoille kuin mitä kaupoissakin on eli työnjälki tarkastettaisiin. Tosin kaupassa työskennelleenä ei sielläkään kaikkea oikein tehdä ja paljon naamioidaan tarkastajaa varten, he kun ilmoittaa tulostaan etukäteen. Ehtii sen lämpötilaseurannan äkkiä kyhätä kasaan kun ei ole 2-3 viikkoon ehtinyt tehdä.

Heinolan ABC:llä oli WC:n lattialla silkkaa paskaa joka oli siivouksen yhteydessä laapittu laattojen saumoihin. Tarkistin vielä että olihan siellä tehty säännölliset siisteyskierrokset - näin oli ainakin kuitattu. Eikö kukaan tajua että nuo listat on tehty ainoastaan kuitattaviksi.

Vierailija
1673/3246 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ihmiset, jotka hermostuvat etuutensa hylkäämisestä pahiten, ovat usein myös niitä, joilla on parhaat tulot, luokkaa brutto 5000 e/kk ja siitä ylöspäin. Kyse voi joskus olla hyvinkin pienestä etuussummasta. Minun silmissäni rikkaille valittajille tekisi mieli sanoa, että: "Ymmärrätkö, sinä olet hyväosainen! Nyt lopetat tuon turhanpäiväisen valittamisen. Mieti niitä ihmisiä, joilla on oikeasti rahasta puutetta ja mene itseesi nyt vähän." Mutta enhän minä niin voi sanoa, vaan joudun myötäilemään ja olemaan ymmärtäväinen. Pahoittelemaan tilannetta ja kuuntelemaan valitusta hammasta purren.

Ehkä minun on vaikea olla näissä tilanteissa empaattinen, koska olen itse ollut aina pienistä tuloista (bruttopalkkani on n. 2500 e) huolimatta säästäväinen ja pidän säästötilillä muutaman kuukauden palkkaa vastaavaa summaa puskurina yllättäviä tilanteita varten

Tuo ei ole pieni tulo. On paljon ihmisiä, jotka tienaavat bruttona 1500 euroa.

Tuoko on pieni tulo? Minä tienaan bruttona 700 e.

2500 tulo on just sitä luokkaa, että itse maksat ihan kaiken. Eli asumistukea yms. ei tipu

Vierailija
1674/3246 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokanope täälläkin, hei vaan! Vihaan tätä kyynistävää alaa, jossa aikaa opettamiseen ei ole. Kaikki läpeensä sekaisin olevat häiriköt kipataan isoihin luokkiin, mitään ei saa vaatia, kaikki on nykylapsille tylsää ja vaikeaa, moni ihan normaali asia on ylivoimaista. Entisajan tavallinen lapsi loistaa nykyluokassa tähtenä, innokkaana, lapsekkaana, uteliaana ja oppimishaluisena. Kunnes oman onnensa nojaan jäätyään parissa vuodessa hiipuvat. Ei heitä ehdi huomioida kun aika menee näiden pulpetteja paiskovien ja lattialla konttaavien paimentamiseen.

Oma usko tulevaisuuteen on aika nollissa kun näkee näitä tulevaisuudentoivoja. Vanhemmat eivät tajua mitään, ovat aivan lastensa vedätettävissä, poikkiteloin koko ajan kun jotain negatiivista palautetta joku kehtaa mussukasta antaa. Kaikki resurssit palaa näihin häiriköihin ja vanhemmat vielä kehtaavat valittaa kiittämättömiä aivan kaikesta.

Toivoisin rauhallisia yksityiskouluja, joissa oppiminen olisi keskiössä, tunnelma mukava ja tukea ehtisi antaa myös nyt näkymättömille oppilaille. Peruskouluun toivoisin systeemiä, että jos et saa lastasi edes auttavasti kasvatettua ja kuriin, voitaisiin lapsi erottaa ja pakkosijoittaa erityisluokkaan halusi vanhempi tai ei (tarkkailuluokat takaisin!). Tai määrätä esim. sakkomaksua jos vanhemmat hoida kasvatusvelvollisuuttaan ja ota vastuuta lapsen käytöksestä ja koulunkäynnistä. Tai ääritapauksessa huoltajuus nopeammin pois, ei vasta kun lapsi on jo pysyvästi kieroon kasvanut ja tulevaisuus pilalla. Jotain uhkaa rangaistuksesta pitäisi saada, muuten tämä loputon vaatiminen ja häiriköinti vain kiihtyy. Sen sitten maksavat ne fiksut, kiltit, tavalliset oppilaat, joilta viedään oikeus koulurauhaan, tukeen ja oppimiseen.

Nykyisenä lukion ykkösenä voin allekirjoittaa viimeisen lauseen. Yläaste oli yhtä helvettiä, kun joutui olemaan samalla luokalla näiden vittumitäpaskaaketäkiinnostaavittuhelvetti -tyyppien kanssa. Meidän luokan ja koko koulun ilmapiiri oli surkea. Opettajia kävi sääliksi, kun joka tunnilla joutuivat kuuntelemaan oppilaiden suoraa vittuilua. Häiriköt vei opettajien ja luokkalaisten voimavarat, kun heitä ei saatu millään kolmen vuoden aikana kuriin.

Etäkoulu oli siunaus, kun sai tehdä omassa rauhassa tehtäviä. Lähiopetuksessa opettajilla aika meni siihen, että piti koko tunnin kädestä pitäen auttaa näitä oppilaita jotka olivat pudonneet kärryiltä vuosia sitten oman paskan asenteensa vuoksi. Tästä kärsi sitten muut, jotka olisivat tunnilla tarvineet max pari minuuttia apua, jotta pääsisivät tehtävissä eteenpäin.

Vierailija
1675/3246 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 21-vuotiaana tilapäisen apulaisen paikan eräässä virastossa. Huomasin melko pian, että talossa noudatetaan tsaarinaikaista byrokratiaa. Yritin ehdottaa pieniä helpotuksia "kaikki paperit kolmena kappaleena" -zdydeemiin. Minut tyrmättiin, että "näin on aina tehty". Kolmena kappaleena, josta kaksi kappaletta oli jätepaperia aakkosjärjestyksessä.

Kun sitten runsaan vuoden työkokemuksella kirjoitin omista työtehtävistäni pienen ohjekirjasen (suunnilleen 85 arkkia A-nelosta) ja sitä ruvettiin kokeeksi toteuttamaan, minut nimitettiin taloon vakituiseksi toimihenkilöksi. Myöhemmin tuota ohjekirjasta määrättiin noudatettavaksi vastaisuudessa "koko talossa".

Olin tuon määräaikaisuuden jälkeen tuossa talossa töissä seuraavat 40 vuotta. Kun 25 vuotta tuli täyteen, olin saanut kaikki silloiset ikälisät, hopeisen ansiomerkin ja peräpukamat. Eläkkeelle lähtiessäni 63-vuotiaana sain vain lämmintä kättä, kun en suostunut pitämään isoja läksiäisiä.

Vierailija
1676/3246 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimittajat käyttää asemaansa väärin: pyytää ilmaiseksi tuotteita, palveluja ja jopa lomia. Ei ole korruptoitumattomampaa ammattiryhmää, joka em. röyhkeyden huipuksi esittää olevansa tiedon ja totuuden armoitettu portinvartija. Ja kaikkea muuta: rakkikoiria lampaan karvoissa!

Mistä olet tällaista tietoa saanut? Olen ollut toimittaja todella pitkään, enkä ihan tunnista kuvailemaasi. Olen tosin saanut ilmaiseksi, lahjana, niinkin ihmeellisiä tavaroita kuin kuulakärkikyniä ja mainoslippalakkeja, mutta nämä ovat tulleet pyytämättä.

Vierailija
1677/3246 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämä ei muutu kuin pakosta tai Coronan avulla kirjoitti:

Niin, meillä on ollut ja saatu ennen coronaa ns, pitkin hampain pitää 1 päivä viikossa etänä, kun se "on niin vaikeaa" ja "tasapuolisuuden" ja ties minkä asian takia sitä on pidetty niin vaikeana, kun "asiat nyt vaan sujuu paremmin kasvotusten"  ja "on niin kiva tavata välillä". No ei ole kiva tavata, hoidan mielelläni työni etänä, hermoni ovat menneet jo aikaa sitten ikävästi ja epäammattimaisesti käyttäytyvään tiimiin. Lisäksi se, että etätöitä ei ole suosittu, on tosiasiassa luottamuspula.

Silti työt ovat tulleet paremmin ja sujuvammin tehtyä etänä - ilman hermojen kiristystä siitä, että pitää pakolla sietää kateellisia ja epäystävällisiä sekä piikitteleviä tiimiläisnaisia. KAPPAS!

Esimies esittää mukavaa, mutta käyttää kiristyskeinona sitä, että en muka suoriudu "tarpeeksi" hyvin - vaaditaan täydellistä suoritusta minimiajassa - ja huom. ei ole kyse yksityisestä hyvin palkatusta työstä, vaan työstä kaupungilla. Mistään ei kiitetä, mitään uutta koulutusta ei saa, kaikki ansiot ovat muiden aikaansaamaa. Nuorempana, kaikki mitä tein, oli hienoa - nyt kun ikää on enemmän, mikään ei kelpaa. 

Olen ikäni kaiken tehnyt kokouksiin asialistat ja vetänyt tiimiä - nyt nämä asiat tulevat ulkoaohjattuna - nämä asiat kerrotaan ikäänkuin uutena asiana, minkä HE (päälliköt) osaavat tehdä omalla tavallaan, Ja olen vetänyt projekteja, ja olen saanut asioita aikaiseksi, mutta se ei kelpaa, nyt pitää tarkkaan kuten he tekisivät. (KÄYTÄ EXELIÄ...)  

Lisäksi: en ymmärrä, miksi ihminen ei voi tehdä asiantuntijatyötä omassa tahdissaan - jos joku on töissä klo 0700, ei se tee hänestä yhtään sen parempaa työntekijää.  Itse aloittaisin aamupäivällä, mutta tekisin iltaan asti. Olen siis yliopistosta valmistunut, monessa tulessa ollut ammattilainen.

Monille esimiehille on iso ongelma jos alainen on pätevämpi tai osaavampi ja siksi alaista kohdellaan kuin osaamatonta aloittelijaa, mielellään kuin vähä-älyistä. Jos kysyy jotain tarkentavaa tai selittää oman paremmin toimivan systeemin, tämä ei sitä ymmärrä ja selittää  että se systeemisi on väärä ja olet vähän yksinkertainen kun tuollaista teet. Monesti naurattanut töissä kun työkaveri tai esimies ei ymmärrä tehokkaampaa tai selkeämpää tapaa toimia jonka olen esittänyt ja suorastaan taputtelee päälaelle kuin pientä lasta. Tällä käytöksellä vaan osoittaa oman tyhmyytensä.

Voi miten tuttua! Poliittiset virkanimitykset johtavat tuollaiseen(kin) systeemiin. Pomo on lähes aina kaikessa osaamattomampi kuin alaiset.

1678/3246 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut, että jotkut ihmiset eivät pidä matalapalkkaduunaritöitä "oikeina työpaikkoina" ja samat tyypit ovat sitä mieltä, että ainoastaan asiantuntijatason työpaikat ovat "niitä oikeita työpaikkoja". Esimerkiksi pienillä syrjäisillä pikkupaikkakunnilla on yleisesti työvoimapulaa, koska siellä on pulaa työikäisestä väestöstä, mutta paikallisten mielestä siellä taasen " ei ole mitään työpaikkoja."

Vierailija
1679/3246 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen välillä kateellinen hallinnossa työskentelevälle sh-tuttavalleni.Olen erikoistuva lääkäri ja en haluaisi tehdä potilastyötä.

niinpä.potilastyön rankkuus tulee nykyisille pullamössö-sukupolven edustajille yllätyksenä.ja kyllä,potilastyö on vaativaa,epämukavaa,vastuullistakin (nykyään seurataan virheitäkin haukan lailla, ennen vaiettiin ja hyssyteltiin vaan).työaikoihin et voi vaikuttaa,jos olet muussa kuin yksityispraktiikassa tuntityössä.ennen sairaalassakin sai liikkua vapaasti,nykyisin pitää leimata kellokorttikin yhä useammassa paikassa.silti ollaan nihkeänä ylityötunneista.syömään ei ehdi läheskään joka vuorossa.hoitajina ja kollegoina yhä enemmän huonosti suomea osaavia ja väki vaihtuu jatkuvasti.ole siinä sitten tiimiläinen.jos ei todella tykkää kuunnella tarinaa jalkasienestä,ummetuksesta tai epämääräisestä huimauksesta,työ perustasolla on kaukana houkuttelevasta diilistä.kun kuvantaminenkin siirtyy pikku hiljaa tekoälyn analysoitavaksi,on tie auki lääkärin työnkuvan muutokselle.en suosittele tätä itsekään,jos olet vailla ns hienompia ja vähemmän rankkoja töitä.suolakaivoksen bruttopalkka on yli 5000euroa,mutta se tulee tosiaan helpommalla muualta.lääke-esittelytkin on nykyään rajattuja,jolloin kurkkuvoileipiä ja kahviakaan ei saa palkan päälle.voi niitä menneitä hyviä aikoja 80-luvulla.

Vierailija
1680/3246 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet (käytös)ongelmat korjaantuisivat hyvällä kasvatuksella. Ei kaikki, mutta suurin osa.

Luokanope

Käytöstavat ja etiketti ovat näyttelemistä. "Parempi " väki aloittaa jälkeläistensä aivonkuvapesun nuorena.

Ne pääsevät idioottimuottiin ja päätyvät varmemmin huipulle.

Idioottomuotissa eli idioottimaisesti käyttäytyvät juuri ne kasvattamattomat, joita ei ole ”aivopesty”.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän