Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?
Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi
Kommentit (3246)
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi kaikki antavat mahtavat arvosanat työtyytyväisyyskyselyssä ja kehuvat kilvan esimiestä. Oikeasti meillä on todella surkea työilmapiiri ja esimiehen ymmärrys henkilöiden johtamisesta on pyöreä nolla.
Hyvin tyypillistä että esimiestä kehutaan vaikka siihen ei ole mitään aihetta. Itse lopetin kehumisen siinä vaiheessa kun esimies alkoi työpaikkakiusaamisen. Sai siirron toiseen yksikköön, ihan aiheestakin. Ei osannut esimiehen perustehtäviä kuten työvuorosuunnittelua, ei edes halunnut osata, naureskeli vain miten oli tehnyt monen tunnin työt yhdessä tunnissa ja sen huomasi jokainen työpaikalla. Työntekijöitä ei ollut ruuhka-aikaan yhtään ja rauhallisena ajankohtana saattoi olla 3-5 työntekijää istuksimassa kun ei ollut tekemistä. Jotkut teki kymmeniä viikonloppuja peräkkäin työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työelämän viihtyvyys paranisi, jos naiset poistuisivat sieltä.
Päin vastoin, menisi viimeinenkin piristys. Työ olisi ehkä sujuvaa, mutta tylsää puurtamista ja ankeiden äijäläppien jauhamista vuodesta toiseen.
Kokeile työskennellä miehisellä alalla niin tiedät.
Minä työskentelen miehisellä alalla. Monta vuotta oli oikein hyvä henki äijäporukassa. Sitten tuli ensimmäinen nainen ja pian toinen, ja nyt on juuri kummallista draamaa alkanut tämän hameväen puolelta tulemaan, mikä vaikuttaa negatiivisesti koko porukan ilmapiiriin.
t. tuo jota lainasit
Suurin osa asiakkaista on laiskapaskoja.
Kuka normihetero halua opiskella gynekologiksi? Jostain syystä aina epäilen että naisgynekologit ovat lesbohtavia ja no miesgynekologeista en edes halua miettiä miksi he on opiskelleet alalle. Olen synnyttänyt 3 lasta, ja koko ikäni gynellä käyntiä olen inhonnut todella paljon.....
Aloitin uudessa työpaikassa nelisen kuukautta sitten. Helppo homma ja ihan ok palkkakin sekä asiat toimii.
Nykyinen omistaja on luonut firman tyhjästä. Omistaa 70%, ja pilalle hemmoltu tytär 30%. Mielenkiintoista nähdä mitä käy sitten kun nykyinen omistaja yllättäen vaikka kuolee tms. Aika moni luottaa pikkupaikkakunnalla siihen että tämä on pysyvää, entäs sitten jos ei olekaan?
En oo gynekologi mutta voin vilkasta
Kyllä kaupan myyjää saa ja pitääkin kiinnostaa, vastaa käytännössä varastamista
Näitä on monta, olen tehnyt sen verran isolla skaalalla asiantuntijahommia. Olen nainen, mutta ns. hyvä jätkä, joten olen saanut todistaa sivusta näitä hauskuuksia:
Isossa vakuutusyhtiössä, jossa joitakin korvaushakemusten kopioita nostettiin ns. "viikon vitsiksi" ruokalan viereiselle ilmoitustaululle, nimet ja hetut näkyvissä, tämä tosin lähemmäs 30 vuotta sitten.
Yhdessä suuressa pörssiyhtiössä jory-porukka kommentoi ääneen palaverisssa, että otetaan "muijia" töihin, koska ne tekee halvemmalla, tunnollisemmin ja parempaa jälkeä. Eikä tarvitse antaa palkankorotuksia vuosien varrella. Röhönaurut päällle.
Parista paikasta sai nainen kenkää tultuaan raskaaksi, miespomot oli ärsyyntyneitä ja useammassa firmassa on järjestetty yhden tai kahden hengen yt-kierroksia, joissa hankkiuduttu ärsyttävistä tai tuottamattomista tai muuten vain epätoivotuista ihmisistä eroon. Näille jopa naurettiin vapaa-ajan riennoissa kovaan ääneen.
Parissa isossa firmassa päättävässä asemassa olleet pomot olleet selkeästi kännissä työajalla, yksi jopa alalla, jossa kriittisiä uhkia. No, hän sai loulta potkut, mutta sai vuosikausia temmeltää miten halusi.
Yhden firman isompi miespäällikkö lähti ulkomaankomennukselle vaarallisempaan maahan, veti järkyttävät överikännit (tunnettu alkoholiongelma), sekoili prostituoitujen kanssa, hävitti passinsa, hotellin avaimensa ja rahansa. Etsittiin ulkomaisten viranomaisten ja oman firmamme johdon voimin, kunnes mönki esiin ja tämä selitettiin sekä ko. henkilön perheelle ja vaimolle, että muulle firmalle, että ko. henkilö oli ryöstetty ja mukiloitu jne. Häntä halattiin ja säälittiin ja kerättiin jopa tsemppikortti kun palasi Suomeen. Mieheni joka ko. kohdemaassa, oli ollut mukana etsimässä tätä sankaria, siksi tiesin tästä.
Tässä osa, mutta joo onhan näitä...
Tiedän miten firman myynnin saisi kasvuun ja lisää näkyvyyttä edullisesti mutta koska ketään ei kiinnosta mun (testatut ja toimiviksi havaitut) ideat niin esitän tyhmää, keittelen kahvia ja suunnittelen exitiä.
Aika moni käyttää yhteiskunnan tukia hyväksi eikä itse laita tikkua ristiin itsensä elättämiseksi. Oma jama aina jonkun muun vika. Yhteiskunta hyysää liikaa viimeiseen asti ihmisiä ja mahdollista esim päihteidenkäytön. Ja se kaikista epäsuosituin mielipide: kyllä nämä "ei kantasuomalaiset" ja romanit on aika lailla yhteiskunnan elättejä.
Meillä esimiehelle annettiin loistavat arvosanat. Oli täynnä tyytyväisyyttä, kun kaikki yhdeksän alaista olivat joka kohtaan laittaneet lähiesimiehelle 5/5 arvioksi. Vähän hymyilytti. Esimies oli ihan ok, mutta edellisenä vuotena oli joku laittanut kolmosiakin, jostain jopa kakkosen. Vaikka kokonaisarvio oli hyvä, niin tämä aivan puna poskilla kyynel silmäkulmassa tinkasi meiltä, että mitä hän on tehnyt väärin. Viesti meni perille. Seuraavana vuonna sai kaikista osa-alueista vitosen kaikilta, ei yhtään hajontaa! JES. Oli mukavaa. Tarjosi pullat meille, ei jouduttu vaivaannuttavaan palaveriin pohtimaan, mitä hän tekee väärin ja sen lisäksi ko. esimies palkittiin yksikkömme parhaimpana ryhmäpomona! Tarinan opetus: Kannattaa kaikkiin vaan laittaa paras, pääsee helpoimmalla!
Vierailija kirjoitti:
Meillä esimiehelle annettiin loistavat arvosanat. Oli täynnä tyytyväisyyttä, kun kaikki yhdeksän alaista olivat joka kohtaan laittaneet lähiesimiehelle 5/5 arvioksi. Vähän hymyilytti. Esimies oli ihan ok, mutta edellisenä vuotena oli joku laittanut kolmosiakin, jostain jopa kakkosen. Vaikka kokonaisarvio oli hyvä, niin tämä aivan puna poskilla kyynel silmäkulmassa tinkasi meiltä, että mitä hän on tehnyt väärin. Viesti meni perille. Seuraavana vuonna sai kaikista osa-alueista vitosen kaikilta, ei yhtään hajontaa! JES. Oli mukavaa. Tarjosi pullat meille, ei jouduttu vaivaannuttavaan palaveriin pohtimaan, mitä hän tekee väärin ja sen lisäksi ko. esimies palkittiin yksikkömme parhaimpana ryhmäpomona! Tarinan opetus: Kannattaa kaikkiin vaan laittaa paras, pääsee helpoimmalla!
Meillä oli myös joskus kysely, jonka yhtenä osa-alueena oli johtaminen. Luultiin, että kyselyyn piti vastata rehellisesti, mikä oli tietenkin virhe, koska jouduttiin melkoiseen piinapenkkiin asian tiimoilta. En jaksanut sitä teeskentelyä, vaan vaihdoin työpaikkaa. Se oli paras päätös pitkään aikaan!
Lähihoitajat istuvat mielellään persiillään " raportoimassa " ja extrakahvitauoilla niin pitkään kuin mahdollista vaikka samalla valittavat ettei ole aikaa järjestää vanhuksille virikettä. Useat heistä eivät kykene laittamaan edes mankasta musiikkia soimaan piristykseksi. Kun tulee sijainen hänelle nakitetaan raskaimmat työt. Jos yksikössä on töissä keittiöapulainen ja pyykkääjä, eivät koske pyykkeihin vaikka syntyisi minkälainen kaaos tahansa. Samaan aikaan apulainen juoksee ilman taukoja koko päivän. Monella lähihoitajalla on noussut pahasti hattuun ja melkein kaikissa lähihoitajavaltaisissa työpaikoissa on todella julmia työpaikkakiusaajia. Käyttävät hyväkseen työvoimapulaa, tietävät että työnantajalla ei ole paljon mahdollisuuksia antaa heille potkuja.
Meidän tiimi vastasi kerran ( taisi olla eka kerta kun konserni järjesti "kunnon" tyytyväisyyskyselyn", tuloksena raivoava esimies joka vaati nousemaan ylös kunkin kohdan kohdalla niitä ketkä oli antanut huonoja numeroita. "miksi te olette edes täällä kun näin huonosti on asiat"? Lukematon määrä turhia työryhmiä jossa piti parantaa "ilmapiiriä" ja muuta paskaa.... tuon jälkeen jokainen antoi kaikesta aina täydet. Seuraavaksi esimies hymyili ja kiitti, ja siirryttiin muihin asioihin.
"anonyymit" palautteet luettiin nimillä, ja esimerkiksi jos asiakaat luulivat antavansa anynyymiä palautetta, ne kyllä ihan nimillä käytiin läpi, ja mentiin hyvinkin henkilöön...
toinen firma missä kuluttajat ja useamman tonnin tuotteet, vaikeimpien asiakkaisen koko elämä revititin auki (some) ja heitä arvosteltiin firman sisäisissä ryhmissä. Jos asiakas siis yritti pitää kiinni oikeuksistaan, johtaja lähetteli screenshotteja että katsokaa mikä köyhä jne. nimiä vatvottiin, ammattia, perhettä... ihan uskomatonta skeidaa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli myös joskus kysely, jonka yhtenä osa-alueena oli johtaminen. Luultiin, että kyselyyn piti vastata rehellisesti, mikä oli tietenkin virhe, koska jouduttiin melkoiseen piinapenkkiin asian tiimoilta. En jaksanut sitä teeskentelyä, vaan vaihdoin työpaikkaa. Se oli paras päätös pitkään aikaan!
Olin mukana avaamassa uutta hotellia muutama vuosi sitten ja meille tuli kyselyt mikä oli kaikissa Radissoneissa. Meidän pomo oli ihan mulkku eikä sopinut tehtäväänsä yhtään. Hänessä oli paljon todella hyviä puolia mutta esimieheksi täysin sopimaton. Kaikki oli punaisena tappiin asti, koko respan henkilökunta antoi oikein olantakaa. Ei mennyt kauan aikaa niin hän siirtyi koulutuspuolelle mikä ehkä onkin hänelle ehkä sopivin muuten olisi tuhonnut hyvän uransa. Ymmärsi ajoissa lähteä ennenkuin asiat olisivat menneet liian pitkälle.
Minulla ei ollut mitään hävittävää niin kerroin myös oman kantani hänen käytöksestään ihan suoraan, eikä se ollut kaunista. Minulle oli ihan sama mitä minulle kävi mutta monelle se työpaikka oli todella tärkeä. En saanut potkuja vaan erosin ennenkuin koeaika loppui. Sain häneltä todella hyvän työtodistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka normihetero halua opiskella gynekologiksi? Jostain syystä aina epäilen että naisgynekologit ovat lesbohtavia ja no miesgynekologeista en edes halua miettiä miksi he on opiskelleet alalle. Olen synnyttänyt 3 lasta, ja koko ikäni gynellä käyntiä olen inhonnut todella paljon.....
Täytyy kyllä olla tosi pervo, jos saa jotain fiboja revenneistä, haisevista ja tautisista haaroista. Kyllä kyseessä on varmasti sama erikoistumisen syy kuin muillakin erikoistuville lääkäreillä. Mikä muuten mahtaa olla suositummuusjärjestys ja miten erikoistumispaikkoja on tarjolla?
Saan täysiaikaisesta ja vakituisesta työstä niin surkeaa palkkaa, etten pysty elämään sillä ilman valtion tukea.
Vierailija kirjoitti:
Ja kukaanko ei uskaltanut kertoa missä hänellä on parantamisenvaraa? Esimies olisi halunnut oppia ja kysyi teiltä mitä on tehnyt väärin ja te vellihousut ette uskaltaneet sitten kertoa missä meni vikaan? Estitte sitten oppimisen ja kehittymisen esimiehenä ja nyt kaikki kärsii ja jatkaa valehtelua. Tässä just on suomalaisten työyhteisöjen suurin ongelma, mitään ei uskalleta kertoa ääneen mutta selän takana haukutaan ja lyödään puukkoa selkään ja nauretaan. Työssään se esimieskin oppii paremmaksi, ei mistään kirjasta lukemalla, ihan kuten rivityöntekijätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin mukana avaamassa uutta hotellia muutama vuosi sitten ja meille tuli kyselyt mikä oli kaikissa Radissoneissa. Meidän pomo oli ihan mulkku eikä sopinut tehtäväänsä yhtään. Hänessä oli paljon todella hyviä puolia mutta esimieheksi täysin sopimaton. Kaikki oli punaisena tappiin asti, koko respan henkilökunta antoi oikein olantakaa. Ei mennyt kauan aikaa niin hän siirtyi koulutuspuolelle mikä ehkä onkin hänelle ehkä sopivin muuten olisi tuhonnut hyvän uransa. Ymmärsi ajoissa lähteä ennenkuin asiat olisivat menneet liian pitkälle.
Minulla ei ollut mitään hävittävää niin kerroin myös oman kantani hänen käytöksestään ihan suoraan, eikä se ollut kaunista. Minulle oli ihan sama mitä minulle kävi mutta monelle se työpaikka oli todella tärkeä. En saanut potkuja vaan erosin ennenkuin koeaika loppui. Sain häneltä todella hyvän työtodistuksen.
Autoit häntä näkemään tosiasian että hän ei sovellu esimieheksi. Hyvä että löytyi toinen työ, jossa pääsee käyttämään vahvuuksiaan paremmin.
Et siis itsekään ole fiksu kun kerran olet jäänyt maalle.