Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
1161/3246 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekemämme tuote on laajassa käytössä, mutta se on aika huono.

Terveysteknologiaa.

Sama homma!  Kehitystyö on luokattoman huonoa ja veronmaksajat maksavat laskun.

Vierailija
1162/3246 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtajilla on jo imagon vuoksi kalenteri töynnä tapaamisia, lounaita ja kokouksia. Tosisiassa elämä ei ole aivan niin hektistä ja asiakas on usein joku rotarykaveri jonka kanssa käysään kauniilla säällä purjehtimqssa ja golfaamassa. Lounaat on usein pitkiä ja kosteita, etätyöt maanantaina ja perjantaina saattavat koostua mökkimatkasta eikä kone näy aktiivisena kovin montaa kertaa. Talon sisäisiin kokouksiin osallistutaan kun jaksetaan. Toki tosipaikan tullen tehdään pitkiä päiviä ja tarpeen vaatiessa viikonloppunakin - useimmiten otetaan kuitenkin iisisti. kokemusta kahden pörssiyhtiön johdon sihteerinä.

Ajattelutyö, ideointi ja verkostoituminen vaatii veronsa. Vastuu painaa aina viime kädessä johtajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/3246 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut neuvoa suorinta reittiä ruokalaan, koska en siellä koskaan käynyt:-X

Vierailija
1164/3246 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalan kiireestä kirjoitetaan jatkuvasti. Olen ison kaupungin keskussairaalan osastolla töissä, eikä kiireestä ole tietoakaan. Kahvi-ja ruokatauot kestävät helposti 45-60 min, iltapäivisin usein tunteja luppoaikaa. T. Sairaanhoitaja

Tuo riippuu ihan paikasta ja päivästä.

Edellisessä työpaikassa ehdin keskimäärin pitämään yhden 15 min tauon/pv kun lakisääteinen on se 2x15min +25-30min.

Vaihdoin vastaavalle osastolle toiseen kaupunkiin jossa henkilöstömitoitus on parempi ja nykyisin ehdin pitämään kaikki tauot. Joskus on enemmänkin vapaata aikaa, mutta käytän sen ammattitaidon syventämiseen etc(kertaan hengityskone-asetuksia etc ohjeistuksia)

En tiedä millainen kiire on kulissien takana, mutta kun itse olen ollut käymässä sairaalassa, neuvolassa, hoitokodissa jne. niin ei näy kyllä kiireestä jälkeäkään. Olen tehnyt hotellisiivousta aikanaan ja siellä on oikeasti kiire. Siihen verrattuna minusta näyttää kuin hoitajat ja lääkärit löntystäisivät hidastetussa filmissä kun liikkuvat käytävillä.

Ei hoitolaitoksissa saa juosta, koska se herättää levottomuutta. Ammattitaitoon kuuluu rauhallisuus ja ettei kiire saa näkyä.

Vierailija
1165/3246 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että maassa pn paljon työttömiä, kun lukemattomat yritykset käyttävät työntekijöinä vain ilmaista työvoimaa eli ammattiin opiskelevia. Jotkut paikat ottavat opiskelijan toisensa perään koulutussopimusjaksolle eli ei tarvitse palkata vakituista työvoimaa. Ja valtiovalta vaan haluaa aina enemmän tätä työpaikoilla tapahtuvaa oppimista.

T. ammattikoulun ope

Itsekin olen ihmetellyt, miksei mikään taho puutu tähän työelämän vääristymään. Työttömät eivät saa tehdä vapaaehtoistyötä järjestöissä, mutta yritykset saavat käyttöönsä ilmaista työvoimaa ammattiinopiskelevista. Heille ei tarjota edes lounasetua. Viimeisenä työpäivänä tuskin moikataan hyvästiksi, kiitoksesta puhumattakaan. Saa olla tyytyväinen, jos työhön perehdyttää joku muu kuin toinen opiskelija. Aika erikoisen kuvan saavat nuoret työelämästä. Turha sitten piipittää työvoimapulasta.

Vierailija
1166/3246 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomattava osa pitkäaikaisista mielenterveyspotilaista on täysin toivottomia tapauksia joiden oma ajatusmaailma jo estää paluun normaalimpaan elämään. He ylikorostetusti repivät stressiä asioista, jotka tulevat usein eteen kenelle tahansa meistä elämässä. Sitten he esim vatvovat sinnikkäästi päässään jotain iän vanhoja asioita, joiden ei mitenkään kuuluuisi enää vaikuttaa heidän elämäänsä. Sen sijaan, että he katsoisivat tulevaan, he vain märehtivät menneessä ja tuntuu, etteivät he kunnolla edes yritä edetä elämässään. Joskus tulee niin absurdit fiilikset, että tuntuu heidän melkein tahallaan vetävän jotain roolia, jotta saisivat vain vuodesta toiseen maata kotona tukia nostaen.

Tiedän, että moni pitää tätä trollina, mutta sitä se ei ole. Tähän tulokseen minä olen oikeasti tullut joidenkin potilaiden kohdalla alalla 10 vuotta työskennelleenä.

Sä oot ihan käsittämättömän tyhmä ja ammattitaidoton, jos sulle ei 10 vuoden aikana todella ole selvinnyt, että kuvailemasi asiat ovat nimenomaan se sairaus, johon potilaat ovat sairastuneet.

Muutenkin tuntuu ketjun perusteella, että monilla empatiakyvyttömillä tyypeillä on itsellään järjenjuoksu jotenkin outoa, sumeaa ja haparoivaa, vaikka painavatkin alas "tyhmiä ja laiskoja." Jotenkin tärähtäneen oloinen ja vihan sokaisema vaikutelma tulee monien juttujen perusteella, vaikka kirjoitus olisi koherenttia ja taitavaakin.

Sairaudessakin voit rypeä vuosia toisensa perään, tai sitten ottaa itseään niskasta kiinni ja päättää, että nyt jatkan elämääni. Ei ole kyse siitä, että kaikki tapahtuisi kuukaudessa tai kahdessa, mutta jos asioiden märehtimiseen menee vuosia, niin sitten potilas ei edes halua päästä eteenpäin.

Ja minulle on turha jauhaa sontaa, etten ole kokenut mitään. Minuakin on esim koulukiusattu, lyöty ja heitetty lumipallolla naamaan täysillä metrin etäisyydeltä. Silti ei tulisi mieleenkään enää aikuisena märehtiä noita asioita joita tapahtui lasten maailmassa, koska tiedän, että lasten maailma on eri ja osaan katsoa sitä nyt aikuisen rationaalisella järjellä ja etten voita siinä mitään, jos jään vatvomaan niitä vanhoja asioita, jotka ne eivät kuulu enää elämääni.

Älä tuomitse pelle, kun en selvästi tiedä mistään mitään. Mielenterveysongelmissa on vähän isompia tekijöitä taustalla kuin se, että sai lapsena lumipesun. Sun on tietysti asiaa vaikea ymmärtää, kun et osaa ajatella napaasi pidemmälle. Kai sä ymmärrät, että on olemassa muitakin todellisuuksia kuin se säälittävä yksinkertainen tekele omassa päässäsi?

Vierailija
1167/3246 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomattava osa pitkäaikaisista mielenterveyspotilaista on täysin toivottomia tapauksia joiden oma ajatusmaailma jo estää paluun normaalimpaan elämään. He ylikorostetusti repivät stressiä asioista, jotka tulevat usein eteen kenelle tahansa meistä elämässä. Sitten he esim vatvovat sinnikkäästi päässään jotain iän vanhoja asioita, joiden ei mitenkään kuuluuisi enää vaikuttaa heidän elämäänsä. Sen sijaan, että he katsoisivat tulevaan, he vain märehtivät menneessä ja tuntuu, etteivät he kunnolla edes yritä edetä elämässään. Joskus tulee niin absurdit fiilikset, että tuntuu heidän melkein tahallaan vetävän jotain roolia, jotta saisivat vain vuodesta toiseen maata kotona tukia nostaen.

Tiedän, että moni pitää tätä trollina, mutta sitä se ei ole. Tähän tulokseen minä olen oikeasti tullut joidenkin potilaiden kohdalla alalla 10 vuotta työskennelleenä.

Joku takahikiän väkisin täytetty sosiaalineuvojan paikka ei tarkoita, että olisit "alalla".

Vierailija
1168/3246 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassamyyjän työ on raskasta! kirjoitti:

Kassamyyjiä ja kassamyyjien työtä väheksytään. Harva asiakas ymmärtää, miten hektistä, kuormittavaa, raskasta ja yksitoikkoista kassamyyjän työ on henkisesti. Työn fyysinen kuormittavuus johtuu epäergonomisista työasennoista ja yksitoikkoisista työtehtävistä.

Kassamyyjällä on matala palkka ja huonot vuorolisät. Kaupan alan työajat ovat nykyään erittäin epämukavat. Monet kaupat ovat auki kukonlaulusta yömyöhään asti ja osa on auki jopa 24/7? Uusavuttomien ja uushaluttomien ihmisten pitää käydä yöllä kaupassa, kun päivällä ei halua, osaa tai viitsi! Mihin kukaan tarvitsee 24/7 auki olevaa kauppaa tai tavarataloa??? EI MIHINKÄÄN!

Kassamyyjiä pidetään hieman yksinkertaisina ja jopa tyhminä ihmisinä. Liian moni asiakas käyttää kaupassa ja tavaratalossa asioidessaan epäasiallista kieltä, puhuu epäystävällisesti, huutaa, valittaa ja jopa kiroilee, haistattelee ja uhkailee henkilökuntaa. Kun huonosti käyttäytyvä asiakas nimittelee kassamyyjää hu#raksi tai ho#oksi, niin asiakas ei saa rumasta käytöksestään mitään rangaistusta. Muussa työssä kyseessä on kunnianloukkaus ja vihapuheesta tulee syyte, oikeudenkäynti ja rangaistus! Näin asian pitäisi olla myös kaupan alalla!!!

Suurin osa näistä ilkimyksistä on iäkkäitä asiakkaita ja nimenomaan iäkkäitä naisia. Vanhat naiset ovat usein oikeita pi#uja!

Näille epäkohteliaille ja ilkeille asiakkaille tekisi hyvää olla itse asiakaspalvelijana ruuhkavuoroissa. Suosittelen työvuoroksi esimerkiksi juhannuksen aatonaattoa tai muutamaa päivää ennen joulua! Saattaisi kitisijän ja valittajan oma asenne ja käsitys kassamyyjiä kohtaan muuttua ja äkkiä!

Kenelläkään ei ole oikeutta puhua asiakaspalvelijoille törkeästi. Kassalla lienee rakainta yksitoikkoinen työ, mutta toisaalta siitä saa palkkaa, lisät ja lomat kertyy.

Suomessa on aika vähän 24/7 aukiolevia kauppoja, mikä on kyllä sääli. Kaikilla kun ei ole kaupankassan tapaan sellaista työtä, missä mennään kellokortilla, vuoro päättyy yleensä ajallaan ja työasiat jäävät työpaikalle lähtiessä. Ei ole kaikilla työpaikkaa jossa kun tullaan kipeäksi, jäädään kotiin ja viimekädessä esimies paikkaa. On myös ihmisiä jotka tekevät oikeasti 15h tuntista työpäivää, on myös ihmisiä, jotka matkustavat työkseen ja perheellisiä ihmisiä jotka tekevät vuorotyötä, monille tämä aukioloaikojen vapauttaminen oli tärkeä asia. Itse käyn suurimman osan ruokakauppakäynneistä joko klo 23 jälkeen tai vaihtoehtoisesti ennen kuutta aamulla. Eipä oikein muuten meinaa mahtua aikatauluun. Välillä toki tilaan kauppakassipalvelun, mutta usein tulee mentyä paikan päälle.

Vierailija
1169/3246 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myymämme tuotteet ovat pääasiassa ylihinnoiteltua roskaa. Sama tuote eri nimelle brändättynä maksaa 10% meidän hinnoista.

Vierailija
1170/3246 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pate4 kirjoitti:

Pizzeriassamme kävi asiakas, joka valitti aina pitsoista ja katsoi tarjoilijaa alentuvasti pottuillen. Kokki sylkäisi pitsaan ja sanoi vie se pöytään. Asiakas söi tietämättä. Eikä kerrankin valittanut.

En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka valittavat ruoasta. Tässä on se lopputulos. Ei tämä ole mikään yksittäinen tapaus. Jos et tykkää ruoasta, älä mene enää samaan paikkaan.

Vierailija
1171/3246 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole töissä mutta totean silti että tietyt kunnalliset työpaikat (ainakin) hhödyntävät pitkälti kaikenmaailman ilmaisharjoittelijoita.

Näin on.

Esim. kunnan eri yksiköihin (esim. kirjasto, ympäristöpuoli) näitä kuntouttavassa työtoiminnassa olevia tuputetaan jatkuvasti.

"Ettekö ottaisi vielä yhtä?"

Sitten näille ihmisille täytyy keksiä jotain apuhommia. Usein vielä palkkatukityöllistetty vahtimassa, vakkariväki ei ehdi, koska heitä on liian vähän.

Vierailija
1172/3246 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas ostaa minulta tuotteen.

Lähetän sähköpostilla tilauksen tehtaalle.

Olen tienannut lounastuntiin mennessä 5000-20.000€

Harvoin joudun tekemään töitä tuntia enempää tilauksen saamiseksi.

Vierailija
1173/3246 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on erehtynyt menemään hoitoalalle, niin kannattaa varautua siihen, että pidetään hoitajana ja tukihenkilönä myös vapaa-ajalla. Osa hoidokeista (niin kotona asuvista tuttavista kuin laitoksessa olevista asukkaista) ovat todella itsekkäitä. Kärsivällisyyden pitäisi riittää loputtomiin ja vapaa-aikakin tulisi uhrata muiden palvelemiseen.

Joidenkin sairaiden ihmisten kanssa tulee tunne, että haluavatko he edes parantua.

Vierailija
1174/3246 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa julkisen sektorin työntekijöistä on sellaisia, jotka saisi potkut yksityisellä sektorilla, koska työn tehokkuus on lähempänä nollaa. 

Tai päinvastoin.

Olen itse kunnalla töissä. Katsoin vierestä, kuinka it-asiantuntijaksi erehtyi tulemaan eräs yksityisellä puolella työskennellyt, fiksu kaveri.

Hajosi 3 vuoden aikana burnoutiin, koska ei sopeutunut työhön, huonoon työyhteisöön JA turhaan byrokratiaan + sääntöviidakkoon (jotka tottumattomalle voivat olla tosiaan yhtä h*lvettiä).

Ja kunnilla on niin surkeat palkat, että mietin koko ajan uudelleenkouluttautumista.

Vierailija
1175/3246 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kun suutun pomon pikkumaisuuteen, menen varastoon tekemään ei-mitään.  

Vierailija
1176/3246 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas Ei ole aina oikeassa ja perehdytys usein on mitä on. Aspa työ on todella kuormittavaa ja on harvalle todellinen kutsumus, suurin osa haluaa rahaa koska rahaa tarvitsee elämiseen.

Vierailija
1177/3246 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myymämme tuotteet ovat pääasiassa ylihinnoiteltua roskaa. Sama tuote eri nimelle brändättynä maksaa 10% meidän hinnoista.

Mikä tuoteryhmä?

Vierailija
1178/3246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset luulevat, että yliopistomaailmassa kilpailu on rehtiä vaikka kovaa ja että tulokset ratkaisevat. Oikeasti tiede ei ole meritokratia, vaan ennen kaikkea verkostojen avulla edetään sielläkin. Hyvin harva on nerokas tutkija, useimmat ovat itselleen hyvän nichen löytäneitä sullemulle-ihmisiä, jotka tekevät nollatutkimusta pitääkseen paikkansa. Pahimpia ovat silti kunnianhimoiset, mutta keskinkertaiset tyypit, jotka eivät saa koskaan aikaan mitään todella tasokasta, ja keskittyvät sen vuoksi painamaan alas muita: arvostelevat toisten työtä ja henkilöä, levittävät valheita ja juoruja selän takana, ja jopa varastavat toisten ideoita. Uusimpana vitsauksena käytetään myös poliittisen korrektiuden vaatimusta lyömäaseena.

En olisi ikinä uskonut millaista tämä on. Itse olen joutunut kahdesti ideavarkauden kohteeksi ja molemmilla kerroilla varas oli urallaan ansioituneempi vanhempi mies (itse nuorempi nainen). Kuulemma asetelma on yleinen. Ulkopuolisille tätä puolta ei edes haluta näyttää, koska rahoituksen haku voisi kärsiä.

Vierailija
1179/3246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset luulevat, että yliopistomaailmassa kilpailu on rehtiä vaikka kovaa ja että tulokset ratkaisevat. Oikeasti tiede ei ole meritokratia, vaan ennen kaikkea verkostojen avulla edetään sielläkin. Hyvin harva on nerokas tutkija, useimmat ovat itselleen hyvän nichen löytäneitä sullemulle-ihmisiä, jotka tekevät nollatutkimusta pitääkseen paikkansa. Pahimpia ovat silti kunnianhimoiset, mutta keskinkertaiset tyypit, jotka eivät saa koskaan aikaan mitään todella tasokasta, ja keskittyvät sen vuoksi painamaan alas muita: arvostelevat toisten työtä ja henkilöä, levittävät valheita ja juoruja selän takana, ja jopa varastavat toisten ideoita. Uusimpana vitsauksena käytetään myös poliittisen korrektiuden vaatimusta lyömäaseena.

En olisi ikinä uskonut millaista tämä on. Itse olen joutunut kahdesti ideavarkauden kohteeksi ja molemmilla kerroilla varas oli urallaan ansioituneempi vanhempi mies (itse nuorempi nainen). Kuulemma asetelma on yleinen. Ulkopuolisille tätä puolta ei edes haluta näyttää, koska rahoituksen haku voisi kärsiä.

https://tekniikanmaailma.fi/miksi-koronavirus-on-tappavampi-diabeetikoi…

mites - tuosta tieto - siellä nyt?

Vierailija
1180/3246 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama tyyppi meidän töissä jatkuvasti valittaa ja pitää älämölöä ”muiden puolesta” siitä miten tarvittaisiin lisää työvoimaa ja että töitä on liikaa. Loput porukasta selviää työstä moitteettomasti ja ilman ylitöitä.

Haluaisin sanoa suoraan tuolle valittavalle väelle, että he ovat laiskoja alisuoriutuvia p”””skoja, jotka eivät vain osaa organisoida töitään oikein. Haluaisin käskeä noiden pitää turpansa kiinni ja käyttävän sen turhan jokapäiväiseen valitukseen menevän ajan ihan oikeaan työntekoon.

Ylempi esimies ei anna tehdä niin koska ”niillä menee viimeinenkin motivaatio”. Mun mielestä toi porukka on liian mukavoitunutta ja tarttisi kunnon herätyksen siitä miten työsuhteessa oikeasti kuuluisi toimia. Lisäksi harmittaa susipaljon tuon kunnollisen väen takia. Tuo ylempi esimies nimittäin siirtelee ”valittavan väen” duuneja tuolle hyvinsuoriutuvalle porukalle. Näin ollen osa porukasta vaan himmailee ja valittaa, ja osa tekee kiltisti kaiken pyydetyn valittamatta.

T. Esimies

Asiassa on toinenkin puoli. Olen juuri se valittava ylitöiden tekijä. Yritän tehdä työni kunnolla ja loppuun saakka. Työssäni on paljon sellaista taustatyötä, mitä ei ole mitenkään jyvitetty tai osoitettu kenenkään tehtäväksi. Me kiltit teemme sen kaiken, himmailijat selviävät vähemmällä. Himmailijat sanoo, ettei ole aikaa tai ei kuulu heille. Minunkin esimieheni on vihainen ylitöistä, mutta hänellä ei ole esittää ratkaisua ongelmaan.

Noin ei ole meillä. Nuo meidän valittajat ja ylitöillä laskuttajat ei millään mittarilla tee läheskään saman verran töitä kuin nuo kiltit hyvin suoriutuvat. Kaikki ylimääräinen ja näkymätön kaatuu noiden hyvin suoriutuvien niskaan, jotka käyttää työpäivänsä työntekoon eikä jatkuvaan valitukseen, pskanjauhantaan ja tyhjäkäyntiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi