Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
1061/3246 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää mummot jotka kahvilassa haluavat aina "jotain ihan pientä" ja se kaikkein pienin masariinileivoskin on "kamalan suuri". Jos tulevat pareittain kahville pitää masariini puolittaa ja laittaa ne yhden suupalan kokoiset palaset eri lautasille.  Sitä päivää odotellessa kun suklaakonvehti pitää puolittaa.

Olen varmaan huono ihminen.

Kun tulet vanhaksi, niin alat ymmärtää.

Mummot haluavat vähän suutaan makeaksi , mutta kun energiantarve on paljon pienentynyt ja saattaa olla ongelmia kolesterolin yms kanssa, niin ei haluaisi ostaa valtavaa kakkupalaa vaan vähän pienemmän.

Mazariinileivos on muuten kaloripommi.

Leivokset ovat suurentuneet samoin kuin karkkipussit.

Ja ihmiset lihoneet .

Vierailija
1062/3246 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehitysvammaiset ovat tosi ilkeitä niille vammaisille, jotka ovat heidän mielestään vammaisempia kuin he itse. Nauravat ja ilkeilevät, kuinka tyhmä tuo kaveri onkaan.

Itse oon törmännyt enemmän liikuntavammaisiin, jotka katsovat kehveleitä alaspäin. Ymmärtäähän sen tietysti kun ihmisillä menee helposti sanat vammainen ja kehitysvammainen sekaisin. Toki tiedän että vammainen on nk. yläkattotermi, jonka alle mahtuu kehitys-, liikunta- ja aistivammat siinä missä savolaisuus on suomalaisuuden alalaji.

Mulla on myös samanlaista "rasistista" käytöstä kehveleitä kohtaan adhd- ja lukihäiriö-diagnoosit saaneena. Joissain paikoissa on vain parempi olla kertomatta diagnooseista. Saatan toki naamioni riisua kun olen puhunut koulutuksestani tai matematiikasta (vahvin aine kun olin koulussa) nähdäkseni ihmisten reaktion ja kumotakseni stereotypiat diagnooseistani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/3246 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
</p>

<p>Kerran sanoinkin suorat sanat, luottamusmiehen läsnä ollessa. Työntekijä x piti ruokataukoa, söi siinä pöydän ääressä ja sitten tuli puhelu. Hän siirtyi puhumaan toiseen huoneeseen. Kun kuljin ohi 45 min. myöhemmin, edelleen oli puhumassa puhelimeen. Avasin oven ja sanoin, että tauko lienee pidetty, työt jatkuu. Tämän seurauksena tämä kolmekymppinen nainen haki saikkua ja oli yhteydessä luottamusmieheen syyttäen minua asiattomasta käyttäytymisestä. Sähköpostiviestejä tulvi. Kyllästyin niihin ja ilmoitin, että yhteenkään viestiin en enää vastaa. Yhteisessä palaverissa tuli selityksiä, kuinka työntekijällä on vaikea elämäntilanne ja minä olen täysin empatiakyvytön. Lisäksi oli syytöksiä puhelun salakuunteluun liittyen. kirjoitti:

Tämä on kumma ilmiö tämä kolmekymppisten henkinen hauraus.  Tulee ahdistunut olo milloin mistäkin, jos vaikka joku luennoitsija tai opiskelija ja J.K. Rowling sanoo käsityksenään, että biologinen sukupuoli on ensisijainen. Tai jos synnytysprosessissa lääkäri tekee sisätutkimuksen kysymättä erikseen lupaa. Tai jos...näitähän riittää. Halutaan oikeus erityiskohteluun, jos on "vaikea elämäntilanne". Tuon jotkut draamailevat tytöt oppii jo koulussa: pyytävät opelta vapaata tunnilta,jotta voivat käytävässä setviä sotkuisia some-suhteitaan jonkun pillittävän kaverinsa kanssa. T. yläkoulun ope..

Vierailija
1064/3246 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
</p>

<p>Kerran sanoinkin suorat sanat, luottamusmiehen läsnä ollessa. Työntekijä x piti ruokataukoa, söi siinä pöydän ääressä ja sitten tuli puhelu. Hän siirtyi puhumaan toiseen huoneeseen. Kun kuljin ohi 45 min. myöhemmin, edelleen oli puhumassa puhelimeen. Avasin oven ja sanoin, että tauko lienee pidetty, työt jatkuu. Tämän seurauksena tämä kolmekymppinen nainen haki saikkua ja oli yhteydessä luottamusmieheen syyttäen minua asiattomasta käyttäytymisestä. Sähköpostiviestejä tulvi. Kyllästyin niihin ja ilmoitin, että yhteenkään viestiin en enää vastaa. Yhteisessä palaverissa tuli selityksiä, kuinka työntekijällä on vaikea elämäntilanne ja minä olen täysin empatiakyvytön. Lisäksi oli syytöksiä puhelun salakuunteluun liittyen. kirjoitti:

Tämä on kumma ilmiö tämä kolmekymppisten henkinen hauraus.  Tulee ahdistunut olo milloin mistäkin, jos vaikka joku luennoitsija tai opiskelija ja J.K. Rowling sanoo käsityksenään, että biologinen sukupuoli on ensisijainen. Tai jos synnytysprosessissa lääkäri tekee sisätutkimuksen kysymättä erikseen lupaa. Tai jos...näitähän riittää. Halutaan oikeus erityiskohteluun, jos on "vaikea elämäntilanne". Tuon jotkut draamailevat tytöt oppii jo koulussa: pyytävät opelta vapaata tunnilta,jotta voivat käytävässä setviä sotkuisia some-suhteitaan jonkun pillittävän kaverinsa kanssa. T. yläkoulun ope..

Meillä on sama ilmiö ammatillisen koulutuksen puolella. ”En voi tulla ensimmäisille tunneille/teams-opetukseen, koska en nukkunut viime yönä yhtään. On ollut omassa elämässä vaikeuksia”. Tai kuten muutaman opiskelijan kohdalla: harjoittelu on pakko lopettaa, koska opiskelija ei kykene noudattamaan työyhteisön sääntöjä, kuten joka päivä ajoissa harjoittelupaikkaan tulemista. Ammatillisella puolella myös kännykkäriippuvuus aiheuttaa ongelmia, koska opiskelija ei ymmärrä, että jatkuva puhelimen vilkuilu/käyttäminen vaikuttaa hänen keskittymiseensä opetukseen. Valitettavasti samoilla opiskelijoilla, joilla on vaikeuksia pitää kännykkä poissa käytöstä oppitunneilla, tulee samat vaikeudet ilmi harjoittelun aikana.

Vierailija
1065/3246 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää mummot jotka kahvilassa haluavat aina "jotain ihan pientä" ja se kaikkein pienin masariinileivoskin on "kamalan suuri". Jos tulevat pareittain kahville pitää masariini puolittaa ja laittaa ne yhden suupalan kokoiset palaset eri lautasille.  Sitä päivää odotellessa kun suklaakonvehti pitää puolittaa.

Mummoilla ei välttämättä ole varaa jatkuvasti ostella kallitta leivoksia, joten ovat ratkaisseet asian noin. Olisit tyytyväinen, että käyvät sentään teillä asiakkaana. Minulla ei ole aikaa käydä ollenkaan kahviloissa, enkä raaskisi ostaakaan niistä mitään, kun hinnat ovat kukkarolleni kovin suolaisia. t. pienituloinen 

Vierailija
1066/3246 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
</p>

Samaan kastiin menee varmasti tämä nuorten ilmastoahdistus ja joka ikisestä asiasta mielensäpahoittaminen. Vanhempia ikäluokkia ei varmasti häiritse, jos jäätelöpuikon nimi on Eskimo tai suklaapatukka Geisha.

Jäin leskeksi nuorena työikäisenä ja minulla on kaksi kouluikäistä lasta huollettavana. Toki olisin voinut jäädä nykymuodin mukaisesti sängyn pohjalle itseäni surkuttelemaan, saikuttamaan puoleksi vuodeksi ja aloittaa loppuelämän kestävän terapian, mutta katsoin paremmaksi vaihtoehdoksi sekä itseni että lastemme kannalta jatkaa töitäni ja yhteistä arkeamme mahdollisimman normaaliin tapaan ja kääntää katseen kohti parempaa tulevaisuutta, johon voimme itse vaikuttaa omilla valinnoillamme, asenteilla ja teoillamme. Rankkaahan se oli alkuun, kun oman surun lisäksi piti hoitaa raskaat paperityöt, kannatella lapsia ja järjestää arki uudelleen niin, että sitä pystyi pyörittämään yksi ihminen kahden sijasta, mutta sisukkuus kannatti ja elämä alkaa reilun kahden vuoden jälkeen olla taas hyvällä mallilla.

Vierailija
1067/3246 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maataloustukia maksetaan ihan liian vähän. Suomalaisen ruuantuotannon puhtaus ja eettisyys maailman parasta. Ruokakaupassa pyrin aina ostamaan kotimaista jos tarjolla.

-elintarviketyöntekijä

Maajussit tekevät pimeää työtä ja ottavat auliisti vastaan tukiaisia. Siellä on löysää ihan liian paljon.

Vierailija
1068/3246 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ärsyttävää, kun asiakkaat luulevat, että postinjakaja joko hukkaa heidän postinsa tai eivät osaa jakaa postia oikein. Postin työntekijät ovat ylityöllistettyjä. Ennen jakaja lajitteli rettinsä postit itse. Nykyisin usein lajittelun tekee joku keikkatyöläinen, joka ei ole postissa tarpeeksi kauan oppiakseen työtä kunnolla. Sitten tulee virheitä lajittelussa ja syy pistetään reitin vakijakajalle. Postinjakajat ovat kuin urheilijoita - satoi tai paahtoi pakko mennä reitille. Ei sitä postinjakajaa kiinnosta hukata kenenkään posteja. 

En minä mitään luule, vaan tiedän. Meille on usein tullut postia, joka kuuluu saman kadun varrella asuville muille asukkaille. Itse ainakin aikoinaan osasin viedä postit oikean nimiselle henkilölle, vaikka talon numero olisikin merkitty kuoreen virheellisesti. Samoin meille tullutta postia on jaettu vääriin osoitteisiin. Tiedän sen siitä, että kirjeeseen on kirjoitettu, että jaettu väärin ja onneksi ko. henkilö on vienyt kirjeen uudelleen postin kannettavaksi. Olisi muuten jäänyt erittäin kiireellistä, tärkeää ja arkaluontoista (miehen vakava sairaus) postia teille tietymättömille.

Vierailija
1069/3246 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama tyyppi meidän töissä jatkuvasti valittaa ja pitää älämölöä ”muiden puolesta” siitä miten tarvittaisiin lisää työvoimaa ja että töitä on liikaa. Loput porukasta selviää työstä moitteettomasti ja ilman ylitöitä.

Haluaisin sanoa suoraan tuolle valittavalle väelle, että he ovat laiskoja alisuoriutuvia p”””skoja, jotka eivät vain osaa organisoida töitään oikein. Haluaisin käskeä noiden pitää turpansa kiinni ja käyttävän sen turhan jokapäiväiseen valitukseen menevän ajan ihan oikeaan työntekoon.

Ylempi esimies ei anna tehdä niin koska ”niillä menee viimeinenkin motivaatio”. Mun mielestä toi porukka on liian mukavoitunutta ja tarttisi kunnon herätyksen siitä miten työsuhteessa oikeasti kuuluisi toimia. Lisäksi harmittaa susipaljon tuon kunnollisen väen takia. Tuo ylempi esimies nimittäin siirtelee ”valittavan väen” duuneja tuolle hyvinsuoriutuvalle porukalle. Näin ollen osa porukasta vaan himmailee ja valittaa, ja osa tekee kiltisti kaiken pyydetyn valittamatta.

T. Esimies

Asiassa on toinenkin puoli. Olen juuri se valittava ylitöiden tekijä. Yritän tehdä työni kunnolla ja loppuun saakka. Työssäni on paljon sellaista taustatyötä, mitä ei ole mitenkään jyvitetty tai osoitettu kenenkään tehtäväksi. Me kiltit teemme sen kaiken, himmailijat selviävät vähemmällä. Himmailijat sanoo, ettei ole aikaa tai ei kuulu heille. Minunkin esimieheni on vihainen ylitöistä, mutta hänellä ei ole esittää ratkaisua ongelmaan.

Juu, meillä nämä "ylitöiden" tekijät ovat niitä, joiden varsinainen työaika kuluu erilaisissa kahviseurueissa ja keskustelukerhoissa. Sitten pidetään isoa metakkaa siitä, kuinka joutuvat paiskimaan töistä vielä varsinaisen työajan jälkeen ja unohtavat mainita, että saavat myös siitä mukavan korvauksen (vaikka ei olisi ollut edes pakollista).

Vierailija
1070/3246 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla on paljon "tukityöllistettyjä“ lähihoitajia, jotka saikuttavat surutta ja työmoraalia surkeaa. Tulevat työnantajalle kalliiksi,mutta pakko ottaa töihin kun paremmat ovat siirtyneet muille aloille tai jatkokouluttaneet itsensä. Ulkomaalaiset lähärit usein oikeasti työmoraaliltaan parempia.

Eiköhän se ole selvää, ettei tukityöllistäminen (=orjatyövoimana toimiminen) motivoi ketään parhaaseen suoritukseensa, ellei sitten tosiaan sen jälkeen ole luvassa samassa paikassa kunnon palkallista työtä. Yleensä tällaiset työsuhteet ovat pelkkää hyväksikäyttöä. Kokeneita ammattilaisia otetaan käytännössä ilman palkkaa vaativiin töihin, vaikka heille voisi ja pitäisi oikeasti maksaa ihan normaali palkka. Sitten vielä vakihenkilöstö kohtelee kaupan päälle kuin roskaa.

Vierailija
1071/3246 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
</p>

Meillä on sama ilmiö ammatillisen koulutuksen puolella. ”En voi tulla ensimmäisille tunneille/teams-opetukseen, koska en nukkunut viime yönä yhtään. On ollut omassa elämässä vaikeuksia”. Tai kuten muutaman opiskelijan kohdalla: harjoittelu on pakko lopettaa, koska opiskelija ei kykene noudattamaan työyhteisön sääntöjä, kuten joka päivä ajoissa harjoittelupaikkaan tulemista. Ammatillisella puolella myös kännykkäriippuvuus aiheuttaa ongelmia, koska opiskelija ei ymmärrä, että jatkuva puhelimen vilkuilu/käyttäminen vaikuttaa hänen keskittymiseensä opetukseen. Valitettavasti samoilla opiskelijoilla, joilla on vaikeuksia pitää kännykkä poissa käytöstä oppitunneilla, tulee samat vaikeudet ilmi harjoittelun aikana.

Toisaalta kadehdin ihmisiä jotka uskaltavat kertoa ongelmistaan ja ottavat itsensä tarpeeksi tosissaan, jotta ymmärtävät omat rajansa. Itselläni on vasta aikuisena todettu adhd joka on aina vaikuttanut nukkumiseen ja suoriutumiseen opinnoissa. Olen kuitenkin pelännyt niin paljon arvostelua ja laiskana tai välinpitämättömänä pitämistä, etten ole haasteiden koskaan antanut näkyä ulospäin, enkä ole vedonnut mihinkään. No tämä on tietenkin johtanut siihen, että olen ollut lukemattomia kertoja koulussa ja töissä ilman, että olen tosiaan nukkunut edellisenä yönä silmäystäkään. Sitten saatetaan pitää, varmaan ihan syystä, hieman hitaalla käyvänä. Jopa kirjoituksissa aikanaan olin all-nighterinä (kirjoitin silti hyvät pisteet). En uskaltanut hakea apua. Hävetti että aloin uupua. Yritän ja olen yrittänyt, ainut ongelma on se, että jossain vaiheessa se vaikuttaa fyysiseen terveyteen tai jaksaminen loppuu. Ei niin voi loputtomiin elää, keho ei kestä.

Tämähän ei ole missään nimessä muiden ongelma, mutta pohdin, voisiko kulttuuria muuttaa ymmärtävämpään suuntaan? Ei ole kenenkään etu, jos leimataan surutta ymmärtämättömyyttään ja pidetään "hauraana", vaikka taistelisi joka päivä moninkertaisesti useisiin muihin verrattuna. Toki lusmujakin on, mutta kun ikinä ei oikeastaan voi toisen elämästä tietää. Mielestäni ei ole hyvä sellainen kulttuuri, jossa hutkitaan ennenkuin tutkitaan ja muihin ihmisiin suhtaudutaan lähtökohtaisesti alentuvalla asenteella. Silloin tulee turhaa kärsimystä ja yksinäisyyttä. Toki samat säännöt kaikille, mutta on myös tosiasia, että ihmisillä on erilaiset tilanteet ja resurssit, ei yhdelläkään luokalla ole 30 samanlaista ihmistä. Epätodennäköistä on myös, että on 20 hyvinvoivaa ja 10 yksiselitteisesti laiskaa ihmistä. Ehkä joskus voisi kysyä, vaikka vaan ihmisystävällisyyden hengessä, miksi? Miksi et pysty? Hyvin usein ihmisillä on käytökseensä joku syy, eikä se aina ole huono kasvatus tai vastuuttomuus, se on vain yksi syy muiden joukossa.

Vierailija
1072/3246 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammaiset, etenkin kehitysvammaiset, saavat todella paljon etuuksia jo nyt. Siitä juurikin tämä ryhmä on aina ensimmäisenä äänessä, jos käydään keskustelua resursseista, siis että heiltä ei missään nimessä saa leikata mitään. Nyt uusin juttu on, että talousvaikeuksissa oleva kunta yrittää asuttaa kehitysvammaiset aikuiset edullisempaan, pysyvään paikkaan, jossa palveluntarjoaja olisi kunta itse eikä yksityinen puoli. Ainoa syy, miksi vammaiset ja heidän omaisensa tappelevat tässä vastaan, on että mitään ei saisi periaatteesta muuttaa. Mitään huononnusta asumisoloihin tms. ei ole tulossa, ei vaan saisi olla muutoksia. Helvetin raskasta porukkaa. 

Vammaisaktivistit ovat pahimpia. Kunta maksaa kotiin hoitajat, jotka käyvät yötä päivää kääntelemässä, syöttämässä jne. ihmistä, joka ei ehkä pysty edes nielemään kunnolla itse. Mutta kun on se OIKEUS asua omassa kodissaan ITSENÄISESTI. Kuinka itsenäistä tuollainen elämä sitten on, sitä sopii kysyä. Mutta niin vaan heidänkin pitäisi nyt saada alipalkatut hoitajansa vääntelemään heitä erilaisiin seksiasentoihin, koska heidän OIKEUTENSA. 

Onko nämä kehitysvammaiset vähän samanlaisia kuin s o m a l I t? Luulin Suomessa vankien olevan ainoa kotimainen ryhmä, joka saisi parhaimmat palvelukset.

ÄO yhdistää

Vierailija
1073/3246 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä eräässä suomalaisessa isossa yliopistossa. Vedin assarina lukuisan määrän sukupuolentutkimuksen kursseja. Missään muualla yliopistomaailmassa et tapaa niin kiilusilmäisiä opiskelijoita. Innostuin oikein itsekin empiiriseen tutkimukseen. 

Ujutin opetukseen aivan tuulesta temmattua roskaa. Ne kiilusilmäisemmät olivat aivan täpinöissään. Syötin heille mitä sattuu. Kukaan ei huomannut mitään. Mitä epätieteelliseempää ja räikeämpää provoa heitin, sen paremmin se tuntui uppoavan. Oli vain nyökyttelyä, että tämä vahvistaa minunkin teorian.

En ole asian kanssa ihan yksin. Eräs tutkijaryhmä taannoin päätti julkaista täysin keksittyjä sukupuolentutkimuksen "tutkimuksia". Voi sitä ylistystä, kunnes ryhmä paljasti, että kaikki on keksitty ja yhtäkään tutkimuksen lähdeviitettä ei ollut edes olemassa.

Niin - saako tätä edes sanoa ääneen? Kaikki yliopistolla ei ole tiedettä. Jos se nyt jotain on, niin lähinnä mihinkään perustumatonta kiilusilmäistä ideologiaa. Valitan jos totuus kirpaisee. 

Oletko henkisesti ihan terve?!?

Vierailija
1074/3246 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä eräässä suomalaisessa isossa yliopistossa. Vedin assarina lukuisan määrän sukupuolentutkimuksen kursseja. Missään muualla yliopistomaailmassa et tapaa niin kiilusilmäisiä opiskelijoita. Innostuin oikein itsekin empiiriseen tutkimukseen. 

Ujutin opetukseen aivan tuulesta temmattua roskaa. Ne kiilusilmäisemmät olivat aivan täpinöissään. Syötin heille mitä sattuu. Kukaan ei huomannut mitään. Mitä epätieteelliseempää ja räikeämpää provoa heitin, sen paremmin se tuntui uppoavan. Oli vain nyökyttelyä, että tämä vahvistaa minunkin teorian.

En ole asian kanssa ihan yksin. Eräs tutkijaryhmä taannoin päätti julkaista täysin keksittyjä sukupuolentutkimuksen "tutkimuksia". Voi sitä ylistystä, kunnes ryhmä paljasti, että kaikki on keksitty ja yhtäkään tutkimuksen lähdeviitettä ei ollut edes olemassa.

Niin - saako tätä edes sanoa ääneen? Kaikki yliopistolla ei ole tiedettä. Jos se nyt jotain on, niin lähinnä mihinkään perustumatonta kiilusilmäistä ideologiaa. Valitan jos totuus kirpaisee. 

Tämä kertoo paljon enemmän sinusta kuin opiskelijoista. Aloittavat opiskelijat eivät missään oppilaitoksessa osaa vielä kovin tarkasti analysoida opetuksen laatua, kun kaikki on uutta. Onko yhteiskuntatieteiden opiskelijoille muka jotenkin sinusta enemmän ok opettaa täyttää skeidaa kuin vaikka tuleville siltasuunnittelijoille?

Vierailija
1075/3246 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että TEEN REHELLISTÄ TYÖTÄ.

Toimenkuvani ei ole yhteiskunnallisesti merkittävää, mutta työ se on tämäkin.

Vierailija
1076/3246 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tulet vanhaksi, niin alat ymmärtää.

Mummot haluavat vähän suutaan makeaksi , mutta kun energiantarve on paljon pienentynyt ja saattaa olla ongelmia kolesterolin yms kanssa, niin ei haluaisi ostaa valtavaa kakkupalaa vaan vähän pienemmän.

Mazariinileivos on muuten kaloripommi.

Leivokset ovat suurentuneet samoin kuin karkkipussit.

Ja ihmiset lihoneet .

Jep. Ymmärrän mummoja, en itse nykyään viiti ostaa leivonnaisia, makeisia yms, kun koot on ihan julmetun isoja, tää on tapahtunut ihan 20 vuoden sisällä!

Vierailija
1077/3246 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, kenelle tämä nyt olisi jokin uusi, radikaali paljastus.

Vierailija
1078/3246 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Tämä kertoo paljon enemmän sinusta kuin opiskelijoista. Aloittavat opiskelijat eivät missään oppilaitoksessa osaa vielä kovin tarkasti analysoida opetuksen laatua, kun kaikki on uutta. Onko yhteiskuntatieteiden opiskelijoille muka jotenkin sinusta enemmän ok opettaa täyttää skeidaa kuin vaikka tuleville siltasuunnittelijoille?[/quote]

Alkuperäinen kirjoittajalla on jutussa totuuden siemen. Tällä kyseisellä sukupuolentutkimuksen osa-alueella eivät täyty kaikki tieteen periaatteet. Sen verran olen asiaa vilkaissut, että opinto-ohjelmat näyttävät lähinnä jonkun puolueen ideologiselta ohjelmalta. Virallinen oppi taitaa olla "intersektionaalinen feminismi" joka on pyhä, eikä sitä saa tieteellisesti punnita saati sitten kyseenalaistaa. 

Siinä sinä olet oikeassa, että ei tietenkään vasta aloittaneita opiskelijoita saa johtaa harhaan, mutta kyllä tuossa heidän kiihkoliikkeen piirissä on paljon ammattitutkijoita. Sitä tietysti voi kysyä, miksi skeida menee heillekin läpi? Kriittisten silmälasien käyttö auttaisi.

Vierailija
1079/3246 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai se, että opettaja jossain keksii kurssien opetusmateriaalit täysin omasta päästään lonkalta?

Vierailija
1080/3246 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai se, että opettaja jossain keksii kurssien opetusmateriaalit täysin omasta päästään lonkalta?

Voisit kaveri maksaa palkkarahasi takaisin yliopistolle. Olet huijannut opiskelijoiden lisäksi myös työnantajaasi.