Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
981/3246 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myymämme kallis voide ei estä ikääntymistä yhtään sen enempää kuin marketin perusvoide.

Vierailija
982/3246 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin jo aikaisemmin kokemuksiani "työkokeilusta" - kokemusta kaupan alalta 17 vuotta.

Siis marketissa tavaroiden purkaminen, hyllyttäminen, eteenveto... joo, ihan o.k. tuttua puuhaa, mutta...

sain pyyhkeitä, kun olin oma-aloitteinen ja siirryin hyllyttämään "väärälle" osastolle.

Minun olisi pitänyt tunkea samalle käytävälle, missä oli jo neljä ihmistä töissä ( turvavälit ? ).

En siis voi mennä yksin "väljemmille vesille" hyllyttämään, kun juuri ne tavarat hyllytetään viimeisenä ja silloin siellä on taas 4-5 ihmistä ?

Uskalsin sanoa ääneen huonosta työnohjauksesta, yksi sanoo yhtä, toinen toista ja kolmas ja neljäs ei vastaa kysymyksiin, taisipa joku p*kelekin livahtaa mukaan. Siinä mielessä menee ohi aiheen.

Sori, p*ska päivä ja mitta tuli täyteen, vuoden loppuun pitäis jaksaa saada kuraa niskaansa :-(

Tiedän, mitä on kä*teenveto, mutta mitä ihmettä on eteenveto? Kohta vanhenevien elintarvikkeiden siirtämistä hyllyn eteen?

Elintarvikepuolella juurikin sitä ja uudet hyllytetään taakse.

Käyttötavarapuolella osa tuotteista vedetään hyllyn etureunaan, näyttää  "paremmalta" ja täydemmältä, vaikka takana voi olla puolet hyllystä tyhjää. Siis ihan kosmeettista hommaa ja onhan joku pesuainepaketti helpompi ottaa hyllyn reunalta, kuin kurotella hyllyn perälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/3246 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 22 kirjoitti:

Keski-ikäiset naiset ovat pahempia humalassa kuin samanikäiset miehet asiakaspalvelijan kannalta.

Keski-ikäiset miehet ovat pahempia humalassa kuin samanikäiset naiset asiakaspalvelijan kannalta.

M24

Vierailija
984/3246 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vaan kaikille parempi, jos ainakin pahasti kehitysvammaisille sallittaisiin eutanasia. Myös niille vammaisille itselleen tämä olisi armelias vaihtoehto.

Vierailija
985/3246 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat kohtaamani julkkikset / rikkaat käyttäytyvät kuin 5-vuotiaat ipanat, jos kaikki ei mene heidän haluamallaan tavalla.

Puuttuu vain se kuuluisa ”et sä tiedä, kuka mä oon?” lause.

Myös somella uhkailu on nii-in noloa.

Vierailija
986/3246 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi vaan kaikille parempi, jos ainakin pahasti kehitysvammaisille sallittaisiin eutanasia. Myös niille vammaisille itselleen tämä olisi armelias vaihtoehto.

Luulen sen vaikeasti kehitysvammaisen huutavan sisäisesti tappakaa mut, tappakaa.

Toivottavasti korona osaa tehdä tehtävänsä kun ihmiset ovat munattomia. Rakkautta on päästää irtikin. Oma koirani sai kauniin lopun, kun päästettiin pois kivuista.

Vierailija
987/3246 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa myös tuhmia/ilkeitä/perseestä olevia lapsia ja se ei lähde aina kotia. Joillakin on vaan päässä vikaa.

Vierailija
988/3246 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työni on tärkeää, mutta koska kukaan ei sitä juuri arvosta, ja monet sen käytöksellään myös tekevät hyvin selväksi, on mun itsenikin hiukan vaikea arvostaa sitä. Tätä en missään nimessä voi sanoa ääneen, ja mietin koko ajan alanvaihtoa. Työni teen kuitenkin hyvin koska tiedän, että mulla on mikrobien leviämisen estämisessä varsin suuri vastuu.

T. laitoshuoltaja isossa sairaalassa

Arvosta sinä <3. 

Itse olen huomannut omassa työssäni, että potilaat arvostavat hyvin paljon laitoshuoltajia ja tuntuu, että nimenomaan laitoshuoltajalle uskalletaan sanoa asioista toisin kuin hoitajille. Kiireestä ja työnmäärästä huolimatta (vaikka meitä on aina usein yksi töissä) me kuitenkin löydämme aina aikaa potilaille.

Terveisin toinen laitoshuoltaja sairaalassa

Olette työvoimapula-alalla, etsikää paikka, jossa saatte asiallista kohtelua. Hiekkalaatikkoja riittää. - Kolmas, sairaalasta vanhainkotiin loikannut

Vierailija
989/3246 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä ajattelee, että heidän pitää saada puhua asioistaan ja ongelmistaan koko elämän ajan jossain hoitosuhteessa, eivätkä he kykene ajattelemaan, että aikuisena pitää oppia selviämään itsenäisesti. Nykyään Suomessa on paljon aikuisia ihmisiä, jotka eivät ole oppineet kotoa taitoja selviytyä arkipäivän askareista. Kyse ei ole aina siitä, ettei oikeasti pystyisi, vaan siitä, että ei viitsitä yrittää tarpeeksi sinnikkäästi.

Meillä oli kotona (ura)vanhemmilla kaikenlaisia ongelmia. Kymmenen vuoden iästä eteenpäin aloin laittaa ruokaa perheelle ja huolehtia kodin siisteydestä.

Aikuisena en luota kenenkään ja kärsin toistuvasta masennuksesta. Ihme kyllä kohtalaisesti olen työelämässä pysynyt mukana, mutta liian varhaisen itse "pärjäämisen hinta" on henkisellä puolella ollut kova.

Vierailija
990/3246 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus Kelassa ollessani töissä hyväksyin etuuksia, joita ei oikeasti olisi pitänyt puuttuvien dokumenttien perusteella. En vaan jaksanut kiireessä. Niitä ei tarkastanut kukaan myöhemmin. Saatoin laittaa vain merkinnän, että tarkistettu työnantajalta tai muualta ja se katsottiin hyväksytyksi ja jatkossa asiakas sai sen saman etuuden sillä perusteella, kun ennenkin on saanut. Toiset luottivat siihen, että se ensimmäinen oli tarkistanut kaikki oikein. Joskus jonkun besserwisserin tai muun epämiellyttävän käytöksen omaava joutui odottamaan etuuttaan, koska hyllytin sen. Laskin joskus päiviä, että se mu*kku saa etuutensa vasta esim. Juhannuksen jälkeen tai muuta. Joskus myös pyysin päivittämään joitain dokumentteja, että voin hidastaa asiakkaan etuutta, koska hänkin hidasti työtäni olemalla hankala. Ohitin jonoja myös kivojen ihmisten kohdalla. Jos asiakas oli kiva, niin saatoin hoitaa asian heti.

Jos tästä voi jotain päätellä, niin aina kannattaa olla ystävällinen. 

Kela-täti 

Ammattilaisen erottaa siitä, että tämä kykenee hoitamaan työnsä henkilökohtaisista tuntemuksista huolimatta täysin tasavertaisesti ja niin kuin työnkuva edellyttää. Kuuluu olennaisena osana myös aikuisuuteen.

Kaikki me olemme myös ihmisiä. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Ja kun puhutaan aina vain kansalaisten oikeuksista niin voisi muistaa myös että hyvät käytöstavat puolin ja toisin kuuluvat asiaan. Jos menen tiskille huutamaan niin eipä ihme jos palvelukin tökkii 'kansalaisen oikeuksista' huolimatta, Asiakaspalvelijat eivät ole kaatopaikkoja vaikka aina välillä joku moukka niin luulee.

Vierailija
991/3246 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä jostain vaikeasti kehitysvammaisen kuntoutuksesta ja koulutuksesta on? Ja varmaan nauttii tilastaansa.

Monessa mt-potilaissa, joita moni kehitysvammaisaktivisti pilkkaa ja jopa syyllistää, olisi potentiaalia vaikka mihin. Myös juoppoja ja narkomaaneja saa pilkata sekä syyttää omista ongelmistaan, kun taas kehitysvammaisista ei saa sanoa mitään poikkeavaa ja kritisoivaa. Lyön vetoa, että jostakin alkoholistista tai masentuneesta saisi työ- ja opiskelukelpoisen toisin kuin kehitysvammaisesta. Joo, onhan kehitysvammaisilla ne suojatyöpaikat, joista ollaan huolissaan toisin kuin oikeasti syrjäytyneistä nuorista.

Kelpaisi itsellenikin veronmaksajien kustantama fysioterapia sairastuttuani reumaan. Kuntoutumisen mahdollisuus olisi 80 %:n luokkaa, sillä olen kuitenkin kyennyt opiskelemaan ja tekemätään palkkatöitä. Toista ammattiakin mietin, jotta olisi raskasta työtä sisältävän ammatin lisäksi vähemmän raskasta työtä sisältävä ammatti. Vielä aion tulla veronmaksajaksi, vaikka töiden saaminen on vaikeaa tänä päivänä.

Vierailija
992/3246 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin jo aikaisemmin kokemuksiani "työkokeilusta" - kokemusta kaupan alalta 17 vuotta.

Siis marketissa tavaroiden purkaminen, hyllyttäminen, eteenveto... joo, ihan o.k. tuttua puuhaa, mutta...

sain pyyhkeitä, kun olin oma-aloitteinen ja siirryin hyllyttämään "väärälle" osastolle.

Minun olisi pitänyt tunkea samalle käytävälle, missä oli jo neljä ihmistä töissä ( turvavälit ? ).

En siis voi mennä yksin "väljemmille vesille" hyllyttämään, kun juuri ne tavarat hyllytetään viimeisenä ja silloin siellä on taas 4-5 ihmistä ?

Uskalsin sanoa ääneen huonosta työnohjauksesta, yksi sanoo yhtä, toinen toista ja kolmas ja neljäs ei vastaa kysymyksiin, taisipa joku p*kelekin livahtaa mukaan. Siinä mielessä menee ohi aiheen.

Sori, p*ska päivä ja mitta tuli täyteen, vuoden loppuun pitäis jaksaa saada kuraa niskaansa :-(

Tiedän, mitä on kä*teenveto, mutta mitä ihmettä on eteenveto? Kohta vanhenevien elintarvikkeiden siirtämistä hyllyn eteen?

Ihan maalaisjärjellä eiköhän se ole sitä, että hyllyjen tyhjentyessä hyllyn etuosa tyhjenee ja tuotteita on enää hyllyn takaosassa, jonne pitää kurkotella. Myyjät sitten säännöllisesti siistivät hyllyjä ja siirtävät ne jäljellä olevat tuotteet hyllyn etuosaan. Siten niitä on helpompi ostaa ja näyttää myös siistimmältä ja ammattimaisemmalta. 

Toki välillä lisätään myös uusia tuotteita sinne hyllyn takaosaan, muutenhan ne jossain kohdin loppuvat. Mutta käsittääkseni jotain muro- ja kahvipaketteja saa olla joka päivä asettelemassa somiin riveihin, jotta pysyy järjestys yllä.

Vierailija
993/3246 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä naiset ovat ahkeria ja tiimihenkisiä (yhtä aspergeria lukuunottamatta) ja miehet lusmuajia, jotka vetävät hyvää palkkaa ja tekevät kolmanneksen siitä työstä, mitä naiskollega pienemmällä palkalla.

Olen näiden esimies. Kunnalla.

Eikä kannata tulla sanomaan, että naistenkin pitäisi pyytää enemmän palkkaa. On pakko pyytää hiukan vähemmän kuin vastaava mieshakija, muuten siihen otetaan mies. Yleinen oletus on, että mies on aina jotenkin pätevämpi ja uskottavampi vaihtoehto. Jos hinta on sama, ota mies.

Ei kannata tulla sanomaan, ettei nainen osaa myydä itseään. Cv viimeistään kertoo, mikä se osaaminen on. Miespalkkaajat vain pitävät enemmän miesten tavasta olla ja tuoda itseään esiin, ehkä se tuntuu heille tutummalla ja luontevammalta. Naishaastateltava voi myös tilanteessa jännittää , vaikka työssään ei enää niin tekisikään.

Vierailija
994/3246 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä naiset ovat ahkeria ja tiimihenkisiä (yhtä aspergeria lukuunottamatta) ja miehet lusmuajia, jotka vetävät hyvää palkkaa ja tekevät kolmanneksen siitä työstä, mitä naiskollega pienemmällä palkalla.

Olen näiden esimies. Kunnalla.

Eikä kannata tulla sanomaan, että naistenkin pitäisi pyytää enemmän palkkaa. On pakko pyytää hiukan vähemmän kuin vastaava mieshakija, muuten siihen otetaan mies. Yleinen oletus on, että mies on aina jotenkin pätevämpi ja uskottavampi vaihtoehto. Jos hinta on sama, ota mies.

Ei kannata tulla sanomaan, ettei nainen osaa myydä itseään. Cv viimeistään kertoo, mikä se osaaminen on. Miespalkkaajat vain pitävät enemmän miesten tavasta olla ja tuoda itseään esiin, ehkä se tuntuu heille tutummalla ja luontevammalta. Naishaastateltava voi myös tilanteessa jännittää , vaikka työssään ei enää niin tekisikään.

Näin on. Palkkaa tärkeänä pitävää naista pidetään röyhkeänä. Suhtautuminen ei ole ollenkaan samanlaista kuin työstään asiallista korvausta vaativaan mieheen.

Vierailija
995/3246 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että yksityisten lääkäriasemien henkilökunta juoruilee potilaista. Kun joku "julkkis" tulee käymään lääkärissä ja valittaa vaivojaan (alkoholismi, impotenssi, yms) niin hänestä puhutaan. Sehän on paljon hauskempaa kuin televisiossa pyörivät reality-sarjat.

Huvittavaa kyllä, tuollainen juoruilu on täysin laillista. Työntekijöitä sitoo vaitiolovelvollisuus (potilaiden tietoja ei saa paljastaa työpaikan ulkopuolelle) mutta työpaikan sisällä saa tehdä lähes mitä lystää. 

En yhtään yllättynyt siitä, että psykoterapiapalveluita tarjoava Vastaamo joutui massiivisen tietovuodon takia julkisuuteen. Monet tietoturva-alan "ammattilaiset" ovat hidasjärkisiä nörttejä. 

Ei sitä Vastaamon järjestelmää ollut valmistanut mikään tietoturva-alan ammattilainen vaan Vastaamon oma toimitusjohtaja joka omien sanojensa mukaan oli "itseoppinut koodari". Eli täysi amatööri ottanut vastuun itselleen tietoturvassa ja siinä kävi sitten miten kävi. Oman kokemukseni mukaan oikeat tietoturva-alan ammattilaiset ovat todella luotettavia ja tarkkoja työssään.

Vierailija
996/3246 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lapset ovat niin luotaantyöntäviä, ettei heitä voi sietää. Pakko esittää.

Monet vanhemmat aiheuttavat itse lastensa ongelmat.

Jotkut uskovaiset perheet tuuttaavat maailmaan erityislapsen per vuosi. Kulkevat koko peruskouun erityisen tuen piirissä. Kun mammalla masu pömpöttää, erkkaopet tietää, ettei työt tule loppumaan.

Vierailija
997/3246 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinainen mielipide, mutta esimerkkejä miten järjettömiä vammaisten saamat tuet ovat:

Uuden auton verran maksanut sähköpyörätuoli kuljetetaan ilmaisella taksilla ilmaiseen huoltoon, koska vammainen on jälleen kerran ajanut sillä kännissä ruusupuskan kautta päin seinää.

Liikuntavammainen pariskunta saa lapsen. Yhteiskunta tarjoaa 24/7 avustajan hoitamaan vauvaa. Avustajatunteja saa helposti ainaki 8h/pvä, vaikka toinen vanhemmista liikkuisi täysin normaalisti.

Liikuntavammainen, jonka eläke on suurempi kuin hoitajien palkka, saa maksusitoumuksen kodinkoneisiin.

Vammaisen lapsen äitinä sanon antaisin koko omaisuuteni, kenties tulevat perinnöt jne jos lapseni olisi terve.

Tieto lapsemme vammaisuudesta tuli ilmi vasta, kun lapsi oli 2 vuotta.

Tuet ovat oikeutettuja. Mieheni on nyt 4.ttä vuotta omaishoitajana.

Kiinnostaisi ihan vilpittömästi miksi pidät antamieni esimerkkien tukia oikeutettuina? Entä onko mielestäsi oikeutettua tilailla pizzaa ja kaljaa invataksilla? Millaisia vastuita ja velvollisuuksia mielestäsi vammaisilla tulisi olla?

Monet vammaisaktivistit kampanjoivat sen puolesta, ettei tukia leikattaisi. Ääriharva sen puolesta, että vammaisia palkattaisiin oikeisiin työpaikkoihin.

Vierailija
998/3246 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori, vastavalmistunut puheterapeutti ja minulla ei ole omia lapsia. Yllätyn jatkuvasti siitä, miten kujalla vanhemmat on lapsen puheen ja kielen kehityksestä. Aiemmin pelkäsin, että antamani ohjeet ovat itsestäänselvyyksiä ja vanhemmat pitävät minua tyhmänä. Nyt asia on päinvastoin, väännän rautalangasta ilmiselviä asioita, kuten: kommentoi asioita, joita lapsi osoittaa (vaikeaa, jos tuijotat koko ajan puhelinta ja ignooraat lapsen), tee lapsen tuottamasta sanasta lause, katselkaa kirjoja yhdessä päivittäin, lorutelkaa ja laulakaa yhdessä (luulin ennen että lorut ja laululeikit on vaan ns. viihdettä mutta niissä on ihan mieletön kielellistä kehitystä ja fonologista tietoisuutta tukeva idea taustalla), osallistu lapsen leikkeihin, älä jätä lasta tuntikausiksi tabletille vaikka katsoisi miten muka-opettavaisia ohjelmia sieltä... ja vanhemmat nyökyttelee ja kuuntelee haltioissaan näitä vinkkejä, niin kuin kertoisin jotain vuosituhansien salaisuuksia. Vauvaa odottaville vanhemmille pitäisi olla joku pakollinen kurssi näistä asioista...

Vierailija
999/3246 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapiassa pitää aina painottaa aktiivisuutta, treeniä ja tsemppiä. Todellisuudessa ihmiset tarvitsisivat rentoutumista ja palautumista, koska eivät sitä enää osaa.

. fysioterapeutti

Vierailija
1000/3246 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nuori, vastavalmistunut puheterapeutti ja minulla ei ole omia lapsia. Yllätyn jatkuvasti siitä, miten kujalla vanhemmat on lapsen puheen ja kielen kehityksestä. Aiemmin pelkäsin, että antamani ohjeet ovat itsestäänselvyyksiä ja vanhemmat pitävät minua tyhmänä. Nyt asia on päinvastoin, väännän rautalangasta ilmiselviä asioita, kuten: kommentoi asioita, joita lapsi osoittaa (vaikeaa, jos tuijotat koko ajan puhelinta ja ignooraat lapsen), tee lapsen tuottamasta sanasta lause, katselkaa kirjoja yhdessä päivittäin, lorutelkaa ja laulakaa yhdessä (luulin ennen että lorut ja laululeikit on vaan ns. viihdettä mutta niissä on ihan mieletön kielellistä kehitystä ja fonologista tietoisuutta tukeva idea taustalla), osallistu lapsen leikkeihin, älä jätä lasta tuntikausiksi tabletille vaikka katsoisi miten muka-opettavaisia ohjelmia sieltä... ja vanhemmat nyökyttelee ja kuuntelee haltioissaan näitä vinkkejä, niin kuin kertoisin jotain vuosituhansien salaisuuksia. Vauvaa odottaville vanhemmille pitäisi olla joku pakollinen kurssi näistä asioista...

Olisiko joku muu työ sinulle sopivampi? Et vaikuta olevan omillasi asiakkaiden kanssa.