Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?
Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi
Kommentit (3246)
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja:
"Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin.
Sosionomi"_ _ _ _
Eikö se katko-retkahdus-katko-retkahdus niin kuin sisälly siihen alkoholiongelmaan ennen kuin raitistuu tai kuolee.
Vähän kuin sanoisi, että syöpäsairaat on niin uskomattoman kipeitä niin lääkkeet voisi sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Eikö siinäkin syöpään kuulu se kipeys.
_ _ _ _
Tällaiset typerät lausunnot vtuttaa. Sulla AP on vielä paljon opittavaa.
Oletko oikeasti jo valmistunut, ei uskoisi.
Ei liity alaan, mutta mua niin v*tuttaa ihmiset, jotka rinnastavat alkoholismin syöpään. Oleko sä Maria Nordin, kun näköjään uskot, että syöpä paranee kun vain päättää enää olla sairastamatta?
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinainen mielipide, mutta esimerkkejä miten järjettömiä vammaisten saamat tuet ovat:
Uuden auton verran maksanut sähköpyörätuoli kuljetetaan ilmaisella taksilla ilmaiseen huoltoon, koska vammainen on jälleen kerran ajanut sillä kännissä ruusupuskan kautta päin seinää.
Liikuntavammainen pariskunta saa lapsen. Yhteiskunta tarjoaa 24/7 avustajan hoitamaan vauvaa. Avustajatunteja saa helposti ainaki 8h/pvä, vaikka toinen vanhemmista liikkuisi täysin normaalisti.
Liikuntavammainen, jonka eläke on suurempi kuin hoitajien palkka, saa maksusitoumuksen kodinkoneisiin.
Vammaisen lapsen äitinä sanon antaisin koko omaisuuteni, kenties tulevat perinnöt jne jos lapseni olisi terve.
Tieto lapsemme vammaisuudesta tuli ilmi vasta, kun lapsi oli 2 vuotta.
Tuet ovat oikeutettuja. Mieheni on nyt 4.ttä vuotta omaishoitajana.
Kovasti touhutaan ja kehitetään, mutta taso sen kun laskee.
Vierailija kirjoitti:
Perunamuussissa oikea voi olisi muka terveellistä margariinia paljon parempi. Kasvirasvakerman tilalla oikea kerma.
Harvemmin kermaa sisältäviä ruokia, niin ei haittaisi yhtään.
Halvalla valmistettua ja muka superhyviä ravitsemussuosituksia noudattavia.
Pöhöttynyt ravitsemusneuvottelukunta kytköksineen.
👍
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa lähihoitajista ei ole alalle sopivia ja jo pelkästään se tekee työnteosta hankalaa.
No voi voi, palkkaa toki parempia. Eikö löydy?
Vierailija kirjoitti:
Työni on tärkeää, mutta koska kukaan ei sitä juuri arvosta, ja monet sen käytöksellään myös tekevät hyvin selväksi, on mun itsenikin hiukan vaikea arvostaa sitä. Tätä en missään nimessä voi sanoa ääneen, ja mietin koko ajan alanvaihtoa. Työni teen kuitenkin hyvin koska tiedän, että mulla on mikrobien leviämisen estämisessä varsin suuri vastuu.
T. laitoshuoltaja isossa sairaalassa
Arvosta sinä <3.
Itse olen huomannut omassa työssäni, että potilaat arvostavat hyvin paljon laitoshuoltajia ja tuntuu, että nimenomaan laitoshuoltajalle uskalletaan sanoa asioista toisin kuin hoitajille. Kiireestä ja työnmäärästä huolimatta (vaikka meitä on aina usein yksi töissä) me kuitenkin löydämme aina aikaa potilaille.
Terveisin toinen laitoshuoltaja sairaalassa
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinainen mielipide, mutta esimerkkejä miten järjettömiä vammaisten saamat tuet ovat:
Uuden auton verran maksanut sähköpyörätuoli kuljetetaan ilmaisella taksilla ilmaiseen huoltoon, koska vammainen on jälleen kerran ajanut sillä kännissä ruusupuskan kautta päin seinää.
Liikuntavammainen pariskunta saa lapsen. Yhteiskunta tarjoaa 24/7 avustajan hoitamaan vauvaa. Avustajatunteja saa helposti ainaki 8h/pvä, vaikka toinen vanhemmista liikkuisi täysin normaalisti.
Liikuntavammainen, jonka eläke on suurempi kuin hoitajien palkka, saa maksusitoumuksen kodinkoneisiin.
Adhd-nuori saa kuussa 900 e ekstra-tukea adhd:m aiheuttamiin kuluihin.
Koulumaailmassa aivan jonninjoutavaa sählinkiä. Esim. jostain kirjapinon siirrosta saadaan aikaan useamman päivän projekti ja kuukauden mittainen 'kehityskeskustelukäytävillä'.
Vierailija kirjoitti:
Kerroin jo aikaisemmin kokemuksiani "työkokeilusta" - kokemusta kaupan alalta 17 vuotta.
Siis marketissa tavaroiden purkaminen, hyllyttäminen, eteenveto... joo, ihan o.k. tuttua puuhaa, mutta...
sain pyyhkeitä, kun olin oma-aloitteinen ja siirryin hyllyttämään "väärälle" osastolle.
Minun olisi pitänyt tunkea samalle käytävälle, missä oli jo neljä ihmistä töissä ( turvavälit ? ).
En siis voi mennä yksin "väljemmille vesille" hyllyttämään, kun juuri ne tavarat hyllytetään viimeisenä ja silloin siellä on taas 4-5 ihmistä ?
Uskalsin sanoa ääneen huonosta työnohjauksesta, yksi sanoo yhtä, toinen toista ja kolmas ja neljäs ei vastaa kysymyksiin, taisipa joku p*kelekin livahtaa mukaan. Siinä mielessä menee ohi aiheen.
Sori, p*ska päivä ja mitta tuli täyteen, vuoden loppuun pitäis jaksaa saada kuraa niskaansa :-(
Tiedän, mitä on kä*teenveto, mutta mitä ihmettä on eteenveto? Kohta vanhenevien elintarvikkeiden siirtämistä hyllyn eteen?
Vanhemmilla ei ole enää mitään otetta lapsiinsa. Odottavat, että me varhaiskasvatuksen ammattilaiset opetamme, kasvatamme ja koulutamme heidän lapsensa joka suhteessa ilman, että heidän ei tarvitse muuta, kuin tuoda lapsensa päiväkotiin joka päivä, kesät talvet, joulut ja juhannukset. Mitä pitemmät päivät ja enemmän hoitopäiviä, sitä parempi lapselle. Niinkö todellakin luulette?!! Mitä paskaa!!
Apteekkityössä ärsyttää ihmiset, jotka tulevat maksusitoomuksiensa kanssa hakemaan aivan kaiken mitä vain irti lähtee, vaikka todennäköisesti kaikkia lääkkeitä ei edes ehditä käyttää/ei tarvita. Mutta kun ilmaiseksi saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikkia ei pitäisi väkisin pitää hengissä, vaan joskus olisi parempia antaa ns. luonnonvalinnan hoitaa homma.
T. Kokemus sekä vaikeavammaisten hoitoyksiköstä että sairaalasta
Ei ole sinun asiasi päättää, kenen elämä on elämisen arvoista.
No enpä sellaista päätäntävaltaa haluakaan. Kerroin vain mielipiteeni, kun sitä kysyttiin. Tekopyhää hymistelyä tuollainen "kaikki elämä on yhtä arvokasta" jeesustelu. Sellaista voi huudella vain henkilö, joka ei ole nähnyt käytännössä, millaista on, kun mitään ei voi itse tehdä ja ison osan aikaa ei edes tajua, mikä maa ja mikä valuutta. Itse ainakin haluaisin, että kuolo korjaisi, jos joutuisin tilanteeseen, jossa olen sänkyyn sidottuna enkä tule sieltä koskaan ylös pääsemään omin avuin.
Ei varmasti ole totta tuo neliraajahalvautuneita koskeva väite! Sekä hoitohenkilökunta että potilaat tietävät kyllä, että neliraajahalvaus on paljon muita halvauksia palautuvampi tila. Moni paranee siitä jopa kokonaan. Eutanasian kannattajat yleensäkin vetävät aina esiin neliraajahalvaus-kortin, koska sillä on helppo nostattaa oikean tiedon sijasta tunteita.
Hyvähän sinun on noin sanoa, kun et ole itse tuossa tilanteessa. Olen itse vakavasti sairas, mutta koen, että elämäni on kaikesta huolimatta elämisen arvoista.
Kai ymmärrät, että vakavasti sairas on eri asia kuin toimintakyvytön? Sinä mitä ilmeisimmin ole toimintakyvytön, kun täällä kykenet kirjoittelemaan. Ja vieläpä ihan ymmärrettävästi. Uskallan väittää, että ns. vihanneskunnossa (anteeksi karu ilmaus) olevista reilusti yli 90% ellei jopa kaikki, haluaisivat kuolla, jos toiveita tilan kohenemisesta ei ole. He vain eivät sitä kykene kertomaan ja siksi heitä pidetään väkisin hengissä. Ymmärrän omaisten näkemyksen sen suhteen, mutta realistisesti ilman tunnesidettä ajatellen, olisi parempi vain päästää toinen menemään, kun elämä on jo käytännössä ohi.
Sinä et ymmärrä tässä. Et tunne minua. Tarvitsen apua aivan kaikessa. Toimintakykyni on rajoittunut. Kirjoittamiseen löytyy apuvälineitä ja onneksi muuhunkin, on hyvät avustajat, hoitohenkilökunta jne. En kirjoittelisi asiasta, josta et oikeasti tiedä mitään ja tekisi toisista keskustelijoista typeriä ja loukkaavia oletuksia.
Eli sinä olet maannut sängyssä TÄYSIN toimintakyvyttömän monta vuotta? Niin, että et kykene puhumaan, kirjoittamaan tai kunnolla edes ajattelemaan? Jos niin on, siinä tapauksessa ihmettelen suuresti toipumistasi, kun nyt kykenet hyvin kirjoittamaan tänne. Että eiköhän nyt pidetä puurot ja vellit erillään eikä loukkaannuta kommenteista, jotka eivät liity sinuun mitenkään. Nyt ei puhuttu ihmisistä, jotka kykenevät käyttämään apuvälineitä.
Minun terveyteni ei kuulu töhän keskusteluun enempää. Tarkoitus oli ainoastaan kertoa, että minulla on omakohtaisia kokemuksia vaikeavammaisuudesta pitkältä ajalta. Sinä et edes vaikuta tietävän, millaisia apuvälineitä nykyään on.
Pitäisi näköjään olla apuväline, joka auttaa luetunymmärtämisessä. Vieläkään kun ei puhuta henkilöistä, jotka kykenevät käyttämään apuvälineitä. Miksi jankkaat niistä koko ajan? Kyllä minä tiedän, että on olemassa jopa hengityskoneita, joilla ihmisiä pidetään keinotekoisesti hengissä. Sehän se minun pointtini olikin, että kaikissa tapauksissa ei ole järkevää väkisin pitää ihmistä hengissä. Ja korostan vielä, että puhuin ihmisistä, jotka eivät kykene edes apuvälineiden avulla toimimaan millään osa-alueella.
Vastasin ainoastaan kommenttiisi asiasta. Tietämyksesi kun on erittäin rajallinen. Toki saat pitää mielipiteesi, mutta sinulla ei ole edelleenkään tiietämystä, kuka kokee elämänsä elämisen arvoiseksi ja kuka ei. Luetun ymmärtämisen apuvälineet tekisivät hyvää myös sinulle.
Eiköhän se ole ihan pääteltävissä ettei kukaan vegetatiivinen koe elämäänsä yhtään miksikääm. Ja se on myös tiedossa että eutanasiaan halukkaita löytyy vaikeasti sairastuneista ja vammautuneista paljon. Yksi neliraajahalvaantunut kertoili kuntoutusryhmästään, jonka jäsenistä huomattavan moni oli päätynyt itsemurhaan. Ihan turhaan olet ottanut viestin nokkiisi ja kuvittelet että tässä on kyse juuri sinusta ja sinun fiiliksistäsi.
Vanhusten hoito on surkeaa. Vanhuksilla samat vaatteet päivästä toiseen päällä, silmät rähmässä, kasvot kuivat kun ei rasvata.. ja kaikkea muuta. Työpaikan vaihto edessä... ja pois kokonaan vanhusten hoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin piestä ne tyypit jotka ostaa tiskistä 15 euron lohifileen ja tumppaa sen jonnekkin maustehyllyyn pilaantumaan.
Työssä kassalla/lihatiskilläEi se ole sulta pois. Taidatkin olla itse kauppias.
Hyi miten itsekäs olet. Tuo on ihan järkyttävää ja turhaa tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Apteekkityössä ärsyttää ihmiset, jotka tulevat maksusitoomuksiensa kanssa hakemaan aivan kaiken mitä vain irti lähtee, vaikka todennäköisesti kaikkia lääkkeitä ei edes ehditä käyttää/ei tarvita. Mutta kun ilmaiseksi saa.
Olen joutunut kokeilemaan useampaa eri mielialalääkettä, kunnes löytyi sopiva. Sain itse tämäntyylistä kommenttia apteekissa, eli arvosteltiin tarvettani ottaa useampaa lääkettä (se pienin mahdollinen pakkaus). Olen lukenut täältä että muutkin ovat saaneet arvostelua osakseen. Se on todella asiatonta, joten voisitteko lopettaa arvailun lääkkeiden käyttämisestä? Saatte niistä rahanne tavalla tai toisella kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Toisia ei tarvitse opettaa ja toisia ei kannata opettaa.
Rasisti!
Toisaalta niinhän se kyllä on.
Vantaan sanomissa oli juuri kirjoitus koskien vammaisia ja heidän loputtomia oikeuksiaan; eräs vammaisten palvelutalo on tullut tiehensä päähän (ei täytä tämän päivän vaatimuksia mm. saniteettitilojen osalta) ja sen vuoksi vammaiset pitäisi siirtää toiseen paikkaan asumaan. Vaikka ratkaisu on ainoa oikea tuossa tilanteessa, lehdessä olleessa kirjoituksessa syyllistettiin kaupungin päättäjiä ratkaisusta, jossa ei kuunneltu omaisia tai vammaisia tippaakaan. Anteeksi nyt mutta mitä ihmeen kuunneltavaa tuossa olisi ollut? Jos kaupunki ei hoida velvollisuuksiaan, eli asuta vammaisia kunnolliseen paikkaan, siitä voi tulla seuraamuksia myös! Mutta oikeuksilla muistutettiin, Suomi on EU:n jäsen blaablaa. Aivan järjetöntä vääntöä noin turhasta asiasta.
Niin kauan kun joku muu kuin vammainen itse maksaa asumisen ja olemisen, ei tulisi olla kamalasti sanavaltaa isomman tahon päätöksiin, mielestäni.
Osa ihmisistä ajattelee, että heidän pitää saada puhua asioistaan ja ongelmistaan koko elämän ajan jossain hoitosuhteessa, eivätkä he kykene ajattelemaan, että aikuisena pitää oppia selviämään itsenäisesti. Nykyään Suomessa on paljon aikuisia ihmisiä, jotka eivät ole oppineet kotoa taitoja selviytyä arkipäivän askareista. Kyse ei ole aina siitä, ettei oikeasti pystyisi, vaan siitä, että ei viitsitä yrittää tarpeeksi sinnikkäästi.
Toisia ei tarvitse opettaa ja toisia ei kannata opettaa.