Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
841/3246 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan ihan liikaa palkkaa tekemättä juuri mitään.

Insinööri.

Mutta silti saan palkan tekemästäni työstä työpaikalla, enkä etätöissä kotona lasten hoitamisesta tai oleskelusta perhepoissaolojeni  välillä työpaikalla.

Vierailija
842/3246 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri vähemmistöihin kuuluvat ovat törkeimpiä rasisteja, mitä olen koskaan tavannut. Suu auki olen kuunnellut niitä juttuja välillä. Etenkin kaksi tiettyä vähemmistöä vihaa toisiaan kunnolla, en tiedä mistä on alunperin alkanut, mutta sanotaanko näin että kantisten inhokkiporukat kyseessä. 

Kuvitelkaa, millaista on olla töissä paikassa, jossa hehkutetaan monikulttuurisuutta, ja sitten ne kulttuurit törmäävät kerta toisensa perään rumasti samoissa tiloissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/3246 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quotĺe=Vierailija]Ne ihmiset, jotka hermostuvat etuutensa hylkäämisestä pahiten, ovat usein myös niitä, joilla on parhaat tulot, luokkaa brutto 5000 e/kk ja siitä ylöspäin. Kyse voi joskus olla hyvinkin pienestä etuussummasta. Minun silmissäni rikkaille valittajille tekisi mieli sanoa, että: "Ymmärrätkö, sinä olet hyväosainen! Nyt lopetat tuon turhanpäiväisen valittamisen. Mieti niitä ihmisiä, joilla on oikeasti rahasta puutetta ja mene itseesi nyt vähän." Mutta enhän minä niin voi sanoa, vaan joudun myötäilemään ja olemaan ymmärtäväinen. Pahoittelemaan tilannetta ja kuuntelemaan valitusta hammasta purren.

Ehkä minun on vaikea olla näissä tilanteissa empaattinen, koska olen itse ollut aina pienistä tuloista (bruttopalkkani on n. 2500 e) huolimatta säästäväinen ja pidän säästötilillä muutaman kuukauden palkkaa vastaavaa summaa puskurina yllättäviä tilanteita varten. Minun on vaikea ymmärtää, miten ihmiset voivat ajautua niin suuriin vaikeuksiin esim. kertaluontoisesta muutaman satasen tulonmenetyksestä. Miten he ovat säätäneet kulunsa niin yksyhteen tulojen kanssa, ettei mitään joustoa ole? Itse olisin äärettömän stressaantunut, jos minulla ei oli puskuriani tuomassa turvaa yllättävien tilanteiden varalta.

Mutta tietysti elämäntilanteita on niin monenlaisia. Perheellisen kulut voivat olla isot ja niihin voi olla vaikea vaikuttaa. Silti näen, että osittain ongelmana on liiallinen mukavuudenhalu. Tehdään ehkä vuosittaisia lomamatkoja etelään, omistetaan auto, asutaan vähän turhan isossa omakotitalossa jne.  Suhteellisuuden taju katoaa. Katsopa niitä ihmisiä, jotka oikeasti elävät esim. kansaneläkkeen varassa.

Siihen hermostutaan koska sen harvan kerran kun jotain pyytää, tulee hylky kun iso osa kansasta elää täysin teidän tulonsiirroillanne. T: hyvätuloinen hyvinvointivaltion maksaja

Hyvätuloiset kyllä maksavat hyvinvointivaltiota suhteellisesti suuremmalta osalta, mutta hyvätuloiseksi päätyminen voi liittyä esim. röyhkeyteen palkkaneuvotteluissa tai muutoin olla vähemmän kunniakasta. Hyvinvointivaltion toteutumisen saavat viime kädessä aikaan suurimmalta osin se osa keski- ja alempituloisista palkollisista, jotka tunnollisesti ja vastuuntuntoisesti hoitavat työnsä.

Vierailija
844/3246 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Lääkärit ja hoitajat eivät voi tunteilla, vaan heidän on kerrottava tosiasiat sellaisina kuin ne ovat. Muutoin he syyllistyisivät valheellisen tiedon antamiseen.[/quote]

Ei ole kovin tavatonta, että potilas on vastoin hoitavalta taholta saatua 'tietoa' kuitenkin parantunut.

Vierailija
845/3246 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri vähemmistöihin kuuluvat ovat törkeimpiä rasisteja, mitä olen koskaan tavannut. Suu auki olen kuunnellut niitä juttuja välillä. Etenkin kaksi tiettyä vähemmistöä vihaa toisiaan kunnolla, en tiedä mistä on alunperin alkanut, mutta sanotaanko näin että kantisten inhokkiporukat kyseessä. 

Kuvitelkaa, millaista on olla töissä paikassa, jossa hehkutetaan monikulttuurisuutta, ja sitten ne kulttuurit törmäävät kerta toisensa perään rumasti samoissa tiloissa...

Tismalleen sama kuin silloin ne kommunismia ihannoineet jotka kävivät paikan päällä tutustumassa unelmaan. Fiksummat näkivät totuuden mutta silloinkaan ei saanut puhua. Mikä h-- etti siinä on että aina pitää olla jotain millä sumuttaa itseään ja muita, miksi silmiä ei saa ajoissa auki? Onko totuus liian karvas?

Vierailija
846/3246 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammaiset, etenkin kehitysvammaiset, saavat todella paljon etuuksia jo nyt. Siitä juurikin tämä ryhmä on aina ensimmäisenä äänessä, jos käydään keskustelua resursseista, siis että heiltä ei missään nimessä saa leikata mitään. Nyt uusin juttu on, että talousvaikeuksissa oleva kunta yrittää asuttaa kehitysvammaiset aikuiset edullisempaan, pysyvään paikkaan, jossa palveluntarjoaja olisi kunta itse eikä yksityinen puoli. Ainoa syy, miksi vammaiset ja heidän omaisensa tappelevat tässä vastaan, on että mitään ei saisi periaatteesta muuttaa. Mitään huononnusta asumisoloihin tms. ei ole tulossa, ei vaan saisi olla muutoksia. Helvetin raskasta porukkaa. 

Vammaisaktivistit ovat pahimpia. Kunta maksaa kotiin hoitajat, jotka käyvät yötä päivää kääntelemässä, syöttämässä jne. ihmistä, joka ei ehkä pysty edes nielemään kunnolla itse. Mutta kun on se OIKEUS asua omassa kodissaan ITSENÄISESTI. Kuinka itsenäistä tuollainen elämä sitten on, sitä sopii kysyä. Mutta niin vaan heidänkin pitäisi nyt saada alipalkatut hoitajansa vääntelemään heitä erilaisiin seksiasentoihin, koska heidän OIKEUTENSA. 

Onko nämä kehitysvammaiset vähän samanlaisia kuin s o m a l I t? Luulin Suomessa vankien olevan ainoa kotimainen ryhmä, joka saisi parhaimmat palvelukset.

Ne koneinsinöörit tarvitsisi kehitysvammahuoltoa ja Luovin koulutusta.

Kun PKN oli Euroviisuissa ja piti äänestää vammaisuuden takia tai muuten oot suvaitsematon, odotin että seuraavaksi vaaditaan vammaiskiintiöt eduskuntaan ja yliopistoon.

Vierailija
847/3246 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä yliopistollisesta keskussairaalasta:

- Suuri osa potilaista on niin tyhmiä, että eivät tiedä mitä kotilääkkeitä ja millä annoksella niitä syövät.

- Päivittäin tutkimuksiin ja toimenpiteisiin tulee potilaita, jotka eivät tiedä mihin ja miksi ovat tulossa.

- On arkipäivää, että yli 10 vuotta maassa asuneelle tilataan yhteiskunnan piikkiin tulkki, että hänen kanssaan pystytään kommunikoimaan ja usein tulkki maksaa enemmän kuin itse tutkimus/toimenpide. 

- Potilaat valehtelevat, liioittelevat ja puhuvat muutenkin paskaa sen minkä kerkiävät.

- Hoitajia ei oikeasti kiinnosta jos joku potilas kuolee tai hänen vaivaa ei saada parannettua.

- Apotti on täysi fiasko. Se vaarantaa potilasturvallisuutta koko ajan ja ainoastaan hyvällä tuurilla ollaan selvitty ilman pahempaa katastrofia. Työnantaja valehtelee julkisuuteen, että kaikki sujuu.

- Lähiesimiehistä iso osa on täysin kyvyttömiä hoitamaan tehtäviään. Se, miksi heidät on tehtäviin valittu, on täysi mysteeri. Koskee erityisesti lääkärikuntaa.

- Nykypäivänä hoitajakoulusta pääsee valmistumaan lähes olemattomilla tiedoilla henkilöitä, joilla ei ole mitään asiaa hoitamaan ihmisiä.

- Psykiatriset hoitajat ovat yhtä sekaisin kuin psykiatriset potilaat.

- Suurin osa kehittämis- ym. hankkeista ovat täyttä ajan ja rahan haaskausta.

t. Sh

Vierailija
848/3246 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehitysvammaisiin käytetään yhteiskunnassa tolkuttomat määrät resursseja, joista iso osa menee täysin hukkaan.  Heillä on myös asumispalveluissa paljon enemmän tukea ja apua saatavilla, kuin vanhuksilla palvelutaloissa. Esimerkiksi omassa työssäni 12-16 (lievästi ja keskivaikeasti kehitysvammaista) asiakasta kohti on aina vähintään 2 ohjaajaa / hoitajaa, kun taas monissa vanhusten palvelutaloissa yksi hoitaja vastaa suuremmasta määrästä  liikuntakyvyttömiä vanhuksia, jotka pitää pestä ja kuivittaa ym.  Lievästi kehitysvammaisilla toimintakyky on kuitenkin jotain aivan muuta kuin vanhuksilla, jotka eivät kykene edes nousemaan itse sängystä. 

Pääsyy siihen, miksi kehitysvammaiset tarvitsevat näinkin monta ohjaajaa päivittäin, on se, että monet käyttäytyvät aggressiivisesti ohjaajia ja muita asiakkaita kohtaan, ja vaikka toimintakykyä olisi, niin mitään ei kiinnosta tehdä. Oman asunnon siivoamisestakin pitäisi saada palkkio, muuten mitään ei tapahdu. Monella on mielenterveysongelmia, joiden hoito on lähinnä lääkkeiden varassa, koska mitään kykyä oman tunnemaailman käsittelyyn ei ole. Vaikeat tunteet puretaan aggressiivisella käytöksellä.  Myös huomion tarve on aivan loputon, monikaan ei pysty olemaan yksin kuin pienen hetken. Ne, jotka osaavat, käyttävät muita asiakkaita häikäilemättömästi hyväkseen monella eri tavalla. 

Kaikista vaikeimpia ovat kehitysvammaiset, joilla on lastensuojelutaustaa ja usein kehitysvammaisuuden syykin on varhaislapsuudessa koettu vakava kaltoinkohtelu.  Tällaisilla on vakavia mielenterveyden ongelmia ja väkivaltaista käytöstä. Joskus väkivalta kohdistuu itseen, usein muihin. Näihin käytetään yhteiskunnan osalta kaikista eniten resursseja, mutta mitään kiitosta ei kyllä koskaan tule. Päinvastoin, huonoista oloista tulevat ovat aina tyytymättömimpiä asiakkaita. Sitten taas ne, joilla on ollut hyvät kotiolot, ovat usein tyytyväisiä vähäänkin, pystyvät toimimaan jokseenkin itsenäisesti ja keksivät itse mielekästä tekemistä itselleen. Toiset taas eivät halua itse tehdä mitään, vaan muiden pitäisi tehdä kaikki puolesta (vaikka osaisivatkin jonkun asian).

Työotteen pitäisi olla kuntouttava, mutta tosiasia on, että hyvin harva kuntoutuu yhtään mihinkään. Kun asiakkaalta puuttuu motivaatio, mitään ei tapahdu. Monella ainut mielenkiinnon kohde elämässä on ruoka, herkut, jokin nautintoaine. SIsäinen maailma on niin tyhjä, eikä itsensä kehittäminen kiinnosta. Kaikki kuviteltavissa oleva tuki kyllä annetaan, mutta kaikki se menee ihan kankkulan kaivoon. Joillakin on omaisia, jotka maksavat asiakkaalle itse terapiaa yms, mutta näistä terapioista asiakas ei hyödy, koska ei osaa hyödyntää niitä. Joillekin kunta maksaa yhtä sun toista virikettä tai toimintaa, mutta asiakas ei sitoudu niihin, koska ei vaan huvita.  Ja kaikki on aina muiden vika, vika ei koskaan löydy sieltä itsestä... 

Tällaisia ovat siis useimmiten lievästi kehitysvammaiset aikuiset ihmiset, jotka ovat fyysiseltä toimintakyvyltään kunnossa.  Myös joidenkin omaiset osaavat olla hyvin hankalia ja vaativia, mutta se on sitten ihan oma lukunsa se.  Vielä lisäisin vaan, että näköjään persoonallisuushäiriötkin voivat olla periytyviä.... ja jos antaa lapsensa yhteiskunnan elätiksi, niin pitää tyytyä niihin päätöksiin joita hoitava organisaatio tekee, tai hoitaa sitten itse se oma kultamussukka hautaan asti. 

Mitenkäs lastensuojelussa on lobattu?

Kuulemani ja lukemani mukaan olen saanut siitä kauhukuvia: lapsi voidaan nöyryyttää riisumalla vaatteet, eristää toiseen huoneeseen, tamponien käyttö on tytöiltä kielletty, jopa vessassa käymistä voidaan rajoittaa!

Kehitysvammapuolella kaikki outo ja vaarallinenkin on sallittua. Ei saa eristää, vaikka toisesta olisi vaaraa muille asukkaille ja hoitajille, koska imo kieltää eristämisen. Seinätkin saa sotkea p*skalle ja saunan kiukaalle saa vaikka kusta.

Mikähän show siitä syntyisi, jos kehitysvammapuolella olisi sama meno kuin lastensuojelussa? Varmaan näiden imoa ajavien logiikka on se, että ihan oikein, kun lastensuojelussa toimitaan niin, koska he ovat alaikäisiä ja kehitysvammaisilla pitää olla oikeus tehdä mitä haluaa, koska ovat aikuisia.

Vierailija
849/3246 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla mailla ja kansoilla on ristiriiransa. Suomi on vähännpoikkeus kun me (nykyään ) tullaan toimeen kaikkien kanssa. Se on vähän niinkuin sitä suonalaista erityisosaamista jostq kannattaa olla ylpeä jota meillä ehkä on antaa näillle muillekin. Mutta jos tämä on ongelma niin saat varmaan muualtakin töitä.

Vierailija
850/3246 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa eutanasia laillinen. Ammattini arvaatte kyllä.

Temptation islandin kilpailijoiden valitsijaraadin jäsen?

*badum-tshh*

Vierailija
851/3246 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edlliseen terveydenhuollon työntekijän kommenttiin lisäys:

Yhdyn täysin siihen, että potilaat kertoo ihan mitä haluaa ja tulevat vaatimaan päivytyksellisesllisesti hoitoa, johon heillä ei ole mitään oikeutta eivätkä ole valmiita selvittämään hoito-oikeuttaan vaikka oman maansa Kelasta tms. Silti odotetaan, että sairaalan henkilökunta tekee kaiken voitavansa, että hoidon todellisia kustannuksia ei tarvitsi itse maksaa. Ihmettelen ajatusta, että henkilökunnanpää tehtävä olisi etsiä porsaanreikiä näille vapaamatkustajille. Julkinen terveydenhoito kuuluu veronmaksajille, jotka sen kustantaakin. Terveysturistit voisi käyttää yksityissairaalaa. Esimerkiksi koronaa käytetään jatkuvasti tekosyynä saada ilmaista hoitoa Suomesta.

Vierailija
852/3246 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Suuri osa potilaista on niin tyhmiä, että eivät tiedä mitä kotilääkkeitä ja millä annoksella niitä syövät.

- Päivittäin tutkimuksiin ja toimenpiteisiin tulee potilaita, jotka eivät tiedä mihin ja miksi ovat tulossa.

- On arkipäivää, että yli 10 vuotta maassa asuneelle tilataan yhteiskunnan piikkiin tulkki, että hänen kanssaan pystytään kommunikoimaan ja usein tulkki maksaa enemmän kuin itse tutkimus/toimenpide. 

- Potilaat valehtelevat, liioittelevat ja puhuvat muutenkin paskaa sen minkä kerkiävät.

- Hoitajia ei oikeasti kiinnosta jos joku potilas kuolee tai hänen vaivaa ei saada parannettua.

- Apotti on täysi fiasko. Se vaarantaa potilasturvallisuutta koko ajan ja ainoastaan hyvällä tuurilla ollaan selvitty ilman pahempaa katastrofia. Työnantaja valehtelee julkisuuteen, että kaikki sujuu.

- Lähiesimiehistä iso osa on täysin kyvyttömiä hoitamaan tehtäviään. Se, miksi heidät on tehtäviin valittu, on täysi mysteeri. Koskee erityisesti lääkärikuntaa.

- Nykypäivänä hoitajakoulusta pääsee valmistumaan lähes olemattomilla tiedoilla henkilöitä, joilla ei ole mitään asiaa hoitamaan ihmisiä.

- Psykiatriset hoitajat ovat yhtä sekaisin kuin psykiatriset potilaat.

- Suurin osa kehittämis- ym. hankkeista ovat täyttä ajan ja rahan haaskausta.

t. Sh

Myös kronan hoito on fiasko. Henkilökunnalle tuli muistutus, että asiasta puhumisesta (työolot ym) olisi vaitiolovelvollisuus...

Vierailija
853/3246 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs natiivien ryhmä aiheuttaa ongelman katsoessaan oikeudekseen ottaa ilmaisia näytteitä kokonaisten tuotteiden muodossa. Tämän ääneen sanominen on nykyään maassamme laitonta profilointia joten lisäämme kiltisti hävikin määrän kaikkien tuotteiden hintoihin ettemme joudu itse suurempiin vaikeuksiin.

Vierailija
854/3246 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Päivittäin tutkimuksiin ja toimenpiteisiin tulee potilaita, jotka eivät tiedä mihin ja miksi ovat tulossa.]

Tiedätkö, sairaan"hoitaja",  nuo tutkimuksiin ja hoitoihin tulevat ihmiset voivat olla sairaita ja siksi heidän kogninitiiviset kykynsä ovat heikentyneet eivätkä tiedä, mitä ja minne. Siksi te hoitajat olette heitä siellä auttamassa. Ymmärrät varmaan tämän?

Toisekseen potilaat voivat olla vanhoja ja eivät hallitse nykyajan systeemejä.

Kolmanneksi keskussairaaloiden kirjallinen viestintä potilaan suuntaan kuten ohjeistukset kuvantamisiin  on vaikeaselkoista. Olen ammatiltani äidinkielen opettaja ja olen vuoden kulkenut syöpäsairaan omaisen rinnalla tutkimuksissa ja hoidoissa, ja olen lukenut yhden jos toisenkin ohjeen .Ja täytyy sanoa, että selkeyttämisen varaa näissä ohjeissa olisi PALJON. Ihmetellä täytyy, miten sairas tai heikolla lukutaidolla varustettu kansalainen ottaa selvää ohjeista, joissa ei ole käytetty juurikaan tekstillisiä keinoja kuten isompaa fonttia, kappalejakoa jne.

Kaltaisesi kovat hoitajat ovat tehneet tästä syöpätaistelusta raskaamman kuin se muuten olisi. Onneksi yhdellä kymmenestä on vielä sydän paikallaan ja silmät, joilla näkee ihmisen.

Vierailija
855/3246 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, sairaan"hoitaja",  nuo tutkimuksiin ja hoitoihin tulevat ihmiset voivat olla sairaita ja siksi heidän kogninitiiviset kykynsä ovat heikentyneet eivätkä tiedä, mitä ja minne. Siksi te hoitajat olette heitä siellä auttamassa. Ymmärrät varmaan tämän?

Kolmanneksi keskussairaaloiden kirjallinen viestintä potilaan suuntaan kuten ohjeistukset kuvantamisiin  on vaikeaselkoista. Olen ammatiltani äidinkielen opettaja ja olen vuoden kulkenut syöpäsairaan omaisen rinnalla tutkimuksissa ja hoidoissa, ja olen lukenut yhden jos toisenkin ohjeen .Ja täytyy sanoa, että selkeyttämisen varaa näissä ohjeissa olisi PALJON. Ihmetellä täytyy, miten sairas tai heikolla lukutaidolla varustettu kansalainen ottaa selvää ohjeista, joissa ei ole käytetty juurikaan tekstillisiä keinoja kuten isompaa fonttia, kappalejakoa jne.

Kaltaisesi kovat hoitajat ovat tehneet tästä syöpätaistelusta raskaamman kuin se muuten olisi. Onneksi yhdellä kymmenestä on vielä sydän paikallaan ja silmät, joilla näkee ihmisen.

Kyllä suurin osa ihmisistä ovat vain niin tyhmiä, että mikään ohje tai neuvo ei mene perille. Mikään ohje, neuvo tai apukeino ei näitä auta. Ja meinasin unohtaa tuon syöpätaistelulla sädekehää hakevat. Se on ehkä rasittavin potilasjoukko ikinä, sillä sitä "kun minulla on tämä syöpä, mutta taistelu voitetaan" -narinaa ei jaksa kukaan kuunnella. Ei jonkun täysin tuntemattoman sairaudet oikeasti ketään kiinnosta. Ei syöpä ole mikään erityinen sairaus, joka aiheuttaa erityisiä tunteita hoitajissa. 

Mutta jaxuhalit sulle! 

Vierailija
856/3246 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurin osa ihmisistä ovat vain niin tyhmiä, että mikään ohje tai neuvo ei mene perille. Mikään ohje, neuvo tai apukeino ei näitä auta. Ja meinasin unohtaa tuon syöpätaistelulla sädekehää hakevat. Se on ehkä rasittavin potilasjoukko ikinä, sillä sitä "kun minulla on tämä syöpä, mutta taistelu voitetaan" -narinaa ei jaksa kukaan kuunnella. Ei jonkun täysin tuntemattoman sairaudet oikeasti ketään kiinnosta. Ei syöpä ole mikään erityinen sairaus, joka aiheuttaa erityisiä tunteita hoitajissa. 

Mutta jaxuhalit sulle! 

Nojaa, itse emme omaiseni kanssa ole hakemassa "sädekehää" (häh?!) vaan ihan ihmisarvoista kohtelua haemme. Että ei pidettäisi lapsena esimerkiksi.  Haemme kohtaamisen taitoa siinä lyhyessä ajassa, jonka potilas ja hoitaja kohtaavat. Ei tarvitse olla kiinnostunut potilaan sairauksista, mutta täytyisi osata n ä h d ä  potilas.

Sinulla selvästikin on paha olla omassa ammatissasi, koska et tunnista empatian merkitystä hoitotyössä. OLet varmaankin kuluttanut voimasi loppuun tai alun alkaen valinnut väärän ammatin. Ainakin asenteesi kuulostavat murhaavilta. :) En usko, että kenelläkään sairaalla on lähelläsi turvallinen olo.

Vierailija
857/3246 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan it-alan ns. managereista voisi potkia pellolle ilman, että mikään muuttuisi firmassa.

Vierailija
858/3246 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin piestä ne tyypit jotka ostaa tiskistä 15 euron lohifileen ja tumppaa sen jonnekkin maustehyllyyn pilaantumaan.

Työssä kassalla/lihatiskillä

Ei se ole sulta pois. Taidatkin olla itse kauppias.

Voi taivas, mikä kommentti! Ai sun mielestä on oikein pilaannuttaa ruokaa!

Vierailija
859/3246 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammaiset, etenkin kehitysvammaiset, saavat todella paljon etuuksia jo nyt. Siitä juurikin tämä ryhmä on aina ensimmäisenä äänessä, jos käydään keskustelua resursseista, siis että heiltä ei missään nimessä saa leikata mitään. Nyt uusin juttu on, että talousvaikeuksissa oleva kunta yrittää asuttaa kehitysvammaiset aikuiset edullisempaan, pysyvään paikkaan, jossa palveluntarjoaja olisi kunta itse eikä yksityinen puoli. Ainoa syy, miksi vammaiset ja heidän omaisensa tappelevat tässä vastaan, on että mitään ei saisi periaatteesta muuttaa. Mitään huononnusta asumisoloihin tms. ei ole tulossa, ei vaan saisi olla muutoksia. Helvetin raskasta porukkaa. 

Vammaisaktivistit ovat pahimpia. Kunta maksaa kotiin hoitajat, jotka käyvät yötä päivää kääntelemässä, syöttämässä jne. ihmistä, joka ei ehkä pysty edes nielemään kunnolla itse. Mutta kun on se OIKEUS asua omassa kodissaan ITSENÄISESTI. Kuinka itsenäistä tuollainen elämä sitten on, sitä sopii kysyä. Mutta niin vaan heidänkin pitäisi nyt saada alipalkatut hoitajansa vääntelemään heitä erilaisiin seksiasentoihin, koska heidän OIKEUTENSA. 

Ja vähävaraisten lapsille ei yhteiskunta kustanna retkiä Särkänniemeen tai vaikkapa konserttiin, kun taas kehitysvammaiset pääsee sinne taksilla. Monella normaaliälyisellä vähävaraisen lapsella olisi kuitenkin tulevaisuus edessä, mutta perheen heikot tulot, joista vaan leikataan, voivat vaikuttaa lapsen mielenterveyteen.

Olen jutellut yhden fyysisesti vammaisen kanssa ja kysyin, että onko hänen mielestä vammaiset onnellisia, kun tuli mieleen Sanna Sepponen, jonka mielestä vammaiset osaa iloita. Kaverin mielestä ei se mene näin, ja vammaisillakin Sepponen tarkoitti kehitysvammaisia. Kaveri on kyllä itsekin nähnyt, kuinka kehitysvammaisten raha-asioista ja lääkäreistä huolehtii lähipiiri. Juu, totta kai on aikaa olla onnellinen eikä varjopuolet elämässä paina. Kaveri joutuu taas pähkäilemään, että riittääkö rahat laskujen maksamiseen ja hammaslääkärillekin pitäisi itse varata ajat.

Nyt tulee sitä itseään niskaan, mutta tulkoot. 

Minulla on kaksi lasta, toinen ns. erityinen ja toinen tavis. Siinä missä tavis sinnittelee ylisuuressa luokassa, kävelee retkipäivinä useita kilsoja ja joutuu keräämään myyjäisillä luokalleen retkirahaa, erityinen senkun porskuttaa sairaalakoulussa: ryhmässä on alle kymmenen oppilasta, oppilaat kustannetaan ainakin kahdesti vuodessa johonkin kohteeseen mihin taviksilla ei olisi mitään mahdollisuutta päästä veronmaksajien piikkiin (viime vuonna kohde oli heille varattu sali elokuvateatterista, tottakai poppareineen ja muine lisäkuluineen) ja kevätjuhlat pidetään uskomattoman pröystäilevissä paikoissa (kaupungin vanhin teatterirakennus). Milloin tuodaan perhettä koululle, milloin leivotaan pullaa opiskelun sijaan. Tilanteet toki muuttuvat, mutta jos peruskoulu käydään sairaalakoulussa, millä todennäköisyydellä samat henkilöt ovat aikuisena veronmaksajia? Niinpä.

Ja siinä missä tavis on kävellyt koululleen ekaluokkalaisesta asti säässä kuin säässä pari kilsaa per suunta (+ retkipäivinä helposti triplasti tuon), erityistä kuskataan jokaiseen kohteeseen kunnan toimesta. Kyllä tavista suoraan sanottuna v*tuttaa, kun lähtee itse sateessa tarpomaan, ja tämä toinen matkustaa mukavasti omalla taksilla (sijainnin vuoksi kyytiin ei tule muita). Kovasti palaa rahaa niihin, jotka eivät tule tälle yhteiskunnalle mitään koskaan tuottamaan.

Totta! Mutta yhteiskunta on mukavampi paikka kaikille kun näitä "tulevaisuuden veroamaksamattomia" ei päästetä putoamaan rattailta. Ymmärrän kyllä että yletön hyysäys voi olla ärsyttävää kun se niin läheltä näkee. Sori alkoi jotenkin naurattaa kauheesti tämä juttusi, kuulostat hauskalta ja jaksavalta vanhemmalta. On ihan okei että rasittaa joskus kaikki.

Tulevaisuuden veroa maksamattomat putoavat nimenomaan niiltä rattailta. Kun eivät ole työkykyisiä. Vai mitä tarkoitat?

Vierailija
860/3246 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen edelliseen työpaikkaan oli kolme haastattelua, ennen kuin otettiin. Yritin olla nauramatta ääneen: hiukan keskimääräistä älykkäämpi apina olisi pystynyt työhön - no, ehkä olen väärässä. Saihan sieltä joku potkujakin myöhemmin; itse en toisi viinaa töihin, mutta luulisin apinakin olisi sen ymmärtänyt. 

Asiakaspalvelu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi