Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?
Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi
Kommentit (3246)
Täytyy myös muistaa että muunsukupuolisia on aina ollut, tämä ei ole mikään uusi muoti ilmiö....
luuletko että sillä pienellä prosentilla jotka leikkauttavat rintansa pois koskettavat omaa elämääsi konkreettisesti jollain tavalla?
'muunsukupuolisia'?
Muunsukupuolisia miehiä???
Muunsukupuolisia naisia???Ehkä kenties noiden itseänsä murrosikäisenä leikkauttelemaan harhautettujen elämä ei minua läheltä koske, mutta kymmenisen vuotta myöhemmin he saattavat havahtua elämänsä peruuttamattomaan tragediaan, johon harhauttajat ovat sekä kykenemättömiä että haluttomia antamaan minkäänlaista korjaavaa apua. Ja harhauttajat ovat varmaan myös hyvin hissukseen, etteivät nuo petetyt vain kohdistaisi mitään kostoa kenellekään tragediansa alkuunpanijoille ja myötävaikuttajille.
Maataloustuet pois ja tuottajahinnat takaisin kun viljelijät mokomaa edes aikoinaan tahtonut kun vasemmisto vain tahtoi keinotekoisen halpaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä laadukas varhaiskasvatus on tosiasiassa vain lasten säilömistä ja hengissä pitämistä. En ikinä laittaisi omia lapsiani - sitten jos joskus sellaisia hankin - päiväkotiin, veisin paljon mieluummin kerhoihin ja puistoihin jne ja vasta eskariin sitten.
Päiväkodissa töissä olen.
Tuo on täyttä totta! Siinä 22 lapsen ryhmässä ollessa eräs työkaveri sanoi "kuin oltaisiin sikopaimenia". Se oli hyvin sanottu. Ei tuossa ole mitään tolkkua. Sitten pari erityislasta siinä tekemässä kiusaa ja pari 1.v tai 2.v jotka ei ymmärrä maailmasta mitään. Ihanaa työtä!
1-2-vuotiaiden ryhmässä ei kai yleensä ole kahtakymmentä kahta lasta.
Yli 60-vuotiaat ei vaan pysty kärryillä enää. (Valtion virasto)
Vierailija kirjoitti:
Toimittajat ovat tietävinään kaikesta kaiken, haluavat päteä ja määräillä. Aina jutut myöhässä kun työaikaa käytetään kampaamossa, hierojalla, jalkahoidossa tms. Toimituksessa haukkuvat haastateltavien kodit ja tyylit. Kaksinaamaisia.
Terveisin graafikko
Ajattelit, että toimittajat tienaavat niin hyvin, että on rahaa mällätä kauneushoitoihin?
Käyttäjä33358 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vammaiset, etenkin kehitysvammaiset, saavat todella paljon etuuksia jo nyt. Siitä juurikin tämä ryhmä on aina ensimmäisenä äänessä, jos käydään keskustelua resursseista, siis että heiltä ei missään nimessä saa leikata mitään. Nyt uusin juttu on, että talousvaikeuksissa oleva kunta yrittää asuttaa kehitysvammaiset aikuiset edullisempaan, pysyvään paikkaan, jossa palveluntarjoaja olisi kunta itse eikä yksityinen puoli. Ainoa syy, miksi vammaiset ja heidän omaisensa tappelevat tässä vastaan, on että mitään ei saisi periaatteesta muuttaa. Mitään huononnusta asumisoloihin tms. ei ole tulossa, ei vaan saisi olla muutoksia. Helvetin raskasta porukkaa.
Vammaisaktivistit ovat pahimpia. Kunta maksaa kotiin hoitajat, jotka käyvät yötä päivää kääntelemässä, syöttämässä jne. ihmistä, joka ei ehkä pysty edes nielemään kunnolla itse. Mutta kun on se OIKEUS asua omassa kodissaan ITSENÄISESTI. Kuinka itsenäistä tuollainen elämä sitten on, sitä sopii kysyä. Mutta niin vaan heidänkin pitäisi nyt saada alipalkatut hoitajansa vääntelemään heitä erilaisiin seksiasentoihin, koska heidän OIKEUTENSA.
Ja vähävaraisten lapsille ei yhteiskunta kustanna retkiä Särkänniemeen tai vaikkapa konserttiin, kun taas kehitysvammaiset pääsee sinne taksilla. Monella normaaliälyisellä vähävaraisen lapsella olisi kuitenkin tulevaisuus edessä, mutta perheen heikot tulot, joista vaan leikataan, voivat vaikuttaa lapsen mielenterveyteen.
Olen jutellut yhden fyysisesti vammaisen kanssa ja kysyin, että onko hänen mielestä vammaiset onnellisia, kun tuli mieleen Sanna Sepponen, jonka mielestä vammaiset osaa iloita. Kaverin mielestä ei se mene näin, ja vammaisillakin Sepponen tarkoitti kehitysvammaisia. Kaveri on kyllä itsekin nähnyt, kuinka kehitysvammaisten raha-asioista ja lääkäreistä huolehtii lähipiiri. Juu, totta kai on aikaa olla onnellinen eikä varjopuolet elämässä paina. Kaveri joutuu taas pähkäilemään, että riittääkö rahat laskujen maksamiseen ja hammaslääkärillekin pitäisi itse varata ajat.
"yhteiskunta kustanna retkiä Särkänniemeen tai vaikkapa konserttiin, kun taas kehitysvammaiset pääsee sinne taksilla. Monella normaaliälyisellä vähävaraisen lapsella olisi...."
Erityisesti tähän: Miksi et vastuuta vähävaraisen perheen äitiä pil*ua losereille-kampanjoinnista?
Sinun mielestä on vähävaraisten itsensä vika, että ovat vähävaraisia. Monilla voi mahdollisesti olla suurperhe elätettävänä, ja sitten leikataan heidän tuloista. Koska leikataan kehitysvammaisten tuista? Normaaliälyisten lapsilisistä, opintotuista ja työttömyyspäivärahoista on leikattu tarpeeksi.
Suurin osa artisteista ei tajua sitä työn määrää, että mikä heidän n. tunnin esityksensä eteen on tehty. Silti kuittaavat valtaosan keikan tuotosta ja tekniikkafirmat pyörii konkurssin partaalla. Räppärit on pahimpia tälläkin alalla ja polkevat hintoja. Onneksi virus saattaa tuoda näitä maanpinnalle.
Jos ei sitä muuten ole oppinut niin asiakaspalvelijana kyllä oppii, että ihmiset on p*rseestä.
Asiakaspalvelijoihin puretaan omaa pahaa oloa, kun ne ei voi puolustautua eikä väittää vastaan.
Onneksi tähän ketjuun voi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla on vanhemmuus täysin hukassa.
Subjektiivinen oikeus varhaiskasvatukseen on per***stä.
Miksi hemmetissä tuot lapsesi hoitoon, kun olet toisen/toisten lapsen kanssa kotona??Varhaiskasvatuksen opettaja
Vaikka siksi, että tutkimusten mukaan päiväkodin nuorena aloittaneet lapset pärjäävät elämässään paremmin kotona kasvaneisiin lapsiin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että maa han muuttajat tietyistä uskontokulttuureista eivät sopeudu tänne koska heidän uskonsa ei salli sitä. Tytöt eivät saa tehdä koulun jälkeen mitään. Lapset eivät saa käydä suomalaisilla kylässä koska voi olla että siellä on sianlihaa ja olutta jääkaapissa. On opetettu pienestä että ovat vääräuskoisten maassa ja joku päivä a rankaisee täällä kaikkia ja he ovat vallassa. Tätä ovat velvoitettu opettamaan. Jos uskon jätät on elo ne.lyhyt. Tämä aihe on täysin tabu, tästä voimme keskenään töissä hissukseen puhua mutta ei yhteiskunnassamme. Muka ihmettelevät miksei sopeuduta. Usko kieltää. Piste.
Ei se pelkkä usko, vaan siihen päälle luodut asiat. Naapurin s m liperheen tyttö harrastaa futista ja käy meillä kylässä. On 13v. Ja toisaalta lapsuudessa lestaperheen lapset ei saaneet puhua vääräuskoisille eli muille lapsille.
Mutta siis en todellakaan kaipaa Suomeen lisää ihmisiä, joiden joukossa harrastuksen tytölle sallivat vanhemmat on poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Yli 60-vuotiaat ei vaan pysty kärryillä enää. (Valtion virasto)
Ja silti suurimmat johtajat on usein 70-80-vuotiaita.
Aloittaja:
"Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin.
Sosionomi"
_ _ _ _
Eikö se katko-retkahdus-katko-retkahdus niin kuin sisälly siihen alkoholiongelmaan ennen kuin raitistuu tai kuolee.
Vähän kuin sanoisi, että syöpäsairaat on niin uskomattoman kipeitä niin lääkkeet voisi sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Eikö siinäkin syöpään kuulu se kipeys.
_ _ _ _
Tällaiset typerät lausunnot vtuttaa. Sulla AP on vielä paljon opittavaa.
Oletko oikeasti jo valmistunut, ei uskoisi.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja:
"Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin.
Sosionomi"_ _ _ _
Eikö se katko-retkahdus-katko-retkahdus niin kuin sisälly siihen alkoholiongelmaan ennen kuin raitistuu tai kuolee.
Vähän kuin sanoisi, että syöpäsairaat on niin uskomattoman kipeitä niin lääkkeet voisi sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Eikö siinäkin syöpään kuulu se kipeys.
_ _ _ _
Tällaiset typerät lausunnot vtuttaa. Sulla AP on vielä paljon opittavaa.
Oletko oikeasti jo valmistunut, ei uskoisi.
Aloittaja ei ymmärrä alkoholismista tuon taivaallista!
Kovasti kuitenkin kommentoi, tietämättä edes mihin ottaa kantaa.
Huoh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat on älyttömän saitoja ja samaan aikaan kun lapset saa maailman lähes parasta koulutusta ja perhe lähes parasta terveydenhuoltoa, rahat pitää monimutkaisin järjestelyin piilottaa verottajalta. Rikkaat ovat sitä mieltä että vaon palkkatyöläisiä tulisi verottaa janheidänkin etuutensa maksaa duunarien selkänahasta.
Tunnen nämä järjestelyt ja tiedän mitä voi lain puitteissa tehdä ja mitä jotkut tekevät laittomasti mutta kiinni jäämättä. Nautin kun näillä oli hätä kun Panaman paperit julkaistiin. Itse en paljasta mitään enkä petä kenenkään luottamusta, mutta halveksun työtäni.
Päätoimen veroprosenttini on 46 % ja varallisuusvero muista kuin yrityksen nimissä olevista pääomatuloista vielä siihen päälle, joten vaikka sivutoimeni verotus kulkee täysin yritykseni kautta, annan luultavasti yhteiskunnalle edelleen enemmän kuin yhteiskunnalta saan. Teen sen mielelläni, vaikka tämän kaltaiset kommentit, kuinka ”rikkaat ovat sitä tai tätä negatiivisesti luonnehdittavaa”, aina saavatkin miettimään, olisiko mukavampaa elää ja yrittää vaikka Sveitsissä tai Ruotsissa.
Oletko koskaan ajatellut ihan tosissaan mitä kaikkea sinä yhteiskunnalta saat, ja kuinka paljon se vaikuttaa siihen mitä sinä tienaat? Kuinka suuren osuuden oikeasti rahoistasi teet itse omalla työlläsi? Jos kaikki otettaisiin pois ympäriltäsi jotka maksetaan verovaroista, niin aika yksinäsi jäisit rahapussisi kanssa pystymetsään istumaan ilman teitä, sähköä, viemäriä, jne. puhumattakaan kaikesta hienoudesta kuten koulutus, sairaanhoito, lastenhoito, vanhustenhoito, rajavalvonta, pelastustoimi, poliisivoimat, puolustusvoimat... Itse olet ollut lapsi, ja sinusta tulee vanhus, joten jos et kuole nuorena, tulet käyttämään kaikki mahdolliset palvelut elämäsi aikana, joten hyvä vaan että teet jotain yhteisen hyvän eteen.
Työpaikallani alkoholisteja ja kiusaajia jostain syystä suojellaan tai ollaan niin kuin mitään ongelmaa ei olisi. Asia on tabu ja kaikki vain hyssytellään maton alle ettei vaan tule kellekään paha mieli, varsinkaan niille alkoholisteille ja työpaikkakiusaajille. Olen myös huomannut, että kaikenlainen suhmurointi, oman edun tavoittelu, laiskuus, toisten syyttely, selkään puukottaminen, sekä piilo että ihan avoin kettuilu toiselle päin namaa, itkupotkuraivarit ja muu aivan käsittämättömän huono ja ylipäänsä epäkunnioittava, kiittämätön ja epäkohtelias käytös on työpaikalla hyvin yleistä. Kun olin luullut, että olen nähnyt ja kuullut kaiken niin silti joku aina onnistuu yllättämään aivan järkyttävällä käytöksellä. Aina. Ei uskoisi, että on aikuiset ihmiset kyseessä. Työpaikka on Kauniit ja Rohkeat tai Salatut Elämät potenssiin tuhat. No, eipä ole ainakaan tylsää, joskus voi ottaa popparit esiin ja seurata huvittuneena vierestä.. : ) En väitä että olisin täydellinen
itsekään, ihmisihän tässä ollaan, mutta luulisi, että edes peruskäytöstavat jokaisella olisi hallussa..
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani alkoholisteja ja kiusaajia jostain syystä suojellaan tai ollaan niin kuin mitään ongelmaa ei olisi. Asia on tabu ja kaikki vain hyssytellään maton alle ettei vaan tule kellekään paha mieli, varsinkaan niille alkoholisteille ja työpaikkakiusaajille. Olen myös huomannut, että kaikenlainen suhmurointi, oman edun tavoittelu, laiskuus, toisten syyttely, selkään puukottaminen, sekä piilo että ihan avoin kettuilu toiselle päin namaa, itkupotkuraivarit ja muu aivan käsittämättömän huono ja ylipäänsä epäkunnioittava, kiittämätön ja epäkohtelias käytös on työpaikalla hyvin yleistä. Kun olin luullut, että olen nähnyt ja kuullut kaiken niin silti joku aina onnistuu yllättämään aivan järkyttävällä käytöksellä. Aina. Ei uskoisi, että on aikuiset ihmiset kyseessä. Työpaikka on Kauniit ja Rohkeat tai Salatut Elämät potenssiin tuhat. No, eipä ole ainakaan tylsää, joskus voi ottaa popparit esiin ja seurata huvittuneena vierestä.. : ) En väitä että olisin täydellinen
itsekään, ihmisihän tässä ollaan, mutta luulisi, että edes peruskäytöstavat jokaisella olisi hallussa..
Minkä alan työpaikka on kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itsekään, ihmisihän tässä ollaan, mutta luulisi, että edes peruskäytöstavat jokaisella olisi hallussa..Minkä alan työpaikka on kyseessä?
Sirkus Arkadia?
Vierailija kirjoitti:
Tämän täytyy olla mainostoimisto.
Mä olen insinööritoimistossa töissä ja voi että ärsyttää tuo aikatauluista jatkuva myöhästyminen! Lisäksi syy ei ole kiire, vaikka on olevinaan, vaan se, että pitää lähteä jonkun yhteistyökumppanin kanssa kahdeksi tunniksi lounaalle, tärkeitä omia asioita pitää hoitaa pitkin päivää ja jos on hyvä ilma, mökille. Ok, no esimies saa tehdä mitä lystää, mutta asiakkaalle annetut lupaukset pitäisi pitää ja varsinkaan ei sitten syyttää oman lorvimisensa takia myöhästymsiestä työntekijöitä. Meillä saataisiin kaikki aikataulussa valmiiksi, jos esimies osaisi oman ajankäyttönsä priorisoinnin ja tehostamisen.