Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?
Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi
Kommentit (3246)
Että suurin osa töistä on ihan turhaa puurtamista tyhjän takia ja jopa erittäin haitallista, kun kulutusta ei pitäisi lisätä, vaan vähentää. Paljon parempi olisi pistää ostarit kiinni ja ihmiset luonnon äärelle metsään. Ihan älytöntä rakentaa enää yhtäkään lisää ostoshelvettiä tänne, kun asiakkaita ei riitä entisinkään, että varsin hyödytöntä luonnonvarojen ja resurssien tuhlausta. Jne.
Nykyajan tehokkuusvaateet ovat pakottaneet esim. tekemään niin nopeita junia, ettei niillä ole aikaa pysähtyä asemille ja ihmiset ovat pakotettuja ostamaan oman auton ja ajamaan sillä, kun junalla ei pääse, vaikka juna ajaa edelleen entisen aseman ohi.
Suurin osa kaikesta myydystä tavarasta on älytöntä roskaa, mitä ei tarvita mihinkään ja minkä tekemättä ja myymättä jättäminen olisi ollut kaikkien etu.
Olin luullut, että lastentarhanopettajat/varhaiskasvattajat tekevät lasten kanssa jotain itse suunnittelemiaan asioita joka päivä. Että laulattavat, leikittävät, askarteluttavat jne. Olin myös luullut, että heillä on töissä kova kiire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän alani kautta, että erään julkisuuden henkilön kirjoittama kirja on oikeasti toimittajaystäväni kirjoittama.
Vihjaa vähän. Romaani vai omaelämäkerta?
Ei liene uutinen, että julkkisten kirjat kirjoittaa joku muu. Onko kirja julkaistu pelkästään julkkiksen nimellä?
Sama juttu oli Pohjois-Savossa Pro Agrialla jo 1990-luvulla. Oli 3 esimiestä.yhtäkään ei olisi tarvittu. Koututuspäivät olisivat riittäneet,sillä työn osasimme ja teimme täysin itsenäisesti. Palkanlaskija + 1 agronomi varalta yhdistelmällä olisi pärjätty .
Metrojunankuljettana en voi sanoa että odotan mielelläni huonosti kulkevaa/sokeaa/muita ihmisiä joiden metroon pääseminen kestää mutta ihmisiä jotka juoksevat sulkeutuvien ovien väliin en voi sietää, vuoroväli on kuitenkin vain 2.5minuuttia ruuhka-aikana.
että yritykseni (valtion omistama yritys) on uskomaton suojatyöpaikka. Moni on siellä töissä, kun pelkoa YT:stä ei ole eikä muualle pääsisi kun ollut firmassa 20-30 vuotta eikä oikein mitään osata tai olla itseään mitenkään kehitetty. Lähtisin pois, mutta saan liian hyvää palkkaa oikeastaan siitä, että mitään en tee. Tai voisin tehdä tuplatkin duunia helposti, mutta onhan se kiva ottaa nokosia ja katsella netflixiä työpäivän aikana, jos siltä tuntuu.
Nykyajan kaunokirjallisuus on makkaratehtaan tuotetta tai elitismiä tai kirjailijan pitäisi mennä lääkäriin. Kirjailija voi olla kuollut, mutta perikunta jatkaa saman suoltamista. Tyhjäpäiväistä. Ei ole enää kiinnostavia suomalaisia työläiskirjaiijoita. Lastenkirjallisuus on huipputylsää tai lapsia kosiskelevaa. Tietokirjat ovat jotkut hyviä, mutta useat vain jonkun julkkiksen kuvalla rahastamista. Jonkun bändin basistin muijan ympärille tehtyä höttöä. Keittokirjat niin ihme reseptejä, ettei ainesosia saa mistään. Kaikenmaailman itseapukirjoja tehdään ahdistukseen asti. Hengittäminenkään ei suju ilman opasta. Kustantamot ovat täysin kuralla. Roskalla ratsastetaan. Pistäisivät lapun luukulle. Ei ihme, ettei porukka lue. Eihän kellään ole mitään asiaa.
Yrittäjänä en voi luetella asiakkaalle miksi se "saanksmä lainata teidän vessaa" maksaa 2€ muille kuin asiakkaille.
-sähköinen WC:n pumppu, sähkö maksaa joka vessan vedolla
-wc-paperi
-käsipaperi
-saippua
-desi
-jätesäkit
-vesimaksu
-siivous
Kulut on samat vaikka "ihan vaan pieni lapsi tarttis vessaa, maksaaks sekin?"
Naiset pilaavat työpaikan kuin työpaikan ilmapiirin. Katselen jo kolmatta työpaikkaa parin vuoden sisällä, kun entiset naisistuvat.
t. miesvaltaisen alan työntekijä, nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut vammaiset ihmiset ovat ilkeitä ja todella itsekeskeisiä ihmisiä. Ja todellakin siis vain osa heistä, eivät kaikki. Tätä en uskalla sanoa ääneen kenellekkään.
- henkilökohtainen avustaja15v alalla ja olen täysin samaa mieltä!!!!!!!! Lisäksi he ovat täydellisen epäkiitollisia vaikka saavat ihan älyttömät määrät erilaisia palveluja kuitenkaan itse antamatta yhteiskunnalle mitään koko elämänsä aikana (ja tällä tarkoitan nimenomaan henkilöitä, jotka eivät kykene esim. töihin, mutta kovasti ollaan silti vaatimassa kaikkea extraa)! Myös monet omaiset ovat ihan kajahtaneita, koska elävät täysin näiden vamnaisten lastensa tms. kautta!!!! Työntekijöitä yritetään kohdella kuin orjia, vaikka oma toimeentulo on hyvin pitkälle riippuvainen heistä ja moni tekee työtä täydestä sydämestään mitättömällä palkalla!!!!
Kiitos.
Olen vammainen ja ollut sitä syntymästä asti.
En ole tuollainen.
Olet väärässä ammatissa.
Toivon, ettet tarvitse toisen apua milloinkaan.
Tämä on asennekysymys. Pyydän etukäteen anteeksi. Olen biologinen äiti kahdelle nuorelle aikuiselle. Lapseni ei hyväksy, että vammaisia ja muullalailla puolustuskyvyttömiä kohdellaan huonosti. Hyvää Jatkoa lukijoille.
Toivon joskus olevani isovanhempi."Kiitos.
Olen vammainen ja ollut sitä syntymästä asti.
En ole tuollainen.
Olet väärässä ammatissa.
Toivon, ettet tarvitse toisen apua milloinkaan.
Tämä on asennekysymys. Pyydän etukäteen anteeksi. Olen biologinen äiti kahdelle nuorelle aikuiselle. Lapseni ei hyväksy, että vammaisia ja muullalailla puolustuskyvyttömiä kohdellaan huonosti. Hyvää Jatkoa lukijoille.
Toivon joskus olevani isovanhempi."No jopas! Hyvin kiteytetty juurikin se, mitä kaksi henkilökohtaista avustajaa kertoi.
Taidat kuitenkin olla ylimielinen, myönnä pois. Huhhuh!
Minäkin olen harkinnut noita hommia, mutta ei tarvitse kuin pari kuukautta seurata työpaikkailmoituksia, niin huomaa samojen avustettavien toistuvasti hakevan avustajaa. Siis hyvin lyhyin aikavälein.
Kyllä se pistää miettimään, että mitäs, mitäs...
- eri
On olemassa ryhmä, jolla on vain oikeuksia eikä mitään velvollisuuksia!
Jos homma ei mene kuten halutaan (esim kaikki etuudet eivät tipu eteen automaattisesti), niin syntyy hirveä meteli ja aina syy on muissa ihmisissä!
Nämä henkilöt ovat myös juuri noita, jotka hakevat itselleen avustajia vähän väliä. Käyttäytyvät törkeästi avustajia (ja kaikkia muitakin työntekijöitä) kohtaan ja se pitäisi vain hyväksyä ja ymmärtää, koska muuten olet juuri tuollainen edellä mainittu puolustuskyvyttömien huonosti kohtelija!!!
Ja korostan edelleen, että kaikki eivät tietenkään ole sellaisia. Jotkut jopa kiittävät saamastaan avusta! En vain ymmärrä niitä, jotka ns. "kusevat omiin muroihinsa" kohdistamalla vihaa auttaviin ihmisiin!
Yliopisto on täynnä itsekeskeisiä, itsensä liian vakavasti ottavia pellejä.
Vanhemmat eivät osaa enää käyttää maalaisjärkeä lastensa kanssa. T. neuvolan työntekijä
Että tämän neuvontatyön voisi tehdä kokonaan digitaalisesti vaikka jollain matkapuhelimen appilla. Sote-alan ammattilainen.
Asiakaskunta (peruskoululaiset) ovat aina vain heikompia tiedoissaan ja taidoissaan.
Tileistä iso osa menee päivettyneen etelän miehen takapuoleen!
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat henkilökuntaa ilmeisesti?
Sitä, että ei tässä ihmisten juoksuttamisessa ole mitään järkeä. Eikö näin digiaikana voisi kaikki tukien saajat täyttää lomakkeensa ns. yhdellä luukulla. Miksi meidän virastojen järjestelmät ei keskustele keskenään?
Okei, on vedottu tietoturvaan ja muihin, mutta silti mielestäni ihme juttu.
Kyllä tämä meitä turhauttaa, jos myöskin tuen saajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat henkilökuntaa ilmeisesti?
Kyllä, opetus- ja tutkimushenkilökuntaa olen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes viitsi kirjoittaa mitä ajattelen esihenkilöstäni, etten joudu edesvastuuseen.
Se olisi täysin julkaisukelvotonta tekstiä.Työuraa takana 26 v enkä ole ollut ikinä noin ilkeän henkilön tiimissä.
Toivon hartaasti että hän saa pian ansionsa mukaan.
Kerro vaan, tämä on anonyymi palsta.
Onko hän media-alalla? Siellä on veetupäitä aika huikean paljon. Ihan täysiä narsisteja vailla mitään omaatuntoa.
Vihjaa vähän. Romaani vai omaelämäkerta?