Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?
Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi
Kommentit (3246)
Yli 90% työajastani olen tekemättä mitään hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikkia ei pitäisi väkisin pitää hengissä, vaan joskus olisi parempia antaa ns. luonnonvalinnan hoitaa homma.
T. Kokemus sekä vaikeavammaisten hoitoyksiköstä että sairaalasta
Ei ole sinun asiasi päättää, kenen elämä on elämisen arvoista.
Minä olen eri kuin jolle vastasit, mutta kieltämättä kävi sama mielessäni, kun olin vastaavanlaisia tapauksia hoitamassa: mitä iloa heillä on elää? Nämä henkilöt olisivat kuolleet luonnollisesti, mutta heitä pidettiin väkisin elossa. Jos olisin ollut heidän sijassaan, olisin toivonut pois pääsyä.
Sama kävi mielessä, kun oli vähän aikaa sijaisena paikassa, missä ruokinta tapahtui peg-napilka ja ulostaminen peräruiskulla. Antibioottitipassa kerran kuukaudessa ja limaa imettiin yötä päivää.
Mietin, että miksi ei anneta jo mennä. Mutta toivat firmaan rahaa. Olivat kalleimmassa maksuluokassa
Vakavien rikosten pitäisi olla automaattinen karkotusperuste.
Asbesti on kyllä vaarallinen terveydelle mutta ei lähellekään niin vaarallinen kuin mediassa on hysterisoitu. Normaalissa ympäristössä se ei aiheuta kenellekään vaaraa ja vaikka joku onnistuisi rikkomaan asbestipitoisen eristeen niin sen perusteella sairastuminen on yhtä epätodennäköistä kuin saada sama sairastuminen muutaman vuoden röökinpoltolla.
Lastensuojelulaitosten ohjaajat ja pomot ovat vallankaipuisia wanna be vanginvartijoita vanhasta ajasta. Ryhti ja salilihakset on a ja o. Sinne kun itse menet töihin ominaisuuksilla, joita ovat laitoksestaan ja toimintatavoistaan hehkuttaneet työpaikkailmoituksessa (asiakaslähtöinen, empaattinen, lämmin, nuoren tukena oleva tasapainoinen työilmapiiri, olemme hyviä tyyppejä) niin sinua pidetään heikkona ja liian lämpimänä ja jopa arkana. Eivät ole lämpimiä vaikka niin ilmoituksessa tietenkin sanotaan, eivät todellakaan. Jos itse olet, koska kuvittelit, että sitä haetaan, sinut savustetaan ulos.
Tätä voisi jatkaa vaikka miten, mutta sanon vain sen, että tämä on epäreiluinta nuoria kohtaan, jotka eivät sitä lämpöä juuri ole saaneet. Hoidon tarkoituksena on antaa nuorelle korjaavia kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin piestä ne tyypit jotka ostaa tiskistä 15 euron lohifileen ja tumppaa sen jonnekkin maustehyllyyn pilaantumaan.
Työssä kassalla/lihatiskilläEi se ole sulta pois. Taidatkin olla itse kauppias.
Typerys. Miksi heittää syömäkelpoista ruokaa roskiin?
eri
Ei mitään, mutta miksi piestä joku 15euron takia, varsinkaan kun et itse sitä maksa.
Ihmisillä ei nykyään ole mitään kunnioitusta mitään tai ketään kohtaan. Tässä kyse tuskin on rahasta vaan siitä, että moni ihminen on tehnyt työtä tuon lohifileen eteen, että se tulee kauppaan kuluttajalle ostettavaksi. Sitten joku saa-tanan tali-aivo heittää hyvän fileen pilaantumaan, kun ajattelee että ostankin sen roiskeläppäpitsan mielummin! Ja tiedoksi, että en ole kalastaja enkä kauppias, enkä edes kaupassa töissä. Pännii vain tällaiset välinpitämättömät tyypit, joiden on pakko olla jotenkin yksinkertaisia.
Sairaanhoitajat on vahtimassa ettei lääkärit vahingossa tapa ketään.
-Lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset marisee eläkkeestä. Monikaan ei niistä ole oikeaa työtä tehnyt kun niitä kunnolla haastattelee. Kotiäitinä kahdelle lapsella sekä maatilallinen jolla oli kaksi lehmää ja sika. Tässä pahimmat marisijat. Aika moni taasen joka ei marise niin saa suurempaa eläkettä kuin minä hoitajana palkkaa. KIltisti vaan hymyilen että onpas teillä ollut rankkaa. Terveisin lähihoitaja vanhuspuolelta. Lisään vielä ettei sotaveteraanit valita, mutta niiden lapset. Suomen laiskin sukupolvi.
Nyt kyllä puhut asioista joista et tiedä. Mainitset kaksi ihmisryhmää joista molemmat tietävät paljon sinua paremmin mitä on työ ja köyhyys, myös eläke on kummallakin mitätön. Alkaa tuollainen onneksi olla jo sentään menneisyyttä.
Koko koulutksen kenttä on täynnä uusia innovaatioita kuten syväoppiminen ja digitalisaatio, jotka ovat vain sumuverho sille, että törkeät säästöt ja leikkauspolitiikka ovat syöneet alan vetovoiman, työntekijöiden jaksamisen ja lasten hyvinvoinnin ja oppimisen. Pennoset heitellään uudistuksiin, joilla paikkaillaan peiton pikkureikiä, vaikka olisi järkevämpää laittaa sen estämään sen purkaantumista koko ajan molemmista päistä.
t. VAKA-ope
Ihmiset on kännissä rasittavia, taantuvat käytökseltään uhmaikäisiksi jotka käyttäytyvät kuin kuninkaat vaikka äo on tippunut viinan myötä puoleen. Tuntevat olevansa säkenöivän hauskoja ja erityisen kuumia vaikka olis oksut rintapielessä. Känni saa monet huutamaan ja komentelemaan, ei paljon eroa kolmevuotiaista.
Olen baarissa ollut töissä vuoden.
ope kirjoitti:
ihminen se olen vain minäkin kirjoitti:
Olen opettaja ja työ vie minulta toisinaan elämänilon niin totaalisesti, että työviikon jälkeen mietin joskus jopa itsemurhaa.
Osalla vanhemmista on mielenterveysongelmia, huumeongelmia, riitoja parisuhteessa ja ties mitä - ja niitä on joskus mukava purkaa opettajaan. Joillekin vanhemmille opettaja on lähtökohtaisesti vihollinen. Haastavat vanhemmat kuormittavat opettajaa enemmän kuin lapset. Työ saa minut toisinaan tuntemaan itseni arvottomaksi. Onneksi on vastapainona oma lämmin perhe.
Myös minulta työ opettajana on viemässä mielenterveyden. Työpäivän jälkeen menen suoraan sänkyyn ja nukun. Joskus saatan nukkua yöhön asti, sitten teen jotain hetken (esim. syön) ja menen takaisin nukkumaan. Pahimpina päivinä ahdistaa niin, että oksettaa. Vaihtaisin alaa, mutta ikää alkaa olla eikä minulla ole koulutusta muulle alalle. Joidenkin työpäivien jälkeen tunne valtavaa itseinhoa ja tyhjyyttä. Yritän nyt vain selvitä. Ei tässä juuri muutakaan voi.
Kaikki sympatiani kollegoille.
Pakko lainata viimeisintä kommenttia koska se kuvaa täysin sitä mitä tunsin sairaanhoitajana vuodeosastolla! Irtisanouduin vast ikään ja vaihdoin toisentyyppiseen työhön.
Syy: kukaan osaava hoitaja ei halunnut pysyä meidän vuodeosastolla töissä. huom!!!!! Ennen kuin provosoidut! En tarkoita että millään vuodeosastolla ei olisi osaavia hoitajia!!!!!! Meidän sairaalassa johto on täysin vieraantunut todellisuudesta ja työntekijöiden ja potilaiden olot kärsivät idioottimaisista ratkaisuista. Tämän vuoksi on jatkuva resurssipula jota korvataan juuri valmistuneilla tai vasta opiskelemassa olevilla hoitajilla ja (enimmäkseen) hoitajilla joilla ei ole kuin Suomen kielen alkeet. Yritä sitten vastaavana hoitajana kertoa mitä hänen työnkuvaansa kuuluu ja vahtia omien potilaiden ja työtehtävien lisäksi, että heidän potilaansa eivät ole täysin heitteillä. Kirjaukset ovat täysin ala-arvoisia kun suomenkieltä ei osata eikä yhtäkään ammattitermiä. Kaikki perushoidon lisäksi tehtävä työ kaatuu niiden parin suomalaisen, jo valmistuneen hoitajan niskaan. Kaikki RAIt, PTAt, hoitosuunnitelmat, lääkäri kierrot, omaisten puhelut ja tapaamiset, hoitopalaverit, kotiuttamiset, jatkohoidon järjestely, tavoitekokoukset, jatkuvat opiskelijoiden ja uusien työntekijöiden perehdytys jne jne.... Sitä lisätyötä on jumalattomasti ja lisääntyy johdon ajattelemattomien päätösten mukaa jatkuvasti. Aikaa käytännössä potilaan luona riitti työpäivässä naurettavan vähän kun piti tehdä kaikkea oheistyötä. Siitä työstä ei saa mitään irti. Ja potilaatkokevat oikeutetusti olevansa liian vähällä huomiolla ja oman onnensa nojassa.
Ei enää ikinä vuodeosastolla töihin... Kiitän kaikkia jotka jaksatte tuota työtä, oma mielenterveyteni ei sitä enää kestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Lukiossa pitäisi ehdottomasti olla jokin minimi suomen kielen vaatimustaso, jotta voidaan ottaa opiskelijaksi.
Opinto-ohjaaja
Samaa mieltä. Lisään: Lukioon pääsyn keskiarvoraja ei välillä harmillisesti kerro mitään. Itse töissä ns. hyvässä lukiossa, jossa ka.-raja ollut aina yli 8,5.
Varsinkin pienistä maalaiskouluista tulee oppilaita tuon keskiarvorajan hymyilemällä ylittäneitä. Hädintuskin osaavat lukea ja kirjoittaa ja lukion ykkösluokalla numerot laskevat kaksikin kokonaista numeroa. Joillakin lukio jää siihen ykkösvuoteen, sillä suomen kielen onneton osaaminen ei mahdollista lukion käyntiä. Ei, vaikka pidetään minkälaisia palavereja ja tukitoimia järjestellään. Valitettavasti kaikkien aika menee siinä vain hukkaan.
Onneksi välillä on toisenlaisiakin tapauksia, muuten kyynistyisi.
Toinen opinto-ohjaaja.
Vierailija kirjoitti:
Hanketyö on merkityksetöntä. Pari vuotta teet hirveästi töitä jonkun asian eteen, jonka hyödyntämiseen ei ole organisaation ydintoiminnoissa resurssia saati kiinnostusta. Lopuksi kirjoitat omalla ajallasi uuden hankkeen, johon työllistyt seuraaviksi kahdeksi vuodeksi vain kohdataksesi saman pettymyksen ja uupumuksen jälleen hankkeen lopuksi.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/yli%C3%B6-margariinin-pakkosy…
tuttua aikojen takaa?
Sähkön siirtohinnat ovat aivan kohtuuttoman suuret.
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset marisee eläkkeestä. Monikaan ei niistä ole oikeaa työtä tehnyt kun niitä kunnolla haastattelee. Kotiäitinä kahdelle lapsella sekä maatilallinen jolla oli kaksi lehmää ja sika. Tässä pahimmat marisijat. Aika moni taasen joka ei marise niin saa suurempaa eläkettä kuin minä hoitajana palkkaa. KIltisti vaan hymyilen että onpas teillä ollut rankkaa. Terveisin lähihoitaja vanhuspuolelta. Lisään vielä ettei sotaveteraanit valita, mutta niiden lapset. Suomen laiskin sukupolvi.
Lehdessä oli just surkuttelujuttu vanhuksesta, jolla oli yli kolmen tonnin eläke, eikä enää jatkossa ehkä varaa asua sataneliöisessä kodissa Helsingin loistoalueella yksin. Joo, yhyy vaan.
Ei ole todellista... täältä on poistettu täysin asiallinen viestini jossa kerroin, että useat pitkään ympäri maailmaa myyntityötä tehneet henkilöt ovat vähitellen muuttuneet rä zisti ziksi ajatuksiltaan. Erityisesti kansoja ja valtioita kohtaan, jotka sijaitsevat useamman tuhannen kilometrin päässä Suomesta itään tai etelään.
Mikä ihme tätä palstaa oikein vaivaa...???
Useimmat ihmiset eivät tiedä hittojakaan omakotiasumisesta ja asuvat niissä silti. Ei osata käyttää ilmanvaihtokonetta, siis laittaa pois päältä edes. He eivät myöskään ymmärrä, että lakisääteisten kattoturvatuotteiden tulee olla kunnossa. Paremmat ihmiset eivät arvosta paskaduunia tekevän nuohoojan henkeä edes sen vertaa...
Asiakas on melkein aina väärässä. Työssäni kuuluu leikkiä että asiakas on oikeassa vaikka on väärässä. Tämä töissä esittäminen on auttanut minua paljon teatteriharrastuksessani, mutta onhan tuo henkisesti kuormittavaa.
Että meidän työpaikalla on ihan käsittämätön määrä byrokratiaa. Jatkuvasti pitää täyttää kaiken maailman kuponkeja, jotka joku kupongintarkastaja sitten tarkastaa ja arvioi. Kaikki nämä asiat ovat vain paperilla, niillä ei ole juurikaan kosketuspintaa itse käytännön työhön. Sekin on hassua, miten näiden "tarkastajien" asenne vaihtelee. Jotkut ovat ihan leipiintyneitä, ja selittävät suoraan, että ihan sama mitä niihin lomakkeisiin täyttää, kunhan hän saa kuitattua sen arkistoon vastaanotetuksi. Ja toiset sitten oikein tärisee omasta tärkeydestään, ovat innokkaita ja tarkkoja....eivätkä koskaan osaa vastata MITÄ TARKOITUSTA se heidän työnsä palvelee. Itse en yleensä kehtaa sitä kysyä, mutta meidän yksikössä on yksi tyyppi, joka aina kysyy sen ääneen, kun jotain uutta byrokratiahimmeliä esitellään. Hän on täyttä timanttia, meidän yksikön turhautumisen varaventtiili! :D
Terveisiä yliopistosta