Syötkö kananmunia?
Kommentit (28)
Syön, mutta harvemmin sellaisenaan. Laitan jauheliha- ja kasvispihveihin, teen niistä gluteenittomia/viljattomia "leipiä", pinaatti- ja porkkanalettuja, käytän leivonnassa jne :)
Teen monesti aamupalaksi sellaisen munakkaan, mihin laitan reippaasti raejuustoa sekaan. Tosi hyvää, ei tartte suolaa. Mutta hajoaa helposti.
En syö enää. Siirryin vuodenvaihteessa lakto-ovo-ruoasta kokonaan vegaaniseen ruokaan ja kananmunat jäi. Mutta tosiaan ennen kyllä söin kananmunia, kätevä aamu/ilta-ja välipala.
Kyllä vain. Tykkään keitetystä munasta (keittoaika saa varioida seitsemän ja kymmenen välillä, joskus harvoin vähemmänkin) ja erilaisista munakkaista. Tonnikalamunakas oli opiskeluvuosieni bravuuri. Paistettu munakin on hyvää mutta sitä harvemmin tekee mieli.
Syön sellaisenaan vain luomumunia, mutta leivontaan ja ruoanlaittoon saatan käyttää tavallisiakin (vapaan kanan munia), kun ovat niin paljon halvempia.
Viikossa menee 5-10 munaa.
Syön jos joku perheessä niitä ostaa. Itse en pysty ostamaan - tulee niin huono omatunto. Vaikka olisi virike tai luomu, niin onko silti ollut hyvä elämä kanasella... Meillä ei kauheasti leivota, niin en siten tarvitse raaka-aineeksikaan juurikaan
Joo syön, tänäänkin mennyt 4! Joskus lapsetkin saattaa viikonloppuna olla vähän epäterveellisellä ruokavaliolla: mannapuuroa aamulla, kaupungilla munkit, vähän karkkia jne. Iltapäivällä usein keitän heille munat ja kuorin appelsiinit. Niistä saa kaiken! Munissa on kaikki paitsi c-vitamiini ja siihen appelsiini päälle josta C -> voilá :)
Mistä lähtien kananmunia on saanut syödä monta päivässä? Vai ettekö vain välitä?
Ostan ehkä 20 munaa vuoden aikana ja ehkä 9 menee roskiin vanhentuneena. Ruoassa voin syödä, mutta harvoin teen itse mitään munaisaa.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 22:57"]
Syön jos joku perheessä niitä ostaa. Itse en pysty ostamaan - tulee niin huono omatunto. Vaikka olisi virike tai luomu, niin onko silti ollut hyvä elämä kanasella... Meillä ei kauheasti leivota, niin en siten tarvitse raaka-aineeksikaan juurikaan
[/quote]
Kerron sulle pienen salaisuuden: ne munat, joita kaupan pakkauksiin tulee, ovat kanan ns. kuukautiset. Eli niitä munia ei ole hedelmöitetty kukon avulla. Joten turhaa podet huonoa omaatuntoa, ei niistä olisi mitään tullut kuitenkaan.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 23:32"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 22:57"]
[/quote]
Kerron sulle pienen salaisuuden: ne munat, joita kaupan pakkauksiin tulee, ovat kanan ns. kuukautiset. Eli niitä munia ei ole hedelmöitetty kukon avulla. Joten turhaa podet huonoa omaatuntoa, ei niistä olisi mitään tullut kuitenkaan.
[/quote]
Hups, lukihäiriö, eli salaisuuteni paljastus oli aivan turha!
Syön ja paljon, nami nami nam