Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle jotain hyviä puolia kerrostaloasumisesta :(

Aloittaja
13.11.2020 |

Olemme asuneet mieheni, pienen lapseni ja koirieni kanssa 3 vuotta ihanassa rivitalossa vuokralla. Tätä ennen asuin koirien ja lapseni kanssa kerrostalossa ja vihasin joka hetkeä.. Sitä kolinaa, koirien haukkumista ja ahtaanpaikan oloa.

Vuokranantajamme myi kuitenkin asunnon ja joudumme muuttamaan tässä kuussa lähi kerrostaloon, emme löytäneet koirien takia ketään joka olisi meille vuokrannut rivi tai omakotitalon.

Tänään kävimme katsomassa kerrostaloasuntoa jonka saimme, ainut joka kaupungilla vapaana ja aloin vain itkemään.. Kerrostalon oven edustalla satoja tupakantumppeja maassa, tosi epämääräistä porukkaa rapussa, asunnossa kauhea ahtaanpaikankammo iski, edes taloyhtiössä ei saunaa, ei omaa pihaa. Olo ihan lohduton ja kauhea syyllisyydentunto lapseni puolesta etten voinut tarjota parempaa :(

Mun ja lapsen lempiharrastus on ollut pihan laittaminen, kasvien istutus, porealtaassa oleilu, grillaus. Meillä myös ihana naapurusto ja kaikkia tulee ikävä.

Miehellä siis velkoja joten ei saa asuntolainaa tuskin ikinä, itsellä ei myöskään mahdollisuutta saada vielä pariin vuoteen lainaa että saisi ostettua oman torpan tai rivarin. Avasin juuri asp tilin johon siirsin kaikki säästöni mutta ei se tähän tilanteeseen auta.

Ihan lohduton olo :( Kertokaa mulle jotakin positiivista kerrostaloasumisessa? Olo on todella surkea, luulin että olisin voinut tarjota lapselleni ja koirilleni paremman elämän

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesutilat ja sauna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi tehdä lumitöitä, ei tarvi tehdä pihatöitä jos ei halua, huoltoyhtiö hoitaa kaiken, vähemmän siivottavaa.

Hyvin varustetussa kerrostalossa on yleiset pesutilat, joissa voi pestä pyykit kunnon koneilla ja kuivata ne kuivausrummussa. Jos niihin tulee vikaa, niin ilmoittaa taloyhtiön huoltomiehelle eikä tarvitse itse maksaa korjaamisesta. Monissa taloyhtiöissä voi varata myös oman saunavuoron sen sijaan että kylpyhuoneen perällä olisi semmoinen pieni sauna viemässä kalliita neliöitä.

Yleinen sauna on 🤮, ei ole oikeita ihmisiä varten, kiireellä juostaan muitten paskoissa mukakylpemään. En myöskään halua pestä vaatteitani samassa koneessa ros ka sa kin kanssa. Olisi inhottava lähteä kotoa pyykin takia. Ostaa asunnon, jossa on tilaa, kuten esim. minulla rivitalossa 120 neliötä yksin. Kyllä tänne mahtuu.

Tämä! En voi ymmärtää miten joku nauttii saunomisesta taloyhtiön saunassa? Ja rapussa kulkeminen, nyt Koronan jyllätessä tulisin hulluksi varoessani, uskaltaako edes hissiä käyttää.

Taloyhtiön sauna voi olla viihtyisäkin, jos taloyhtiössä asuu enimmäkseen kotimaista lapsiperhettä eikä tiettyihin kulttuureihin kuuluvia ollenkaan. Meidän taloyhtiössä on perheitä, jotka ovat asuneet tässä kymmeniä vuosia, vaihtuvuus on pientä vaikka vuokrayhtiö onkin. Talkoita tehdään ahkerasti porukalla, osa jopa oman osansa etukäteen jos ei pääse mukaan itse talkoopäivänä. Nyt kun yksi asukas on mennyt huonoon kuntoon ja on jumissa kotonaan, hänelle on viety ruokaa ym. sanattomasta sopimuksesta. 

Eli joo, kyllä tässä yhtiössä uskaltaa löylyt ottaa. Jokainen siivoaa aina jälkensä, tyhjentää ämpärinsä jne vuoron lopulla, niin ei ongelmaa. Koskaan ei ole ollut likaista. 

Vierailija
42/89 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei voi verrata tilanteeseesi, mutta tykkää asua kerrostalossa. Asun tosi hiljaisessa talossa, jossa ei asu lapsiperheitä. Parasta on, kun saa katsella ikkunasta, että lumityöt hoituu silloin, jos sitä lunta tulee älyttömästi.

Olen siis asunut opiskelijana kt-asunnosta, josta muutettiin rivariin ja sen jälkeen ok-taloon. Ympyrä on siis sulkeutunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille on sattunut huono kerrostalo. Ala heti etsimään uutta rivitaloasuntoa tai edes parempaa kerrostaloa.

Mulla ei ole mitään valitettavaa kerrostalossa asumisesta. Kämppä on uusi ja siisti ja rappu hiljainen. Välillä tuntuu että sais melkein kuulua enemmän ääntä naapureista. Taloyhtiökin on savuton.

Vierailija
44/89 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle koirat on perheenjäseniä, en niistä sentään luovu vaikka pääsisi helpommin asumaan rivariin.. Kilttejä ja siistejä hiljaisia, mutta näköjään on ennakkoluuloja paljon.

Kiitos kovasti viesteistänne! Ihan itku silmässä luen, tuli hieman parempi mieli. On parveke, mutta ei se omaa pihaa vastaa. Saunan puute harmittaa myös kovasti.. Kaupungilla ei ole tämän ihmeellisimpiä asuntoja tarjolla.

Ahdistaa myös naapurit joista näinkin jo usean, eivät ihan normaali kansalaisilta vaikuta. Ikävä jo nyt nykyisiä naapurustoystäviä. Oon sosiaalinen ja tykkään kuunnella naapurien kuulumisia. En pidä yhtään siitä että ilmeettömänä mennään vain ohi kuten kerrostalossa tapana.

Vierailija
45/89 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis koirani eivät ole häiritseviä! Täysin äänettömiä, sisällä vain nukkuvat.

Mutta totuus on että vuokranantajat eivät yleensä vuokraa sellaiselle jolla on koiria, jos on koirattomia vuokralaisia tarjolla..

Itse pelkään sitä että talossa on niitä koiria kun haukkuvat 24/7 kun omistaja poissa. Tämä oli hirveää silloin kun viimeksi asuin kerrostalossa.

Vierailija
46/89 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen oloni paljon turvallisemmaksi kerrostalossa kuin missään muualla. Alaovet lukossa aina, ikkunat ja parvekkeet ekassakin kerroksessa niin korkealla että sisään kurkkiminen liki mahdotonta ja naapurit on sopivan epäluuloisia etteivät esimerkiksi päästä talossa asumattomia sisään.

Vierailija
47/89 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ Ok. Viestistä paistoi että sinulla ei siis ole henk.koht. halua vaikuttaa tilanteesi kulkuun. Pitää vaan tulla priimaa muilta tai muiden kantaa vastuu onnellisuudestasi. Tsemppiä siihen. En itsekään vuokraisi omaani lemmikkejä omistaville, se ei ole järkevää jos haluaa asunnon pysyvän priimana.

Vierailija
48/89 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti se, ettei tarvitse huolehtia remonteista. Joku hoitaa ne puolestasi. Remonttitaidottomana ihmisenä ei tulisi mieleenkään muuttaa omakotitaloon. Ja nyt en puhu mistään tapettien laittamisesta, koska kyllä nyt tapetit tai maalit varmaan seinään saisin, vaan kunnon rakenteisiin kajoavista remonteista. Mutta toisaalta luulen kyllä, että vaikka minulla remonttitaitoa olisikin, niin en siltikään hakeutuisi omakotitaloon. Kerrostaloelämä sopii minulle loistavasti. Asun uudessa kerrostalossa kaupungin keskustassa, ei ole mitään parempaa.

Vierailija
49/89 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa kerrostaloissa on jostain kumman syystä laitettu yksiöitä perheasuntojen väliin, siis tyyliin kolmio-yksiö-kolmio. Kamala ratkaisu!! Sielläpä sitten koitat pitää vuorokausirytmistä kiinni, kun keskellä olevassa yksiössä biletetään jne. 

Vierailija
50/89 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kerrostalo on vain 60 neliötä kun edellinen oli 80. Vuokra on vain 100e halvempi.

Rivarin taloyhtiössä oli pesukone ja kuivausrumpu. Täällä oli vain pieni 3kg vanhahko likaisen oloinen pesukone.

En kaipaa syyllistämistä noista koirista, ne on olleet mulla 17 vuotiaasta asti ja mun voimavara ollut aina. Tätä ei ehkä ymmärrä jos ei ole lemmikkejä...

Saunoa olen tottunut joka ilta, mutta nyt ei ole mahdollisuutta edes siihen yleiseen saunaan.

Totta kai ostaisin oman kodin jos voisin, ei sitä vain osteta tuosta noin nuorena ihmisenä.

Vierailija
51/89 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte tehä pihatöitä, kesällä kattelin vaan kahvikuppi kädessä kun huoltofirman pojat ja tytöt leikkasi nurmikkoo hiki hatussa. Myös lumityöt, lehtien haravointi yms. ikävät hommat tehdään valmiiksi, asukkaiden ei tarvi persettä nostaa.

Hyvät jäteastiat pihalla, kaikelle on omansa ja ne myös tyhjennetään ilman että tarvii itse tehdä mitään.

Jos joku menee rikki, esim. jääkaappi niin tullaan hakemaan pois ja uus tilalle, eikä maksa mittään.

Ei tarvi olla yksin kun naapurit on lähellä ja saa apua jos tulee joku hätä.

Sinä siis olet vuokralla asuva, jos jääkaappi haetaan ja tuodaan uusi ilman maksua. Ole huoleti, vuokraa nostetaan ihan pian ja se jääkaappi on laskettu siihen vuokraan ja vielä jää voittoakin. Naapurit on tosiaan lähellä se huomaa tälläkin palstalla jatkuvista valitusketjuista.

Vierailija
52/89 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Tämä kerrostalo on vain 60 neliötä kun edellinen oli 80. Vuokra on vain 100e halvempi.

Rivarin taloyhtiössä oli pesukone ja kuivausrumpu. Täällä oli vain pieni 3kg vanhahko likaisen oloinen pesukone.

En kaipaa syyllistämistä noista koirista, ne on olleet mulla 17 vuotiaasta asti ja mun voimavara ollut aina. Tätä ei ehkä ymmärrä jos ei ole lemmikkejä...

Saunoa olen tottunut joka ilta, mutta nyt ei ole mahdollisuutta edes siihen yleiseen saunaan.

Totta kai ostaisin oman kodin jos voisin, ei sitä vain osteta tuosta noin nuorena ihmisenä.

No mites ne muitten koirat, voimavaroja nekin.

Vierailija
53/89 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisiko yksityiseltä vuokraaminen jos tarjoat ylimääräistä vakuutta koirien varalta? Sain nuorena itse vuokrattua yksityiseltä (alunperin eläimet olivat kiellettyjä) kun vuokrasopimukseen kirjattiin, että korvaan mahdolliset tuhot. Minulla oli kaksi kissaa ja tapetointihommiin jouduin lupaukseni mukaisesti pois muuttaessa. Kaikki olivat tyytyväisiä.

Vierailija
54/89 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
55/89 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on maantasa-asunto, oma sauna, vain yksi naapuri yläpuolella kun ollaan ainoat asukkaat pohjakerroksessa, rauhallinen yhtiö ja asuminen huoletonta. Asutaan keskustassa pienkerrostalossa. Ei pihatalkoita, kun piha on niin pieni. Mutta ei me lasten tai eläinten kanssa tässä haluttaisi asua, aikuisille sopiva. 

Vierailija
56/89 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tarkoitus syyllistää. Totuus kuitenkin on se, että valintoja on elämässä tehtävä. Ilmeisesti ko.asunto on se minkä koirien kanssa valitset. Siihen on sitten tyytyminen.

Vierailija
57/89 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisoikeusasunto voisi olla realistinen tavoite, jos ei ole mahdollisuuksia täysin omaan, eikä jaksa tai pysty säästämään kovin pitkään. Tosin tarjolla kivoja asuntoja muualla Suomessa enemmän kuin pk-seudulla. Lapsi kasvaa ja ympäristön merkitys ja vaikutus samalla. Katsetta tulevaisuuteen niin ehkä se siitä.

Vierailija
58/89 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei voi verrata tilanteeseesi, mutta tykkää asua kerrostalossa. Asun tosi hiljaisessa talossa, jossa ei asu lapsiperheitä. Parasta on, kun saa katsella ikkunasta, että lumityöt hoituu silloin, jos sitä lunta tulee älyttömästi.

Olen siis asunut opiskelijana kt-asunnosta, josta muutettiin rivariin ja sen jälkeen ok-taloon. Ympyrä on siis sulkeutunut.

Lainaan itseäni:

Se siis vielä, että jossain vaiheessa on pakko muuttaa, koska vanheneminen, eikä tässä talossa ole hissiä. On vaikeaa löytää saunaton asunto. Saunasta en haluaisi maksaa, kun en sitä käytä. Uudistaloissa se yleensä on.

Vierailija
59/89 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti. Kilttikin lemmikki saattaa sairastua ja ripuloida seinät yms mukavaa. Pelkkä vakuuttelu kilteistä lemmikeistä on aika tyhjän kanssa.

Vierailija kirjoitti:

Onnistuisiko yksityiseltä vuokraaminen jos tarjoat ylimääräistä vakuutta koirien varalta? Sain nuorena itse vuokrattua yksityiseltä (alunperin eläimet olivat kiellettyjä) kun vuokrasopimukseen kirjattiin, että korvaan mahdolliset tuhot. Minulla oli kaksi kissaa ja tapetointihommiin jouduin lupaukseni mukaisesti pois muuttaessa. Kaikki olivat tyytyväisiä.

Vierailija
60/89 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitte siis kaupungin asunnon ja vielä kehtaat kitistä?!?!!! Uskomatonta. Luovuta se jollekin, joka tosiaan osaa arvostaa sitä, että teille tarjotaan asunto. Hyi tuollaista kiittämättömyyttä, pyrkyryyttä ja toisten ihmisten aliarvioimista sekä arvostelua. Hyi olkoon. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi