En tiedä onko tämä hieman turha keskustelu, yritän silti selittää.
Mun oli pakko jakaa tämä ilmiö teidän kanssanne. Helsinkiläisenä naisena minua on todenteolla alkanut ahdistaa tämä ulgomaalaisten miezten tapa tulla ihan viereen istumaan vaikka ratikka olisi ihan tyhjä. Muilla kenen kanssa olen jutellut on huomannut sama.
Tulee vaikutelma että ovat aina naisjahdissa, heti kun näkevät yksinäisen naisen niin heti pitää yrittää tulla iholle.
En ole r assi, ihmetyttää miksi tekevät noin. Eikö heille tuu mieleen että ehkä oot perheenäiti jolla on mies kotona??
Kommentit (10)
Itse asiassa Suomi on tässä poikkeus maailmassa. Suurimmassa osassa maailmaa ihmiset ovat luontaisesti sosiaalisia ja hankevat kontakteja muista ihmisistä. Suomi on yksi harvoja maita joissa 2 m turvaväli kanssaihmisiin tuntuu olevan geeneissä.
Yritä näyttää rumalta ja lihavalta.
Onnea kokeilevat. Kyllähän täkäläisistä naisista saa seuraa helpommin kuin ainakin tietyissä kulttuureissa.
Ai, minä olen mennyt ihan normaalisti istumaan myös ulkolaiselta näyttävien miesten viereen ja minua ei ole koskaan ahdisteltu. Ei minua kukaan muukaan ole ahdistellut. On minulle joskus juteltu kaupungilla, mutta ei silloin, kun olen istunut viereen.
ihan kaunis ja fiksu nainen
Vierailija kirjoitti:
Yritä näyttää rumalta ja lihavalta.
Ei hitto :D En tiiä miks, mutta naurahdin ääneen...
- Ai, sä näytät niin hyväsydämelliseltä mieheltä, voit varma lainata mulle pari sataa, mulla on kotona 8 lasta, työtön mies, hullu anoppi ja minipossu.
Auttaisiko tämä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa Suomi on tässä poikkeus maailmassa. Suurimmassa osassa maailmaa ihmiset ovat luontaisesti sosiaalisia ja hankevat kontakteja muista ihmisistä. Suomi on yksi harvoja maita joissa 2 m turvaväli kanssaihmisiin tuntuu olevan geeneissä.
Kiitos nauruista!
Sinä et kyllä ole maailmalla käynyt, julkinen liikenne on joka puolella samanlaista: ollaan omissa oloissaan tai sitten jutellaan omien, jo tuttujen ihmisten kanssa. Suomi ei erotu tasan mitenkään, sosiaalisempaan tai jurompaan suuntaan.
Miksi ihmeessä joillakin suomalaisilla on tämä tarve koko ajan haukkua omaa maataan ja korostaa myyttisten ulkomaiden ihanuutta? Tämä on se asia, missä olemme oikeasti poikkeavia, no saksalaisten kanssa ehkä samassa veneessä.
Kun korona poistuu niin käypä vähän maailmallakin, siitä saa perspektiiviä. :)
Päätepysäkillä olin ainoa matkustaja bussissa, eikä kuski suostunut avaamaan ovea. Menin vaatimaan oven avaamista, mutta kuski alkoi kysellä onko minulla miestä ja mitä teen illalla. Sanoin, että on mies ja yhdeksän lasta odottamassa, jolloin ovi avautui saman tien. Kuskin äidinkieltä en tiedä, mutta puhetavasta päätellen ei ollut kantis.
Vierailija kirjoitti:
Päätepysäkillä olin ainoa matkustaja bussissa, eikä kuski suostunut avaamaan ovea. Menin vaatimaan oven avaamista, mutta kuski alkoi kysellä onko minulla miestä ja mitä teen illalla. Sanoin, että on mies ja yhdeksän lasta odottamassa, jolloin ovi avautui saman tien. Kuskin äidinkieltä en tiedä, mutta puhetavasta päätellen ei ollut kantis.
Jos on tositarina, niin kai teit ilmoituksen? Ei ole terveen käytöstä eikä todellakaan ammattimaista.
Ala juttelemaan innokkaasti ja näyttämään perhekuvia