Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten erota, kun mies ei suostu eroamaan ja vuokrasopimus on minun nimissä?

Vierailija
13.11.2020 |

Molemmat meistä kai tavallaan haluaisi erota, mutta kun käytännön asiat tulee puheeksi, niin mies ei suostu eroon eli muuttamaan pois. Vuokrasopimus on yksin minun nimissä, sillä asumme asunnossa, jossa olen asunut jo ennen tapaamistamme, mies kyllä kirjoilla täällä. Minulle tämä asunto on todella tärkeä, edullinen vuokra ja hyvä sijainti ja olen laittanut tästä viihtyisän kodin. Miten saan miehen muuttamaan pois, kun hän siitä kieltäytyy? Hän ei suostu tosin siihenkään, että vuokrasopimus siirrettäisiin yksin hänen nimiin ja minä muuttaisin pois (mitä en siis haluaisi, mutta oli pakko sitäkin kysyä).

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jos ihan oikeasti keskutelisitte asian halki ja niin, että pääsette lopputulokseen joka molemmille sopii.

Onhan tuo ny aivan lapsellista.

Ollaan me keskusteltu monta kertaa. Hän ei halua pohjimmiltaan erota, mutta minä haluan. Hän ei suostu puhumaan käytännön asioista, sanoo vain, että ei aio erota eikä muuttaa ja poistuu paikalta kun puhun. Kun laitan asiasta viestillä, niin ei vastaa viestiin ja sanoo, että ei aio edes lukea viestejä. Ap

Lienee sinun aika lähteä eteenpäin. Pääset helpommalla kun lähdet itse.

Vierailija
22/71 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Totea miehelle, että sinun kannaltasi olette nyt eronneet ja haluat, että hän etsii uuden asunnon vuoden loppuun mennessä. Älä tarjoudu enää muuttamaan itse pois, jos asunto kerran on sinulle tärkeä. Lopeta kokonaan yhteistalous miehen kanssa, jääkaapista omat hyllyt jne.

2. Jos mies heittäytyy lapselliseksi eikä edelleenkään halua erota, niin kerro miehelle, että teet seuraavaksi selväksi sukulaisille ja yhteisille tutuillenne, että ette ole enää yhdessä ja mies ei suostu muuttamaan pois.

3. Jos julkisen nöyryytyksen uhka ei toimi, etene lakiteitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräjäoikeudesta häätö ja poliisit muuttoavuksi.

Vierailija
24/71 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännästi tilanne menee jotakuinkin siten että sillä ei ole oikeastaan merkitystä kenen nimissä vuokrasopimus on. Vuokrasopimuksen irtisanomiseenkin tarvitset hyväksynnän toiselta asukkaalta, jos se on kohtuudella saatavissa. Oletan että olette avoliitossa. Lain mukaan avoliitossakin omaisuus jne. jutut ovat tavallaan yhteisiä, joten jos mies ei ole esim. maksanut asumisestaan mitään tai muuten osallistunut kuluihin, voi hän olla sinulle nyt velkaa.

Avoliitossa ollaan, vuokra maksettu puoliksi. Ap

Vierailija
26/71 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin sosiaalityöntekijän apuun. Jos mies luulee pystyvänsä suhteessa sillä, ettei muuta pois eikä lue viestejäsi hänellä on vakavia mt-ongelmia. Hän tarvitsee apua. Ei ole enää sinun ongelmasi.

Vierailija
27/71 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käräjäoikeudesta häätö ja poliisit muuttoavuksi.

Voi herrajumala kun on vaikeaa tajuta, että ei poliisit tule muuttoavuksi...

Vierailija
28/71 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomioistuimen kautta päätös kumpi saa jäädä asuun. Kun on päätös niin poliisi voi tulla häätään. Sano tiukasti miehelle, että nyt laitat homman pyöriin. Kai muuten olet jo peräeroa tehnyt? Ei asiaa sinun sänkyysi, sohviin, ruoat erilleen ja mieheltä maksu kaikesta.

Vierailija
29/71 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat itse pois ja sanot vuokrasopimuksen irti jos kerran on sinun nimissä. Mies joko tekee sen omiin nimiin ta muuttaa muualle. Niin minä tein.

Vierailija
30/71 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkaa miehen tavarat tämän ollessa poissa ja vaihdata lukot.

Sinäkö maksat? Joo, lukot voi vaihtaa mutta miehelle pitää antaa avain, kyse on hänen kodistaan. Jos pakatuille tavaroille tapahtuu jotain vahinkoa niin senkin joutuu korvaamaan.

Ei ihmistä noin vain kodistaan ulos suljeta.

Vierailija
31/71 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Tuomioistuimen kautta päätös kumpi saa jäädä asuun. Kun on päätös niin poliisi voi tulla häätään. Sano tiukasti miehelle, että nyt laitat homman pyöriin. Kai muuten olet jo peräeroa tehnyt? Ei asiaa sinun sänkyysi, sohviin, ruoat erilleen ja mieheltä maksu kaikesta.

Ei tule poliisi häätämään. Ulosotto tulee, ei poliisi.

Vierailija
32/71 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Parisänky on kyllä minun ostama ennen kuin mies tänne muutti ja sohva myös, mutta en nyt sentää viitsi sanoa, että et saa sohvalla istua tai sängyssä nukkua. Mitään läheisyyttä meillä ei todellakaan ole ollut aikoihin vaan sellainen kaverimeininki vain. Mies on ollut pidempään vähän masentunut ja vai nyt takertuu minuun eikä siksi halua erota, varmaan ajattelee myös että ei hänellä ole energiaa muuttaa eikä rahaa maksaa yksin minkään asunnon vuokraa (asumme Helsingissä ja täällä on aika kovat vuokrat). Emme riitele vaan mies on lähinnä mykkäkoulussa koko ajan, sen jälkeen kun erosta sanoin ei ole suostunut oikein mistään puhumaan. Ap

Vierailija
33/71 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pokaa joku korsto, joka alkaa viettää aikaa uuden tyttöystävänsä eli sinun luonasi. Eiköhän eksä pakkaa kamansa teidän yhdessä viettämän viikonlopun jälkeen. Imutatte ja lääpitte toisianne intohimoisesti, lääh lääh.

Vierailija
34/71 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pokaa joku korsto, joka alkaa viettää aikaa uuden tyttöystävänsä eli sinun luonasi. Eiköhän eksä pakkaa kamansa teidän yhdessä viettämän viikonlopun jälkeen. Imutatte ja lääpitte toisianne intohimoisesti, lääh lääh.

Siinä vaiheessa, kun ap:n mies kehottaa korstoa lähtemään pois heidän yhteisestä kodistaan eikä korsto tottele, mies on se joka soittaa ne moneen kertaan mainitut poliisit paikalle. Kenenkään ei tarvitse sietää kotonaan ihmistä jota ei sinne halua, vaikka joku toinen perheenjäsen olisi hänet sinne kutsunut.

Vierailija
35/71 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele vuokranantajasi kanssa, miten kannattaa toimia, myös siitä vaihtoehdosta, että poismuuttaja olisitkin sinä. Vuokralaisille on myös olemassa neuvontaa ja yhdistyskin.

Mies pelaa vain aikaa, eikä haluaisi asioiden muuttuvan. Jossain vaiheessa pakeneminen ei enää auta, vaan ongelma on ratkaistava. Onhan tuo nyt typerää mieheltä toimia noin, kun jossain vaiheessa todellisuus on kohdattava.

Mitään lukkojen vaihtoa et saa tehdä, eikä asia kuulu poliisillekaan. Menet virallisen protokollan mukaan, jos haluat asuntoon jäädä.

Vierailija
36/71 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokra-asuntosi on sinun nimissäsi, voi aina irtisanoa vuokrasopimuksen ja vuokrata uuden asunon muualta.  Sopimuksen päättymisen jälkeen jälkeen molemmat joutuvat tavaroinen lähtemään johonkin. Kiukuttelu ei enää silloin toimi.

Vierailija
37/71 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan sinä irtisanoa asunnon ja muuttaa pois. Miehen käsissä sitten jatkaako asumista. Asiat sovit vuokranantajan kanssa miten irtisanominen tapahtuu, kun mieskin kirjoilla eikä aio muuttaa pous. Et tarvi miehen lupaa lähtöösi.

En millään haluaisi luopua tästä asunnosta, koska yhtä hyvää en tule mistään löytämään, en lähellekään. Mutta kai on itse muutettava, jos mies ei muuten lähde. Mutta jos irtisanon vuokrasopimuksen ja muutan pois, mutta mies jää vain asumaan tänne, niin vuokranantaja voi kai vaatia minulta vaikka mitä vahingonkorvauksia, kun asunto ei olekaan tyhjä ja vapaa seuraavalle vuokralaiselle. Ap

Ei, jos vuokrasopimus on yksin sinun nimessä ja muutat tavaroinesi pois, vuokrasopimuksen purkun jälkeen et ole vastuussa mistään mitä tuossa kämpässä tapahtuu, sinne jäävä toinen ihminen ei ole sinun ongelmasi. Vuokranantaja kyllä soittaa ihan itse poliisille että tulevat hakemaan asiattoman ihmisen pois hänen kämpästään.

Vierailija
38/71 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan sinä irtisanoa asunnon ja muuttaa pois. Miehen käsissä sitten jatkaako asumista. Asiat sovit vuokranantajan kanssa miten irtisanominen tapahtuu, kun mieskin kirjoilla eikä aio muuttaa pous. Et tarvi miehen lupaa lähtöösi.

En millään haluaisi luopua tästä asunnosta, koska yhtä hyvää en tule mistään löytämään, en lähellekään. Mutta kai on itse muutettava, jos mies ei muuten lähde. Mutta jos irtisanon vuokrasopimuksen ja muutan pois, mutta mies jää vain asumaan tänne, niin vuokranantaja voi kai vaatia minulta vaikka mitä vahingonkorvauksia, kun asunto ei olekaan tyhjä ja vapaa seuraavalle vuokralaiselle. Ap

Ei, jos vuokrasopimus on yksin sinun nimessä ja muutat tavaroinesi pois, vuokrasopimuksen purkun jälkeen et ole vastuussa mistään mitä tuossa kämpässä tapahtuu, sinne jäävä toinen ihminen ei ole sinun ongelmasi. Vuokranantaja kyllä soittaa ihan itse poliisille että tulevat hakemaan asiattoman ihmisen pois hänen kämpästään.

Vuokrasopimuksen purun jälkeen molemmilla on oikeus asua vielä kuukausi. Eli jos purat sen tän kuun lopussa niin 1.1.2021 pitää kämpän olla tyhjä, loppusiivottu ja kaikki avaimet palautettu. Purkaat sen vaan. Kyll se mies alkaa uutta kämppää hakemaan, ei kukaan halua asua kadulla siihen aikaa Suomessa :)

Ja joku mainitsi että Lumo.fi, sieltä vaan vuokraamaan kämppää nopeasti jos luottotiedot on kunnossa ja tuloja on. Jos ne ei oo kunnossa niin silloinkin saa heiltä kämpän mut se pitää tehdä hakemuksella eikä vaan maksamalla ekaa vuokraa. Muistaakseni heidän vakuusmaksu on 0 euroa jos luottarit on kunnos.

Vierailija
39/71 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustele vuokranantajasi kanssa, miten kannattaa toimia, myös siitä vaihtoehdosta, että poismuuttaja olisitkin sinä. Vuokralaisille on myös olemassa neuvontaa ja yhdistyskin.

Mies pelaa vain aikaa, eikä haluaisi asioiden muuttuvan. Jossain vaiheessa pakeneminen ei enää auta, vaan ongelma on ratkaistava. Onhan tuo nyt typerää mieheltä toimia noin, kun jossain vaiheessa todellisuus on kohdattava.

Mitään lukkojen vaihtoa et saa tehdä, eikä asia kuulu poliisillekaan. Menet virallisen protokollan mukaan, jos haluat asuntoon jäädä.

Älä nyt ainakaan sekoita vuokranantajaa henkilökohtaiseen suhdesoppaan! En ainakaan itse katsoisi hyvällä jos vuokraaja soittelisi että Pena ei lähde vaikka haluan erota, mitä teen? Ei kuulu vuokranantajalle. Oikeusteitse voi hakea häätöä, tai jutella lakiavulle tilanteesta. He kyllä sitten ilmoittavat jos ja kun on aika ilmoittaa vuokranantajalle.

Vierailija
40/71 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se mies ei suostu lähtemään niin joudut lähtemään itse. Pura vuokrasopimus netissä jos mahdollista, sen jälkeen yleensä molemmilla on kuukausi aikaa pakata ja muuttaa(halutessas saat muuttaa aikasemminkin). Pitää tietysti olla uusi vuokrakämppä tiedossa ennen tuota, ettet sit joudu kadulle. Lumon kämpät on hyviä, Saton kalliit mut niihin saa yleensä muuttaa ilman vuokravakuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan