Te, joilla perinteisesti jouluna on kokoonnuttu isommalla (kuin 10hlö) porukalla - miten vietätte joulua tänä vuonna?
Meillä joulua on vietetty niin, että jouluaattona on oltu minun sukuni kesken ja joulupäivänä miehen suvun kesken. Kumpanakin päivänä väkeä on ollut 25-30. Tänä vuonna yksityistilaisuuksien, kuten joulun, henkilörajaksi on suositeltu max 10. Jo meidän perheessä on 6 henkeä, joista neljästä lapsesta kolme on yli 15-vuotiasta.
Aiotteko te kokoontua? Samalla porukalla? Pienemmällä? Vain oma ydinperhe?
Kommentit (27)
Sama porukka kuin ennenkin. Vanhemmat, sisarukset ja puolisot, lapset. 12 ihmistä.
En tiedä vielä. Normaalisti meitä on jouluna 14. Nuorimmat alle kouluikäisiä ja vanhimmat yli 90-vuotiata. Samalla kokoonpanolla emme joulua vietä koronan vuoksi. Mulla ja omilla lapsillani sekä miniälläni on mahdollisuus pysytellä pari viikkoa ennen joulua poissa ihmisten ilmoilta (etätyöt, ostokset tilataan kotiin jne), mutta siskollani ja hänen lapsillaan perheineen tätä mahdollisuutta ei ole. Mun lapseni ja miniäni tulevat jouluna meille ja siskoni lapset perheineen menevät siskolleni. Kummalle meidän yli ysikymppiset vanhemmat menevät, sitä en vielä tiedä. Meille olisi tietysti koronan suhteen turvallisempaa, mutta siskoni luona taas ovat joulua viettämässä suvun pikkuiset ja varsinkin äitini tykkää siitä, että hänen lapsenlapsenlapsensa ovat viettämässä joulua isomumminsa kanssa. Isäni tulisi varmasti mieluummin meille (koronan vuoksi) ja äitini taas mieluummin siskolleni, mutta he saavat keskenään sopia, kumpaan paikkaan menevät.
Mietinnässä vielä. Meidän alueella on suositus, ettei riskiryhmäläisiä tavattaisi 10 päivään, jos on ollut tilaisuudessa, jossa on potentiaalinen mahdollisuus saada tartunta. Ja kun teinin pelit jatkuu 19.12. asti tänä vuonna, niin ainakaan mummoloissa ei voisi jouluna vierailla tuon suosituksen takia. Ehkä joudumme viettämään joulun kotona. Tosin heitin ihan ohimennen, jos vuokraisi mökin jostain (lieköhän jo myöhäistä).
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä on suunniteltu siten, että ensimmäisenä miehen vanhemmilla (riskiryhmä) vierailee terveet lapsettomat sukulaiset. Mummo ja pappa on rokotettu kausi-influenssalta ja tältä mikä jälitautina aiheuttaa keuhkokuumetta. Seuraavaksi käymme lasten kanssa kunhan olemme oireettomia. Sitten meille saa tulla kaikki uskaliaat ja isäni on luvannut olla joulupukkina. Ostoskeskuksissa pyörimistä vältellään niinkuin joka joulu koska se on ahdistavaa.
Teoriassa noin mutta se "terve" voi olla oireeton tartunnan saanut ja levittää tautia tehokkaasti.
Oispa ihanaa jos olisi niin iso suku, että tää olisi ongelma :)
Meillä ei ole, mutta ihan hyvä näinkin. Mun perheessä on 2 aikuista ja 2 alakouluikäistä lasta. Lisäksi joulun viettoon tulee miehen isä, niinkuin aina. Vähän kyllä huolettaa, kun on ikää ja perussairauksia, mutta vaari itse sanoi ettei halua olla joulua yksin. Mun vanhemmat ja veli perheineen viettävät joulun joko keskenään tai erikseen.
On meitä 12 tänäkin vuonna. Vain anoppi jätetään pois (jihuuuu!!!)
Kaikille keillä ei ollut webcameraa ostettiin sellainen ja laitettiin kaikille yhteydet kuntoon. Pidetään etäjoulu kaikkien kesken niin vanhemmat ihmisetkin on elossa myös seuraavana jouluna.