Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" vanhat" äidit

Vierailija
26.07.2006 |

Miltä teistä tuntuu kun olette itse melkein tai kuusikymppisiä kun lapsenne täyttää 20 vuotta?

En halua nyt mollata ketään, lapset eivät aina kysy aikaa ja paikkaa. Olen vain monesti miettinyt mitä kaikkea täytyy ottaa huomioon ja miten erilailla suhtautuu lapseen jonka on saanut " vanhoilla päivillä" +35vuotta.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain esikoiseni 35-vuotiaana. Ja jos pitäisi valita sainko hänet silloin vai ei ollenkaan, arvaa mitä valitsisin?

Vierailija
22/33 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässä valintoja tekemään, niin ei kyllä hyvin suju. Muistattehan myös, että max. 2 lasta, ettei kaverit naura, että " noiden vanhemmat on ollu jo neljä kertaa sillai" ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänestä oli hirveästi apua mummina kun tein 2 ekaa lasta sillä hän oli jäänyt silloin varhaiseläkkeelle. Hän suorastaan kinusi hoitaa lapsia ja muutenkin hänestä oli apua. Ystäväni joilla oli NUORET ISOVANHEMMAT eli n. 50 v olivat kateellisia koska eivät koskaan saaneet minkäänlaista apua vanhemmiltaan.

Töissäkin olen kuullut monelta kollegalta jotka ovat vajaa 50 ja päälle 50 että he ei niitä lastenlapsia jaksa hoitaa koska on omia menoja niin paljon.

Eli, oletkos ap ajatellut tätä puolta? Oma äitini on nyt 70 eikä näytä vieläkään ikälopulta. Taitaa sinun sukusi olla vanhannäköistä naamaa jo parikymppisenä kun noin ajattelet.

Vierailija
24/33 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan on silloin jo aikuinen, mitä sen kanssa pitäisi jaksaa? Yleensä kuusikymppiset ovat varsin hyväkuntoisia, työelämässäkin vielä.

Vierailija
25/33 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on jaksanut tällä hetkellä 14 vuotiaan veljeni kanssa ja itse on 53v.

Vierailija
26/33 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olen 36, eikä tulisi mielenkään tehdä enään lapsia. Tuskin onnistuisikaan.

No jos olet ikäistä kalkkismaisempi ja ennakkoluuloisempi 36v, niin tuskin kannattaakaan enää tehdä lapsia.

Vierailija
27/33 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

periaatteessa ihan hyvä perhe ja onnellinen, mutta toisinaan " häpeää" kun omat vanhemmat (jotka eivät ole näitä " nuorekkaita" ulkonäöltään...) näyttävät hänen isovanhemmiltaan, ja kaikki aina luulevat niin... Lapsi nyt 13-vee...

Vanhempien nuori ikä ei todellakaan takaa sitä, että vanhemmat olisivat kauniita, komeita ja hyvännäköisiä ja hoikkia ja upeita. Kyllä nuorissakin voi olla rupsahtaneita, ylipainoisia, homssuisia ja epäsiistejä ja huonotuloisia vanhempia, joita lapsi häpeää. Ei nuoruus takaa nuorekkuutta!

Vierailija
28/33 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei kerkiä näkemään lasten lapsiaan. No täällä yksi, jonka vanhemmat tekivät minut 29 v enkä ole ikuna nähnyt yhtään isovanhempaani!!! Että silleen...

No ap, kerro mikä on sitten mielestäsi oikea ikä tehdä lapsia??

MInä tein heti kun löytyi oikea mies 33v. Aiemmista olisi tullut avioerolapsia... olisko se sitten parempi?? Nuori äiti ja isä, mutta kun ei ole isää näkynyt 10 vuoteen....

Vierailija
29/33 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko lapsen häpeä niin suuri että hänen olisi parempi ollut jäädä syntymättä?

Vierailija:

periaatteessa ihan hyvä perhe ja onnellinen, mutta toisinaan " häpeää" kun omat vanhemmat (jotka eivät ole näitä " nuorekkaita" ulkonäöltään...) näyttävät hänen isovanhemmiltaan, ja kaikki aina luulevat niin... Lapsi nyt 13-vee...

Vierailija
30/33 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä todellakaan ole koskaan ajatellut, että se olisi kenenkään kannalta mikään ongelma. Todennäköisesti olen vielä täysillä työelämässä mukana silloin ja kuopus opintojen alussa. Jos hän tarvitsee taloudellista tukea, voin luultavasti auttaa häntä, niin kuin voi varmasti auttaa hänen neljää vanhempaa sisarustaankin. Mikähän tämän aloituksen pointti mahtoi olla?

Vierailija
31/33 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut lapset 35:n vuoden kummallakin puolella (vuoden ikäerolla) ja ikinä aikaisemmin en olisi edes halunnut saada lapsia. Nyt itää hieman ajatus, että iltatähti vielä 40 vuotiaana (mies ei tosin lämpene ajatukselle).

Vierailija
32/33 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on paljon traagisempiakin asioita kuten avioerot, pettäjämiehet, vakavat sairaudet ja onnettomuudet. Ei ole varmaan elämän suurimpiin onnettomuuksiin kuuluva asia jos joku SAA lapsen vanhemmalla iällä. Lapsi on lahja ja suuri rikkaus ja jos hänen äitinsä on vähän vanhempi, eikös ole kuitenkin hyvä että hänellä on äiti?

Vierailija
33/33 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsenteko aloitettiin alle parikymppisenä ja kun ei ehkäisyä paljon ollut, niin lapsia tuli yli nelikymppiseksi saakka. Itse olen syntynyt 70-luvun lopulla ja muistan lapsuudestani sen, että osa kavereiden äideistä oli parikymppisiä, osa yli nelikymppisiä (ja siltä väliltä). Ei sitä edes mitenkään ajatellut. Äitejähän ne kaikki vaan oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä