Mistä tiedän olenko miehen kanssa vain jotta ei tarvitse olla yksin?
Olen eronnut. Pari kuukautta eron jälkeen tapasin uuden miehen. Ihastuin. Nyt ollaan suhdetta pikkuhiljaa jatkettu eteenpäin. Välillä on omat tunteet mietityttänyt. Kunnes olen huomannut olevani taas korviani myöten ihastunut, aina enemmän mitä paremmin tutustutaan.
Nyt vietän viikonloppua ihan yksin. Lapset isällään. En ole suunnitellut viikonlopulle yhtään mitään. Kovasti tuntuu kuitenkin että jotain joutuu koko ajan kehittelemään, häiritsevää olla yksin. Kavereita ei asu lähellä, paljo ystäviä on, mutta kauempana ja heillä lapset ja perhe. Eli täytyy sopia näkemisestä jo hyvissä ajoin. Nyt kun ei ole sovittua, olen yksin.
On alkanut epäilyttää, että onhan tunteeni nykyistä kumppaniani kohtaan aidot. Mistä voin sen tietää? Etten vain ole ottanut häntä, koska en halua olla yksin?
Osaan tuon kyllä itseltäni aika hyvin piilottaa jos näin on, ikävöin ja kaipaan häntä paljon. Hänen kanssa minun on hyvä olla. Mutta en haluaisi joutua tälläisiä miettimään.. Onko kohtalotovereita tai huippuasiantuntijoita vinkkaamaan mistä opin tunnistamaan oikean tavoitteeni tässä?
Kommentit (3)
Jos pidät miehestä ja kaksistaan on hyvä olla, niin miksi mietit ja analysoit asioita liikaa? Anna mennä omalla painollaan. Usein kiintymys kasvaa hitaasti. Joku viisas on kerran sanonut: Rakkautta ei saa kiirehtiä.
Kun sinulla on omaa aikaa, älä ajattele yksinäisyyttä, vaan käytä arvokas aika keskittyen vain itseesi. Hemmottele ja ole hyvä itsellesi.
Sinun pitää rakastaa ja välittää myös itsestäsi. Viihdy itsesi seurassa.
Olipas ihania kommentteja. Kiitos :)
Minusta tuntuu, että olen eron jälkeen analysoinut kaikkea ihan liikaa, luottamus suhteiden pysyvyyteen meni eron myötä, minkä vuoksi tuntuu että teen asioista vaikeampia kuin ne oikeasti ovat. Paljon on kuulunut ympäriltä kommentteja " ei pidä alkaa uuteen suhteeseen liian pian, laastarihan se vain on". Näitä kun kuulee alkaa itsekin epäilemään omia tunteitaan.
Se ongelmani tässä yksinolossa varmaan vain onkin etten oikein osaa nauttia tästä omasta olosta. Tarkemmin kun alkaa miettimään, tämähän on aika kivaa, kun ei tarvitse huolehtia kuin itsestään. Vielä kun osaan pitää tämän ajattelutavan. :)
ap
Jos tuntuu, että olet ihastunut, miksi miettiä muuta. En tilanteessasi etenisi yhteenmuuttoon yms. koska nähtävästi ero suht tuore. Kyllä se aikanaan selviää, onko tunteet aitoja. Nauti nyt olostasi. Yksinolo voi tuntua omituiselta, myös, koska sulla on lapset ja luultavasti et ole pahemmin viime vuosina ollut yksin, kuin joskus sinkkuaikoina.