Tykkäätkö tuulisesta ja/tai sateisesta säästä?
Kommentit (31)
Tykkään kaikista ilmoista, joissa luonto näyttää voimaansa. Esim. ukkosmyräköitä on kiva katsella:) Se lokakuussa syntynyt.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 18:34"]
Tykkään kaikista ilmoista, joissa luonto näyttää voimaansa. Esim. ukkosmyräköitä on kiva katsella:) Se lokakuussa syntynyt.
[/quote]
Et kai sentään lähde ulos ukkosmyrskyllä? Sehän on vaarallista ainakin syrjäseudulla ja siinä kastuu heti läpimäräksi.
Tuulta inhoan, mutta vesisateesta tulee jotenkin autuas olo.
Vesisade ja puuskainen tuuli yhdessä saa mut pysymään sisällä, ellei ole ihan pakko mennä ulos. Sellaisella kelillä ei voi kuvitellakaan käyttävänsä sateenvarjoa, joten jos ei ole sadevaatteita, kastuu totaalisesti. Inhoan oikeastaan tuulta enemmän, sellainen kylmä tuuli saa vetämään hartiat korviin, vaikka olisi kuinka hyvin pukeutunut ja seurauksena on niskajumi ja päänsärky.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 18:42"]
Vesisade ja puuskainen tuuli yhdessä saa mut pysymään sisällä, ellei ole ihan pakko mennä ulos. Sellaisella kelillä ei voi kuvitellakaan käyttävänsä sateenvarjoa, joten jos ei ole sadevaatteita, kastuu totaalisesti.
[/quote]
Vedenpitävä hupullinen kuoriasu on tuollaisessa tilanteessa erinomainen vaihtoehto sadevaatteille. Se on mukavampi päällä mutta pitää täysin tuulen ja veden ja estää tehokkaasti rankkaakin vesisadetta kastelemasta alla olevia vaatteita.
Kuoriasu, anna mun kaikki kestää.
Kyllä, mutta en yhtä aikaa. Jompi kumpi ok. Sade, jos ei ole kaatosade, on aika virkistävää välillä, puhdistaa luontoa. Sade parempi kuin tuuli.
Tuulisesta säästä itse asiassa tykkään, jos tuuli on lämmin. :)
Tykkään kyllä, se on jotenkin rauhoittavaa.
Näin katupölykauden aikaan varsinkin sadepäivät ovat mieleeni. Kuiva tuulinen sää on pahin.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 18:10"]
Te ketkä tykkäätte, onko teillä vedenpitävät ulkoilupuvut?
[/quote]
En omista minkäänlaista "ulkoilupukua". Minulla on öljykangastakki ja pitkä sadetakki, joissa molemmissa on huppu. Vedenpitävät saappaat tai saapikkaat löytyvät. Minusta ei ole vaarallista, jos vähän kastuu. Sitten pääsee kuitenkin lämpimään suihkuun ja juomaan vaikka irkkukahvit villasukat jalassa.