Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkukoirien omistajat!

Vierailija
08.03.2014 |

Tiedättekö yhtään mitään koirien kasvatuksesta? Kuinkahan moni teistä on käynyt pentukoulutuksessa tai ylipäätään missään koirakoulussa? Onko se pikkukoira vaan söpö rakkauspakkaus jota kohdellaan kuin kuninkaallista siellä kotona? Hihitellään kun se räksyttää tai vihoittelee muille koirille. Niin ja eihän pikkukoirien puremat missään tunnu....

Oikeest ihmiset, ne pikkukoirat on KOIRIA siinä missä kultsut, sakemannit, tanskandogit ym ym. Ne täytyy myös kouluttaa. Niidenkin pitää osata käyttäytyä ja ihan yhtä hyvin vois pikkukoirillekin vaatia kuonokoppaa.

Tämä purkautumiseni johtuu tuolta toisessa ketjussa olleista kirjoituksista. 

95% pikkukoirien omistajista ei tiedä hölkäsen pöläystä koirien kasvattamisesta ja kouluttamisesta. Huutaa ja räksyttää muille samalla tavalla kuin koiransakin.

Se pitbullien omistaja teki väärin pitäessää koiriaan vapaana, siitä olen samaa mieltä, mutta sitten tulee nämä kaikkitietävät pikkukoirien omistajat jotka teilaa kaikki säkäkorkeudeltaan yli 30 cm koirat. 

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä!!! Pahimmat räksyttäjät ja näykkijät alueemme koirista on juuri tuollaisia pikkukoiria. Koulutus on jäänyt kokonaan välistä. Omistajat eivät ymmärrä, että koiria ne pienetkin koirat ovat!

Vierailija
2/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin! Pienemmät koirat on järjestään niitä, jotka haastavat riitaa ja aiheuttavat kärhämät. Loppusilauksen antaa sitten omistaja omalla osaamattomuudellaan ja ymmärtämättömyydellään. Kun sitten joskus joku toinen provosoituu ja rähähtää, mennään itkemään iltapäivälehdille, että paha tappajakoira yritti syödä meidän tussen! Pippurisumutetta silmille ja nirri pois sekä tappajakoiralta että isännältä!

Se on sitten kumma, kun vika on aina muissa paitsi itsessä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voivoi kun tappajakoirien omistajat nyt hikeentyivät :DD

Vittu te piskinomistajat olette naurettavaa porukkaa.

Vierailija
4/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma havaintoni on, että haukkuvia koiria on niin pienissä kuin isoissakin... Kuonokopat siis ihan kaikille, kun ulos painellaan ja REMMISSÄ ei vapaana, kun ei se oma näemmä tottelekaan ihan AINA.

Vierailija
5/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt missään koulutuksessa, mutta koirani ovat tottelevaisia ja hyvin käyttäytyviä.

En allekirjoita prosenttiasi. Pikkukoirissa on ehkä vähän enemmän huonosti koulutettuja, mutta kyllä niistä suurin osa on opetettu ja käyttäytyy hyvin.

Vierailija
6/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi isoa, nyvin käyttäytyvää koiraa. Joka ikisellä ulkoilureissulla vastaan tulee pieniä koiria, jotka tempovat, murisevat, räksyttävät ja hyökkäilevät kohti. Isännät yleensä seisovat paikallaan hihna pinkeenä ja odottavat, että me mennään ohi. Kertokaapa pienten koirien omistajat, miksi on niin vaikea opettaa itseä ja koiraa ohittamaan nätisti muut, kun se onnistuu meiltä isommiltakin?

Vierailija
7/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on paljon parjattu pikkukoira, tottelevaisuusvalio. Toimii kuin ajatus, ei räksytä, ei hypi silmille. Ohitustilanteet mennään meidän puolelta mallikkaasti, vaikka vastaantulija rähisee hampaat irvessä ja niskakarvat pystyssä nelivetoa tempoen. Enimmäkseen ulkoilutan irrallaan, mutta käskyn alla. Kun haluan antaa koiralle vapauden, laitan sen hihnaan ja annan nuuskia puskat ja pientareet. Eniten kauhua lähiympäristössä kylvää raivohullu belgianpaimenkoira.

Vierailija
8/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on sairas.. sä voit ap hakea apua! Soita ensiapuun ja selitä tilanteesi. Ottavat kiireellä sinut sisään.

Vierailija
9/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukoirat on ihania. Kyllä isotkin on.

Vierailija
10/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pikkukoira ja reippaasti isompikin, molemmat on koulutettu. Ja ekat 3v onkin mennyt ihan mallikkaasti. MUTTA muutama kk sitten yksi iso hyvin koulutettu koira hyökkäsi meidän pikkukoiran kimppuun ja sen koommin ei meidän fifi ole enää ollutkaan niin asiallinen... Pelkoaanhan se varmasti räkyttää nyt, mutta en vaan saa sitä enää samanlaiseksi rennoksi koiraksi kuin se ennen oli. Ei se toki kaikille hauku, mutta liian monelle.

Vierailija
11/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että koosta riippumatta koira on koulutettava. Itselläni on kaksi chihuahua rotuista koiraa, joiden kanssa pennusta saakka käynyt koirakoulussa, koska rodun edustajasta helposti tulee muuten isommille koirille räkyttävä ja "vihainen". Ja koirani ovat hyvin tottelevaisia, vaikka minun "rakkauspakkauksia" ovatkin.

Mielestäni koira on onnellisempikin, kun on koulutettu ja itsevarma. Koira joka pelkää kaikkea ja reagoi näin ollen räkyttämällä ja hyökkäilemällä, tuskin on kovin onnellinen.

Vierailija
12/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti koulutettujen pikkukoirien omistajien hyväksi on sentään sanottava, että ovat tajunneet, ettei taidot riitä isomman koiran kouluttamiseen. Remmirähjät on rasittavia, mutta isot koirat, jotka ei ole omistajansa hallinnassa, on se todellinen ongelma. Tämä ei ole mitään isojen koirien syrjintää (eikä sitä ollut tuolla toisessakaan ketjussa, en ymmärrä minkä lasien läpi niitä juttuja oikein luit), vaan ihan fysiikan lakeihin perustuva fakta: suurempi massa ja suurempi puruvoima aiheuttavat suurempaa vahinkoa.

Vierailija
13/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneks ne koulutustaidottamat on ottanu sen pikkukoiran eikä amstaffia. Ensimmäinen huonoissa käsissä ärsyttävä, jälkimmäinen vaarallinen.

Jos ottaa ison koiran niin se on hallittava koska aiheuttaa enemmän vahinkoa. Jos toinen koira provosoi niin silti on hallittava se koira ja jos se on iso niin sitä suuremmalla syyllä. Chihu ei sentään saa ketään tapettua.

Vierailija
14/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 15:54"]

No onneks ne koulutustaidottamat on ottanu sen pikkukoiran eikä amstaffia. Ensimmäinen huonoissa käsissä ärsyttävä, jälkimmäinen vaarallinen.

Jos ottaa ison koiran niin se on hallittava koska aiheuttaa enemmän vahinkoa. Jos toinen koira provosoi niin silti on hallittava se koira ja jos se on iso niin sitä suuremmalla syyllä. Chihu ei sentään saa ketään tapettua.

[/quote]

Harmi ettei kaikki isojen koirien omistajat tätä tajua...

Vierailija
15/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, 90% tapaamistani pikkukoirista murisevat ja haukkuvat ohikulkeville koirille! 

Vierailija
16/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko yleistää vielä vähän mustavalkoisemmin? Aivan kuin koiranomistajia voisi luokitella heidän koiransa rodun perusteella.

Vierailija
17/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri mieltä. Kasvatan pikkukoiria ja kyllä, minä osaan kouluttaa koiria, olen kilpaillutkin menestyksellä tottelevaisuuskokeissa. Mutta olen oikeasti sitä mieltä, että useimmat jo rotuominaisuuksiltaan aika rauhalliset pikkukoirat eivät tarvitse muodollista koulutusta ollakseen hyviä ja muille harmittomia lemmikkejä. Tavallinen arki ja arjen ohessa ohjaaminen riittää, ei ole välttämättömiä koirakoulut eikä kirjojen lukemisetkaan. Meillä lapsuudenkodissa oli vieläpä aika vaativia metsästyskoiria ja oikein mukavia lemmikeitä oli, vaikkei niitä erityisesti kukaan kouluttanut... 

"Samaa mieltä, 90% tapaamistani pikkukoirista murisevat ja haukkuvat ohikulkeville koirille! "

Tuo on semmoinen juttu että monia koiranomistajia tuo käytös ei häiritse ollenkaan, ja siksi he eivät ole kouluttaneet sitä pois. Monen mielestä on jopa söpöä kun pienet ärhentelee. Omat koirani eivät räkytä ohitettaessa, mutta eipä minua kyllä yhtään häiritse sekään jos joidenkin toisten koirat räkyttävät. Pääasia kunhan niitä ei päästetä omien koirieni iholle, jos en anna lupaa.

Vierailija
18/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muo ainakin rasittaa olla kävelyllä kahden ison koiran kanssa, kun 80% lähiseudun pikkukoirista räksyttää aina meidän mennessä ohi. Meidän koirista ei saa vihaisia millään, mut kyllähän ne vähän ihmettelee, että mikä ihme noilla pikkukavereilla on hätänä, kun huutavat kurkku suorana. Ei siinä oo mitään nauramista (vaikka näitä hekottelijoita löytyy), kun pikkukoira räksyttää niin, et korvat soi. Kyllä muo ainakin hävettäis liikkua moisen häirikön/häiriköiden kanssa. Pelkoahan se varmaan on, mut pitäisköhän sille yrittää tehdä jotain?

Eihän ne ohitustilanteet tai muukaan elämä koirien kanssa aina mene ihan oppikirjan mukaan, mut jos koko lenkki olisi tollasta kiljumista niin hullukshan sitä tulis.

Vierailija
19/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme pikkukoiraa. Kaikki käyneet tai käyvät koulutuksessa. Joka päivä koirapuistoillaan. Hyvin usein olen ainut pikkukoirallinen puistossa...

Vierailija
20/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi pikkukoiraa. Toinen ok muiden koirien kanssa. Sama koulutus. Toinen räksyttää ja murisee. En päästä sitä muiden urosten luokse ja on kytkettynä. En ole kokenut ongelmaksi, eikä kukaan asiasta ole kohta 10 vuoden aikana avautunut ulkoillessa. Ihmisillä on liikaa aikaa jos kiihtyy näin pikkukoirien räksyttämisesti.