Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin Tampereen Keskustorin nimi on vaihdettu Jugendtoriksi?

Vierailija
02.05.2025 |

"Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen järjestämä kulkue ja tapahtuman vastamielenosoittajat ottivat yhteen vapunpäivänä Tampereen Jugendtorilla."

https://yle.fi/a/74-20159315

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan se Keskustorin eteläosa. 

Vierailija
2/16 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jugend-tori on siinä varsinaisen torin toisella puolella, siinä mistä linja-autotkin lähtevät. Sen komean jugend-talon edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jugend-tori on siinä varsinaisen torin toisella puolella, siinä mistä linja-autotkin lähtevät. Sen komean jugend-talon edessä.

Eli niiden osoitteetkin on Jugendtori 1, Jugendtori 2 jne?

Vierailija
4/16 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli niiden osoitteetkin on Jugendtori 1, Jugendtori 2 jne?

No eipä ole. Tuokin Hesen talo on Keskustori 5. Se jugendtalo (tai yksi niistä?) näkyy oikealla hiukan).

https://res.cloudinary.com/dgpzk3967/images/f_auto,q_auto,ar_400:300,c_…

Vierailija
5/16 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiden bussien päätepysäkiksi on kyllä merkitty "Keskustori".

Vierailija
6/16 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ollut ennen Frenkkelin aukio?

Vierailija
7/16 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ollut ennen Frenkkelin aukio?

Ei, se on sata+ metriä pohjoiseen. Frenckellin, jos tarkkoja ollaan.

Vierailija
8/16 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan Hitler-jugend -toria!

Vierailija
9/16 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellainenhan sopii hyvin noille mielenosoituspaikaksi. Hitler jugend.

Vierailija
10/16 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut koskaan kuullutkaan ja olen ollut tamperelainen jo 30 vuotta! Sama monella muulla. Sehän on Keskustori!

Vierailija
11/16 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut koskaan kuullutkaan ja olen ollut tamperelainen jo 30 vuotta! Sama monella muulla. Sehän on Keskustori!

Keskustori on edelleen keskustori, tämä jugend-tori -aukio on siinä ratikkakiskojen ja tien toisella puolella, sitä keskustoria vastapäätä.  olen myös Tamperelainen, ja kuullut kyllä tuon jugend-tori nimityksenkin aiemmin. Joskus aiempina vappuina ne puheet ja muut tapahtumat on olleet sillä toisella puolella. Eli nyt tällä jugend-torin puolella. 

Vierailija
12/16 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustori on edelleen keskustori, tämä jugend-tori -aukio on siinä ratikkakiskojen ja tien toisella puolella, sitä keskustoria vastapäätä.  olen myös Tamperelainen, ja kuullut kyllä tuon jugend-tori nimityksenkin aiemmin. Joskus aiempina vappuina ne puheet ja muut tapahtumat on olleet sillä toisella puolella. Eli nyt tällä jugend-torin puolella. 

Se jugendtorikin on Keskustoria.

Vierailija
13/16 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se jugendtorikin on Keskustoria.

Juu on, mutta eri puolella kun se "varsinainen" tori. Googlaa kuvahaulla, niin ymmärrät. 

Vierailija
14/16 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sää et sitten varmaan oo tarpeeks vanha. Mää oon ollu tamperelainen 51 vuotta. Eikä tule yllätyksenä, että se koko aukio, joka pohjoisessa alkaa Satakunnankadusta, rajautuu lännessä Aleksis Kivenkatuun ja etelässä/idässä Keskustori -katuun on nimeltään Keskustori. Ja koska se on niin iso alue, niin siellä Keskustorilla on erikseen nimettyjä alueita, kuten Jugendtori Hämeenkadun eteläpuolella ja Frenckellin aukio Frenckelinaukio-kadun pohjoispuolella. Samalla lailla kun Keskustori, Kaleva ja Kalkku on Tampereella. Helpompihan se on vaikka tapaamisesta sopia, kun vähän edes tietää, mihin kohtaan Keskustoria pitää suunnistaa. Jo koulussa opetettiin, että se on suurempi kuin Moskovan Punainen tori.

Vierailija
15/16 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsutteko ikinä Tampereen keskustaa nimellä Nalkala, Kaakinmaa, Kyttälä yms? Esim. jos sovitte tapaamisen, sanotteko "nähdään tässä Nalkalassa" Vai "Nähdään keskustassa"?

Vierailija
16/16 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tamperelainen 70 vuotta enkä ikinä ole kuullut puhuttavan Jugendtorista, vain Keskustorista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme