Milloin Tampereen Keskustorin nimi on vaihdettu Jugendtoriksi?
"Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen järjestämä kulkue ja tapahtuman vastamielenosoittajat ottivat yhteen vapunpäivänä Tampereen Jugendtorilla."
Kommentit (16)
Jugend-tori on siinä varsinaisen torin toisella puolella, siinä mistä linja-autotkin lähtevät. Sen komean jugend-talon edessä.
Vierailija kirjoitti:
Jugend-tori on siinä varsinaisen torin toisella puolella, siinä mistä linja-autotkin lähtevät. Sen komean jugend-talon edessä.
Eli niiden osoitteetkin on Jugendtori 1, Jugendtori 2 jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli niiden osoitteetkin on Jugendtori 1, Jugendtori 2 jne?
No eipä ole. Tuokin Hesen talo on Keskustori 5. Se jugendtalo (tai yksi niistä?) näkyy oikealla hiukan).
https://res.cloudinary.com/dgpzk3967/images/f_auto,q_auto,ar_400:300,c_…
Vierailija kirjoitti:
Niiden bussien päätepysäkiksi on kyllä merkitty "Keskustori".
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ollut ennen Frenkkelin aukio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ollut ennen Frenkkelin aukio?
Ei, se on sata+ metriä pohjoiseen. Frenckellin, jos tarkkoja ollaan.
No sellainenhan sopii hyvin noille mielenosoituspaikaksi. Hitler jugend.
En ollut koskaan kuullutkaan ja olen ollut tamperelainen jo 30 vuotta! Sama monella muulla. Sehän on Keskustori!
Vierailija kirjoitti:
En ollut koskaan kuullutkaan ja olen ollut tamperelainen jo 30 vuotta! Sama monella muulla. Sehän on Keskustori!
Keskustori on edelleen keskustori, tämä jugend-tori -aukio on siinä ratikkakiskojen ja tien toisella puolella, sitä keskustoria vastapäätä. olen myös Tamperelainen, ja kuullut kyllä tuon jugend-tori nimityksenkin aiemmin. Joskus aiempina vappuina ne puheet ja muut tapahtumat on olleet sillä toisella puolella. Eli nyt tällä jugend-torin puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustori on edelleen keskustori, tämä jugend-tori -aukio on siinä ratikkakiskojen ja tien toisella puolella, sitä keskustoria vastapäätä. olen myös Tamperelainen, ja kuullut kyllä tuon jugend-tori nimityksenkin aiemmin. Joskus aiempina vappuina ne puheet ja muut tapahtumat on olleet sillä toisella puolella. Eli nyt tällä jugend-torin puolella.
Se jugendtorikin on Keskustoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se jugendtorikin on Keskustoria.
Juu on, mutta eri puolella kun se "varsinainen" tori. Googlaa kuvahaulla, niin ymmärrät.
Vierailija kirjoitti:
Sää et sitten varmaan oo tarpeeks vanha. Mää oon ollu tamperelainen 51 vuotta. Eikä tule yllätyksenä, että se koko aukio, joka pohjoisessa alkaa Satakunnankadusta, rajautuu lännessä Aleksis Kivenkatuun ja etelässä/idässä Keskustori -katuun on nimeltään Keskustori. Ja koska se on niin iso alue, niin siellä Keskustorilla on erikseen nimettyjä alueita, kuten Jugendtori Hämeenkadun eteläpuolella ja Frenckellin aukio Frenckelinaukio-kadun pohjoispuolella. Samalla lailla kun Keskustori, Kaleva ja Kalkku on Tampereella. Helpompihan se on vaikka tapaamisesta sopia, kun vähän edes tietää, mihin kohtaan Keskustoria pitää suunnistaa. Jo koulussa opetettiin, että se on suurempi kuin Moskovan Punainen tori.
Kutsutteko ikinä Tampereen keskustaa nimellä Nalkala, Kaakinmaa, Kyttälä yms? Esim. jos sovitte tapaamisen, sanotteko "nähdään tässä Nalkalassa" Vai "Nähdään keskustassa"?
Olen ollut tamperelainen 70 vuotta enkä ikinä ole kuullut puhuttavan Jugendtorista, vain Keskustorista.
Se on vaan se Keskustorin eteläosa.