Jumalauta näitä viikonloppuja.
Aina sama kaava. Lauantaina kauppaan sit kotiin ja jotain luonasta. Pyykit koneeseen ja likaisten lajittelu. Kuppi kahvia. Sit pitääkin vaan olla. Mies nukkuu sohvalla ja lapsi vaan notkuu pelin äärellä. Ei voi imuroida kun mies häiriintyy ja lapsi ei kuulu peliään. Toki pölyt voi pyyhkiä ja vessat pestä mutta siihen ei mene kauaa. Sit istun vaan ja ihmettelen. Välillä patistan lasta menemään ulos.
Si kun mies herää, pitääkin alkaa ruoanlaittoon ja siivomiset jää sunnuntaille.
Vittu että mua vituttaa. Viikonloput valuu hukkaan ja sunnuntaina sit edessä ne inhottavimmat kotityöt sekä lapsen läksyt ym. Maanantai kun tulee niin tuntuu ettei ole viikonloppua ollutkaan.
Ikinä ei voi mitään kivaa tehdä. Viikonlopun kokokohta meidän perheessä on lauantaiaamupäivän cittarireissu. Sielä sit mietitään mitä mies haluu syödä.
Pakko oli vaan päästä purkaa tätä vitutusta jonnekin.
Kommentit (37)
Ap on vähintäänkin painajaismaisen läheisriippuvainen eikä ole kasvanut aikuiseksi. Oksettaa kun aikuinen nainen mankuu, että sen hyvinvointi on noin kiinni muista . Yök.
Kyllä ilman rahaakin voi tehdä asioita siis muutakin kuin itkeä että aina on tylsää!
Miten se mies siellä soffalla estää sinua elämästä?
Anna sen nukkua ja lähde lapsen jonnekin...ihan minne vaan vaikka kirjastoon jos et muuta keksi tai kaffilaan (kai sulla 10e on?)
Ja ennenkuin lähdet niin jätä sille ukolle lappu mitä siivoushommia tekee kun herää.
Onko teillä kavereita tai sukulaisia missä kyläillä?
Entäs elokuvat tai se uimahalli nyt ainakin on halpa keikka lapsen kanssa?
Nosta perse pois soffasta ja älä vietä viikonloopua vessaa kuuratessa kun senkin voi pesaista vaikka jo to-illalla tai sitten ukkos pesee sen tai anna olla.
Mä en nyt oikein ymmärtänyt tuota vuodatusta. Jos inhoat siivoamista, niin miksi sitten et keksi mitään muuta tekemistä? Lauantain odotat, että pääset siivoamaan ja sitten sunnuntaina ärsyttää, kun pitää siivota? Mitä ihmettä sinä sitten haluaisit tehdä sunnuntaina, jos et muulloinkaan keksi muuta tekemistä, kun siivoamisen? Miksi et voi imuroida jonain arki-iltana tai pistää miehen imuroimaan? Miksi ne inhottavimmat jutut pitää jättää viikonloppuun? Ja miksi et voi miehen nukkuessa vaikka lukea tai kuunnella musiikkia kuulokkeilla tai tehdä käsitöitä tai mitä ikinä ihmiset kotonaan tekee? Kyllähän nyt vapaa-ajastaan voi nauttia ilmaiseksikin, mutta oma valintasi, jos istut peukaloita pyöritellen.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 14:44"]
Sitä vaan että pidä se siivouspäivä esim. torstaina. Saat perjantaina aloittaa viikonlopun! Vai oletko niin laiska ettet jaksa mitään tehdä töiden jälken??
[/quote]
Pakko vastata tähän, että itse en työpäivän jälkeen jaksa siivota, se ei laiskuudesta johdu. Olen perjantaihin mennessä niin poikki, että ei mitään jakoja siivoamiseen ennen lauantaita. Työni on rasittavaa ja nukun viikolla aina huonosti, yöunet jäävät 4-6 tuntiin.
en ole ap.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 14:45"]Itse voisin lähteä kans kävelylle mutta teloin jalan eikä se just nyt kestä kävelyä. Ap
[/quote]
Käytkö kaupassa tai siivoatko kotona pyörätuolilla vai miksi nuo hommat onnistuu, mutta et muka pysty käymään kävelyllä?
Voi kun mun viikonloput olisi noin leppoisia. Perjantaisin on ekaluokkalaisen harrastus, muuten otetaan rauhallisesti. Lauantaisin on pikkuveljen harrastus aamupäivällä ja sunnuntaisin taas ekaluokkalaisen. Me vanhemmat käymme jossain välissä kuntosalilla tai lenkillä jos mahdollista.
Joka ikinen viikko on jollain tai kaikilla jotkut juhlat, JOKA viikko. Kaverisynttärit, työpaikan illanvietto tai jotkut muut kissanristiäiset. Pitää hommata lahja, miettiä vaatteet, aikataulut ja kuljetukset.
Tällä hetkellä myös rakennutetaan mökkiä ja mies on joka toinen viikonloppu työmaalla.
Jossain välissä pitäisi tavata vanhempia, sisaruksia, isovanhempia ja muita sukulaisia, omista ystävistä puhumattakaan.
JA lisäksi pitää pestä pyykkiä, käydä kaupassa, laittaa ruokaa, siivota keittiötä jne. Viikkosiivous on kyllä ulkoistettu siivoojalle, mutta eihän siihen mene kahdelta ihmiseltä kuin 1,5 tuntia.
Miten sä sinkkuna pärjäät, jos nyt jo tarvitset miestä kauppareissuille???
Kävelylle et pääse, mutta kova hinku on kotona imuroida ja pölyjä pyyhkiä. Mitä jos nyt antaisit sen jalan levätä.
Lue joku hyvä kirja tai katso joku elokuva. Shoppaile nettikaupoissa, leivo tms.
tai ota vaikka sidukka kun kuulostat vähän kireältä!
Voi hellanlettas mitä tilitystä taas. Ihan itse olet viikonlopun kuviosi järjestänyt. Keksi jotain muuta tekemistä ja käske sen miehesi osallistumaan perheen arkeen. Ilmeisesti teidän suhde on täysin "urautunut" ja viikonloppuisinkaan ei tehdä mitään yhdessä.
Kannattaisi kenties käyttää se energia johonkin muuhun kuin täällä tilitykseen.
Mulla ihan sama. Tosin mulla lapset lähtee isälleen lauantaina. Sitten vuorossa parin tunnin siivousurakka. Aamulla käynti lasten kanssa Siwassa/Lidlissä. Vaikka olen yksin , vituttaa.
Iske sille äijälle imuri käteen. Sano, että sun vuoro tänä viikonloppuna siivota.
No naiset, tehkää jotain !! Menkää leffaan, teatteriin, uimahalliin, kirjastoon, museoon, keilaamaan. Jos mies ei lähde, niin lapsen kanssa kahdestaan tai yksin/ kaverin kanssa.
Elämä on lyhyt, elä se!
:) :) vähän samat tunteet täälläkin. Perjantaisin aina ihan fiiliksissä, että JEE viikonloppu. Mut sit la just noi pakolliset kaupat ja siivoukset ym. Ja sit onkin jo sunnuntai. Jos nyt siis oikeen kyyniseksi heittäytyy... Jotain pitäis keksii. Nyt kylläkin niiiiin ihana ilma, että mennään porukalla ulkoilemaan!!! :) tsemppiä viikonloppuun!
Sitä vaan että pidä se siivouspäivä esim. torstaina. Saat perjantaina aloittaa viikonlopun! Vai oletko niin laiska ettet jaksa mitään tehdä töiden jälken??
No ei kovin hauskalta tosiaan kuulosta. Tee hyvä ihminen asialle jotain. Onhan kyseessä oma elämäsi. Mikset vietä sitä niin kuin haluat? Ja miksi niitä kotitöitä on pakko tehdä niin paljon viikonloppuna?
Meidän viikonloppu menee näin: Eilen illalla oltiin koko perhe (paitsi nuorin) leffassa. Tänään köllittiin pitkään sängyssä, kunnes kaksi lasta lähti ulos leikkimään. Minä, mieheni ja vanhin lapsi siirryttiin löhöilemään sohvalle ja katsottiin pari viikolla tallennettua sarjaa ja kuopus otti iskän sylissä päikkärit. Kohta aletaan yhdessä tekemään ruokaa ja sitten pelataan koko perhe wiitä, mennään saunaan ja ehkä katsotaan joku leffa tai sitten pelataan vielä. Kotitöitä en tee yhtään vaan haluan viettää perheen kanssa aikaa. Yleensä käydään laskettelemassa tai jotain muuta sellaista, joten on ihana välillä pitää ihan löhöpäivä kotona. Huomenna mennään uimaan ja sen jälkeen kahdella lapsella on harrastustreenit.
Suosittelisin, että keskustelet miehesi ja lapsesi kanssa ja kerrot mitä toivoisit ja haluaisit tehdä esim. yhdessä koko perheen kanssa.
Harvoin on varaa lähteä jonnekin. Mieheltä en ala rahaa ruinaamaan.
Kotona siis nökötän ja yritän patistaa tuota lasta ulos. Itse voisin lähteä kans kävelylle mutta teloin jalan eikä se just nyt kestä kävelyä. Ap
Nro 8. Olen monen monta kertaa keskustellut tästä ja vastaus on aina myöntäbä mutta silti asia ei muutu. Kysyin tänään että voitaisko mennä vaikka lounaalle jonnekin, niin vastaus oli ei nyt ja blaa blaa.
Ap
Nro 8. Olen monen monta kertaa keskustellut tästä ja vastaus on aina myöntäbä mutta silti asia ei muutu. Kysyin tänään että voitaisko mennä vaikka lounaalle jonnekin, niin vastaus oli ei nyt ja blaa blaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 16:21"]
Olisipa ystäviä lähellä, niin ja joskus sitä ylimääräistä rahaa. Olis kiva myös koko perhe käydä vaikka kävelyllä, mutta ei. Minulla ei ole ajokorttia joten olen kaupassakäyntien suhteen riippuvainen miehestä.
Yksin tylsä mennä kävelylle tai uimaan.
Päätin että laitan maanantaina eropaperit vetämään. Mies saa ottaa lapsen, minä muutan yksin asumaan. Saanpa tehdä mitä haluan koska haluan. Nukkukoot mies ja lapsi ja eläkööt paskassa. Mulle riitti nyt. Prkle.
Ap
[/quote]
Ei sun tarvitse sinne kauppaan mennä mukaan, lähetä mies.
Kauppaan et pääse ilman autoa, mutta uimahalliin kuitenkin? Missä oikein asutte?
Kavereita saa kun lähtee ulos eikä nyhvää sisällä miehen määräiltävänä. Ja kyllä yksinkin voi mennä kävelylle tai uimahalliin.