Kokemuksia rintojen pienennyksestä?
Olen pohtinut pitkään ja asiasta jo kysellyt lääkäriltäkin, mutta eivät haluaisi leikata, kun ei ole lapsia ja muutenkin nuori. Rintani eivät todella isot ole, haittaavat kyllä elämää niin fyysistä kuin psyykkista puoltakin.
Onko täällä ketään operaatiossa käyneitä? Kannattiko? Jäikö pahat arvet, vaikka eipä ne ole pääasia.
Kommentit (9)
Kaveri oli kuukauden saikulla, muuten ei ollut ongelmia, mutta arvet ovat todella rumat ja lähemmäs puoli vuotta oli kielto nostaa mitään kiloa painavampaa... mutta niska-hartia oireet ovat kadonneet taivaan tuuliin, joten mielestään silti kannatti. Lapset oli siis jo tehty.
Ryppytissit? Enpä kauheesti välitä miesten mielipiteistä olen siinä suhteessa hieman itsekäs, jos ei mies pidä rinnoistani vaikka ryppyisinä niin oma on ongelmansa. Oma avopuoliso sanoi, että onpahan saanut nauttia niistä tähän asti.
Minulle suositeltiin lisää liikuntaa selälle ja hierojalla käyntiä ja jos ongelma ei häviä niin leikkaavat, vaikka ei ole vielä lapsia. Yritän sinnitellä tämän ongelman kanssa vielä, kun haluaisin muutaman vuoden sisään ensimmäisen lapsen.
-ap
Tee mieluummin eka se lapsi/lapset, sitten vasta pienennytät. Siihen asti vaan tehokkaasti jumppaat, vneyttelet ja voimistat yläkroppaasi, niin pärjäät jonkun ajan hyvin/paremmin.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:04"]
Kaveri oli kuukauden saikulla, muuten ei ollut ongelmia, mutta arvet ovat todella rumat ja lähemmäs puoli vuotta oli kielto nostaa mitään kiloa painavampaa... mutta niska-hartia oireet ovat kadonneet taivaan tuuliin, joten mielestään silti kannatti. Lapset oli siis jo tehty.
[/quote]
Ei siitä tule saikkua kuin muutama päivä. Ja se nostokielto on voimassa viikon leikkauksesta, mistä sä oikein revit noita juttuja?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:04"]
[/quote]
Ei siitä tule saikkua kuin muutama päivä. Ja se nostokielto on voimassa viikon leikkauksesta, mistä sä oikein revit noita juttuja?
[/quote]
Kaverini oli tämän leikkauksen myötä kuukauden saikulla, poissa töistä, ymmärrätkö? Nostelukielto oli lähemmäs puolivuotta, en revi mistään, tiedän faktaksi. Kerroin hänestä, kuten ap pyysi, kokemuksia.
Minä olen ollut pienennysleikkauksessa. Tulos on ihan ok, mutta en voi sanoa, että ei koskaan yhtään kaduttaisi. Tunto meni eikä selkävaivat parantuneet.
Kävin leikkauksessa n. puoli vuotta sitten ja olen itse todella tyytyväinen. Mulle ei jäänyt kovin pahannäköisiä arpia, mutta kyllähän ne huomaa esim. uimahallissa suihkussa ja saunassa. Mutta eivät haittaa minua yhtään. Leikkauksesta toipuminenkin sujui yllättävän hyvin, taisin olla 3 viikkoa saikulla. Leikkaushaavojen kanssa tuli vähän ongelmia, mutta se on hyvin tavallista, ja jos olisin malttanut ottaa rauhallisemmin, niiltäkin olisin saattanut välttyä.
Olen päälle kolmekymppinen ja lapset on tehty, joten asiaa ei tarvinnut minun eikä lääkärinkään juuri miettiä, vaan ihan selvä juttu oli, kun itse päätin että tämän haluan. Niska- ja hartiaseudun kivut hävisivät, selkä on paremmassa kunnossa ja onhan se mukavampaa kun vaatteetkin istuu paremmin. Elämänlaatu parani huomattavasti leikkauksen takia ja nyt pystyn harrastamaan esim. liikuntaa ihan eri tavalla kuin ennen.