Jumalauta näitä viikonloppuja.
Aina sama kaava. Lauantaina kauppaan sit kotiin ja jotain luonasta. Pyykit koneeseen ja likaisten lajittelu. Kuppi kahvia. Sit pitääkin vaan olla. Mies nukkuu sohvalla ja lapsi vaan notkuu pelin äärellä. Ei voi imuroida kun mies häiriintyy ja lapsi ei kuulu peliään. Toki pölyt voi pyyhkiä ja vessat pestä mutta siihen ei mene kauaa. Sit istun vaan ja ihmettelen. Välillä patistan lasta menemään ulos.
Si kun mies herää, pitääkin alkaa ruoanlaittoon ja siivomiset jää sunnuntaille.
Vittu että mua vituttaa. Viikonloput valuu hukkaan ja sunnuntaina sit edessä ne inhottavimmat kotityöt sekä lapsen läksyt ym. Maanantai kun tulee niin tuntuu ettei ole viikonloppua ollutkaan.
Ikinä ei voi mitään kivaa tehdä. Viikonlopun kokokohta meidän perheessä on lauantaiaamupäivän cittarireissu. Sielä sit mietitään mitä mies haluu syödä.
Pakko oli vaan päästä purkaa tätä vitutusta jonnekin.
Kommentit (37)
No mulla se on kans kokoajan työtä ja vaivaa. Ja kyllähän tuo joskus kyllästyttää aloittaa samat työt aasta ööhön.
Pitää vaan välillä pakottaa ittensä lenkille, shoppaileen tai jotain muuta elämää ku kotona pyöriminen. Tsemppiä!
Suosittelen, niinkuin joku jo ehdottikin, että kaikki velvollisuudet hoidatte viikolla, eli vaikka keskiviikkona koti kuntoon, niin ei tarvii viikonloppuna siivota, ja viikonlopun ruokaostokset torstaina!! Siis ne pakolliset. Sitten perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina voi kolmena päivänä tehdä pelkästään kivoja juttuja. Tehkää niin että jokainen valitsee itselleen jotakin kivaa ja järjestätte niin että jokaisen kivat toteutuu. Esim jos miehellesi kivaa on maata sohvalla rauhassa, niin hyvä, voi tehdä niin kun ruuat ja siivoukset on hoidettu aikaisemmin, jos lapsi haluaa pelata, niin hyvä - nyt sun vaan pitää keksiä mitä itsekin haluat!
Eniten ongelmalta kuulostaa sun asenne. Jos et itse käsitä sitä, niin jatkossakin elämäsi tuntuu kurjalta. Mies ja lapsi sen sijaan kuulostavat nauttivan elämästä. Mikset itsekin käy ostamassa herkkuja ja katso hyvä leffa tai lue kirjaa? Tai mene uimaan tai ystävän luo kahville ja pyydä, että mies hoitaa välillä imuroinnit.
Hah. Mä en kyllä alkais kuunnella mitään valituksia laiskottelijoilta silloin kun minä siivoan. Se on voi voi jos unet häiriintyy tai tenava ei kuule peliään. Meillä ei kukaan uskalla tulla valittamaan, koska tietävät, että joutuvat muuten hommiin. Joutuu ne kyllä muutenkin. Ovat oppineet vuosien aikana, että tietyissä asioissa kannattaa joko liueta paikalta tai pitää pää kiinni, koska äiti osaa kyllä heittäytyä hyvin hankalaksi ja tehdä muiden elämästä siinä sivussa vähintään epämiellyttävää.
Meillä siivotaan koko viiden hengen perheen voimin pe tai la tai sitten jaetaan hommat kahdelle päivälle, joka tapauksessa kämppä on siivottu lauantaina puoleen päivään mennessä. Myös krapulassa oksentava mies osallistuu, koska sillä ei ole vaihtoehtoja. Ruokakaupassa käydään pe ja vain unohduksia täydennetään la. Kun pakolliset on tehty, voi kaikki nauttia vapaa-ajastaan.
Lähetä mies ja lapsi ostoslista kädessä sinne cittariin lauantaiaamuna/aamupäivällä, ja itse jäät kotiin siivoamaan sillä aikaa. Hittojako te koko perhe siellä marketissa luuhaatte, miettiköön mies itsekseen siellä mitä haluaa syödä, ja hankkikoon tarvikkeet, jos ette ole päässeet yksimielisyyteen siitä jo kotona.
Näin sullekin jää vapaa-aikaa viikonloppuun, etkä vain kotiorjana päivystä. Miksei mies muuten auta siivoamisessa?
Surullisen kuuloista.
Olen onnellinen siitä että saan tehdä vuorotöitä ja pitkien työvuorojen takia töissä tarvitsee käydä vain n. kolme-neljä kertaa viikossa. Mies yrittäjänä kotona sillä työt pihassa. Kauppa, siivous ja muut arkiset asiat tehdään niinä päivinä kun tuntuu parhaimmalle ja tarpeellisimmalle.
Perjantaina menin syömään puolison kanssa ja illalla saunaan. Tänään nukuttiin pitkään ja naitiin. Sitten pyykit koneeseen, pitkä kävely aurinkoisessa säässä ja nopea salamipasta lounaaksi. Suunnittelen tässä keittiöremppaa Ikean ohjelmalla, ja myöhemmin mennään ystäväporukalla istumaan iltaa ja pelaamaan lautapelejä.
DINK-elämä on ihanaa. <3
Olisipa ystäviä lähellä, niin ja joskus sitä ylimääräistä rahaa. Olis kiva myös koko perhe käydä vaikka kävelyllä, mutta ei. Minulla ei ole ajokorttia joten olen kaupassakäyntien suhteen riippuvainen miehestä.
Yksin tylsä mennä kävelylle tai uimaan.
Päätin että laitan maanantaina eropaperit vetämään. Mies saa ottaa lapsen, minä muutan yksin asumaan. Saanpa tehdä mitä haluan koska haluan. Nukkukoot mies ja lapsi ja eläkööt paskassa. Mulle riitti nyt. Prkle.
Ap
Teidän pitäisi siivota yhdessä. Lista seinälle ja jokaisen hommat siihen. Kukin käy viivaamassa yli aina kun on tehnyt. Palkintona käydään illalla pitsalla tai vuokrataan elokuva ja ostetaan herkkuja.
Sinun pitäisi mennä autokouluun.
Onnellisuus on kiinni sinusta itsestäsi. Meillä on mahdollisuus tehdä elämästämme juuri sellaista kuin haluamme. Hanki ystäviä kotisi läheltä ja ehdota heille niitä juttuja, joita haluaisit tehdä viikonloppuisin.
Vielä parempi tietysti olisi irrottaa se lapsi sieltä tietokoneelta ja käydä hänen kanssaan uimassa, ulkoilemassa, tehdä yhdessä läksyjä ja kokeisiinlukemisia jne.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 16:21"]
Olisipa ystäviä lähellä, niin ja joskus sitä ylimääräistä rahaa. Olis kiva myös koko perhe käydä vaikka kävelyllä, mutta ei. Minulla ei ole ajokorttia joten olen kaupassakäyntien suhteen riippuvainen miehestä.
Päätin että laitan maanantaina eropaperit vetämään. Mies saa ottaa lapsen, minä muutan yksin asumaan. Saanpa tehdä mitä haluan koska haluan. Nukkukoot mies ja lapsi ja eläkööt paskassa. Mulle riitti nyt. Prkle.
Ap
[/quote]
Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta henkilölle, joka ei voi edes kävelyllä käydä yksinään tai keksi kotona mitään tekemistä sillä aikaa kun mies nukkuu. Katso nyt uusi (lapseton) mies valmiiksi etukäteen ja varmista sen sopivuus symbioosissa elämiseen.
Kuulostat masentuneelta :/
Hieman minulta...kirjoitin aijemmin täällä otsikon alle todellinen syy kateuteeni tms. en muista.
Ymmärrän täysin miten vaikeaa on rahattomana lähteä keilaamaan ja maksaa 24 e huvista joka ei tuo oikeasti huvia.Saa mennä vaikka huvipuistoon, elokuviin ja täyttää kalenterinsa kaikella, muttei siltikään ole hauskaa, koska mieli ei nouse tekemisestä.
Ymmärsin kirjoitukseni jälkeen, että tarvin ensin terapiaa ja masennuksen pois ennen kuin voin nauttia keilaamisesta tai uinnista. Uimaan menokin maksaa 5 e siitä että käy siellä zombina pulahtamassa.
Ei se ole mitään hymyä ja auringon paistetta, jos on masentunut :/
Toivon sinulle kaikkea hyvää, mutten osaa paremmin neuvoa <3
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 16:21"]
Ap
[/quote]
Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta henkilölle, joka ei voi edes kävelyllä käydä yksinään tai keksi kotona mitään tekemistä sillä aikaa kun mies nukkuu. Katso nyt uusi (lapseton) mies valmiiksi etukäteen ja varmista sen sopivuus symbioosissa elämiseen.
[/quote]
Komppi. Ap:lle sopisi samanlainen munaton tossukka kuin vastaajalla nro16. Saisi ap siitä kivan yleiskoneen.
Ai taas tämä Ap, joka ei saa mistään siivousapua kun on nyt liikuntakyvytön ja kaveritkaan eivät tarjoa apuaan kotiin eivätkä käy sairaalassa katsomassa viiteen päivään. Ja mieskin on ihan paska ja mikään ei onnistu, kun kukaan muu ei tee Ap:n puolesta koko maailmaa valmiiksi. Vielä masentaakin.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 16:59"]Ai taas tämä Ap, joka ei saa mistään siivousapua kun on nyt liikuntakyvytön ja kaveritkaan eivät tarjoa apuaan kotiin eivätkä käy sairaalassa katsomassa viiteen päivään. Ja mieskin on ihan paska ja mikään ei onnistu, kun kukaan muu ei tee Ap:n puolesta koko maailmaa valmiiksi. Vielä masentaakin.
[/quote]
Anteeks mitä? En ole tänne kirjoittanut asiasta ikinä aiemmin. En ole ollut sairaalassa koskaan jos synnytystä ei lasketa.
Ap
En myöskään ymmärrä miks siivoot itse kaiken ja miks muut ei osallistu, miksi mies ei käy yksin hoitamassa ruokaostoksia jos hänen maun mukaan ostetaan ja vain hänellä on ajokortti.
Noihin muutos niin vapautuu jo paljon aikaa sulle. Mee vaikka kirjastoon, leffaan tai kahville jos et muuta keksi niin jaksat sit taas olla kotonakin.
Sun elämä kuulostaa ihanan rennolta , kun kuitenkin suurimman osan viikonlopusta saat vain "olla".yksi iso lapsi vain hoidettavana. Ukon voisit kyllä pistää kokkaamaan ja siivoamaan.
T. Kahden alle 4 vuotiaan äiti