Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko 54kg/165cm olla lihava?

Vierailija
08.03.2014 |

Ennen 47 kiloinen ja nyt 54 kiloa, tunnen itseni lihavaksi. Syy painon nousuun on terveellisempi ateriarytmi ja suuremmat annoskoot. Ennen omena ja leipä päivässä > nykyisin aamupala, lounas, välipala ja iltapala järkevin annoskoin ja järkevin ajoin. Henkisesti ja fyysisesti jaksan paljon paremmin, ei väsytä kokoajan. Silti tunnen itseni lihavaksi ja tästä syystä kaipaan vanhaa ruokavaliotani.... Miten parantaa suhtautumista uuteen vartalooni?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 14:00"]No mitäpä sanot minusta, kun olen samanpituinen ja painoa on 73 kg?

[/quote] Sanon, että ihanaa jos olet tyytyväinen itseesi. Kurvikas on mielestäni kaunista, mutta omalle kohdalleni en osaa sitä kauneutta nähdä.....

Vierailija
22/46 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 14:00"]No mitäpä sanot minusta, kun olen samanpituinen ja painoa on 73 kg?

[/quote] Sanon, että ihanaa jos olet tyytyväinen itseesi. Kurvikas on mielestäni kaunista, mutta omalle kohdalleni en osaa sitä kauneutta nähdä.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lihava tuon kokoinen nainen.

Vierailija
24/46 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehosi on löytänyt sille sopivan painon. Arvosta kehoasi. Olen itse 164cm/55kg ja mielestäni sopusuhtainen. Alun perin painoin (teininä) 49kg ja olin silloinkin terve ja söin hyvin. Nyt tuo paino ei riittäisi minulle enää. Elämäntilanteet vaikuttavat painoon ja kuuntelen kehoani. Nälkädietiillä menetät terveytesi pikku hiljaa.

Vierailija
25/46 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mietippä, vaikka lihoisit vielä 10kg, olisit normaalipainossa! Voi antaa vähän perspektiiviä.

5

Vierailija
26/46 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 13:53"]

Ennen 47 kiloinen ja nyt 54 kiloa, tunnen itseni lihavaksi. Syy painon nousuun on terveellisempi ateriarytmi ja suuremmat annoskoot. Ennen omena ja leipä päivässä > nykyisin aamupala, lounas, välipala ja iltapala järkevin annoskoin ja järkevin ajoin. Henkisesti ja fyysisesti jaksan paljon paremmin, ei väsytä kokoajan. Silti tunnen itseni lihavaksi ja tästä syystä kaipaan vanhaa ruokavaliotani.... Miten parantaa suhtautumista uuteen vartalooni?

[/quote]

Jaa. Sinulla BMI on 20,1. En ymmärrä miten voisit olla lihava. Ensioireita anoreksiasta?

Koita muuttaa minäkuvaasi. Miehenä pidän BMI 20 naisia erittäin hoikkina, en siis hoikkina vaan erittäin hoikkina. Jos sinulla pysyy alle 22-23 kaiken aikaa, niin enpä usko, että on tarvetta huoleen.

Vierailija
27/46 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista! Aihe on minulle herkkä enkä ole siitä kenellekkään puhunut, joten silmät kosteina näitä luin...

Ikävä kyllä minun on myönnettävä että olen hyvin ulkonäkökeskeinen ihminen, mitä itseeni tulee ainakin siis. Rakastan muotiblogeja ja muotilehtiä, vaatteita ja sisustamista, kaikkea visuaalista.

Ajattelen positiivisia puolia, poikaystäväni sanoo minun näytävän nyt paremmalta ja terveemmältä, ihoni voi hyvin verrattuna entiseen jne. Mutta yksin jäädessäni katson peiliin ja haluaisin palata entiseen.

Vierailija
28/46 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 14:00"]

No mitäpä sanot minusta, kun olen samanpituinen ja painoa on 73 kg?

[/quote]

Tuo on jo vakava terveysriski, rajoittaako paino kuinka paljon liikkumistasi?

Vierailija
29/46 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 14:00"]

No mitäpä sanot minusta, kun olen samanpituinen ja painoa on 73 kg?

[/quote]

Tuo on jo vakava terveysriski, rajoittaako paino kuinka paljon liikkumistasi?

[/quote] Ylipainoahan tuo on, mutta pienillä elämäntapamuutoksilla painon saisi terveellisesti alemmas.

Vierailija
30/46 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Et ole lihava, vaan olet ihannepainossa. yritä nyt vain pitää painosi tuossa 54-55kg:ssa, niin hienosti on asiat.

Vierailija
31/46 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin pitkään tuossa painossa (pituus sama) ja pidin itseäni hirveän paksuna ja läskinä. Häpesin vartaloani, koska muka painoin niin paljon. Nyt painan 60 kiloa ja olen tajunnut, että olen selvästi hoikka painaessani mitä vain alle 60 kilon ja vielä tässäkin painossa. Pikkuhiljaa olen oppinut pitämään vartalostani. :)

Olet varmasti nyt terveempi, jos sanot jaksavasikin paremmin. Jatka vain terveellisempää syömistä. Tietty voi tuntua hurjalta, että kroppa on muuttunut, mutta totut siihen kyllä.

Vierailija
32/46 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan sama ongelma. Olen 165cm. Eron jälkeen laihduin ja painoin kauan 48kg. Nyt painan 57kg ja koko ajan todella läski olo. ymmärrän.

Vierailija
33/46 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuule mä oon 165cm pitkä. 2 vuotta sitten painoin 94kg. Ja olin todellakin lihava.

Nyt painoa 56kg ja olen tyytyväinen.  Suurin työ on ollut siinä omassa mielessä. Toisinaan on vaikea muistaa, että en ole enää se ryhävalas.

Vierailija
34/46 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 14:39"]Mä olin pitkään tuossa painossa (pituus sama) ja pidin itseäni hirveän paksuna ja läskinä. Häpesin vartaloani, koska muka painoin niin paljon. Nyt painan 60 kiloa ja olen tajunnut, että olen selvästi hoikka painaessani mitä vain alle 60 kilon ja vielä tässäkin painossa. Pikkuhiljaa olen oppinut pitämään vartalostani. :)

Olet varmasti nyt terveempi, jos sanot jaksavasikin paremmin. Jatka vain terveellisempää syömistä. Tietty voi tuntua hurjalta, että kroppa on muuttunut, mutta totut siihen kyllä.

[/quote] Olisi kiva jos kertoisit kuinka vanha olet? Itse täytin juuri 20. Ap

Vierailija
35/46 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 13:53"]

[/quote]

Kuule mä oon 165cm pitkä. 2 vuotta sitten painoin 94kg. Ja olin todellakin lihava.

Nyt painoa 56kg ja olen tyytyväinen.  Suurin työ on ollut siinä omassa mielessä. Toisinaan on vaikea muistaa, että en ole enää se ryhävalas.

[/quote] Kuinka sait painon alas? Ole itsestäsi ylpeä!

Vierailija
36/46 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tunne itseäni läskiksi vaikka sieltä 50 kg:n hujakoilta olen pöyristynyt jo lähemmäs 60-kiloiseksi, ja pituutta 164. Aika hoikka olen edelleen, vaikken yhtä laiheliini kuin nuorena. Vaikka välillä tuntuukin oudolta, kun vatsassa on kuopan sijasta pömppöä, pystyy istumaan kovallakin alustalla ilman että luut kolisee... Eniten harmittaa, että joutuu uusimaan vaatekaappia, en jaksaisi ja ikävä luopua vanhoista kivoista vaatteista. Laiheliinina löysi kirpputoreilta paljon muille pieneksi käyneitä vaatteita. :)

Ap, luultavasti näytät paremmalta nyt kuin 47-kiloisena. Minä suosittelen monipuolista liikuntaa, jossa näet ja tunnet että on lihaksia, jotka toimivat ja tunnet itsesi terveeksi :) Lihaksethan myös vievät vähemmän tilaa kuin rasva, joten 54-kiloisena olet tosi hoikka edelleen, jos lihaksia on kohtuullisesti. Jos lisäpaino on tullut lähinnä rasvana, se voi saada tuntumaan läskiltä, mutta ei tuossa painossa sitä rasvaakaan voi epäterveellisen paljon olla.

Totut kyllä uuteen kroppaasi. Katsele sitä ja näe kauneutta uusissa kurveissa. Iloitse hyvästä olosta ja liiku, tanssi vaikka!

Vierailija
37/46 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yrität kertoa, ap? 

Vierailija
38/46 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 25-vuotias. Vuosi sitten paino alkoi nousta masennusmässäämisen takia.

Mulle on muuten monet sanoneet, että olen tosi pieni. Varsinkin kun paino oli jotain 53-55 kiloa. Itse en kyllä koskaan nähnyt sitä. Vielä nytkin mua sanotaan hoikaksi, vaikka painoa on se 60 kiloa. Sä olet varmasti pienempi kuin mä nyt. :)

17

Vierailija
39/46 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on samankaltainen tilanne. Olen 163cm ja lihosin 45 kilosta 51 kiloon ja tunne itseni lihavaksi. Tottakai tiedostan etten missään tapauksessa ole oikeasti lihava kuten et ole sinäkään, mutta nämä asiat eivät todellakaan kulje yleensä käsikädessä loogisen ajattelun kanssa. Itse päätin lopettaa turhat haihattelut ja keskittyä terveellisiin elämäntapoihin ja nauttimaan elämästä. Sen sijaan, että itken peilin edessä kuinka paljon pulleammalta näytän, pyrin unohtamaan koko asian ja nauttimaan elämästä harrastaen monipuolista liikuntaa ja syöden terveellistä ruokaa, unohtamatta herkutella silloin tällöin. Elämä on liian lyhyt tällaisten asioiden murehtimiseen! 

Vierailija
40/46 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 173 ja painan saman verran. Norsu.