Omakotitalo asujat: Pidättekö ovet lukossa päivisin jos olette kotona?
Itsellä on takaovi päivisin lukitsematta ja näköjään päädyn terassiovi ollut jo useamman kuukauden lukitsematta. Ei ole käynyt tietääkseni rosvoja eikä muitakaan kutsumattomia vieraita.
Kommentit (112)
Yöt ja päivät pidän auki. Tervetuloa!
Kyllä. Tuossa pyörii jatkuvasti jotain myyntimiestä , niin tuntuu turvallisemmalta. Koiria on tosin 2, joten ei luultavasti kukaan hiipimällä sisään pääse
Pidetään päivisin auki, yöksi lukkoon.
Meillä on yleensä ovet lukittuna. Jos olemme ulkona niin, että käymme koko ajan esim. autotallissa (sieltä pääsee sisälle myös), niin se ovi on auki, mutta muut ovet ovat kiinni. Meillä on myös hälyttimet ja ovissa äänimerkin. Asumme pääkaupunkiseudulla ja meillä ei ole käynyt kutsumattomia vieraita, mutta naapurissa kävi viimeksi viitisen vuotta sitten päivällä.
Aina ovet auki. Viisi +25 kg koiraa sanonee sanasen jos joku erehtyy talosta.
Yleensä yksin ollessa on lukossa. Koira kyllä ilmottaa jos joku pihalla liikkuu mutta ei siitä oikein puolustajaksi ole. Rauhallisella seudulla asutaan, ohi kulkee yleensä vaan lenkkeilijöitä ja koirakkoja.
Pidän lukossa. Tuntuu olevan sellainen tapa maaseudulla, että jos koputukseen ei reagoida, tungetaan sisään. En halua, että kukaan vieras tulee syödyksi, jos tulee omia aikojaan sisään. Tosin pitää olla aika törppö tai täysin kuuro, joka sen tekee, kun on pari isoa koiraa ovikelloina.
Aina auki oltiin kotona tai ei. Piha-alue (6000m2) aidattu kahden laumanvartijakoiran kanssa panssariverkolla ja portti lukossa aina. Hullu pitää olla jos tänne tulee väen väkisin.
Meillä on hyvä hälytysjärjestelmä joten kyllä .
Etuovi on päivällä auki. Joskus myös autotallin ovi, kun on tarve kulkea sen kautta tai jotain muuta hääräämistä, kuten autonpesu.
Muut kaksi kiinni.
Jos menen takapihalle ja jos olen yhtään pidempään, kuin nopea käynti, niin ovet lukossa.
Päivisin auki, yöt lukossa. Rauhallista seutua, ei täällä liiku kuin lenkkelijöitä ja Jehovan todistajia.
Aina on ovet auki. Yöllä vähän jänskättää jos joku tulee sisälle ja raiskoo, mut mä oon kuitenkin valmiiksi paikat rasvattuna sängyllä. Pidän yllätyksistä.
Pääovi aina lukittuna, takaovi on se ovi jota itse käytetään ja lukitsematta kun talossa ollaan. Isot koirat tosin pitää ulkopuoliset poissa talosta. Eikä täällä maalla juurikaan kukaan koskaan käy.
Aina lukossa.
Sisälle jos joku pujahtaisi ilman lupaa hän ottaisi todella suuren riskin satuttaa itseään vakavasti.
En liikuttele säätökielekettä koko ajan niin lukossa on aina.
Päivällä auki, paitsi kun lähdetään pois kotoa ja yöksi myös lukkoon.
Päivisin etuovi auki, yöksi laitan lukkoon. Eipä kukaan koskaan ole sisään omin päin tullut muuta kuin tutut, ja hekin soittavat ovikelloa ennen kuin avaavat oven.
Asumme maalla, emme pidä ovia lukossa kun olemme kotona. Jos asuisin kaupungissa sellaisessa rivitaloja muistuttavissa omakotiryppäissä niin pitäisin ovet lukittuna, väkeä on siellä varmasti paljon liikkeellä ja joukkoon mahtuu kaikenlaista kulkijaa.
Muumitalo.