Miksi kysytte asioita AVlta googlettamisen sijaan?
Googlella saisi varmasti oikean tiedon ja nopeammin.
Kommentit (26)
Täältä saa oikean vastauksen lisäksi mielipiteen ja kehittämisehdotuksia.
Vielä enemmän minua ihmetyttää ihmiset jotka kysyy diagnoosia vaivaansa!!
Ensinnäkin diagnoosit tekee vain ja ainoastaan lääkärit ja toisekseen täältä voi saada vaikka mitä höpö höpö tietoa osakseen.
Google puolestaan antaa yleensä aina hakusanalla linkin terveysporttiin jota myös alan ammattilaiset käyttävät. Ja jos vaiva on oikeasti vaiva niin sen kanssa pitää mennä lääkäriin eikä arpoa täällä.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 13:35"]
Ensinnäkin diagnoosit tekee vain ja ainoastaan lääkärit ja toisekseen täältä voi saada vaikka mitä höpö höpö tietoa osakseen.
Google puolestaan antaa yleensä aina hakusanalla linkin terveysporttiin jota myös alan ammattilaiset käyttävät. Ja jos vaiva on oikeasti vaiva niin sen kanssa pitää mennä lääkäriin eikä arpoa täällä.
[/quote]
Mistäs tiedät, että ne kysyy diagnoosia omaan vainvaansa? Katsos jostain meidän lääkäreidenkin (tai no, ainakin lääkärin työtä tekevien) pitää arpoa millaiset paperit potilaalle kirjoitetaan ja AV on siinä ihan voittamaton.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 13:44"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 13:35"]
[/quote]
Mistäs tiedät, että ne kysyy diagnoosia omaan vainvaansa? Katsos jostain meidän lääkäreidenkin (tai no, ainakin lääkärin työtä tekevien) pitää arpoa millaiset paperit potilaalle kirjoitetaan ja AV on siinä ihan voittamaton.
[/quote]
Ja sitten ihmetellään miksi lääkäreihin ei luoteta. Huh Huh!! Tosin jos olisit lääkäri niin arpoisit sen todennnäköisesi niistä omista opuksistasi. Aika kamalaa jos lääkäri kesken käyntini surffaisi minulle diagnoosia av:lta.
"Mikäs sua vaivaa?"
"No tuota yskää on ollut ja sitten tällaista ihottumaa. Kuumeilua, heikottaa tosi paljon"
"Aivan, aivan. Odotapas kun mä kysyn tuolta Aihe Vapaalta. Menee ehkä parikyt minuuttia, niin siihen joku vastaa. Mene siksi aikaa tuohon käytävälle odottelemaan."
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 12:21"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 11:48"]Koska muut ovat guuglettaneet ja mahdollisesti tietävät asiat paremmin kuin Google. Itse en siihen Googleen muuten niin luottaisi.
[/quote]
Mutta jos etsit esimerkiksi tietoa influenssan oireista, mikset googleta itseäsi terveyskirjaston sivuille tai vaikka paikkaan, josta selviää omalääkärisi puhelinnumero?
Tai jos haluat tietää, mikä on pohjoisin hoplop, mikset siirry hoplopin sivuille ja katso sieltä? Usein asiat, joita AV:lla kysellään ovat vastaavanlaisia, jotka olisi helppo selvittää.
[/quote]
Kyllä kyllä. Tämä on lähes aina totta, mutta erikoisaloilla tulee guuglella tuubaa vastaan jatkuvasti ja mainostaja on joskus niin kuningas, että oksat pois.
[/quote]
Lähdekritiikki on taito, sekin
[/quote]
Arrgghhhh! Mutta kun on käynyt ne kaikki Googlen antamat linkit läpi, ja ne kaikki on kaupallista paskaa. Samalla on löytänyt jostain asiasta kertovan linkin. Ja sitten huomenna onkin jokunen linkki ihan asiaa... Eikä ole vaan kerran sattunut...
[/quote]
1. hanki selaimeen adblock
2. kokeile eri hakusanoja (eri kielillä, eri sananmuodoilla, synonyymeilla)
mitä sellaista olet esimerkiksi etsinyt, mistä et ole löytänyt tietoa?
[/quote]
Nämä ei auta. Näitä tapauksia ei niin paljon ole, mutta kun sellainen sattuu eteen, niin. Olen etsinyt esimerkiksi tuotearvosteluja elektroniikasta. Jos vempeleen nimellä Googlen antamat linkit ovat linkkejä nettikauppoihin, niin eivät ne muut hakusanat auta, ja juu olen käynyt läpi jokaikisen 50-500 linkkiä. Sitten etsin kaverille humpuukinettityöfirmasta tietoa (se sellainen, joka mainostaa, että kotiäiti voi kotona tietokoneella työtä tekemällä saada kuukaudessa paljon rahaa), ja jokainen linkki oli maksettu kehulinkki, jokainen. Seuraavana päivänä haulla alkoi löytyä ihan huijausta huijaukseksi nimittäviä linkkejä.