Milloin lääkäriin rytmihäiriöstä?
Leposyke ollut jo monta tuntia 103-116 välillä, normaalisti jotain 89-90 luokkaa. Pyöräilin kauppaan ja takaisin, kiipesin raput neljänteen kerrokseen kauppakassien kanssa ja syke ei laske ollenkaan vaikka makaan vain paikallani...Verenpaineet vaihtelee välillä 105-122 ja aika heikko olo, ihan kuin verensokeri alhaalla, kuitenkin olen syönyt normaalisti. Sydän ultrattu alkuyksystä ja terveeksi todettu. Välillä hieman huimaa hetken aikaa ja muljahduksina tuntuvia lisälyöntejä tulee jonkin verran joka päivä, varsinkin viiveellä rasituksesta. Ikä alle 40v.
Onko täällä ketään jolla olisi vastaavanlaisia oireita ja oletteko menneet lääkäriin? Mietin huolehdinko ihan turhaa, jostain syystä on korkea kynnys ottaa yhteyttä hoitavaan tahoon...
Kommentit (4)
Jos ei ole koskaan ollut rytmihäiriöiden takia lääkärissä niin kannattaisi mennä aika heti. Sitten kun on tutkittu ja diagnoosit tehty, on tilanne luultavimmin se että rytmihäiriöt ovat hyvän laatuisia ja mahdollisesti on jotain lääkitystäkin niiden varalle. Rytmihäiriöt eivät usein ole vaarallisia mutta vähän kohonnut todennäköisyys on esim eteisvärinälle, joka jo alkaa olla huolestuttava oire.
Ei ne rytmihäiriöt aina vaarattomia ole.Itsekin seurailin pitkään kun iltaisin ja öisin sydän muljahtelemaan ja oli huono olo.Lopulta menin suoraan kardiologille, joka lähetti lisätutkmuksiin ja kaikki tutkittiin ultrat, holterit jne. Ja löytyi lääkitystä vaativa rytmihäiriösairaus.Ja olen hyväkuntoinen ja aina urheilua harrastanut.Nyt lääkityksen saatua olo hyvä.
Tutki onko tyyny liian korkea (niska) tai liian matala hartiat lytyssä, onko selkä jumissa, juotko kahvia (kofeiini ja syke), onko uniapneaa, onko stressiä, onko tulehdusta jossain (lihakset, ikenet tms) entä auttaako kävely ulkona ja veynyttely.
Mulla muljahtelu ja se ettei palautunut johtui stressistä. Kun stressin aiheuttaja hävisi (irtisanouduin raskaasta työstä) niin rytmihäiriöt loppu kuin seinään. Juoksin muutamankin kerran lääkärissä ja molemmilla lääkäreillä sama ohje= stressi pois.
Jos ei ole stressiä ja kaikki muutenkin kunnossa niin menisin kyllä lääkäriin noilla oireilla.