En mene koronatestiin, vaikka mulla on kunnon flunssa
Olen nyt toista päivää kunnon flunssassa enkä mene koronatestiin. Lähimpään testauspaikkaan on yli 30 km matka, jonka joutuisin kulkemaan bussilla jatkuvasti pärskien ja altistaen samalla ties kuinka monta muuta. Köyhänä joudun ajattelemaan asiaa myös rahan kannalta: Vaikka itse testi on ilmainen, bussimatkoja ja muita mahdollisia kuluja, kuten ruuan kotiinkuljetusta kotiarestin aikana, ei korvata. Jätän siksi koronatestin väliin ja pysyttelen kotona, käyn tarvittaessa lähikaupassa pikaisilla ruokaostoksilla ja toivon että tauti menee pian ohi.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä testeissa saisin juosta aivan alvariinsa. Kärsin nk. aurinkoaivastuksesta ja myös kirkkaat valot, kuten kaupassa, aiheuttavat sitä. Lisäksi aina kävellessä kurkkuni kuivaa ja yskittää. Näillä oireillahan minun pitäisi testiin mennä? Millä rahalla kun bussiin menee joka kerta 10e, ei minulla ole työttömänä siihen varaa.
Voisitko sinä sitten tehdä sen verran yhteiskunnan eteen että pysyt kotona? Kun työttömänä voit niin tehdä ja suojella muita.
Olen ollut tammikuusta lähtien vain kotona, kaupassa on pakko käydä sillä meillä täällä syrjäkylällä EI ole kaupan kotiinkuljetusta, eikä myöskään minkään ravintolan kotiinkuljetusta. Autoa minulla ei ole joten en saa raahattua mitenkään esim. kahden viikon ostoksia kerralla.
Vierailija kirjoitti:
THL lyhensi lievien koronatapausten eristysajan kahdesta viikosta yhteen viikkoon.
Eli ole nyt ainakin viikko oireiden alkamispäivästä lähtien kuin olisit kotieristyksessä; ei kaupassa asiointia tai mitään ihmiskontakteja.
Oireettomissa altistuksissa viikko. Oireisilla enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tilatkaa ruuat kotiin. Kiinitin huomion. Nyt on varmaan jotakin funssaa liikkeellä, koska taas on yskiviä bussissa. Huomioitavaa on, että kenellääkään yskijällä ole ollut maskia. Samat jotka lähtee sairaana liikkeelle, eivät välitaä maskien tpisia suojaavasta vaikutuksesta.
Kaikki eivät asu sellaisessa paikassa jossa kotiinkuljetus on mahdollinen, muista se ennenkuin jauhat tuota samaa sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyt kaupassa?! Et ole tosissasi?! Itse olen kaupassa töissä näin poikkeusaikanakin ja kotona 3 lasta ja riskiryhmään kuuluva mies. Lisäksi lähipiirin rakkain henkilö eli äitini kuuluu riskiryhmään! Älä kiitos tule sairaana toisten työpaikoille!! (Paitsi sinne korona-testiin)
Miten sä voit olla sitten kaupassa töissä jossa tartuntatautien saaminen on todennäköisempää kuin esim. ei asiakaspalveluhommissa?
En ole tautihysteerikko. Eikä palkatonta myönnetä tänä aikana. Kyse oli vain siitä, että sairaana kuulu poistua toisia tartuttamaan, oli korona-aika tai ei.
Onko mielestäsi parempi istua 2 tuntia bussissa tartuttamassa muita kuin käydä nopeasti kaupassa?
Muiden kaupassa kävijöiden ja työntekijöiden mielesä varmasti on.
Harkitsen testiin menemistä sitten, kun kaikki siihen liittyvät kulut korvatan ja käytetystä ajasta saa edes 20 €/h korvauksen. Ja jos tulos on positiivinen, eristyspäiviltä pitäisi maksaa käypä korvaus vapaudenmenetyksestä.
Kai sinä ap sentään sen verran ymmärrät, että jos sinne kauppaan on pakko mennä, niin suojaat itsesi ja ympäristösi käyttämällä kasvomaskia. Ja osta kerralla niin paljon, että ei tarvitse ravata ostoksilla päivittäin. Kerta viikossa hiljaisena aikana (aikaisin aamulla tai alkuiltapäivästä; oma kokemus) poikkeat nopeasti maskissa puodissa etkä jää sinne roikkumaan naapurin eukkojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä testeissa saisin juosta aivan alvariinsa. Kärsin nk. aurinkoaivastuksesta ja myös kirkkaat valot, kuten kaupassa, aiheuttavat sitä. Lisäksi aina kävellessä kurkkuni kuivaa ja yskittää. Näillä oireillahan minun pitäisi testiin mennä? Millä rahalla kun bussiin menee joka kerta 10e, ei minulla ole työttömänä siihen varaa.
Voisitko sinä sitten tehdä sen verran yhteiskunnan eteen että pysyt kotona? Kun työttömänä voit niin tehdä ja suojella muita.
Olen ollut tammikuusta lähtien vain kotona, kaupassa on pakko käydä sillä meillä täällä syrjäkylällä EI ole kaupan kotiinkuljetusta, eikä myöskään minkään ravintolan kotiinkuljetusta. Autoa minulla ei ole joten en saa raahattua mitenkään esim. kahden viikon ostoksia kerralla.
Ja siis tällä perusteella minun täytyy viettää loppuelämäni neljän seinän sisällä vaikka olen kärsinyt aurinkoaivastuksesta ja kuivakurkkuisuudesta lapsuudesta asti? Selvä, käytän tätä argumenttia seuraavaksi kun työkkäristä ollaan yhteydessä minuun. :)
Vierailija kirjoitti:
Koronahuijarit vaittivat jo alussa koronaa 50-100x influenssaa vaarallisemmaksi, nyt he jatkavat muilla valeilla, koska muuten joutuisivat hirsipuuhun.
Fanit huutavat heille.
Revelations:
Tämä:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilatkaa ruuat kotiin. Kiinitin huomion. Nyt on varmaan jotakin funssaa liikkeellä, koska taas on yskiviä bussissa. Huomioitavaa on, että kenellääkään yskijällä ole ollut maskia. Samat jotka lähtee sairaana liikkeelle, eivät välitaä maskien tpisia suojaavasta vaikutuksesta.
Kaikki eivät asu sellaisessa paikassa jossa kotiinkuljetus on mahdollinen, muista se ennenkuin jauhat tuota samaa sontaa.
Joka paikassa on olemassa mahdollisuus siihen. Jossain sen järjestää sossu, jossain joku kolmannesektorin taho. Jollain saattaa olla vaikka ystävä, joka avustaa tuossa.
Vaan kun ei ole, tätä selvitettiin useamman ihmisen toimesta meillä päin keväällä. Ei onnistu. Voisitko sinä alkaa kuljettaa sapuskaa meidän kyläläisille?
Tänään oli ruuhkaa koronatestauksessa, pitkä jono ja viive. Hyvä että ihmiset menee testauttanut.
Mä ajattelen, että testata kannattaa jos on mitään epäilystä, niin ei tarvi jossitella tai potea huonoa omaatuntoa. Eihän siinä mitään menetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
THL lyhensi lievien koronatapausten eristysajan kahdesta viikosta yhteen viikkoon.
Eli ole nyt ainakin viikko oireiden alkamispäivästä lähtien kuin olisit kotieristyksessä; ei kaupassa asiointia tai mitään ihmiskontakteja.Oireettomissa altistuksissa viikko. Oireisilla enemmän.
Äläpä sotke altistumisia tähän, niissä on ihan omat aikarajansa ja AP ei ole altistunut vaan itse flunssainen.
Koronapositiivisen on oltava vähintää 7 päivää eristyksessä oireiden alkamisesta tai oireettomalla testipäivästä. Kuitenkin vähintään 2 oireetonta päivää pitää olla ennen kuin eristyksestä pääsee.
Ihan sama vaikka tyhjä testauspiste olisi suoraan alakerrassasi. Ei sinun sitä tarvitse perustella etäisyyksillä tai edes järkevien kulkuneuvojen puutteella. Lähikaupassa käyminen, jos olet koronasairas, ei sen sijaan ole ok.
Monessa kaupungissa (ellei kaikissa) on kotitestaus tai etätestaus, jos ei pääse testauspaikalle altistamatta muita. Eli testaaja tulee kotiisi tekemään testin.
Koronahuijarit kertoili etta korona on 50-100x influenssaa vaarallisempi, ja heidan fanit vain kirkuivat.
Jatkavat valeita.
......Cause it is FIVE a clock they take me to the Gallows Pole
the Sands of the Time for ME are running low......
.....Koska kun kello on viisi he vievät minut hirsipuuhun, aika minulle, hiekka lasissa on vähissä.....
Vierailija kirjoitti:
Monessa kaupungissa (ellei kaikissa) on kotitestaus tai etätestaus, jos ei pääse testauspaikalle altistamatta muita. Eli testaaja tulee kotiisi tekemään testin.
Sen kun näkisi, että koulutettuja ammattilaisia ajelutettaisiin satoja kilometrejä päivässä, jotta 10-20 hajallaan asuvaa flunssaista saataisiin testattua. Luuletko terveydenhuollon resursseja rajattomiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka paikassa on olemassa mahdollisuus siihen. Jossain sen järjestää sossu, jossain joku kolmannesektorin taho. Jollain saattaa olla vaikka ystävä, joka avustaa tuossa.
Vaan kun ei ole, tätä selvitettiin useamman ihmisen toimesta meillä päin keväällä. Ei onnistu. Voisitko sinä alkaa kuljettaa sapuskaa meidän kyläläisille?
Älä valehtele. Ruokaa saa varmasti kotiin kuljetettuna ihan mihin tahansa, jos on valmis maksamaan siitä käyvän korvauksen. Minäkin voin kuljettaa ruokaostoksia mihin tahansa Manner-Suomessa sijaitsevaan osoitteeseen 500 euron ennakkomaksua vastaan.
Niin, työmarkkinatuki nyt ei vain anna mahdollisuutta siihen.
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä ap sentään sen verran ymmärrät, että jos sinne kauppaan on pakko mennä, niin suojaat itsesi ja ympäristösi käyttämällä kasvomaskia. Ja osta kerralla niin paljon, että ei tarvitse ravata ostoksilla päivittäin. Kerta viikossa hiljaisena aikana (aikaisin aamulla tai alkuiltapäivästä; oma kokemus) poikkeat nopeasti maskissa puodissa etkä jää sinne roikkumaan naapurin eukkojen kanssa.
Riskiryhmäläiset käy aamun hiljaisina aikoina. Ei silloin. Illalla kenelläkään ei ole maskeja, ehkä he eivät välitä ja siksi se aika on ok.
Vierailija kirjoitti:
Koronahuijarit kertoili etta korona on 50-100x influenssaa vaarallisempi, ja heidan fanit vain kirkuivat.
Jatkavat valeita.
......Cause it is FIVE a clock they take me to the Gallows Pole
the Sands of the Time for ME are running low......
.....Koska kun kello on viisi he vievät minut hirsipuuhun, aika minulle, hiekka lasissa on vähissä.....
Tama koronahuijareille;
.....Cause it is Five a clock.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele. Ruokaa saa varmasti kotiin kuljetettuna ihan mihin tahansa, jos on valmis maksamaan siitä käyvän korvauksen. Minäkin voin kuljettaa ruokaostoksia mihin tahansa Manner-Suomessa sijaitsevaan osoitteeseen 500 euron ennakkomaksua vastaan.
Melko kohtuutonta.
Mutta mitä väliä tuolla on? Jos asuu niin syrjässä ettei kuljetuksia saa mitenkään järjestettyä, niin ei kai siellä pahemmin ole mahdollisuuksia koronallakaan levitä.