Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En mene koronatestiin, vaikka mulla on kunnon flunssa

Vierailija
12.11.2020 |

Olen nyt toista päivää kunnon flunssassa enkä mene koronatestiin. Lähimpään testauspaikkaan on yli 30 km matka, jonka joutuisin kulkemaan bussilla jatkuvasti pärskien ja altistaen samalla ties kuinka monta muuta. Köyhänä joudun ajattelemaan asiaa myös rahan kannalta: Vaikka itse testi on ilmainen, bussimatkoja ja muita mahdollisia kuluja, kuten ruuan kotiinkuljetusta kotiarestin aikana, ei korvata. Jätän siksi koronatestin väliin ja pysyttelen kotona, käyn tarvittaessa lähikaupassa pikaisilla ruokaostoksilla ja toivon että tauti menee pian ohi.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL lyhensi lievien koronatapausten eristysajan kahdesta viikosta yhteen viikkoon.

Eli ole nyt ainakin viikko oireiden alkamispäivästä lähtien kuin olisit kotieristyksessä; ei kaupassa asiointia tai mitään ihmiskontakteja.

Vierailija
22/89 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyt kaupassa?! Et ole tosissasi?! Itse olen kaupassa töissä näin poikkeusaikanakin ja kotona 3 lasta ja riskiryhmään kuuluva mies. Lisäksi lähipiirin rakkain henkilö eli äitini kuuluu riskiryhmään! Älä kiitos tule sairaana toisten työpaikoille!! (Paitsi sinne korona-testiin)

Käytä kaasunaamaria töissä jos pelottaa.

Työpaikalla pitää saada olla turvassa.

Onneksi näitä tietoisesti oireisina kaupassa käyviä riemuidiootteja voi ilmiantaa poliisille.

Turha työllistää poliisia, kun kaupassa käynti flunssaisena ei ole rikos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyt kaupassa?! Et ole tosissasi?! Itse olen kaupassa töissä näin poikkeusaikanakin ja kotona 3 lasta ja riskiryhmään kuuluva mies. Lisäksi lähipiirin rakkain henkilö eli äitini kuuluu riskiryhmään! Älä kiitos tule sairaana toisten työpaikoille!! (Paitsi sinne korona-testiin)

Miten sä voit olla sitten kaupassa töissä jossa tartuntatautien saaminen on todennäköisempää kuin esim. ei asiakaspalveluhommissa? 

En ole tautihysteerikko. Eikä palkatonta myönnetä tänä aikana. Kyse oli vain siitä, että sairaana kuulu poistua toisia tartuttamaan, oli korona-aika tai ei.

Onko mielestäsi parempi istua 2 tuntia bussissa tartuttamassa muita kuin käydä nopeasti kaupassa?

Vierailija
24/89 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaeristys on nykyään SEITSEMÄN PÄIVÄÄ näyteenottopäivästä. Se puolitettiin loppukesästä, kun lääkärit huomasivat, että koronaan sairastuneet viettivät sairaslomaansa urheillen ja tunnollisimmat etätyötä paiskien. Lisäksi korona ei enää tartuta tuon jälkeen, vaikka olisi oireita (esim. yskää).

Vertailun vuoksi influenssavirus on niin sitkeä, että siihen sairastunut lapsi tartuttaa peräti kolmen viikon ajan.

Vierailija
25/89 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä voit olla sitten kaupassa töissä jossa tartuntatautien saaminen on todennäköisempää kuin esim. ei asiakaspalveluhommissa? 

En ole tautihysteerikko. Eikä palkatonta myönnetä tänä aikana. Kyse oli vain siitä, että sairaana kuulu poistua toisia tartuttamaan, oli korona-aika tai ei.

Onko mielestäsi parempi istua 2 tuntia bussissa tartuttamassa muita kuin käydä nopeasti kaupassa?

Molemmat huonoja ideoita. Ap:n tilanteessa en poistuisi kotoa minnekään.

Vierailija
26/89 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronaeristys on nykyään SEITSEMÄN PÄIVÄÄ näyteenottopäivästä. Se puolitettiin loppukesästä, kun lääkärit huomasivat, että koronaan sairastuneet viettivät sairaslomaansa urheillen ja tunnollisimmat etätyötä paiskien. Lisäksi korona ei enää tartuta tuon jälkeen, vaikka olisi oireita (esim. yskää).

Vertailun vuoksi influenssavirus on niin sitkeä, että siihen sairastunut lapsi tartuttaa peräti kolmen viikon ajan.

THL:n sivuilla lukee, että oireiden alkamisesta 7 päivää. Mutta kuitenkin aikaisintaan 2 päivää sen oireiden loppumisen jälkeen, eli 7 päivää on se minimi, vaikka oireet loppuisivat aiemmin.

Vierailija
27/89 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään menis, eipä siina.

Vierailija
28/89 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi näitä tietoisesti oireisina kaupassa käyviä riemuidiootteja voi ilmiantaa poliisille.

Totta, sekoitin tahallisiin karanteenin rikkojiin.

Ehkä noita oireisia testaamisesta kieltäytyviä kaupassa kävijöitä voi sitten vaikka vetää pitkin näköä (hanskat ja FFP3-maski päässä toki).

Tässä taas esimerkki koronahysteerisestä, joka on niin "huolissaan" tietenkin MUIDEN turvallisuudesta, että on menossa vetämään MUITA päin näköä. Tästä syystä olen joutunut muuttamaan näkökulmani koronasta huolissaan oleviin. Ovat täysin passiivisagressiivisia sekopäitä, jotka toivovat muille pahaa.

Vierailija
29/89 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli korona. ÄLÄ mene kauppaan, kunnalla on velvollisuus auttaa mutta ihan totta. Se tarttuu yllättävän helposti. Itse sain tod näk kaupasta,, koska missään muualla en ollu ks. kahden viikon aikana käynyt ja ketään nähnyt. tämä vähän ennen kasvomaskisuosituksia.

Vierailija
30/89 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa täällä kotona kökkiä testitulosta odotellessa, ei se kumminkaan korona ole.

Alapeukut? Ei saisi harmittaa? Kannoin kuitenkin vastuun ja menin testiin. Nyt jännitetään joutuuko kotona olemaan jopa viikonlopun yli, jos ei tulos ole huomennakaan valmis. Vähäoireisena olisin voinut myös esittää tervettä halutessani, mutta soitin terkkariin ja suosittivat testiä.

Vierailija
31/89 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, sekoitin tahallisiin karanteenin rikkojiin.

Ehkä noita oireisia testaamisesta kieltäytyviä kaupassa kävijöitä voi sitten vaikka vetää pitkin näköä (hanskat ja FFP3-maski päässä toki).

Tässä taas esimerkki koronahysteerisestä, joka on niin "huolissaan" tietenkin MUIDEN turvallisuudesta, että on menossa vetämään MUITA päin näköä. Tästä syystä olen joutunut muuttamaan näkökulmani koronasta huolissaan oleviin. Ovat täysin passiivisagressiivisia sekopäitä, jotka toivovat muille pahaa.

No, jos joku tahallaan jättää viranomaisten ohjeita noudattamatta altistaen samalla suuren määrän muita, on ihan perusteltua että karma vähän nuolaisee.

Sitten uhriudutaan ja ihmetellään, että mitenkäs ne nyt noin suuttuivat, minähän vain ajattelin itseäni?

Vierailija
32/89 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kevyessä flunssassa, ja elän ihan normaalia elämää. Taudin ensipäivät olen ollut kotona, mutta tänään on pakko mennä kauppaan. Ei tosiaankaan varaa tai järkeä mennä bussilla koronatestiin tai tilata kalliilla kotiinkuljetuksella ruokia, jotka saisi ehkä ensi viikolla. 

Vierailija
33/89 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä testeissa saisin juosta aivan alvariinsa. Kärsin nk. aurinkoaivastuksesta ja myös kirkkaat valot, kuten kaupassa, aiheuttavat sitä. Lisäksi aina kävellessä kurkkuni kuivaa ja yskittää. Näillä oireillahan minun pitäisi testiin mennä? Millä rahalla kun bussiin menee joka kerta 10e, ei minulla ole työttömänä siihen varaa.

Vierailija
34/89 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä testeissa saisin juosta aivan alvariinsa. Kärsin nk. aurinkoaivastuksesta ja myös kirkkaat valot, kuten kaupassa, aiheuttavat sitä. Lisäksi aina kävellessä kurkkuni kuivaa ja yskittää. Näillä oireillahan minun pitäisi testiin mennä? Millä rahalla kun bussiin menee joka kerta 10e, ei minulla ole työttömänä siihen varaa.

Tämä.

Vierailija
35/89 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, en minäkään menis. Koko korona on suurta huijausta ja massapsykologiaa millä saadaan ihmiset ruotuun. Kaiken takana on illuminaatti jonka tarkoitus on vähentää noin 5 miljardia ihmistä maapallolta. Hyvä, että et ole laumasielu, tsemppiä!

Vierailija
36/89 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on useille oireeton, niin etta sinulla on vamasti nuhaflunssa, joka sekin voi kylla olla aika usein jopa oireeton, eli oireeton kantaa.

Vierailija
37/89 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, joka ei mene koronatestiin on askel kohti tämän järjettömyyden loppumista, joten kiitos ap:lle! :)

Itsekin ollut flunssassa korona-aikana parikin kertaa eikä todellakaan ole tullut pieneen mieleenkään mennä testiin, en edes tiedä missä moista testataan tai miten sinne mennään.

Vierailija
38/89 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko sinä sitten tehdä sen verran yhteiskunnan eteen että pysyt kotona? Kun työttömänä voit niin tehdä ja suojella muita.

Vierailija
39/89 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun siellä kaupassa pitää olla töissä. Et voi etukäteen tietää kuka tautiin kuolee. Milloin suomalaisista on tullut ylimielisiä , toisista täysin välinpitämmätömiä raukkiksia.

Vierailija
40/89 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronahuijarit vaittivat jo alussa koronaa 50-100x influenssaa vaarallisemmaksi, nyt he jatkavat muilla valeilla, koska muuten joutuisivat hirsipuuhun. 

Fanit huutavat heille.

Revelations: