Onko tässä nuorelle miehelle tarpeeksi syytä mennä gynekologille?
Olen siis 23-vuotias mies ja elelen vakaassa parisuhteessa, lapsia meillä ei vielä ole mutta kesän jälkeen on tarkoitus jättää kondomit sikseen ja toivoa perheenlisäystä :)
Olen käynyt gynellä ainoastaan kaksi kertaa elämässäni. Ekan kerran kávin n. 16-vuotiaana koska hyvin säännölliset menkat muuttuivatkin yhtäkkiä kaksiviikkoisiksi ja tiputtelu ei meinannut loppua joten gyne vaan antoi e-pillerit, otti papakokeen ja söinkin e-pillereitä noin puoli vuotta mutta sitten lopetin ja menkatkin muuttuivat entiselleen.
Toisen kerran kävin gynellä 19-vuotiaana tekemässä papa-kokeen ja juttelemassa e-pillereistä ja sainkin uuden reseptin, mutta en sitten kuitenkaan koskaan alkanut niitä syömään.
Kiertoni on ollut lähestulkoon kellon tarkka, tasan 28 päivää.
Nyt viimeiset 4 kuukautta kierto on ollutkin 26 päivää ja yksi toinenkin "oire" on ilmennyt, ovulaation aikaan tulee hiukan tiputteluvuotoa. Tuota ei oikeastaan ole koskaan ennen tapahtunut. Kerran taisin huomata että oli jotain rusehtavaa valkovuotoa oviksen aikaan mutta se oli vaan kerran ja siitäkin jo monta vuotta. Tuota tuhruttelua siis jatkuu ainoastaan max. 2 päivän ajan.
Onkohan tämä merkki jostain vakavemmasta?
Nyt kun vauvahaaveet on pinnassa niin pelkään lapsettomuutta jotenkin ihan tajuttoman paljon :(
Onko se että kierto on muttunut 2 päivää lyhemmäksi ja että yhtäkkiä"vuodan" verta ovulaation aikaan tarpeeksi "suuret" syyt päästä gynekologille tai mennä sitten ykstyiselle?
Kommentit (8)
Minusta se, että olet mies jolla on kuukautiset, on merkki jostain vakavammasta.
Suosittelen sinulle "yläpää" lääkäriä!
Mitä ihmettä?
miksi kopioit MINUN aloituksen ja muutit vaan naisen mieheksi aloituksessa?
Mikä sua vaivaa?!?! :D
Transmies voisi tehdä rehellisesti tällaisen aloituksen.
aika mielenkiintoinen anatomia sulla.