Ottaisitko tällaisen työtarjouksen vastaan?
Ensin taustaa: Nykyisessä työpaikassa työtahti on niin kova, ettei taukojakaan kunnolla ennätä pitämään, ja vapaapäivinä ei kerkeä kunnolla palautumaan. Työ on fyysisesti raskasta.
Nyt on tullut työtarjous henkilöltä, jolla on krooninen työvoimapula, koska "vihaa laiskoja ihmisiä". Kyseessä on saman alan työpaikka, mutta firman konsepti ja asiakaskunta ovat hiukan toisenlaiset kuin nykyisessä työssä. Uudessa työssä jäisi kokonaan pois henkilön varsinaiseen ydinosaamiseen liittyvät tehtävät, mutta pääosiltaan työ olisi samaa kuin nykyinen. Palkka olisi merkittävästi parempi kuin nykyisessä työssä. Töitä tarjonnut henkilö on nähnyt nykyisessä työssään tämän henkilön, jolle töitä tarjosi.
Itseäni mietityttää, mikä mahtaa tuollaisessa työpaikassa olla työtahti, kun työntekijöitä on liian vähän, eikä laiskoja suvaita. Ja lisäksi siellä ei edes ole niitä tehtäviä, joiden vuoksi henkilö aikanaan alalle lähti.
En siis ole itse tuohon työhän lähdössä, vaan eräs läheiseni, jonka jaksamisesta olen jo nyt huolissani.
Kommentit (7)
Jos työtahti on liian kova eikä saa laiskotella jäisi työttömäksi.
Tervetuloa porukkaan , meitä on paljon ja lisää jäseniä tulee.Kyllä
yhteiskunta elättää.
Minä en lähtisi firmaan, jossa puhutaan tuohon tyyliin ("vihaan laiskoja ihmisiä").
Uudessa työpaikassa olisi selvästi työpaikkakiusaaja pomona.
Itse alkaisin pitää tauot nykyisessä työpaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos työtahti on liian kova eikä saa laiskotella jäisi työttömäksi.
Tervetuloa porukkaan , meitä on paljon ja lisää jäseniä tulee.Kyllä
yhteiskunta elättää.
Työttömyys ei ole hänellä vaihtoehto, vaan lähtisi opiskelemaan uutta alaa. Kyseessä siis nuori ihminen.
Lässyn, lässyn.