83-VUOTIAALLA E. AHTISAARELLA OLI KORONASSA VAIN 38,5 ASTETTA KUUMETTA. :)
Pakkasi matkalaukun itse lähtiessään sairaalaan. Tämä kaikki uutisoitiin nyt syksyllä.
Eli hyvin hyvin lievä tauti hänelläkin. Ihan flunssana meni 83-vuotiaallakin.
Kommentit (11)
Eiköhän se ole suurelta osaltaan geeneistä kiinni veriryhmästä yms.
Jep.
Joillain se on lievä, joillain menee henki. Pienellä osalla, mutta onneksi ollaan varovaisia.
Mitä yksittäistapauksesta voi todeta, meinaatko että ne teholle joutuneet eivät olekaan totta muka?
hassua, että moni koronaa sairaalassa sairastava tekee siellä etätöitä tai puskee nettiin hienosti edioituja videoita kovalla tahdilla.... ei kovin uskottavaa jos samalla sanoo olevansa sairas. :D
oottakaa kun saavat influenssa päälle niin ei kuulkaas tule vähän aikaan kuulumisia nettiin...
Vanhuksillakin voi olla tosi lievä korona. Tekevät itse vain suuren numeron kuinka HE ovat suuressa vaarassa.
Myös influenssa on useimmille potilaille melko vaivaton sairastaa. Useimmat eivät vaivaude edes sairaalaan.
Ei minullakaan tuon korkeampi lämpö ollut, mutta olo oli huomattavasti heikompi kuin 40 asteen kuumeessa, koska hengittäminen oli niin tuskallista ja verenpaine ja syke jatkuvasti tapissa.
Ihmisten kehot ovat myös erilaisia. Minulla on kuumetta tuskin koskaan. Kaksi kertaa elämässäni olen sairastanut influenssan (12 v ja 40 v). Molemmilla kerroilla kuumetta oli korkeimmillaan 38,5 - 38,7 ja olin täysin sängynpohjalla ja pääosin unessa monta päivää. Heräsin vain juomaan vettä ja ryömin vessaan, muuta en pystynyt tekemään.
Tämä 108-vuotias on sairastanut sekä espanjantaudin että koronan. Sadan vuoden välein suunnilleen. Pikkusiskonsa (105v) parantui myös koronasta.
https://www.cnbc.com/video/2020/10/22/this-108-year-old-woman-survived-…
Luulitko sitten että koronassa kuolee siihen, että kuume on niin korkea?
Fakta on että eri maissa on erilainen sairaalakulttuuri. Antibiootteja annetaan ihan huoletta pienimpäänkin flunssaan. Ja usein suonensisäisesti sairaalassa osastolla. Suomessa otetaan osastolle vain jos et pärjää oireidesi kanssa kotona.
Miksi sitten Euroopassa sairaalat ovat täysiä ja lockdown päällä?