Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus kilpirauhasen liiketoiminnan aikana

Oona K
12.11.2020 |

Hei
Olen sairastanut kilpirauhasen liiketoimintaa nyt reilu 3 vuotta. Käyn kontrollissa muutaman kk välein mutta arvot eivät ole vieläkään kohdillaan. Olen lukenut että liikatoiminta voisi olla vaarallista minulle että vauvalle. Onko kellään kokemusta raskaudesta / vauvasta kun sinulla on ollut kilpirauhasen liikatoiminta ? Lääkäriltä kun en ole saanut suoraan kysymykseen vastausta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, ettei sinun liikatoimintaa ole hoidettu. Mun liikatoiminta hoidettiin aikoinaan radiojodilla. Meni vähän vajaatoiminnan puolelle, mutta sen sanottiin olevan paljon helpompihoitoinen kuin liikatoiminnan hoito. En tiedä, miten olisin liikatoiminnan kanssa raskausaikoina. Kannattaa mennä vaikka yksityiselle sisätautilääkärille miettimään tilannetta.

Vierailija
2/5 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raskaaksi nyt satut tulemaan ennen kuin saat tähän vastauksen, niin voin sanoa, että neuvolassa ottavat nämä terveyteen liittyvät asiat niin tosissaan, että olet pian ihan kunnollisella sisätautilääkärillä (tai kuka näitä nyt hoitaakaan) ja liikatoiminta laitetaan kuntoon vaikka väkisin. Julkisen puolen palveluita aina mollataan, mutta raskaana ollessa olen saanut parempaa palvelua kuin koskaan. Olen päässyt kaikenlaisiin testeihin, saanut reseptit jo olemassa oleviin vaivoihin ja uusiin, joista en ole ollut tietoinen, ja muutenkin kaikki terveyteen liittyvät asiat on syynätty hyvin tarkkaan, ettei mitään jää huomaamatta.

Jos et vielä uskalla raskaaksi hankkiutua, niin kannattaa ottaa hoitavaan lääkäriin yhteyttä ja sanoa, että suunnittelet tällaista, niin jo sekin saattaa laittaa vähän vauhtia hoitoihin. Raskaana olevien kanssa ei nimittäin oteta minkäänlaisia riskejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tilintarkastus ja markkinointi ulkoistettu?

Vierailija
4/5 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, ettei sinun liikatoimintaa ole hoidettu. Mun liikatoiminta hoidettiin aikoinaan radiojodilla. Meni vähän vajaatoiminnan puolelle, mutta sen sanottiin olevan paljon helpompihoitoinen kuin liikatoiminnan hoito. En tiedä, miten olisin liikatoiminnan kanssa raskausaikoina. Kannattaa mennä vaikka yksityiselle sisätautilääkärille miettimään tilannetta.

Menee ohikseksi ap:n keskustelussa, mutta menikö sinulla vain vähän vajaalle? Paljonko syöt tyroksiinia? Minulla päiväannos 1,375 ja ongelmia on riittänyt.

Vierailija
5/5 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, jos liikatoimintaa on hoidettu jo 3 vuotta ilman tulosta. Yleensä lääkitys kestää vuoden ja ellei se tehoa, kokeillaan muita hoitomuotoja. Liikatoiminta on kai äidille vaarallisempaa, koska elimistö käy sen verran kovilla ylikierroksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme