Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten harrastukset vie kaiken ajan!

Vierailija
06.03.2014 |

Ei jumankeikka, meidän perheellä ei ole muuta "yhteistä" aikaa kun muksujen harrastukset!! Vanhin treenaa 5 krt viikossa, keskimmäinen 4 ja nuorin "vaan" 2 mutta käytännössä joka jumalan ilta on miinoitettu treeneillä ja viikonloput erinäköisillä leireillä/kisoilla/turnauksilla. Liikunta on hyvä harrastus mutta meillä ei todellakaan jää aikaa muuhun kuin näihin harrastuksiin. Ainoastaan la illat on klo 18 jälkeen vapaita, mutta sitten on taas yhdet treenit su klo 9.

Ja juu, oma valinta tietty, mutta kun lapset haluaa harrastaa näitä lajeja ja niin nopeesti kuvio muuttuu vakavaksi. Jos et käy treeneissä, et ole mukana kisoissa/esityksissä. Ja vaihtoehtoa sille, että harrastaisit ns. löysemmin eli omaksi iloksi ei ole. Miten tämä kuvio voi olla tällainen Suomessa kun muksut on kuitenkin vielä alakoulussa kaikki??? 

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas teini, joka harraastaa, ei ole hengailemassa kavereiden kanssa koulun pihalla lauantai-iltoina. Siellä ne polttaa tupakkaa ja juo kaljaa. Ikkunoitakin menee rikki säännöllisin välein.

Vierailija
122/126 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämä harrastusrumba on vasta alkutaipaleella, mutta mitään oikein negatiivista ei vielä ole tullut vastaan. Vanhin lapsista (9v) harjoittelee 3-4xvko ja pelejä on viikonloppuisin, on tosin viikkoja, jolloin joka ilta on harkka tai peli, mutta ne ovat harvinaisia. Kaksi nuorempaa harjoittelevat 2-3 kertaa viikko ja pelejä on n. kerran kk. Pelaavat siis talvella lätkää ja kesällä yleisurheilevat ja pelailevat futista. Futis on onneksi meidän seurassa ainakin toistaiseksi hyvin harrastelumaista, joten vain talvet meillä on hyvin aikataulutettua.

Toistaiseksi pojat ovat jaksaneet hyvin ja jaksavat itsekseenkin pelailla pihassa sählyä ja käydä luistelemassa. Ehtivät hyvin myös näkemään kavereita ja leikkimään pihassa ja kyllä, pelaavat myös pleikkaa (vkl on lupa pelata tietokoneella/pleikalla). Harrastukset vievät vanhimmalta pojalta arki-iltana n. 2,5h, joten koulupäivän jälkeen aikaa jää hyvin myös muuhunkin läksyjen lisäksi.

Itse toimin aktiivisesti joukkueiden organisaatiossa ja omia harrastuksia on tietysti pitänyt laittaa sivuun. Toisaalta olen tutustunut uusiin ihmisiin ja saanut uusia kavereita. Varsinkin uudella paikkakunnalla oli rikkaus näin aktiivinen harrastus, jonka myötä lapset ja vanhemmat ovat päässeet tutustumaan paikallisiin. Mielestäni vietän aikaa lasteni kanssa todella paljon, paljon enemmän kuin silloin, kun itse ravasin jumpissa monta kertaa viikossa, mikäs sen hauskempaa kuin kulkea pitkin maakuntaa turnausten ja pelien perässä, tuleehan ainakin kotiseutu tutuksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju.

Vierailija
124/126 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä miten niin moni (oletan nyt paljon mutta ei-kilpaurheilijan vanhempi) luulee ettei kavereille jää aikaa, vaikka paljon harrastaisikin. Oma lapseni (11-vuotta) harrastaa telinevoimistelua ja balettia kilpa-ja edustusjoukkueissa ja vaikka aina kysynkin haluaisiko hän viettää enemmän aikaa koulukavereidensa kanssa, vastaus on en. Juttu on näin, että etenkin mitä lapseni harrastusta olen seurannut, niin ne parhaimmat kaverit tulevat siitä tiiviistä harrastusporukasta, jonka kanssa viettää n. 15 tuntia viikossa. Tämä tapahtuu etenkin niille lapsille, jotka ovat samassa joukkueessa pienestä pitäen. Ja koulukavereiden kanssa saa olla tarpeeksi koulussa.

Ps. lapsi harrastaa aivan mielellään ja perheellekin riittää yhdessäoloaikaa etenkin, kun yhdessä kuskaillaan lapsia.

-Terv. kahden kilpaurheilijan äiti

Vierailija
125/126 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä miten niin moni (oletan nyt paljon mutta ei-kilpaurheilijan vanhempi) luulee ettei kavereille jää aikaa, vaikka paljon harrastaisikin. Oma lapseni (11-vuotta) harrastaa telinevoimistelua ja balettia kilpa-ja edustusjoukkueissa ja vaikka aina kysynkin haluaisiko hän viettää enemmän aikaa koulukavereidensa kanssa, vastaus on en. Juttu on näin, että etenkin mitä lapseni harrastusta olen seurannut, niin ne parhaimmat kaverit tulevat siitä tiiviistä harrastusporukasta, jonka kanssa viettää n. 15 tuntia viikossa. Tämä tapahtuu etenkin niille lapsille, jotka ovat samassa joukkueessa pienestä pitäen. Ja koulukavereiden kanssa saa olla tarpeeksi koulussa.

Ps. lapsi harrastaa aivan mielellään ja perheellekin riittää yhdessäoloaikaa etenkin, kun yhdessä kuskaillaan lapsia.

-Terv. kahden kilpaurheilijan äiti

No onnea teille. Hieno homma.

T. 4 lasta ja mies töissä illasta eli kuskaaminen jäisi minulle.

P.S. miten edes löysit tämän ketjun vuodelta 2014?

Vierailija
126/126 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko enää mitää järkeä alle 2 vuotiaat raahataan pelaa jääkiekkoa kun meidän poika niin tykkää siitä. Haloo en oikein usko et alle 2 vuotias osaa itse päättää mitä haluaa harrastaa. Eiköhän tää oo vanhempien vouhotusta tenava istuu aikuisten katsoessa pelejä. Kun voitto tulee aikuiset kiljuu hulluina kyllä se lapseen vaikuttaminen on vahvaa. Aikuisen esimerkillä on voimaa. Miksi ei lapsi saa olla lapsi leikkiä ja touhuta. Ei pienen lapsen tarvitse harrastaa yhtään mitään muuta kuin leikkiä. Sama pätee isompiakin lapsen ehdoilla mennään. Kaikki ei halua eikä tarvitse harrastaa ja olla aktiivinen. Kyllä kun lapsi varttuu löytää harrastuksen ihan itse mistä tykkää. Nykyään pitää olla jatkuvasti menossa aamusta iltaa ja olla niin liikunnallinen ja aktiivinen. Pelkkä oleminen on aivan kauheeta ihminen joka vain on omien ajatuksiensa kanssa lukee tai lepäilee on kauhistus. Ei oo ihme jos on mielenterveys ongelmia lapsilla ja nuorilla. Kun pitää kayda koulussa töissä pitää näyttää hyvältä on käytävä kuntosalilla 7 kertaa viikossa on harrastettava joka ilta ei oo ihme et pää hajoo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi